Armonia Skrevet 23. mars 2003 #1 Del Skrevet 23. mars 2003 Tenkte jeg skulle gå til en negledesigner og få meg kunstnegler, men hva er best: gele, akryl eller glassfiber/silke? Er det noen som har erfaringer? Fordeler og ulemper med de ulike typene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 23. mars 2003 #2 Del Skrevet 23. mars 2003 Jeg liker best akryl, de ser mest naturlige ut (så naturlig som er mulig, man ser jo som regel uansett at det er falske da..) Gelènegler er de som tåler mest, de er såpass tjukke. Men de ser du også veldig godt på at er falske. Silke/glassfiber har jeg ingen erfaring med, men de sier jo at de er omtrent som akryl men ser mindre ekte ut. Tror kanskje du må tenke litt på hvordan du bruker fingrene/neglene før du bestemmer deg, og kanskje at du prøver deg fram litt for å finne ut hvem du liker best. Du kan jo gå i forskjellige studioer der de bruker forskjellig og be om å få se noen ferdigstøpte, så ser du hvem du liker best. Lykke til! Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hello Kitty Skrevet 23. mars 2003 #3 Del Skrevet 23. mars 2003 Jeg er negldesigner med mange års erfaring med ulike typer kunstnegler- dette syns jeg personlig: Silke/glassfibernegler ser meget naturlige ut, de er ikke tykke og er mer fleksible enn akrylnegler. Bruker som oftest silkestrie, da den blir nærmest usynlig på neglen. Noen vil ha dette over sine egne negler, andre vil ha hvite tipper eller gjennomsiktige tipper. Akrylnegler tåler det meste, og kan se så naturlige eller kunstige ut som man vil (med valg av lengde, tipper som er gjennomsiktige/hvite og farge på akrylpulveret). De tåler det meste, og trenger ikke være tykke. Akryl egner seg bra om du vil ha lange negler. Gelenegler har jeg ikke så bra erfaring med, men jeg har da også bare brukt ett merke - disse likte jeg ikke spesielt godt. De var relativt tynne, men satt ikke godt på neglene. Uansett hva du velger så sitter hvertfall negllakk i ukesvis (med litt justering underveis). Om neglene dine blir behandlet bra under/etter neglpåsetting så blir ikke dine egne negler under dårligere. Hva som passer for deg er det bare du som kan finne ut, gjør som Lillian foreslår eller så kan du jo spørre om en prøvenegl og se hva du syns etter noen dager - før du bestemmer deg. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armonia Skrevet 23. mars 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 23. mars 2003 Tusen tak for svar begge to Har mest lyst på fransk manikyr, det er vel det det heter med sånne hvite tupper. Har ikke lyst på veldig lange, vil bare at det skal se pent ut... Er det stor fare for at mine egene negler blir ødelagt? Eventuelt hvordan ødelagt? Blir de bulkete eller...? Neglene mine har en tendens til å flise seg opp, så det er jo dumt hvis dette problemet blir værre senere Men det er vel individuelt, og kanskje vanskelig for dere å svare på... Forresten, hvor ofte sånn ca må man etterbehandle neglene? Og hvor mye koster det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 24. mars 2003 #5 Del Skrevet 24. mars 2003 Jeg har hatt tidligere hatt både gelenegler og acryl negler. På meg var geleneglene både tynnere og så mer naturlig ut enn acrylneglene, så jeg hadde gelenegler ganske lenge (et par år). Jeg hadde ikke tiper, men min egen negl under, og gele oppå. Ingen kunne se at de ikke var ekte. Forøvrig var det et mareritt å slutte med falske negler. Mine egne negler er skjøre fra før, men etter dette !!!!!! Det tok ganske lang tid før de ble sånn passelig pene igjen etter å ha vært "innesperret" så lenge. men nå er de ganske fine da :-) Skal nok ikke ha falske negler igjen (kanskj emed unntak ev et evt bryllup, hvis mine egne ikke er så fine akkurat da :-)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gla'jenta Skrevet 24. mars 2003 #6 Del Skrevet 24. mars 2003 Hvor mye koster slike kunstnegler, da? Og hvor ofte må en etterbehandle dem? er etterbehandlingen dyr? ikke helt oppdatert på priser, skjønner dere... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hello Kitty Skrevet 24. mars 2003 #7 Del Skrevet 24. mars 2003 Det viktigste er hvordan neglen blir behandlet før neglpåsettingen - minimal filing/buffing av neglen, og bruk av produkter som ikke tørker ut neglen før akryl/gele osv. er viktig. Er neglene dine ikke de beste fra før av så blir de jo ikke bedre etterpå heller. Begynn med b-vitaminer (helst flytende) og bruk en god neglolje en stund før du får negler. Etterfyll gjøres etter 3-4 uker, litt avhenging av om du har hatt negler på før og hvor fort dine egne negler vokser. Fil minimalt selv ved neglebåndsområdet, ellers blir dine egne negler tynnere og dermed skjørere. God etterbehandling er også en bra ide, ta neglene av hos negldesigner (som IKKE skal file for å få det vekk) og for guds skyld ikke dra dem av selv, uansett om de er løse! Da skader du garantert din egen negl under. Ta manikyr og bruk neglolje etterpå også, så skal det ikke være noe stort problem (har aldri vært det for meg og mine kunder hvertfall). Prisene varierer veldig, ligger mellom 450-800 kr. pr. sett. Etterfyll prisene varierer også, så ta en sjekkerunde der du bor. Du må regne med å kjøpe noen få produkter også, som fil/buffer, lim og evt. negllakkfjerner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 24. mars 2003 #8 Del Skrevet 24. mars 2003 Jeg har hatt akrylnegler i noen mnd'er nå og jeg betalte 700 da jeg satt de på, og 400 ca når jeg etterfylte. Hvor ofte du må etterfylle kommer litt an på hvor flink du er til å stelle de selv. Filing og ta på olje. Jeg gjør det hver 6 uke ca.. Men så filer jeg og pusser på de endel også..... :D Fransk manikyr er veldig fint, men det ser ikke så naturlig ut som ensfarvede. Det er det jeg har, og de ser nesten helt ekte ut..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 27. mars 2003 #9 Del Skrevet 27. mars 2003 Er det forskjell i pris når det gjelder de ulike typer kunstige negler? Har selv prøvd akrylnegler og var veldig fornøyd. Men når de begynte å dette av var det slett ikke pent i det hele tatt. Noen negltype som er lettere å fjerne enn andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå