Gå til innhold

trenger sårt svar straks... -spes min kjære:)

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg blir så frustrert.. og forvirret. Begynte på Jasmin for 6dager siden, nå er mensen over og min kjære er så "klar". Problemet er at jeg ikke husker hva legen sa om sikkerhet, om jeg er trygg fra første dag eller må bruke kondom feks i begynnelsen. Har prøvd å sjekke ut på nettet, og på lommelegen sier de forskjellige ting;

"Den første tabletten tas på menstruasjonens 1. dag. Deretter tas en tablett daglig til p-pillekortet er tomt. Tablettene skal tas på samme tidspunkt hver dag. I løpet av det første kortets første 14 dager må et annet prevensjonsmiddel brukes samtidig med tablettene"

"Noen p-piller begynner du å ta på den første dagen av mensen. Da er du beskyttet fra dag én. Når det gjelder den andre typen p-piller, som du begynner å ta på den femte dagen i menstruasjonen, er du først beskyttet etter en uke. Les bruksanvisningen som kommer med p-pillene for å se hvordan dine piller virker."

Hva skal jeg stole på?!? Takker dypt for hurtig svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei ja!

Dette lurer jeg også faktisk på... er i samme situasjon selv og er så usikker... har lyst men tør ikke - passer ikke bli gravid nå, så unødvendig. kjedelig om en tar feil liksom... noen som kan gi oss sikre svar?? :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Er du usikker - så bruk kondom i tillegg fram til p-pillene gjør kroppen din trygg. Og det går an å vente noen dager med å ligge sammen, hvis du er så usikker.. Og - det går an å ha himmelsk sex uten å ha samleie..

:kgblunk:

Ha en fin dag og kos dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...