Gå til innhold

Skummelt, men åååh, så spennende


Amused

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ødem 1-2, og det høres egentlig ut som du har enda mer vann i kroppen enn meg...

Knokene synes i hvertfall og jeg synes ikke hendene ser så hovne ut som beina. Men gjør vondt å knytte dem ja...

Dermed kjekt å ha noen som kan hjelpe til med sånne oppgaver som brusflaske åpning :fnise:

(hadde aldri falt meg inn at det kunne bli et problem :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag dette skulle bli! Min siste arbeidsdag før permisjon ble slettes ingen arbeidsdag. I går fikk jeg brev i posten om at jeg skulle på kontroll av babyens leie i dag kl. 9.30. Jeg tenkte at det var da unødvendig, siden vi var på ul og vekstestimering for ei uke siden, og babyen lå med hodet ned da. Men siden jeg skulle på jobb i byen likevel, så kunne jeg da ta turen bortom.

Rett oppå benken, fram med ul-dingsen, og der kunne vi se at lillesnuppa lå med setet ned Men siden denne jordmora ikke var ekspert på ul, så måtte jeg inn til en annen jm. Begynte å grine med en gang jeg kom inn, dette kom som et sjokk! :gråte: Hun lå jo med hodet nede i forrige uke! Også her kunne jeg se at hodet lå oppe ved navlen min.

Så ble jeg satt til å vente på å få snakket med en lege, og jeg ventet i over en time før jeg fikk komme inn. Min kjære hadde dratt på jobb, dette skulle jo bare være en bekreftelse på hodeleie, og det var ikke lett for ham å komme fra. Men det hadde vært godt å ha hatt ham der mens jeg ventet :sjenert:

Til slutt fikk jeg komme inn til legen, og nok en gang ble det tatt ul. Han spurte om jeg ville at de skulle prøve å snu babyen, og selvsagt ville jeg det. Men dette skal egentlig gjøres på fastende mage, så jeg tenkte at vi kom til å få time senere. Men så ringer legen til fødeavdelinga og ber om vending! :sjokk: Nå var det gått 5-6 timer siden jeg spiste frokost, så jeg var jo nesten fastende.

Ble lagt i seng på fødestue, og da ringte jeg mannen og ba ham komme. Det gjorde utrolig godt å ha ham der :rødme: Lå med CTG i en halvtime før en lege og jordmor kom for å forsøke å snu babyen. Legen sa at det kun var vellykket i 50% av tilfellene, men at hvis det gikk bra, så var det bare 10% som snudde seg tilbake igjen.

Det gjorde VONDT! Men utrolig nok hjalp det mot smertene å se på den trygge og gode samboeren min :elsker: To ganger prøvde legen å snu :babyjente: , men det ville seg ikke, antakelig fordi jeg ikke greide å la være å spenne meg litt. Jammen ikke rart når det gjorde så vondt. Derfor fikk jeg en sprøyte som skulle få livmora til å slappe av. "Nå er det tredje og siste forsøk," sa legen. Og jeg konsentrerte meg om min kjære og å puste rolig og å slappe av og tenke at dette er til det beste for jenta. Jeg torde ikke se på magen min, men samboeren min sa at det så helt sykt ut. Legen klemte flatt alt unntatt babyen i sitt forsøk på å snu henne, løftet og dyttet.

Og det gikk bra! :juhu: Med ett lå hun i hodeleie igjen :-D

Jeg lå til slutt med CTG i enda en halvtime for å sjekke at alt gikk bra før vi kunne dra. Fikk heldigvis gjort unna alt jeg skulle på jobben, og nå har jeg permisjon!

(Eneste problemet er at jeg tror hun har snudd seg tilbake til seteleie allerede, men vi skal inn og sjekke leiet igjen om ei uke. Får bare ta det som det kommer.)

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, for en dag. Skjønner godt du ble litt paff av den beskjeden. Får håper hun holder seg rett vei. Har du kjent noe som gjør at du tror hun har snudd seg igjen?

Utrolig hvor mye det hjelper å ha en trygg kjæreste sammen med seg. Sånn er jeg også, og er så glad for at han skal være med meg hele tiden under fødselen (og eventuelle ubehagelige kontroller som kommer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for en dag!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Også at hun hadde snudd seg sånn da... Vending høres utrolig vondt ut, synes det er ubehagelig nok bare når de kjenner etter jeg...

Får håpe du tar feil og at hun slår seg til ro med hodet ned nå. Ellers går det sikkert fint uansett. Men godt du blir fulgt så bra opp!!!

:hoppe: for permisjon :hoppe:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, for en dag. Skjønner godt du ble litt paff av den beskjeden. Får håper hun holder seg rett vei. Har du kjent noe som gjør at du tror hun har snudd seg igjen?

Utrolig hvor mye det hjelper å ha en trygg kjæreste sammen med seg. Sånn er jeg også, og er så glad for at han skal være med meg hele tiden under fødselen (og eventuelle ubehagelige kontroller som kommer).

Ja, er ganske sliten etter alle følelsene i dag... Rett etter vendinga kjente jeg godt føttene som sparket like over navlen min. De siste dagene har det vært to harde, store "klumper" på hver side av navlen, antakelig hodet og ryggen/en skulder som bare gnikker, på en måte. Nå kjenner jeg sparkene lengre ned igjen, så jeg er jo redd for at hun vender tilbake til seteleie :sjenert: Legene prøver bare på vending én gang. Hvis hun ligger i seteleie om ei uke, så skal de måle henne og bekkenet mitt for å sjekke om vaginal fødsel er mulig. Hvis ikke, så blir det keisersnitt. Jeg vil jo helst føde vaginalt, tror jeg...

Det var fantastisk godt da kjæresten endelig kom, ja :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for en dag!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Også at hun hadde snudd seg sånn da... Vending høres utrolig vondt ut, synes det er ubehagelig nok bare når de kjenner etter jeg...

Får håpe du tar feil og at hun slår seg til ro med hodet ned nå. Ellers går det sikkert fint uansett. Men godt du blir fulgt så bra opp!!!

:hoppe: for permisjon :hoppe:

:klem:

Det var veldig vondt, ja, men jeg prøvde å tenke på noe annet, og da gikk det bedre. Fordelen med seteleie er jo at man blir passet ekstra godt på :jepp: Og jeg tenker som så at hvis hun ligger i seteleie nå, så kan hun jo snu seg igjen selv, siden hun har gjort det én gang allerede siden forrige uke :Nikker:

Skal likevel lese litt om setefødsler, tror jeg. Kan jo hende jeg får valget mellom vaginal fødsel og keisersnitt...

Jøss! Har helt glemt å :hoppe: for permisjon! :ler:

:danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, greit å være forberedt :Nikke:

Min tante fødte begge sine vaginalt i seteleie. Hørtes ut som det hadde gått helt fint, selv om man selvfølgelig håper å slippe...

Får satse på at hun snur seg snart og at hodet fester seg så det ikke blir mer tull :fnise:

Deilig med permisjon :juhu:

Rart å plutselig ha fri hele tida da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, greit å være forberedt :Nikke:

Min tante fødte begge sine vaginalt i seteleie. Hørtes ut som det hadde gått helt fint, selv om man selvfølgelig håper å slippe...

Får satse på at hun snur seg snart og at hodet fester seg så det ikke blir mer tull :fnise:

Deilig med permisjon :juhu:

Rart å plutselig ha fri hele tida da... :sjenert:

Ja, det er rart å ha fri, men samtidig så blir man fort vant også :-D

Uff, nå kjenner jeg godt at hodet er oppe igjen :( Kjente det når jeg lå på sofaen i sted, at hun drev på med noe :fnise: Tydeligvis har hun god plass, og det stemmer jo med mitt store SF-mål og hennes under gjennomsnittlige størrelse også. Det positive er jo at hun kan snu seg igjen, og da bør hun feste hodet også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, får håpe hun finner ut at dette er feil vei snart og legger seg riktig vei.... :jepp: Har jo heldigvis litt tid på seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en dag! Bra din kjære fikk til å komme.

Håper snuppa fremdeles er i hodeleie, eller at hun tar til vettet og snur seg i hodeleie igjen (om hun allerede har snudd tilbake) :)

:hoppe: :hoppe: Amused har svangerskapspermisjon :hoppe: :hoppe:

Nyt det :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Kjempefin mage! :-D :hjerte:

Oi, dramatisk med snuing og greier! Håper hun snur seg tilbake nå da, og fester hodet slik at det ikke blir mer dramatikk :Nikke:

Ha en fortsatt fin torsdag! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det ble en litt mer dramatisk dag enn du så for deg skjønner jeg!

Jeg leste om dette med setefødsel og vending i "På vei" bare for ett par dager siden, og ble veldig fascinert over at det går an å snu babyen på den måten. Men skjønner godt at det ikke er like "interessant" når man er midt oppi det selv. Får håpe jenta snur seg rett vei igjen og fester seg, slik at du slipper å tenke noe mer på det!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fredag! :danser:

Har sovet i totimersøkter i natt også, begynner å bli vant nå... Men 12 timer etter at jeg la meg, er jeg litt uthvilt likevel ;) Har grublet mye på om jeg skal velge setefødsel eller ks hvis hun ikke snur seg igjen, og jeg blir litt fortvilet, for jeg får jo ikke forberedt meg mentalt til fødselen når jeg ikke vet hvordan det vil skje! Leser jo om mange fine setefødsler, men så er det mange som ender i hastesnitt også :sjenert: Jeg har ei venninne som har født, og både hun og søstera mi anbefaler meg å velge ks, men jeg vet sannelig ikke...

Uff, skal prøve å ikke tenke mer på det inntil neste sjekk.

Hva skal jeg finne på i dag, mon tro? Må dusje, i hvert fall :fnise: Og så skal jeg gå meg en tur, samt prøve en yogaøvelse som skal få barnet til å snu seg :jepp: Trikset er å få opp hoftene, enten man ligger på rygg eller sitter på knærne og bøyer seg framover.

Kjenner så tydelig hodet hennes ved navlen min nå :rødme: I natt drømte jeg at jeg holdt henne i armene, og det var helt utrolig :-D

Min kjære dro på jobb tidlig i morges, og han skal på fotballkamp rett etter jobb, så da ser jeg ham ikke før i kveld. Men jeg får besøk av ei venninne, vi skal kose oss med pizza :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Skjønner veldig godt at du tenker mye på dette med at hun er i seteleie. Håper du får klarhet i situasjonen :klem:

Håper du får en fin dag med dusjing, yoga og pizza ;)

Og goood helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flott mage du har! :) Blir rent misunnelig jeg! :sjenert:

Og der var du endelig ute i permisjon også gitt! :-D

Men hvis jenta di er under gjennomsnittet i størrelse så vil det jo kanskje ikke komplisere så voldsomt mye dersom det blir setefødsel?...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, skjønner godt du tenker mye på om du skal velge setefødsel eller ikke nå...

Vet min tante hadde to setefødsler og tror det hadde vært greit. Men det er jo veldig individuelt...

Har det blitt sjekket om du i det hele tatt får føde vaginalt? Innbiller meg de må ta et røntgen av bekkenet for å se om du har god nok plass...

Har dere en jordmorsamtale på sykehuset før fødsel? Innbiller meg kanskje det hadde vært greit med en skikkelig prat med en jordmor om dette. Er ikke så lett for oss andre å komme med råd.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...