Petruska Skrevet 22. mars 2003 #1 Del Skrevet 22. mars 2003 Hei! Jeg har nettopp vært og hentet min nye forsyning av Canel No. 5 eau de parfum (50 ml.), som jeg har bestilt via strawberrynet.com. Jeg har bestilt derfra før, men da bare ting som kostet mindre enn den magiske 200,- kr. grensa. Ting er jo mye billigere der enn her, men den grensa er irriterende. Det er jo heldigvis enkelt å fortolle selv på nettet da. Min nye parfyme inkl. moms og postens gebyr = kr. 465,-, og det er fremdeles mye mindre enn den ville kostet i et parfymeri her i Norge (såvidt jeg husker betalte jeg mellom 700 og 800 kr. i desember 2001)! Og i de tax-free butikkene jeg har vært i har de ikke hatt eau de parfume. Jippi!! Penger spart er penger tjent! Mange takk til den som kom med tipset her for en stund siden (husker dessverre ikke hvem det var)!!! Anbefaler alle å handle derfra, kjempegod service og rask (og GRATIS!) levering. God helg alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 22. mars 2003 #2 Del Skrevet 22. mars 2003 Jeg har nettopp bestilt Eternity Rose Blush, som ikke er å få tak i i Norge. Gjett om jeg gleder meg til den kommer!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 1. april 2003 #3 Del Skrevet 1. april 2003 På lørdag lå lappen i postkassen, og jeg hentet parfymen min i går. Jeg anbefaler også å bestille herfra. De var til og med så snille at de hadde krysset av på "gift" så jeg slapp toll og faenskap :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 1. april 2003 #4 Del Skrevet 1. april 2003 Bestilte masse dermalogica produkt fra www.essentialdayspa.com som er samme opplegget som strawberrynet, når jeg fikk pakken hadde de krysset av for gift, pluss redusert verdien med 100 dollar ( :D ) men likevel fulgte det med et brev om at pakken var ufortollet og at jeg var forpliktet til å gjøre dette selv. Fortollet pakken på internett og har til nå betalt 62 kr i postens omkostningsgebyr. Men går ut fra at det kommer en regning til på momsen for det beløpet som sto utenpå pakken. Starie: fulgte det ikke med et slikt brev fra posten som hang fast utenpå pakken din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 1. april 2003 #5 Del Skrevet 1. april 2003 Jeg kunne tenkt meg å bestille parfyme og hudpleie fra www.strawberrynet.com Lønner det seg altså ? Vet dere hva frakten kommer på ? Petruska : Du snakker om gratis levering ? Hvilke utgifter ved siden tilkommer i tillegg til prisen da ? På forhånd takk for svar :D Diva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 1. april 2003 #6 Del Skrevet 1. april 2003 Lønner det seg altså ? Ja på enkelte ting lønner det seg iallefall Vet dere hva frakten kommer på ? Betalte ikke et øre i fraktkostnader jeg. Du snakker om gratis levering ? Jepp ! Hvilke utgifter ved siden tilkommer i tillegg til prisen da ? Nada På forhånd takk for svar :D Værsågod du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 1. april 2003 #7 Del Skrevet 1. april 2003 Tusen takk Duchess :kysse: Sender deg en pm litt senere. Må handle litt og hente symaskin :D Stor klem og tusen takk fra Diva Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 1. april 2003 #8 Del Skrevet 1. april 2003 Det var ikke noe brev uten på pakken nei. Alt jeg har betalt for er parfymen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 1. april 2003 #9 Del Skrevet 1. april 2003 hmmmmmmm. skal ta meg en titt på strawberrynet.com en gang til jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 1. april 2003 #10 Del Skrevet 1. april 2003 Ååå det var meg da en utsøkt glede å hjelpe dem med dine spørsmål frøken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 1. april 2003 #11 Del Skrevet 1. april 2003 Kommer pakkene bare til postkontoret da? Har hatt SÅÅ lyst til å bestille ting derfra, men etter at jeg måtte betale ca 180 kr for å få levert en julegave fra USA vegrer jeg meg for å bestille ting over nettet... Tror det var hos Norway Express eller noe sånn den pakken min havna... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 1. april 2003 #12 Del Skrevet 1. april 2003 Ja du får en lapp i postkassa også henter du bare pakken på postkontoret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Åsa Skrevet 2. april 2003 #13 Del Skrevet 2. april 2003 Dette var jo en helt fantastisk site! :D Dersom de i tillegg krysser av for "gift" så er det jo ubeskrivelig bra!!!! Har lagt inn min første bestilling... Gleder meg til å motta pakken - sparer veldig mye i forhold til norske priser!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 2. april 2003 #14 Del Skrevet 2. april 2003 Du sier at du fortolla pakken på internett, og jeg har lurt litt på hvordan det der fungerer. Må du gi noen beskjed på forhånd om at du har tenkt å fortolle pakken selv? Vanligvis er jo pakken ferdig fortolla når den havner på postkontoret, så hvordan fungerer dette i praksis. Prøvde å se på hjemmesida om fortolling på internett, men her var det i noen oppklaring og hente. Ser for meg at pakken blir dobbelt fortolla, men det kan da ikke være tilfelle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petruska Skrevet 2. april 2003 Forfatter #15 Del Skrevet 2. april 2003 Hei! Det lønner seg å fortolle pakken via internett når verdien er mer enn kr. 200,-. Det gjelder faktisk også for gaver, så det spørs om dere som ikke har fått regning på moms for pakker med verdi over kr. 200,- har vært svært heldige. Eller så kommer regninga etterpå... De har krysset for gift på mine pakker også, men når verdien har vært over kr. 200,- har den blitt fortolla likevel. Derfor har jeg ordna det så jeg kan gjøre dette selv på nettet, det blir billigst. Du går inn på www.toll.no, klikker på internettfortolling, og følger fremgangsmåten. Når du har registrert deg får du en kode i posten som du bruker til å logge deg på med når du skal fortolle noe. Når du bestiller kosmetikk o.l. for mellom kr. 200,- og kr. 1000,- betaler du kun moms. I tillegg får du en regning på kr. 62,- pr. pakke fra posten (for oppbevaring og "behandling"...). Hvis man venter til tollvesenet sender regning på momsen får man et stort gebyr i tillegg så det lønner seg å gjøre det selv! Tips til dem som handler fra strawberrynet.com: For hver gang du handler får du en ekstra prosent i rabatt (opptil 10 %), men da må du huske å registrere det underveis i handleprosessen. Husker ikke akkurat hvor i prosessen man gjorde det, men hvis dere er obs på det ser dere det sikkert. Ingen frakt og så billig, dessuten kommer varene fort også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 2. april 2003 #16 Del Skrevet 2. april 2003 Hei! Når du har registrert deg får du en kode i posten som du bruker til å logge deg på med når du skal fortolle noe. Når du bestiller kosmetikk o.l. for mellom kr. 200,- og kr. 1000,- betaler du kun moms. I tillegg får du en regning på kr. 62,- pr. pakke fra posten (for oppbevaring og "behandling"...). Hvis man venter til tollvesenet sender regning på momsen får man et stort gebyr i tillegg så det lønner seg å gjøre det selv! Fortoller du varene før du mottar dem da? Eller rett etter at du har mottatt dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uinnlogget Petruska Skrevet 2. april 2003 #17 Del Skrevet 2. april 2003 Jeg fortollet varene når jeg fikk hentelappen på grunn av at man må bruke nummeret som står på hentelappen når man registrerer fortollinga. Nå har jeg sett at det som regel er det samme som står i meldinga du får fra bestillingsstedet når varen er sendt. Fra Strawberrynet f.eks. vil det da være RR, et nummer, og så HK på slutten ("Post reference No." ). Så du kan jo fortolle pakken allerede når du har fått meldinga om at pakken er sendt. Skulle du mot all formodning få en faktura fra tollvesenet allikevel (jeg gjorde ikke det) oppgir du bare ref.nr. fra betalingen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 2. april 2003 #18 Del Skrevet 2. april 2003 Ah...da skjønner jeg Takk for at du er tålmodig, jeg er ikke helt velformulert i dag på grunn av en slem forkjølelse som har satt bo i hodet mitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petruska Skrevet 2. april 2003 Forfatter #19 Del Skrevet 2. april 2003 Det er jo ikke din skyld at jeg ikke forklarte det ordentlig med en gang da Ragnhild! Cilla, du skrev at du fortollet pakken din på nettet, og at du ikke hadde fått regning på momsen ennå. Når du fortoller via nettet er det meninga at du skal betale den summen du får oppgitt underveis rett inn på kontoen til tollvesenet, f.eks. via nettbank! Hvis du venter til du får en faktura får du nok et klekkelig gebyr... Noe av vitsen med internettfortolling var visst at tollvesenet skulle spare arbeid, og vi kunder skulle spare penger. Diva, som svar på spørsmålet ditt om hvor mye du betaler i tillegg til varens pris: hvis varen har verdi under kr. 200,- ingenting. Hvis varen har en verdi mellom kr. 200,- og kr. 1000,-: 24% moms + kr. 62,- pr. pakke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 2. april 2003 #20 Del Skrevet 2. april 2003 På min pakke hadde de krysset av på gift og at den kun var verdt 83 NOK. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå