Gå til innhold

Skummelt, men åååh, så spennende


Amused

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å bruke permisjonen til å sove og å lage mat som skal fryses ned :fnise:

Håper pusen har kvikna til litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillesnuppa har snudd seg! :juhu:

Jeg er så glad! :-D Nå kan jeg forberede meg til fødselen, føler jeg. Godt å vite at hun sannsynligvis kommer ut den rette veien :ler:

Først klemte jordmor lenge på magen, og mente at det kunne være et hode ved navlen min. Fram med ultralyddingsen, og nede i bekkenet så vi ikke noe. Så kikket hun lengre oppe, og i et glimt fikk jeg sett den berømte "hamburgeren" (kjønnsorganet til :babyjente: ) Ned i bekkenet igjen, og der var jo sannelig hodet! Ikke festet ennå, men vi håper inderlig at hun holder seg slik nå, lille propellen vår :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe::duskedame::danse:

Så bra at frøkna tok til vettet og snudde seg i tide! "Propellen"... :fnise: Håper absolutt hun holder seg der fram til fødselen.

Hvordan går det med pusen i dag?

Ha en fin kveld, Amused - kos deg med å forberede deg til fødsel :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: :juhu: for at lillejenta ligger riktig vei! :-D

Nå er det bare å krysse fingrene for at hun blir liggende slik, og at hodet fester seg snart :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

:vinke:

Her er det jammen ikke lenge igjen ;)

Dakar pusen deres... ikke noe gøy når de er syke! Vår var akkurat slik som du beskriver for noen uker siden og hun var kjempehoven på ene foten. Satt oppe med henne hele natten faktisk. Men siden hun var sosial så tenkte jeg at det kunne jo ikke være sååå alvorlig (katter trekker seg jo tilbake om de er for dårlige). Så etter noen dager var hun mye bedre :) Tok kanskje en uke før hun begynte å leke skikkelig igjen, men haltet iallfall ikke lenger. Jeg satte vann- og matskåler i hvert rom slik at hun kunne forsyne seg hvor enn hun var da ;) Håper hun snart blir frisk igjen :-D

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: for at snuppa har snudd seg :hoppe:

Nå får vi bare håpe at hun blir den veien og at hodet fester seg før hun rekker å finne på noe mer tull :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame:

Så bra at frøkna tok til vettet og snudde seg i tide! "Propellen"... :fnise: Håper absolutt hun holder seg der fram til fødselen.

Hvordan går det med pusen i dag?

Ha en fin kveld, Amused - kos deg med å forberede deg til fødsel :klem:

Ja, nå har hun å holde seg sånn, altså! :ler:

Skriver mer om pusen lenger ned...

Ha en fin kveld du også, Lilith :klemmer:

:hoppe: for at lillejenta ligger riktig vei!

Nå er det bare å krysse fingrene for at hun blir liggende slik, og at hodet fester seg snart

:jepp:

:vinke:

Her er det jammen ikke lenge igjen ;)

Dakar pusen deres... ikke noe gøy når de er syke! Vår var akkurat slik som du beskriver for noen uker siden og hun var kjempehoven på ene foten. Satt oppe med henne hele natten faktisk. Men siden hun var sosial så tenkte jeg at det kunne jo ikke være sååå alvorlig (katter trekker seg jo tilbake om de er for dårlige). Så etter noen dager var hun mye bedre. Tok kanskje en uke før hun begynte å leke skikkelig igjen, men haltet iallfall ikke lenger. Jeg satte vann- og matskåler i hvert rom slik at hun kunne forsyne seg hvor enn hun var da ;) Håper hun snart blir frisk igjen

:goodbye:

Ja, her har vi satt ut vann og mat og tissekasse i begge etasjene, så nå har han alle muligheter til å bli frisk igjen. Vår katt har også vært sosial, men han var sykere enn vi trodde (skriver mer om det lenger ned) :(

:juhu: for at hun har snudd seg!!! :-D

Ha en fin dag :klem:

Ja, det er herlig! :danser:

:hoppe: for at snuppa har snudd seg

Nå får vi bare håpe at hun blir den veien og at hodet fester seg før hun rekker å finne på noe mer tull :fnise:

:danse: Nå har hun ikke plass til å snu seg igjen, tror jeg. "Ja, her var det mye baby," sa jordmor da hun klemte på magen min i dag :fnise: Blir nok bra størrelse på tøtta hvis hun slekter på meg og mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært hos dyrlegen med pusen vår. De hadde åpent til 19, og min kjære skulle egentlig jobbe til da, men etter å ha ringt dyrlegen, som sa at vi burde komme, så dro han tidligere fra jobb - heldigvis. Pusen vår hadde nemlig diaré i natt, og har hatt noen småuhell rundtomkring :( Og han virket så støl og mistilpass og lei seg og sliten og hadde det tydelig vondt :gråte:

Så det var bra vi dro til dyrlegen. Det viste seg at han har et skikkelig betent kattebitt på magen sin, og et overfladisk på innsiden av låret, så han har fått seg en omgang, stakkars. Det kom masse puss ut av bittet på magen, så ikke rart han har hatt vondt! Utrolig hvor fort det gikk verk i det, det er jo "bare" to dager siden han ble skadet... Jeg er så glad for at vi ikke ventet lenger, i hvert fall :jepp: Så nå har han fått smertestillende og antibiotika og krage, og ligger og ser bebreidende på meg, fortsatt utslått etter bedøvelsen. Han måtte nemlig bedøves for at dyrlegen skulle fått undersøkt ham ordentlig.

Håper han har lært nå da, at ikke alle katter er hans venner :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar :katt: Får håpe han friskner fort til og godt dere fikk sjekket han så raskt. Ikke noe koselig når dyrene har det vondt...

:danse: Nå har hun ikke plass til å snu seg igjen, tror jeg. "Ja, her var det mye baby," sa jordmor da hun klemte på magen min i dag :fnise: Blir nok bra størrelse på tøtta hvis hun slekter på meg og mannen.

Så bra!!!!! sånn tenker jeg også. Selv om ikke hodet har festet seg kan jeg ikke skjønne hvordan han skal kunne snu seg. Er jo fullt!!!

Greit med litt størrelse på babyen da. De går jo gjerne ned litt med en gang, og synes det er litt tryggere med litt størrelse på babyen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aw ... stakkars pusungen :( Bra dere fikk ham til dyrlegen og ordnet opp! Han setter nok pris på det når han bare får kommet seg litt etter bedøvelsen og tenkt seg om ;)

Mye baby, ja :fnise: Jeg får så mange kommentarer om at magen min er liten at jeg nesten blir litt bekymret. Jeg ligger da rett på normalen i følge skjemaet mitt! Greit at det er litt størrelse på dem, ja :nikker:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, stakkar pusen din :( Fint at dere fikk ordnet opp da, slik at han kan bli bedre igjen. Ikke lett å være liten kattepus ute i den store skumle verden ;)

Og hurra for at lillejenta ligger rett vei!! Nå ble jeg skikkelig glad - drev og fortalte samboer om dette i går faktisk, og da var jeg litt bekymret på dine vegne :fnise: Men da slipper jeg det mer :)

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra!!!!! sånn tenker jeg også. Selv om ikke hodet har festet seg kan jeg ikke skjønne hvordan han skal kunne snu seg. Er jo fullt!!!

Greit med litt størrelse på babyen da. De går jo gjerne ned litt med en gang, og synes det er litt tryggere med litt størrelse på babyen...

Ja, fullt er det sannelig :fnise: Hodet er ikke festet her heller, men jeg kjenner masse stikkinger som kanskje tyder på at det er i ferd med å feste seg, håper det.

Aw ... stakkars pusungen :( Bra dere fikk ham til dyrlegen og ordnet opp! Han setter nok pris på det når han bare får kommet seg litt etter bedøvelsen og tenkt seg om ;)

Mye baby, ja :fnise: Jeg får så mange kommentarer om at magen min er liten at jeg nesten blir litt bekymret. Jeg ligger da rett på normalen i følge skjemaet mitt! Greit at det er litt størrelse på dem, ja :nikker:

Hehe, var ett stk. sjanglete katt som ikke visste hvor han skulle gjøre av seg i natt. Jeg satt oppe med ham ei stund før vi begge sloknet i sofaen :fnise:

Åh, irriterende med folk som kommenterer magen, synes jeg! Min har jo vært diger (ifølge folk), og det er ikke kult å få den kommentaren. Men må jo bare drite i dem, for vi vet jo at det er normalt både med liten og stor mage ;)

Og hurra for at lillejenta ligger rett vei!! Nå ble jeg skikkelig glad - drev og fortalte samboer om dette i går faktisk, og da var jeg litt bekymret på dine vegne :fnise: Men da slipper jeg det mer :)

Hehe, så bra at du slipper å bekymre deg mer :klemmer: Er jo tross alt bare 3-4% som er i seteleie ved fødsel. Koselig at du ble glad på mine vegne.

Så bra at pusen ble fikset da :)

Åja, veldig bra! I dag har han vært sitt gamle jeg igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har pusen vært seg selv igjen, han kom til og med snikende i natt for å kose. Men det var ikke enkelt med den teite kragen rundt halsen :hoho: Endte med at han okkuperte hele hodeputa mi, og jeg måtte legge meg et hakk ned, med ei ny pute, har jo tre-fire av dem i senga nå for å ligge behagelig ;)

Ellers har vi hatt en rolig dag, og jeg er ikke så kveldstrøtt lengre. Sover jo til langt på dag :flau: Men viktig å sove når man føler behovet, tror jeg.

Mye liv i magen i kveld, og det stikker der nede. Får håpe det er hodet som festes. Eller kanskje modning på gang? Spennende tider :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, også så bra at hun har snudd seg. :-D

Du opererer også med flere puter i senga, skjønner jeg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt :katt: er bedre :-D

Blir jo så bekymret når de er så slappe.

Her er vi også våkne om kvelden. Sover jo bort halve dagen :fnise:

Spennende om det er festing og modning på gang da. Merker ingenting sånt her... Kanskje du ender med å føde før meg...

Er vel innenfor termin i dag eller no?

God helg :klem:

PS: Du er litt fraværende i oppropstrådene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 11 dager igjen!! :hakeslepp:

Stakkar pusen med krage på, men bra han er bedre da!! Og flaks du har flere puter i sengen så pus også kan låne :ler:

Ha en flott dag Amused :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere tok med katten til dyrlegen. Mulig han er litt fornærmet på deg akkurat nå, men det er nok fort glemt når han er i full vigør igjen ;)

:hoppe: Så bra at hun har snudd seg rett vei!! Kjempeglad på dine vegne. Nå må hun bare fortsette å ligge opp ned fram til hun skal ut og hilse på mamma og pappa :)

Ha en fortsatt fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daaakal pusen... Godt det går bra med han nå da! :)

:jepp: Jeg også tror det er lurt å sove når du føler behov for det. Det er jo ikke lenge igjen, og det er slitsomt å gå gravid- sikkert spesielt den siste tida!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...