Gå til innhold

Stryke klær

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nå har jeg en stor skittentøyskurv med klær som må strykes :gråte:

Dette må være det verste husarbeidet, det tar så lang tid. Hater det rett og slett. Hvordan komme gjennom uten å bruke 2uker, bare for å se at det er akkurat like mye på i kurven igjen.

Endret av Elize
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rart... hehe stryking er faktisk det husarbeidet jeg liker mest/hater minst... :)

Kan gjøre det mens jeg ser på tv, feks, syns det er helt greit!

Send det over hit, så kan jeg stryke for deg også kan du feks vaske for meg? :ler:

Skrevet (endret)

Du skal med glede få stryke alle klærne :klemmer:

Jeg og en venninne prøvde og skulle hjelpe hverandre med husarbeid. To timer i uka var vi hos henne og to timer hos meg. Men det funket ikke da vi aldri hadde tid på samme tid, så vi kuttet det ut.

Jeg tror egentlig jeg trenger en hushjelp, men det er vel ganske dyrt? Noen som vet?

Endret av Elize
Gjest Madeline
Skrevet

Jeg har også en diger haug med klær som må strykes i dag :grine: Stryking er noe av det kjedeligste jeg gjør. Dessverre vokser haugen med strykeklær fort med 5 stykker i huset. Jeg rigger til strykebrettet foran tv`n. Det gjør i det minste jobben litt lettere.

Skrevet

Prøver også å gjøre dette foran TV-en, men det hjelper lite.

Hva stryker dere?

Skrevet

Kjøp minst mulig som må strykes. Selv stryker jeg bare mine to skjorter og noen skjørt jeg har...

Skrevet (endret)

Unngå å kjøpe klær etc som må strykes.. Jeg stryker kanskje 3-4 ganger i året, kanskje en liten time hver gang.

Endret av Norah
Skrevet

Jeg stryker alle t-skjortene til min samboer, kopphandduker, sengklær og en del av mine klær. Min mor var veldig nøye, så det er sikkert der jeg har det i fra.

Gjest Madeline
Skrevet
Hva stryker dere?

Skjorter, bluser, skjørt, gensere, noen av t-skjortene og en del bukser.

Noen av klærne hadde sikkert gått greit å bruke uten å styke de, men jeg liker ikke å gå med klær med skrukker i. Derfor må jeg nok bare tåle at detn rett som det er blir en diger haug med klær som må stykes.

Skrevet
Jeg stryker alle t-skjortene til min samboer, kopphandduker, sengklær og en del av mine klær. Min mor var veldig nøye, så det er sikkert der jeg har det i fra.

Jeg også. Jeg har eget vaskerom hvor stykebrettet er innfelt i et skap. Jeg har på radioen, P2 er bra til stryking :) stryker annehver uke og bruker ca. 45 minutter hver gang, kanskje en time hvis jeg har hatt overnattingsgjester og dermed har ekstra sengeklær.

Skrevet

Akkurat nå har jeg 48 plagg som må strykes og brettes :grine:

Skrevet

Jeg synes også stryking er helt greit. Jeg samler opp en haug og går til verks en gang i blant.

Jeg stryker duker, glasshåndklær, lintøy, bluser, skjorter og enkelte bukser.

Skrevet
Jeg også. Jeg har eget vaskerom hvor stykebrettet er innfelt i et skap. Jeg har på radioen, P2 er bra til stryking :) stryker annehver uke og bruker ca. 45 minutter hver gang, kanskje en time hvis jeg har hatt overnattingsgjester og dermed har ekstra sengeklær.

Vil også ha vaskerom, men vi har bare en to-roms. Nå må jeg gjøre alt i stuen og det irriterer meg. Gleder meg til vi får råd til og flytte herifra. Da skal jeg ha vaskerom.

Skrevet
Akkurat nå har jeg 48 plagg som må strykes og brettes :grine:

Men herregud det er jo bare å sette i gang fremfor å brukt tid på å telle plaggene???

Skrevet

Jeg hater å stryke, så her henges klær opp med en gang på snor og skikkelig ristet/glattet så de tørker uten skrukker. Sengetøy, håndklær og kopphåndduker vill jeg ikke drømt om å stryke engang...

Skrevet
Vil også ha vaskerom, men vi har bare en to-roms. Nå må jeg gjøre alt i stuen og det irriterer meg. Gleder meg til vi får råd til og flytte herifra. Da skal jeg ha vaskerom.

Å bygge vaskerom er noe av det smarteste jeg har gjort. Gleder meg over rommet hver eneste dag.

Skrevet

Jeg er også nøye på strykingen, men kan ikke skjønne behovet for å stryke t-skjorter dersom de har vært hengt slik at de ikke krøller. Er heller nøye med hvordan jeg henger dem opp enn å stå og stryke dem. Får da være grenser mener jeg. Men det tenker sikkert venner og bekjente når de hører at jeg stryker kopphåndduker også :ler:

Skrevet

Jeg har heldigvis lite som skal styrkes. Å stryke klær og andre tekstiler går jo helt greit å gjøre mens man ser på Tv eller hører på radioen. Null problem - da går det jo som en lek!

Skrevet

Får mange rare komm. når folk får vite hva jeg stryker og ikke stryker. Men helt ærlig, jeg tenker ikke så mye over det og når jeg ser hvor fint det blir så synes jeg det er verdt arbeidet.

Skrevet
Men herregud det er jo bare å sette i gang fremfor å brukt tid på å telle plaggene???

Gjorde jo bare det for artighets-skyld da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...