Gå til innhold

Kor

Gjest Mzfire

Anbefalte innlegg

Gjest Mzfire

Hei dere :) Jeg har så lyst til å synge igjen. Var med i kor da jeg var barn. Elsker å synge. Har lyst til å synge med andre og trene opp stemmen min. Er det noen som vet om noen kor her i Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hva er det for slags spørsmål da? Skal det være kirkekor, kammerkor, damekor, pubkor, oratoriekor, sosialt "syklubb-kor"????????

Det finnes massevis med kor i Oslo og det er sikkert mange her inne som i likhet med meg selv synger i kor. Tror nok du må være litt mer spesifikk med hensyn på HVA slags kor du kunne tenke deg og hvilket nivå du ligger på.

Her er noen korlinker.

http://detskjerioslo.no/musikk/kor.html

http://members.tripod.com/~mfj/korsiden.html

http://kvasir.sol.no/c/art/music/choir/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Hva er det for slags spørsmål? Herligheten.. du høres ut som ja.. skal ikke si noe jeg... Er vel samme åssen kor det er da. Hvis det skal være så vanskelig og komplisert så dropper jeg hele kor-greiene, hvis det er sånne folk som deg der, makan til GJEST. *sjokkert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det for slags spørsmål? Herligheten.. du høres ut som ja.. skal ikke si noe jeg... Er vel samme åssen kor det er da. Hvis det skal være så vanskelig og komplisert så dropper jeg hele kor-greiene' date= hvis det er sånne folk som deg der, makan til GJEST. *sjokkert*

Sikkert samme gjesten som holder på inne på aktuelt....Synes at de som skal komme med usakligheter bør stå fram med navn eller nick, å skrive dritt som gjest er PATETISK!!!Så gjesten, du er j**** patetisk....

MzFire, håper du finner deg et kor å være med i, er gøy å synge i kor!! Vet dessverre ikke om noe kor i Oslo, men ville bare si at det er gøy og verdt å prøve. :wink:

Lykke til :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så LEI frekke, sure og uhøffelige Gjester.. Om de har så sterke meninger, så får de registrere seg og stå fram .. Men det tør de vel ikke. :evil: :evil: :evil: :evil:

Syntes det er KJEMPE fint du vil begynne å synge i kor.. Kunne tenkt meg dette selv også jeg..

Samma hvilket kor det er, bare møte folk og synge.. Koseliiiiig... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikkesant Skusla? Det verste er at jeg tror at de fleste gjestene som skriver, egentlig er registrerte brukere, som bare vil være anonym og skrive sånt som gjesten over her.....Jeg synes i allefall det er veldig dårlig gjort, og ikke minst feigt å gjemme seg bak gjeste-identiteten og slenge slik dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mzfire

Takk Eowyn og Skusla. Dere virker som noen snille og gode jenter dere :)

Ja jeg er helt enig at her er det en bruker som finner glede i å være frekk og uforskammet. Hvet ikke om jeg bare ble et tilfelig offer eller om brukeren ikke liker meg. Det får jeg aldri svar på. Men syns gjesten kunne spart seg det innlegget. Dere andre skjønte hva jeg mente ikke sant? Må nesten le, men bare nesten, noe så latterlig, syklubb-kor? *rister på hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det for slags spørsmål da? Skal det være kirkekor, kammerkor, damekor, pubkor, oratoriekor, sosialt "syklubb-kor"????????

Det finnes massevis med kor i Oslo og det er sikkert mange her inne som i likhet med meg selv synger i kor. Tror nok du må være litt mer spesifikk med hensyn på HVA slags kor du kunne tenke deg og hvilket nivå du ligger på.

Her er noen korlinker.

http://detskjerioslo.no/musikk/kor.html

http://members.tripod.com/~mfj/korsiden.htmlhttp://kvasir.sol.no/c/art/music/choir/

Helt utrolig :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva f*** er ett syklubb-kor forresten?????? :ler:

Forstår hva du mener.. Å jeg syntes du burde gjøre det. Søk på internett eller på en Oslo-side så finner du det sikkert.

Eller kanskje vi skal starte ett KG-kor???? Da vil jeg være med hvertfall..... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje gjesten selv synger i et sy-klubb kor :ler: Ser for meg en gjeng med gamle damer som sitter å baksnakker, sladrer og syr samtidig som de synger noen falske toner. :ler:

Latterlig kommentar spør du meg.

Et KG-kor hadde jo ikke vært så dumt, hihi, la os ta en trall :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg stemmer i! Synger forøvrig i et damekor, og det er bare så moro! :D Å synge i kor er noe jeg anbefaler alle! Uansett stemme og "nivå" som gjest kalte det. Vet ikke om noen kor i Oslo-området, men det finnes sikkert kor for enhver smak der.

LYKKE TIL MED KORSANGEN, MZFIRE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det florerer av kor i oslo, så det bør ikke være noe problem. Du får søke litt på internett.

Jeg vil også gjerne være med i KG-koret, og jeg kan godt lage en "2. stemme" altså (nå blir jeg sikkert arrestert av en gjest her fordi jeg ikke kaller det 2.sopran eller 1. alt): "vi er godt i gaaaang...." :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Kanskje gjesten selv synger i et sy-klubb kor :ler: Ser for meg en gjeng med gamle damer som sitter å baksnakker, sladrer og syr samtidig som de synger noen falske toner. :ler:

Latterlig kommentar spør du meg.

Du skulle bare visst hvor mange sånne kor det er rundt omkring, jeg tuller ikke. Menge som er med i kor bare for å treffe venninnene en gang i uka og skravle og ta en trall. Og de strikker også!!! Greit nok det, men det passer ikke for alle. Det var derfor jeg ba om en presisering i spørsmålet ditt. Og det var hvertfall ikke usaklig ment.

Jeg synger ikke i et syklubbkor, men i et kor på ganske høyt nivå. Jeg driver faktisk ganske seriøs med kor.

Hvilket kor som passer for deg er som jeg sa tidligere avhengig av hva du vil synge og på hvilket nivå du befinner deg stemmemessig og hvor mye innsats du vil legge i koret ditt.

Jeg har ganske god oversikt over kor i Oslo, du vil finne det meste i de linkene jeg la ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det for slags spørsmål da?

Det var vel dette vi reagerte på her.. unødvendig komentar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mzfire

Ja Arwen22 var det jeg også reagerte på. Visste ikke helt hvordan jeg skulle tolke den tonen og jeg visste heller ikke at det fantes useriøse kor. Jeg mente selfølgelig at jeg ville være med i et seriøst kor. Har tidligere sunget i et kirkekor for barn. Ville begynne på ten-sing i tenårene, men fikk aldri begynt pga visse ting. Men nå mente jeg at jeg vil være med i et kor som pratiserer sang på et profesjonelt nivå. Aner ikke hvilket nivå jeg er på. Men jeg får takke for linkene du sente meg. Men syns tonen din var ja... litt frekk. Derfor disse reaksjonene, trodde også at du drev gjøn med meg, sykor-klubb...*fnys*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor disse reaksjonene' date= trodde også at du drev gjøn med meg, sykor-klubb...*fnys*

Absolutt ikke.. har aldri ment å gjøre narr av noen andre en gjest her. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Arwen22 :) unnskyld jeg har visst klart å uttrykke meg uklart her. Jeg mente ikke deg, var ikke deg jeg snakket om. Jeg mente at jeg støttet deg og at jeg var enig med det du skrev. Men resten var til gjest. Var til gjest jeg henvendte meg til.At hun drev gjøn med meg. Men jeg har nå sagt inne på personlige meldinger at denne tråden blir stengt. Vi sporet veldig av :) Men jeg er glad for deres innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*legger sporet på plass igjen* Sånn! Da regner jeg med at det snart dukker opp noen bra tips her.

Uansett får du ha lykke til. Skulle virkelig ønske jeg kunne synge, men høres bare ut som en kråke. :ler: (ops, pass på å ikke spore av igjen nå Arwen..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...