Catgirl Skrevet 15. august 2007 #21 Skrevet 15. august 2007 Men på den andre siden så oppfatter vi selv oss som pen eller stygg, noe som ikke trenger å ha sammenheng med hva andre syns:-)
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2007 #22 Skrevet 15. august 2007 De går rett på sak, istedenfor å bruke masse tid på å avvise mange "middels" pene mennesker pga de skal være så "korrekte". Hva er pent? Er nok av arbeid for de med hjerne der ute, hvorfor ikke til de med et fint utseende? Skal kvalifikasjon veie mindre enn utseende? Du er jo skikkelig nfjgvhdfsgjolfkghgø teit i nøtta Avataren din sier meg at den minner om dine brødboks svar
Gjest Gjest_Thea_* Skrevet 15. august 2007 #23 Skrevet 15. august 2007 Men på den andre siden så oppfatter vi selv oss som pen eller stygg, noe som ikke trenger å ha sammenheng med hva andre syns:-) Ikke sant! Jeg søker den jobben fordi jeg har erfaring og mener selv at jeg har utseende med meg! Beklager du fikk ikke jobben! Årsak: Du var ikke pen nok kollektivetHvor gammel er du egentlig? og hva er i dine øyne en pen person?
kollektivet Skrevet 15. august 2007 #24 Skrevet 15. august 2007 Er det bare jeg som skjønner at disse folkene tenker business? Hvorfor tjene 5 mill når du kan tjene 10 mill, hvis bartenderne er pene så håver de inn mer, er vel ikke for ingenting de søker pene og utadvendte folk? Djeez
FrizzleSizzle Skrevet 15. august 2007 Forfatter #25 Skrevet 15. august 2007 Så forkastelig Så om du søker og ikke får jobben selvom du absolutt er kvalifisert nok, så kan du få avslag med begrunnelse at du ikke er pen nok Spiller ingen rolle om du er dødsteit bare du er pen nok i kropp og utseende!? Så teit Har du en link trådstarter? Det står faktisk at "har du ikke erfaring, null problem, det får du fort", eller noe slik, så kvalifikasjoner har nok ikke så mye å si, nei. Er litt for feig til å legge ut en link.
Gjest StockDama Skrevet 15. august 2007 #26 Skrevet 15. august 2007 Jeg kan skjønne hva Kollektivet mener med innleggene sine, og jeg tror hun har rett.. om de ser etter dansere, så sier det seg selv at de som kommer får å se de ikke kommer for å se mindre vakre mennesker med masse cellulitter og en mindre pen kropp. Da går folk heller til andre sia av gata å bruker pengene sine der. Og det er ikke til å legge under teppe at kvinner og menn har en tendens til å kjøpe mer drikke om bartenderen er pen =p
Gjest Silmarill Skrevet 15. august 2007 #27 Skrevet 15. august 2007 Hva er skjønnhet for noe egentlig? Om du har karisma og utstråling så er du pen, selvom du ikke har dådyrøyne, silkehud og en passelig kropp! Tror dem kan skrive dette i en annnonse, men jeg mener personlig at det ikke er bra. Noen søker og de får ikke jobben - vopps...var jeg ikke pen nok? Hadde jeg for små pupper, for stor rompe, for stor størrelse på skoene, for mye sminke, feil klær osv.... Ville de ha en brunette framfor en blondine??? (selv er jeg mørk ) Skjønner godt de som reagerer på en sånn annonse, det er diskriminerende...det er nok det jo! Reagerer negativt selv jeg. Vi vil ha en medarbeider som lokker kundene fordi dem kan vrikke på rompa, strutte med puppene og flørte vilt og hemningsløst med kundene mens dem smiler med trutmunnen sin og viser en perlerad av tenner.... Har alt det jeg, men ville aldri ha jobbet et slikt sted som faktisk mente at det var avgjørende for en jobb...kanskje fordi jeg er smart i tilegg...
Gjest Veronica Mars Skrevet 15. august 2007 #28 Skrevet 15. august 2007 Synes det er rart at de skriver sånt i en annonse, men som sagt før her er det nok uansett realiteten at de ansetter etter utseende. Har aldri sett overvektige eller stygge mennesker jobbe på utesteder... Eller jeg synes i grunnen at noen av dem ser ganske kvalme ut, men jeg skjønner jo at det er fordi jeg er sær.
Gjest Gjest_Frida_* Skrevet 16. august 2007 #29 Skrevet 16. august 2007 Mener det er feil å utlyse en stilling der dem ber om PENE mennesker? Må jo si at jeg hadde reagert litt om det kom ei sliten alkisdame å serverte meg på et trendy sted! Da hjelper det ikke om hun har 100 års erfaring med å servere.Hadde fått noe å kommentere da. Hadde også reagert om det kom ei dame med kolabånn briller og store gule klemmeferdige kviser/byller! Må si at skjønnhet er karisma og ikke nødvendigvis et fint utseende og en idealkropp
Altena Skrevet 16. august 2007 #30 Skrevet 16. august 2007 Er jeg på et utested går jeg selv i baren og bestiller det jeg vil ha. Om bartenderen, servitøren eller damen som går rundt og samler inn tomme glass er attraktive bryr meg omtrent like mye som utseendet på fyren som sitter i kassen på Rema 1000. Smaker drinkene bedre dersom servitøren/bartenderen ser bra ut? Går jeg ut er det for å danse, kose meg med et glass eller to og ha det gøy sammen med gode venner. Angående utseendet på personalet der jeg går, så legger jeg faktisk aldri merke til det. Må de på liv og død se så ufattelig bra ut, så er det vel tydelig at de er der mest for pynt og ikke faktisk for å gjøre en jobb? Kan skjønne at et godt utseende muligens er et krav dersom du ønsker å slå gjennom som glamourmodell, men ellers?
Gjest Evelyn Skrevet 16. august 2007 #31 Skrevet 16. august 2007 Bra innleg av deg Altana. Så forkastelig Så om du søker og ikke får jobben selvom du absolutt er kvalifisert nok, så kan du få avslag med begrunnelse at du ikke er pen nok Spiller ingen rolle om du er dødsteit bare du er pen nok i kropp og utseende!? Så teit Har du en link trådstarter? Hva er galt med det? :klø: :hår: Skjønner du ikke hva som er galt med det :klø:
Gjest Bartender Skrevet 16. august 2007 #32 Skrevet 16. august 2007 Mulig at det de skrev ikke var helt politisk korrekt, men det er en kvalifikasjon man bare må avfinne seg med når man søker jobb i en bar. Det betyr ikke at de som eier bedriften ikke liker "stygge" folk, de tenker bare på hva som er mest lønnsomt for bedriften. Kunder har en tendens til å aldri skjønne at i de fleste tilfeller er ikke bartenderen interessert i å bli sjekket opp, og blir derfor sittende ved bardisken i lange perioder for å "chatte" opp betjeningen. Sitter du ved bardisken, kjøper du mer drikke. Prøver du å få mest mulig kontakt med bartenderen, kjøper du mer drikke. Prøver du å imponere med pengebruk og fancy smak i drikkevarer, kjøper du mer drikke. Enkelt....og lønnsomt. Det betyr dog ikke at du må være en strålende skjønnhet for å jobbe i bar, men du bør ha noe ved deg som tiltrekker kundenes oppmerksomhet. Det kan like gjerne være en stor porsjon sjarm som et blendende ytre, men noe ekstra bør du ha.
Gjest Bellatrix Skrevet 16. august 2007 #33 Skrevet 16. august 2007 Har aldri sett overvektige mennesker jobbe på utesteder... jeg hadde en kompis som var overvektig. han jobbet i bar. han var, bli, sosial, utadvendt og serviceinnstilt. utestedet var populært og jeg hørte aldri gjester klage på vekta eller utseendet hans.
Gjest Veronica Mars Skrevet 16. august 2007 #34 Skrevet 16. august 2007 jeg hadde en kompis som var overvektig. han jobbet i bar. han var, bli, sosial, utadvendt og serviceinnstilt. utestedet var populært og jeg hørte aldri gjester klage på vekta eller utseendet hans. Det er jo bra at det finnes utesteder som ansetter folk som er overvektige, som mange har sagt før har vel ikke det noen betydning for om man går dit eller ikke. Men jeg har ikke sett det.
Gjest tomat Mina Skrevet 16. august 2007 #35 Skrevet 16. august 2007 Mulig at det de skrev ikke var helt politisk korrekt, men det er en kvalifikasjon man bare må avfinne seg med når man søker jobb i en bar. Det betyr ikke at de som eier bedriften ikke liker "stygge" folk, de tenker bare på hva som er mest lønnsomt for bedriften. Kunder har en tendens til å aldri skjønne at i de fleste tilfeller er ikke bartenderen interessert i å bli sjekket opp, og blir derfor sittende ved bardisken i lange perioder for å "chatte" opp betjeningen. Sitter du ved bardisken, kjøper du mer drikke. Prøver du å få mest mulig kontakt med bartenderen, kjøper du mer drikke. Prøver du å imponere med pengebruk og fancy smak i drikkevarer, kjøper du mer drikke. Enkelt....og lønnsomt. Det betyr dog ikke at du må være en strålende skjønnhet for å jobbe i bar, men du bør ha noe ved deg som tiltrekker kundenes oppmerksomhet. Det kan like gjerne være en stor porsjon sjarm som et blendende ytre, men noe ekstra bør du ha. Skjønner den, men jeg mener nå uansett at det blir for dumt rett og slett å skrive dette i en jobbanonse. Det kunne like godt ha stått at de må legge ved bildet av seg selv i søknaden.
Top Gun Skrevet 16. august 2007 #36 Skrevet 16. august 2007 (endret) det er for eksempel diskriminerende... ikke sant? hva om det hadde stått "ikke pakistaner", "ikke overvektig", "kun kvinner under 35 kg"...? Det hadde også vært greit. Eierne av utestedet bør selv få bestemme hvem de vil ansette og på hvilket grunnlag de vil. Det kan være smart å diskriminere. Ingen vil bli trent av en personlig trener på 150 kg, eller bli klippet hår av en som ikke vasker håret sitt. Derfor ansetter man ikke slike personer. Sånn er det bare, og det er lurt. Endret 16. august 2007 av Top Gun
Catgirl Skrevet 16. august 2007 #37 Skrevet 16. august 2007 Er det bare jeg som skjønner at disse folkene tenker business? Hvorfor tjene 5 mill når du kan tjene 10 mill, hvis bartenderne er pene så håver de inn mer, er vel ikke for ingenting de søker pene og utadvendte folk? Djeez Det går ann å se bra ut uten å måtte se ut som en silikonbombe av en fyrstikk, lol. Mer moden skjønnhet (ikke gammel altså) vil jeg si er at man har "looken" og stil med seg. Dette kan være i form av frisyre, klesstil og hvordan en tar seg ut. En "pen" jente trenger ikke å ha stil heller.
Gjest Cirka Skrevet 16. august 2007 #38 Skrevet 16. august 2007 Høres ut som en dustete annonse, og hvem skal vurdere søkernes utseende? Vi får håpe det noen som har evne til å vurdere den skjønnheten som kommer fra innsiden. For min del spiller det ingen rolle hvordan betjeningen ser ut bare de er stelt. Trutmunn og falske smil ble jeg ferdig med da jeg la barbiedukkene på hylla.
Abraxas Skrevet 16. august 2007 #39 Skrevet 16. august 2007 (endret) ..... Endret 19. juni 2009 av Abraxas
milla-mor Skrevet 16. august 2007 #40 Skrevet 16. august 2007 Det hadde også vært greit. Eierne av utestedet bør selv få bestemme hvem de vil ansette og på hvilket grunnlag de vil. Det kan være smart å diskriminere. Ingen vil bli trent av en personlig trener på 150 kg, eller bli klippet hår av en som ikke vasker håret sitt. Derfor ansetter man ikke slike personer. Sånn er det bare, og det er lurt. det er heldigvis ikke sånn det fungerer. man kan som regel bestemme hvem man vil ansette, men man kan ikke diskriminere i en stillingsannonse. at eierne kanskje ansetter den peneste, uavhengig kvalifikasjon, får så være... det blir det vanskelig å bevise. men ok? nei, dèt er det ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå