Gå til innhold

Takk til den som tipset om strawberrynet.com!

Petruska

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har nå overført 82 kr (som var beløpet jeg fikk beskjed om jeg skulle betale) til det kontonummeret som sto i tolldeklarasjonen jeg fikk i en mail. Leste dessverre denne litt for dårlig. men satser på jeg er ferdig med denne fortollingen nå. Handlet for ca 800 norske kr. Verdi i Norge nesten det dobbelte. Betalte kr 82 + 62 kr til posten i tillegg. Firmaet (essentialdayspa) skrev at verdien var 100 dollar lavere enn den var. Er fornøyd med det jeg sparte, særlig siden dette er produkter jeg hadde kjøpt i Norge uansett.

Har kikket litt på strawberrynet men synes det var ganske lite å spare på de produktene jeg ville ha. Eks. er Hydra Zen øyegele, koster 300 mener jeg i Norge, og 258 på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sett at ikke alle varer er like billige. Noen ting er sinnsykt billige sammenlignet med norsk pris , og andre ikke. Velger de produktene som det virkelig er noe å spare på. Skal sjekke ut det stedet du snakket om også Cilla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scampi

Har vært inne og bestilt, men kom på 1050nkr! Blir jeg straffet hardt og brutalt nå da? (har ikke fått sendt bestillinga for visa`n ligger i bilen og gubben er ute en tur...) Jaja, fant yndlingsparfymen min som ikke er å få tak i her i byen, så jeg er kjempefornøyd :) Skal ikke til syden i år så da var jo dette kjempelurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Enkel regning: 24% moms på 1050 kroner er 252 kroner. I tillegg kommer gebyr til speditør, om det er posten eller andre. Hvis avsender setter verdien lavere utenpå pakken kan du slippe billigere unna. Noen pakker går gjennom posten uten å bli "oppdaget", men som regel kommer det et momskrav dersom verdien er over 200 kroner.

Strawberrynet er absolutt ikke den billigste netthandlen, det kan lønne seg å sjekke litt rundt, noen produkter koster akkurat like mye der som her hjemme. Essentialdayspa.com og eBay er gode alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet dermalogica og decleor produkter og de var det mye å spare på.

De hadde også MD Formulation +++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:( Det var mange merker de ikke hadde på essentialdayspa da! ikke Clinique, og ikke Chanel. Men de har jo mange andre bra merker da, men det ser ut som det kun er hudpleie, ikke parfyme og make-up?

Til deg som sa at strawberrynet.com ikke er det billigste nettestedet:

Når jeg bestilte yndlingsparfymen min (Chanel No 5) søkte jeg på alle nettkjøpstedene for å finne det billigste alternativet til akkurat den jeg ville ha (eau de parfum 50 ml. refill) og der var strawberrynet.com absolutt billigst, noen kom nær opptil men tapte på at de hadde fraktomkostninger i tillegg. Uansett hvor man handler fra lønner det seg å sjekke flere steder da det som regel kun er noen varer som er billigst på hvert sted.

Scampi:

Du har oversteget grensa på 1000,- kroner da, så da gjelder det vel andre regler. Du får håpe på at leverandøren setter på en lavere verdi på pakken din! Siden det er fraktfritt der jeg handler bestiller jeg heller mange ganger så det ikke overstiger grensen på tusen kroner, da får jeg jo også 1 ekstra bonusprosent i avslag hver gang (bare opptil 10 da..)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Det var mange merker de ikke hadde på essentialdayspa da! ikke Clinique' date=' og ikke Chanel. Men de har jo mange andre bra merker da, men det ser ut som det kun er hudpleie, ikke parfyme og make-up? [/quote']

Det kommer av at det er en hudpleiesalong som driver butikk i tillegg det. Det står godt forklart på siden deres hvis du ser etter.

Det står jeg fortsatt inne for. Jeg har undersøkt priser MANGE steder på mange forskjellige produkter og for meg lønner det seg ikke å handle der.

Det er mange produkter på strawberrynet som du ikke sparer noe på i forhold til f eks tax-free på Gardermoen eller butikker her hjemme. Men det betyr ikke at de ikke har gode priser på mange andre ting da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå sjekket ut ebay itillegg til disse to nettsidene som er nevnt her. men synes produktene på ebay er ganske stivpriset, eller er det så store flasker at litersprisen ikke er så høy likevel?

Når jeg har funnet et produkt jeg vil by på som har en forholdsvis lav pris, vil selvfølgelig ikke selger sende varen utenfor USA eller UK e.l.

Andre tips til nettsteder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

I dag fikk jeg min 2. pakke fra Strawberrynet.com

De har krysset av for gift og satt prisen til 68 NOK.

Den opprinnelige prisen var på ca 240.

Posta bestillingen 2/4, og i dag 8/4 kom pakken.

Så det var kjapt levert, første gang tok det ca 14 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...