Chica Skrevet 19. august 2007 #21 Skrevet 19. august 2007 Kan ikke samboeren din stryke t-shortene sine selv hvis han vil ha de strøket? Og sengeklær og kluter hadde det aldri falt meg inn å stryke! En ting om man er glad i å stryke, men hvis du er som meg og syns det er kjedelig, da stryker man minst mulig!
Gjest Elize Skrevet 19. august 2007 #22 Skrevet 19. august 2007 Skulle likt og se han stryke, han hadde brent alle plaggene Jeg stryker for at jeg vil at han skal se ordentllig ut, ikke for at han bryr seg. Han går gjerne med krøllete skjorte på julaften om det var opp til han.
Fakse Skrevet 19. august 2007 #23 Skrevet 19. august 2007 Får mange rare komm. når folk får vite hva jeg stryker og ikke stryker. Men helt ærlig, jeg tenker ikke så mye over det og når jeg ser hvor fint det blir så synes jeg det er verdt arbeidet. Ja, men det virker ikke som om du har noe i mot det, i motsetning til trådstarter her. Om hun synes oppgaven er så ille, så er det kanskje på tide å revurdere hva hun stryker. Om mannen ikke setter pris nok på at t-skjortene strykes til at han gidder å gjøre det selv, så er det kanskje på tide å vurdere å la dem være ustrøkne.
onyx Skrevet 19. august 2007 #24 Skrevet 19. august 2007 Tja, min "stakkars" samboer må stryke skjortene sine selv han, men siden de glattes og henges på henger til tørk er de sjelden særlig skrukkete uansett så til hverdags stryker han ikke.
Gjest Lady M Skrevet 19. august 2007 #25 Skrevet 19. august 2007 Han går gjerne med krøllete skjorte på julaften om det var opp til han. Gjør det noe a'?
Wildy Skrevet 19. august 2007 #26 Skrevet 19. august 2007 Stryking og det å sortere sokker er min absolutte topp på hva er verst av husarbeid. Jeg kan rydde, og vaske, tørke støv og vaske klær, lage mat; alt annet enn å stryke eller sortere sokker! Så her er det pent lite som blir støket, det eneste jeg har som MÅ strykes er bunadskjorta.....sokkene ligger stort sett i en balje til sambis forbarmer seg over de og sørger for at de kommer sammen sin makker igjen....
Gjest Elize Skrevet 19. august 2007 #27 Skrevet 19. august 2007 Gjør det noe a'? For meg gjør det masse. spesielt siden vi feirer annehver jul hos svigerfamilien min. Og svigermor gjerne komenterer det, og jeg da hadde følt meg som en dårligere husmor.
Gjest Tweek Skrevet 19. august 2007 #28 Skrevet 19. august 2007 Hva er vitsen med å stryke t-skjorter og sengetøy? For meg høres jo dette helt idiotisk å bruke tid på, værtfall når man hater å stryke! Jeg skjønner at man stryker skjorter og duker, men ikke andre ting! Har forresten hørt om dem som stryker undertøyet Så lenge samboeren din ikke merker om t-skjorten er litt skrøllete så ville jeg ikke brydd meg om det, det er hverdagsklær og så lenge dem er rene og hele så er vel det greit? Tror det var noen på kg her så sa at dem tørket duker på bordet dem skulle ligge på, da ble dukene omtrent helt rette.
*Mina* Skrevet 19. august 2007 #29 Skrevet 19. august 2007 For meg gjør det masse. spesielt siden vi feirer annehver jul hos svigerfamilien min. Og svigermor gjerne komenterer det, og jeg da hadde følt meg som en dårligere husmor. Og akkurat det hadde jeg ikke brydd meg om, men bare sagt i fra til svigermor at han er en voksen mann som kan fikse det selv. Det er ikke min jobb å sørge for at han har pene klær på seg, for det holder at jeg skal passe på barna. Og hadde hun sagt noe mer, kunne hun fint fått passet sitt påskrevet med at hun selv ikke klarte å gjøre han selvstendig, for der regner jeg med at hun hadde tiet stille. Når jeg giftet meg så gjorde jeg det med en mann, ikke med et barn. Og heldigvis har min mann lært både det ene og det andre, og klarer fint å passe på seg selv. Han må ikke ha en husmor for å overleve, men en partner å dele livet med. Men er du hjemmeværende syns jeg det meste av husarbeidet er ditt ansvar, men sine egne klær kan han fint stryke selv.
Gjest Elize Skrevet 19. august 2007 #30 Skrevet 19. august 2007 Jeg synes det ser utrolig mye pener ut når klærne er strøket, derfor stryker jeg. Liker ikke skrukkete klær.
Gjest Madeline Skrevet 19. august 2007 #31 Skrevet 19. august 2007 Jeg synes det ser utrolig mye pener ut når klærne er strøket, derfor stryker jeg. Liker ikke skrukkete klær. Enig med deg. Sengetøy og kjøkkenhåndklær stryker jeg aldri, men klærne vil jeg skal se fine ut. Selv om klærne blir hengt opp skikkelig og glattet på, vil de likevel ikke bli helt fine.
Gjest Elize Skrevet 19. august 2007 #32 Skrevet 19. august 2007 Min samboer er en mann, ikke et barn. Men uansett er det jeg som stryker klærne. For uansett hvor mye jeg hater og stryke, synes jeg at min kjære kan være pen i tøyet. Stryker faktisk klærne hans for at jeg elsker han og bryr meg om hvordan han er kledd. Han gjør mange ting i huset han også, men begge må vi gjøre ting vi ikke liker.
Gjest Elize Skrevet 19. august 2007 #33 Skrevet 19. august 2007 (endret) Enig med deg. Sengetøy og kjøkkenhåndklær stryker jeg aldri, men klærne vil jeg skal se fine ut. Selv om klærne blir hengt opp skikkelig og glattet på, vil de likevel ikke bli helt fine. Godt vi er noen som er enige om at værtfall klær må strykes. Ikke alltid jeg stryker sengetøy, men prøver og få det gjort. Endret 19. august 2007 av Elize
Gjest Madeline Skrevet 19. august 2007 #34 Skrevet 19. august 2007 (endret) Min samboer er en mann, ikke et barn. Men uansett er det jeg som stryker klærne. For uansett hvor mye jeg hater og stryke, synes jeg at min kjære kan være pen i tøyet. Stryker faktisk klærne hans for at jeg elsker han og bryr meg om hvordan han er kledd. Han gjør mange ting i huset han også, men begge må vi gjøre ting vi ikke liker. Nemlig. Slik er det her også. Vi fordeler arbeidet i mellom oss. Jeg stryker mye heller klær til både mann og barn i steden for å gå i skogen for å hogge ved, fikse alt med bil ol. Til tross for dette må det være lov til å si at det å styke klær er utrolig kjedelig. Trådstarter ville vel i utgangspunktet ha tips om hvordan strykingen kunne gjøres på en morsommere måte. Endret 19. august 2007 av Madeline
Gjest Elize Skrevet 19. august 2007 #35 Skrevet 19. august 2007 Nemlig. Slik er det her også. Vi fordeler arbeidet i mellom oss. Jeg stryker mye heller klær til både mann og barn i steden for å gå i skogen for å hogge ved, fikse alt med bil ol. Til tross for dette må det være lov til å si at det å styke klær er utrolig kjedelig. Trådstarter ville vel i utgangspunktet ha tips om hvordan strykingen kunne gjøres på en morsommere måte. Det ender omtrent bestandig slik at tråden glir ut og at man ikke får svar på det man lurte på. Er det noen som har noen gode tips?
Chica Skrevet 19. august 2007 #36 Skrevet 19. august 2007 Sett på kul musikk eller sett strykebrettet foran tv'n når det er noe gøy på tv. Det gjør det iallfall morsommere!
Gjest Tweek Skrevet 19. august 2007 #37 Skrevet 19. august 2007 Du har jo allerede fått masse tips på førstesiden.. Tråden har glidd ut p.g.a du klager og syter over alle plaggene du må stryke som egentlig ikke trengs men du "må" gjøre det selv om du hater det..
Gjest Madeline Skrevet 19. august 2007 #38 Skrevet 19. august 2007 Tråden har glidd ut p.g.a du klager og syter over alle plaggene du må stryke som egentlig ikke trengs men du "må" gjøre det selv om du hater det.. Om de trengs å styrkes eller ei, må trådstarter få lov til å bedømme selv. Selv om du mener at en del klær ikke trengs å strykes, kan andre ha en annen standard og annen mening. Trådstarter skriver jo at hun ønsker å stryke disse klærne, men ønsker å gjøre dette på en morsommere måte enn i dag.
emi Skrevet 19. august 2007 #39 Skrevet 19. august 2007 (endret) *opprydding* Endret 17. september 2007 av emi
Gjest Mirina Skrevet 19. august 2007 #40 Skrevet 19. august 2007 Så her er det pent lite som blir støket, det eneste jeg har som MÅ strykes er bunadskjorta Samme her. Stryker minst mulig. Har bare et par tre plagg som burde strykes, med det resultat at jeg sjelden bruker dem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå