Kosemose Skrevet 19. august 2007 #41 Skrevet 19. august 2007 (endret) [ Endret 6. april 2008 av Kosemose
Gjest Tweek Skrevet 19. august 2007 #42 Skrevet 19. august 2007 Om de trengs å styrkes eller ei, må trådstarter få lov til å bedømme selv. Selv om du mener at en del klær ikke trengs å strykes, kan andre ha en annen standard og annen mening. Trådstarter skriver jo at hun ønsker å stryke disse klærne, men ønsker å gjøre dette på en morsommere måte enn i dag. Jeg har jo ment hun må få stryke hva hun vil, men syntes ikke det er nødvendig at hun skal klage så mye som hun gjør over alt hun må stryke (som etter min mening er mer enn man trenger, men sef hun bestemmer jo det selv) og tillegg klage over at hun ikke får svar på noen tips til å gjøre det hele lettere/gøyere noe hun har fått svar på.
Snuppelura Skrevet 19. august 2007 #43 Skrevet 19. august 2007 Prøver også å gjøre dette foran TV-en, men det hjelper lite. Hva stryker dere? Jeg stryker alt som kan strykes. Må ha tellekanter i alle skaper/skuffer
Kykkelikokos Skrevet 19. august 2007 #44 Skrevet 19. august 2007 Har du et godt strykejern? Jeg synes det er mye mer motiverende å strryke dersom det er et strykejern som faktisk retter ut skrukker. Vi hadde et elendig strykejern før hvor man kunne stryke seg i hjel. Invester i et skikkelig bra dampstrykejern hvis du ikke har det. Med tanke på hvor mye du stryker, så vil jeg kalle det for velbrukte penger.
Gjest Tweek Skrevet 19. august 2007 #45 Skrevet 19. august 2007 Hva er tellekanter? Kykkelikokos har godt poeng, så mye som du stryker er det på sin plass med superjern
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2007 #46 Skrevet 19. august 2007 Jeg har det rimelig ordentlig, men stryke sengetøy gjør jeg ikke! Når jeg vasker sengetøy, tromler jeg en og en del etterpå og tar det ut med en gang det er ferdig. Da må man ikke stryke! Iblandt stryker jeg kanten på putevar med "ramme". Nesten alt "mykistøy" inkl t-skjorter må ikke strykes hvis det taes ut med en gang det er tromlet og man ikke fyller tørketrommel for full. Skjorter mm må strykes, men blir hengt opp på henger og lufttørkes. Jeg har Laura-star: strykejern m damp for profesjonelle. Det gjør at man stryker på have tiden.
Gjest Gjest_Serene_* Skrevet 20. august 2007 #47 Skrevet 20. august 2007 Jeg satt en natt og bladde gjennom noen fjernsynskanaler, og kom over noe tv-shop-greier som i teorien så helt fantastisk ut (som alt annet gjerne gjør): Det var en ny stryke-metode som fjerner behov for strykebrett og jern, du drar et munnstykke nedover klærne mens de henger på en kleshenger, og damp og varme skal med det visstnok gjøre susen slik at de blir helt strøkne. Metode man bruker i renseri. Har nå finlest denne tråden i håp om å høre andre skryte av denne metoden, men det fant jeg altså ikke. Kjøper aldri noe fra Tv-shop, men ble denne gangen veldig så fristet. For oss som hater stryking kan dette kanskje være noe å lukte på, det skulle visstnok være en svært arbeidsbesparende metode... Men jeg vet ikke jeg, det bruker å være en hake med det meste. Ingen som har hørt om dette produktet?
øyenstikker Skrevet 21. august 2007 #48 Skrevet 21. august 2007 Jeg hater å stryke, så her henges klær opp med en gang på snor og skikkelig ristet/glattet så de tørker uten skrukker. Sengetøy, håndklær og kopphåndduker vill jeg ikke drømt om å stryke engang... jepp..heelt enig! Ser ikke behovet heller. Jeg henger opp klærne rett etter maskinen er ferdig. Og ingen av mine klær har skrukker. Skjønner ikke hvordan dere får til det :klø: Eneste jeg stryker er bunadskjorten min, og min kjæres skjorter..
Gjest Elastica Skrevet 21. august 2007 #50 Skrevet 21. august 2007 Jeg stryker bunadskjorter ved behov. Resten stryker vaskehjelpen. Hun er verdt sin vekt i gull. "Resten" i dette huset betyr stort sett mannens skjorter og evt mine skjorter og bluser. Dynetrekk henges fint opp, slik at det ikke blir krøllete. Det duger i massevis. Prioriterer å bruke tiden på annet husarbeid - eller aller helst helt andre ting. (Kremt, jeg liker visst husarbeid, må jeg innrømme, men ikke å stryke...)
Antoinette Skrevet 22. august 2007 #51 Skrevet 22. august 2007 For de som liker glatte sengeklær og duker kan man jo vurdere å skaffe en varmrulle.
Antoinette Skrevet 22. august 2007 #52 Skrevet 22. august 2007 Gjorde jo bare det for artighets-skyld da. Er du ferdig med å stryke da?
Imax Skrevet 22. august 2007 #53 Skrevet 22. august 2007 Jeg har outsourcet det til min pensjonerte mor, som stryker mot betaling. JIPPI! Hvis jeg gjør det selv er det viktig å se på TV samtidig og ikke ta for mye. Jeg henger forøvrig klærne inn i skapet selv om det ikke er strøket, og så tar jeg det evnt. en og en når det trengs. NB! Jeg stryker ikke for mannen, det får han gjøre selv
Antoinette Skrevet 22. august 2007 #54 Skrevet 22. august 2007 Jeg har outsourcet det til min pensjonerte mor, som stryker mot betaling. JIPPI! Hvis jeg gjør det selv er det viktig å se på TV samtidig og ikke ta for mye. Jeg henger forøvrig klærne inn i skapet selv om det ikke er strøket, og så tar jeg det evnt. en og en når det trengs. NB! Jeg stryker ikke for mannen, det får han gjøre selv Det var jo en ide men lar seg vel kun gjennomføre hvis man har mor like i nærheten. Så lenge hun får betalt skikkelig så er det jo heller ikke grov utnyttelse av slektninger.
Arielle Skrevet 22. august 2007 #55 Skrevet 22. august 2007 Oi . Jeg stryker omtrent ALDRI. Kun finklær og hvis jeg skal legge duk på bordet. T- skjortene og buksene mine blir aldri krøllete. Kanskje du kunne fire litt på krava til hva som skal strykes hvis du ikke liker å stryke? Hvis jeg hadde hatet å stryke (og det gjør jeg jo også...), hadde jeg nok ikke strøket sengetøy og kopphåndduker. De blir jo krøllete når man begynner å bruke dem likevel...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå