Gå til innhold

Utested søker pene mennesker...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det var vel ikke en helt formell stilling ledig-annonse, men sto på hjemmsida deres. De søker bartendere og dansere, og lister opp: Har du utseendet med deg, er utadvendt, har et stort nettverk osv...ja, da er du den vi søker!

Ikke at jeg har tenkt å søke, men ble litt nysgjerrig...har de lov til å sette utseende som ønsket "kvalifikasjon"? :klø:

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

De kan vel egentlig sette hva de vil i annonsene...er det en såkalt "ung uber hipt" sted, så kommer de neppe til å annsette noen som er "mindre" pene....utrulig idiotisk, men det er nå sånn det er.

Skrevet

Sånn er det vel med byn... De pene er mer populære i det "miljøet". Om du er pen jente, kommer du vel lettere inn åp byn også. Ikke sant?

Skrevet

Nei, jeg tror ikke det er lov å søke etter "pene mennesker" i en stillingsannonse. Forøvrig gjør det hele meg :spy:

Skrevet
Det var vel ikke en helt formell stilling ledig-annonse, men sto på hjemmsida deres. De søker bartendere og dansere, og lister opp: Har du utseendet med deg, er utadvendt, har et stort nettverk osv...ja, da er du den vi søker!

Ikke at jeg har tenkt å søke, men ble litt nysgjerrig...har de lov til å sette utseende som ønsket "kvalifikasjon"? :klø:

Som ingeniør, sykepleier eller saksbehandler er det forbudt å skrive at utseendet betyr noe...for det er uvesentlig i slike jobber.

Derimot i utelivsbransjen er ikke utseendet uvesentlig. Men det er ikke en kvalifikasjon. Men arbeidsgiver i utebransjebusiness må då få lov til å si at de har et ønske? På denn annen side forstår vel en tykk Magda at hun ikke får jobb i utelivsbransjen... :popcorn:

Skrevet

Høres akkurat ut som SecondLife. :ler:

Dustete, spør du meg...

Skrevet

Jeg innbilte meg at det ikke var lov, men jeg skal ikke påstå at jeg vet det...

Skrevet

Jeg tror ikke det er lov å skrive det i en annonse, men det er nok realiteten uansett...

Skrevet
Som ingeniør, sykepleier eller saksbehandler er det forbudt å skrive at utseendet betyr noe...for det er uvesentlig i slike jobber.

Derimot i utelivsbransjen er ikke utseendet uvesentlig. Men det er ikke en kvalifikasjon. Men arbeidsgiver i utebransjebusiness må då få lov til å si at de har et ønske? På denn annen side forstår vel en tykk Magda at hun ikke får jobb i utelivsbransjen... :popcorn:

nei, vettu... dèt synes jeg slett ikke "en tykk magda" skal behøve å forholde seg til. hvorfor skal hun innse at hun ikke er bra nok? hvorfor er hun ikke dèt?

det er vel utelivsbransjen som bør skjerpe seg, og ikke stakkars magda som bør få en reality sjekk.

men er dette ensgjeldende for utelivsbransjen? senest idag, leste jeg at pene mennesker tjener mer enn de mindre heldige.

Gjest tomat Mina
Skrevet

Så forkastelig :kjefte:

Så om du søker og ikke får jobben selvom du absolutt er kvalifisert nok, så kan du få avslag med begrunnelse at du ikke er pen nok

Spiller ingen rolle om du er dødsteit bare du er pen nok i kropp og utseende!? :skratte: Så teit :eeeh:

Har du en link trådstarter?

Skrevet
nei, vettu... dèt synes jeg slett ikke "en tykk magda" skal behøve å forholde seg til. hvorfor skal hun innse at hun ikke er bra nok? hvorfor er hun ikke dèt?

det er vel utelivsbransjen som bør skjerpe seg, og ikke stakkars magda som bør få en reality sjekk.

men er dette ensgjeldende for utelivsbransjen? senest idag, leste jeg at pene mennesker tjener mer enn de mindre heldige.

En tykk person er dårlig i mage for bedriften og inntjeneingen. Det forstår du vel? Fett er bad business.

Skrevet
Hva er galt med det? :klø:

det er for eksempel diskriminerende... ikke sant?

hva om det hadde stått "ikke pakistaner", "ikke overvektig", "kun kvinner under 35 kg"...?

Gjest tomat Mina
Skrevet
Hva er galt med det? :klø:

Å søke etter pene mennesker i en jobbsammenheng?

Lurer du på hva som er galt med det?

Slutt opp a, hva tror du egentlig selv at er så galt med det?

Skal utseende overgå kvaliifikasjon? Mener du det er rett!

Hadde du reagert om det stod at man søker etter tynne mennesker med idealvekt og store pupper og ikke tykke mennesker med små eller henge pupper?

Skrevet
En tykk person er dårlig i mage for bedriften og inntjeneingen. Det forstår du vel? Fett er bad business.

ja, for hvis jeg ser at bartenderen er feit, går jeg rett ut igjen! :forvirret:

Gjest tomat Mina
Skrevet
ja, for hvis jeg ser at bartenderen er feit, går jeg rett ut igjen! :forvirret:

Jeg hadde også spasert rett ut :roll:

Skrevet

De går rett på sak, istedenfor å bruke masse tid på å avvise mange "middels" pene mennesker pga de skal være så "korrekte".

Skrevet

Er nok av arbeid for de med hjerne der ute, hvorfor ikke til de med et fint utseende?

Skrevet

Er det noe som sier at det er ulovlig foresten?

Trodde alle privatbedrifter kunne annonsere hva de ville til stillinger.... Vel, ikke vet jeg.

Skrevet
Er nok av arbeid for de med hjerne der ute, hvorfor ikke til de med et fint utseende?

vet du hva, kollektivet... i denne debatten føler jeg at avataren din passer perfekt til svarene dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...