Gå til innhold

Kinesisk unge?

Fremhevede innlegg

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet (endret)
Unnskyld meg, men hvor gammel er du egentlig?

Lurte jeg og på :klø:

Synes asiatiske kan være like pene som alle andre jeg da... Blir litt teit å mene at de som har skrå øyne ikke er pene, for da er det veldig mange mennesker man utelukker fra den "pene" klanen.

Hm... Kanskje jeg kan begynne å si at alle med rødt hår er stygge da? Kjenner ikke så mange med rødt hår, men mener å huske jeg møtte en med rødt hår engang som jeg ikke synes var så pen, egentlig... Jepp, tror at fra nå av mener jeg at alle med rødt hår er stygge :ironi:

Endret av Pia 30.08.08
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det fins alltid pene mennesker i enhver folkegruppe som oftest.

Kristin Kreuk fra Smallville er foresten halvt kinesisk

kristin kreuk

smallville

Skrevet

Ok, jeg kan bare svare ut i fra hva jeg ville gjort da.

Jeg ville smilt og kanskje litt latter, snill latter altså. Og sagt at syns du virkelig det? Han er ikke av asiatisk oprinnelse, men det er jo hyggelig at du syns han ser så eksotisk ut eller noe.

Det er da bare hyggelig at noen legger merke til barnet?

Greit nok at hun kanskje hadde en frekk tone, men jeg syns ikke det er frekt å si noe som at hun eller han ser ut som en mulatt f.eks.

;Min niese er tatt for å være mulatt flere ganger og er helnorsk. Men alle syns jo hun er helt nydelig!

Jeg må si jeg syns du er frekkere enn damen som snakket til deg. Asiater er et nydelig folkeslag med store mandelformede øyne og gyllent skjær i huden. De har en egen måte å føre seg på og syns jeg. Jeg har i det hele tatt ingen negative ting å si om det at et barn skulle likne på å komme fra Asia. Skulle gjerne adoptert derfra om det viser seg at jeg ike kan få barn selv.

Tenk litt på hvem du snakker til her inne også. Du kan plutselig såre noen ganske kraftig!!!! :fy_fy:

Skrevet

Unnskyld meg, men jeg syns ikke du taklet den situasjonen der særlig bra. Måten du skriver om andre her, ja da særlig kinesere som folkeslag viser at du er både umoden og nedsettende mot alle som ikke ser skandinaviske ut. Tenk deg litt om du også, ikke bare klag over oppførselen til hun andre dama.

På et nettsted som dette kan du jo ikke se hvem som skriver og hva med våre evt. skeive øyner eller folk som har barn som er adoptert eller tydeligvis verst "blandingsbarn" som ser ut som kinesere?

Det er da ingenting galt i å ha litt skrå øyne eller tilhøre noe annet enn norske kari og ola nordmann. Få litt perspektiv på hva som betyr noe i livet og ikke vær så fordømmende.

Bytt det heller ut med litt humor og ikke ta alt i verste mening og alt så høytidelig.

Skrevet
en av mødrene i barnehagen var på sånn tilvenningsgrieie på barnehagen igår. lite hyggelig kom ho bort til meg, og sa

er han din? å, jeg trodde han var halvt.

hva behager sa jeg? skjønte ikke helt hva hun mente med halvt..

hun sa, jeg trodde mora var kinesisk. ikke vondt ment altså, men han ser jo kinesisk ut, altså sånn halvt norsk halvt kinesisk da, la hun til..

men i alle dager??!!?! greit at øynene til sønnen min ikke er så veldig store og runde, men man spør da ikke fremmede sånt på den måten? Ingen i slekta vår er kinesiske. både jeg og mannen min er norsk. hele slekta er norsk. har jo noen få i slekta som er samer...men hun kunne heller ha spurt pent om vi hadde samer i blodet??? jeg ble så provosert!! tenk!!! kinesisk??

måtte bare få ut aggresjonen min!

Tweeksy...zzzz Ikkzzzy :popcorn:

Jeg tipper barnehagedamen ikke mente noe vondt med dette.

Husk kinesiske barn (og samer) er fornuftige mennesker. :kaffe:

• 2 år senere...
Gjest for_en_oppførsel
Skrevet
men..synes dere virkelig det e rpent med kinesiske/skråe øyer? aærlig talt??

Du, Line- Trådstarter.

Som mange flere, så "leser" jeg deg som en merkelig person..

Nå er jeg litt stygg, men jeg tror jeg har et godt poeng.

Litt om trådstarter som person og forklaringen på denne hendelsen:

Du heter Line. Du er en innesluttet, gretten dame med null form for sosiale antenner.

Du ler sjelden og får aldri folk til å le.

Jeg antar at du er i 30års alderen og gift med en avskyelig trailersjåfør.

Dere bor i et falleferdig hus utpå "bygda" og ser på tv hele dagen. Lenge har dere planlagt å bytte ut tvn til en nyere flatskjerm, men økonomien setter dessverre en stopper for dette. Du er trygded og mannen har 300k i året. Sammen med dine 140k så har dere det veldig trangt.

Dessverre har du ikke utseendet med deg heller. De siste 20kg du har lagt på deg siden 2001, da du allerede hadde 20kg for "mye", er kommet ene og alene pga for mye grandiosa. Du har jo ikke noe form for kokkekunst, så enkleste måten er jo å sette grandis i ovnen. Til lørdags så kan det hende du lager hjemmelaget pizza, men den blir aldri noe å skryte av.

Et sexliv vet du ikke hva er ettersom Leif Reodor, din mann, er den eneste du har møtt av det motsatte kjønn. Du er dønn kjedelig i senga og mannen din har 11cm ståtiss lurende under ølmagen. Denne tilfredstiller dessverre ikke deg da du er 11cm i åpningen... på tvers!

Så sånn kan det faktisk gå. Fra å være ei søt lita jente i veldig ung alder, har du opparbeidet deg en "trangsynt" og fiendtlig innstilt holdning til det du er "redd" for.

Barnehagetanten sa dette for at hun var møkk lei den ekle oppførselen din gjennom alle åra. Hun sa det kun fordi hun visste at du så ned på kinesere og hun ville gi deg en velfortjent lærepenge.

Det fungerte tydeligvis. Du ble jo så sur at du FAKTISK bærte dette inni deg HELE Dagen, HELT til du fikk logget deg inn på den 13år gamle dataen din og skrevet et lite gjennomtenkt innlegg på KG.

Jeg håper ikke dette ble for sterkt for noen. Jeg mener i bunn og grunn ingen ting med dette innlegget. Jeg bare synser fram et perspektiv som mange andre kanskje tenker, men ikke vil si.

jeg er en meget hyggelig person i det virkelige liv, men den type holdning og oppførsel som du ytrer her, må få konsekvenser.

Jeg antar at du ikke har blitt satt på plass før, så det er grunnen til det skarpe innlegget.

Mulig jeg traff "spikern på hue" på flere av punktene. Er jeg heldig var det muligens "jackpot" :)

Skrevet (endret)

Jeg er 100 % norsk, og det er absolutt alle i slekten min også. Likevel får jeg spørsmål av hver 3. person jeg snakker med om jeg er halv asiatisk. Jeg har langt lyst hår og blå øyne og ser vel ganske så vestlig ut. I begynnelsen lurte jeg på hva i all verden som feilte folk som kunne spørre om noe slikt. Som regel folk jeg akkurat hadde møtt også (snakket med i 5 min kanskje). Ble ofte flau og lei meg (kanskje ikke så rart ettersom jeg var i 12 årsalderen og litt usikker), men etterhvert har jeg begynt å ta det et kompliment, da folk som er halvt asiatiske faktisk ofte er veldig pene ;)

Endret av Pomeline
Gjest Purple Haze
Skrevet

Syns det var taktløst å stille et sånt spørsmål sånn helt uten videre, uten at det var noe fornærmende i det (går jeg ut fra). Folk spør jo om de merkeligste ting.

Dessuten kalles gjerne "asiatiske" øyne for mandeløyne, veldig vakkr betegnelse på vakre øyne :)

Skrevet

Jeg er halvt asiatisk, og jeg foretrekker at folk spør meg rett ut om jeg kommer fra et annet sted enn at de prøver å få det frem på mer eller mindre skjulte måter. Hvorfor skal det være frekt å spørre hvor noen er fra? Det tolker jeg som at det er negativt å være fra et annet land! Selv er jeg stolt av mitt opphav, og hjelper gjerne til når jeg ser at de jeg møter lurer på det, men ikke tør å spørre rett ut. ;)

Skrevet
men hun sa jo at sønnen min ser kinesisk ut!! hvordan hadde du reagert om noen hadde sagt sånn om sønnen din?

Synes svært mange fra Asia er ekstremt pene så hadde tatt det som et kompliment.

men hun sa jo at sønnen min ser kinesisk ut!!

Vet ikke helt om det er bare litt klønete ordvalg, men må si jeg reager veldig på det du sier der. Er det virkelig et problem om noen synes det, eller om sønnen din faktisk så kinesisk ut?

Slik du ordlegger deg så skulle det jo nesten tro at det var et sjkellsord noen hadde sagt, og det er jo ike tilfelle.

Skrevet
Synes svært mange fra Asia er ekstremt pene så hadde tatt det som et kompliment.

Vet ikke helt om det er bare litt klønete ordvalg, men må si jeg reager veldig på det du sier der. Er det virkelig et problem om noen synes det, eller om sønnen din faktisk så kinesisk ut?

Slik du ordlegger deg så skulle det jo nesten tro at det var et sjkellsord noen hadde sagt, og det er jo ike tilfelle.

Helt enig. Mange asiatiske kvinner er "urettferdig" vakre og yndige, og jeg hadde tatt det som et enormt kompliment hvis noen hadde spurt meg om jeg hadde asiatisk blod i meg, for tenk :jepp:

Skrevet

Jeg har ikke oversikt over hvor mange ganger jeg har blitt spurt om jeg er halvt asiatisk... Har verken asiatiske eller samiske gener, men det er likevel noe som gjør at jeg åpenbart ser slik ut...

Når folk spør om det så syns jeg det vitner om en interesse mer enn at de er ute etter å fornærme :) samt jeg synes at asiater kan ha nydelige ansiktstrekk ;)

Skrevet
jeg ble så provosert!! tenk!!! kinesisk??

Jeg blir også provosert - av deg! Som mor til et barn født i Kina blir jeg skremt over din holdning. Du uttrykker deg som om dette var det absolutt verste noen kunne kalt barnet ditt.

Du viser et skremmende snevert syn på et stort folkeslag. Kinesere kommer i alle former, som oss andre. Kan tenke meg at du tror alle kinesere er kortvokste også...

Jeg håper aldri min nydelige datter møter på sånne som deg.

Skrevet

Å banneords mor.

Innlegget er jo to år gammelt. Da blir det vel ikke noen forklaringer fra ts :snurt:

Skrevet

Ha, ha, ha. Her har noen blåst liv i en eldgammel diskusjon. Så ikke på startdatoen, innlegget lå jo øverst da jeg slang meg på. :fnise:

Skrevet
en av mødrene i barnehagen var på sånn tilvenningsgrieie på barnehagen igår. lite hyggelig kom ho bort til meg, og sa

er han din? å, jeg trodde han var halvt.

hva behager sa jeg? skjønte ikke helt hva hun mente med halvt..

hun sa, jeg trodde mora var kinesisk. ikke vondt ment altså, men han ser jo kinesisk ut, altså sånn halvt norsk halvt kinesisk da, la hun til..

men i alle dager??!!?! greit at øynene til sønnen min ikke er så veldig store og runde, men man spør da ikke fremmede sånt på den måten? Ingen i slekta vår er kinesiske. både jeg og mannen min er norsk. hele slekta er norsk. har jo noen få i slekta som er samer...men hun kunne heller ha spurt pent om vi hadde samer i blodet??? jeg ble så provosert!! tenk!!! kinesisk??

måtte bare få ut aggresjonen min!

haha du kunne jo hatt en halvt kinesisk ektemann.

Om noen hadde komt og spurt om det var samer i slekta,så hadde jeg blitt snurt,bedre om å spørre o det var kinesere. litt mere eksotisk

Skrevet

Ikke vær lei deg :klem: jeg synest kinesiske barn er kjempe vakre.

Men ja jeg må si meg enig i at det var veldig frekkt å si. Man komenterer ikke rasen til hverandre. Om jeg hadde et barn i barnhagen hadder jeg ikke gått bort til foreldrene og sagt: Oja så han er adoptert, jeg trodde at foreldrene var fra afrika! :nei:

Dårlig gjort... det er liksom en uskreven regel det der om at en ikke skal spørre om rasen til folk.

Men nå når vi er inne på det. Har samer eller ikke alle samer, men er det et samisk trekk å ha litt asiater øyner? Fordi noen ganger kan man liksom ligge merke til sånnt.

Jeg kan se hvem som er svensk og dansk også jeg =0)

Men vi er alle like på innsiden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...