Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2003 #1 Del Skrevet 21. mars 2003 Bruker dere alle smokk til babyen? Hvorfor/hvorfor ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 21. mars 2003 #2 Del Skrevet 21. mars 2003 Nei. Synes det er en helt unødvendig plastdings. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 21. mars 2003 #3 Del Skrevet 21. mars 2003 Vi har brukt smokk til jenta vår. Hun hadde et vanvittig sugebehov, noe til og med barnelegen på barselavdelinga kommenterte. Jeg hadde ingen planer om å la henne bruke puppen til smokk, derfor valgte vi denne løsninga. Synes tross alt det er bedre at de bruker smokk enn at de sutter på tommelen. Nå som hun er åtte måneder tar vi fra henne smokken så snart hun står opp både på morgenen og etter lurene sine. Vil ikke at hun skal bli for avhengig. Men som kos når hun skal sove er den fremdeles kjekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Missuganda Skrevet 21. mars 2003 #4 Del Skrevet 21. mars 2003 Det er barnet selv som bestemmer om den vil ha smokken eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cicci Skrevet 22. mars 2003 #5 Del Skrevet 22. mars 2003 Vi har brukt smokk til begge våre. Minste er nå to år, og hun virkelig koooser seg med smokk. Brukes kun i seng og ved bilkjøring. Vi var begge enig i at vi skulle gi minsten smokk når hun ble født, vi hadde god erfaring med eldstemann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 22. mars 2003 #6 Del Skrevet 22. mars 2003 Det er lettere å venne et barn av med smokk enn med tommelsuging... Gutten min fikk bruke smokk ubegrenset fram til han var ca. 10 måneder. Så fikk han bruke smokk når han skulle sove fram til han var 3 år. Nøyaktig på 3-års dagen (23.12.) - gikk vi i lekebutikken og kjøpte et tog som kostet kr.99,-. Gutten betalte med 4 smokker og 100,- kroner. For nå var han blitt så stor at babyene trengte den smokken mer enn ham. Var spent på hvordan dette kom til å gå siden dette var lillejulaften... Men: det gikk over all forventning. Han har ikke spurt etter smokken en eneste gang! Men jeg må innrømme at jeg liker svært dårlig barn som fra 2-års alderen, og enda verre de som er eldre... :-?, som går rundt med smokk i munnen og leker som ingenting... Det hemmer språket, kan ødelegge tannstillingen og ser dumt ut. Der synes jeg foreldrene bør tenke litt på konsekvensene for barnet. :-? Maya30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 22. mars 2003 #7 Del Skrevet 22. mars 2003 Min ville ikke ha smokk, han suttet heller ikke på fingrene. Tror dette er forskjellig fra barn til barn. Jeg synes det er greit å bruke på babyer, men er enig med de som synes det ser tåpelig ut når større barn går med smokk døgnet rundt... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 22. mars 2003 #8 Del Skrevet 22. mars 2003 Jeg har en niese som fyller tre år i april. Jeg har ymtet frampå flere ganger at hun burde avvenne med smokken. Jeg tenker ikke bare på aldern at hun begynner å bli stor, men jeg ser helt klart at det er en uvane. I en lang tid nå har hun fått den uvanen at hun snakker med smokk i munnen så ingen forstår nesten hva hun sier. Hun liker også å ha den i munnen når hun leker. Hun bruker den hele tiden. Spesielt viktig for å sove, det er det viktigste. Har spurt om hun burde avvennes da hun var 2 år, men har ikke skjedd noe. Er ikke mitt barn, jeg er bare tanten hennes, men jeg passer jo på henne og ser til henne. Men når er det best å avvennes med smokk? Syns 1 år høres passe ut.. Vet at mora også begynte med smokk til henne for da var det mye lettere å få henne til å slutte å grine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 22. mars 2003 #9 Del Skrevet 22. mars 2003 Jeg brukte smokk til jeg var to år. (helt til jeg slo ut fortanna mi..hihi) Jeg ble KJEMPEoverbitt pga smokkebruken. Jeg er et levende eksempel på at smokk burde kuttes ut så tidlig som mulig.. (jada.. har rettet på gebisset nå) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 23. mars 2003 #10 Del Skrevet 23. mars 2003 Eldstemann bruker faktisk smokk fremdeles, men kun om natta. Han er tre og et halvt år gammel, og burde nok ha kvittet seg med den. Vi har latt det bero fordi han har hatt en del omveltninger i livet sitt de siste mnd., derfor har han fått beholde den. Fra han var ett år har han brukt den kun til soving. Minstemann har aldri villet ha smokk. Han bruker totten, og den tar han når han er trøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå