Majabeth Skrevet 10. september 2007 Forfatter #81 Skrevet 10. september 2007 Endelig er vi ferdig å ta opp poteten! Yes! Så i dag har jeg skikkelig gangsperre i lårene. Men det er greit å vite at poteten er i hus. Vi hadde ungene med oss, de hjalp til som bare det. Men på slutten når de ble leie av jobbinga begynte de å "kidnappe" potet. Så krevde de løsepenger. De ønsker seg nemlig hest- og det var jo en fin måte å skaffe seg penger på. Mente de. Forsøket ble glatt overkjørt av oss, for hest kommer ikke på tale riktig ennå. Begge jentene begynner på ridekurs på torsdag. Det er noe de gleder seg mye til. På lørdag arrangerte vi siste jaktfelt-konkurransen før elgjakta starter. Jeg var så misfornøyd med resultatet at jeg funderte på å skrive brev til jegerregisteret for å få pengene mine refundert- for jakt var ikke noe jeg skulle på. Etter å ha innsett at lørdag ikke var dagen "min" fant jeg ut at jeg skal gi jakta en sjanse til. Skal på skyting i morgen også. Så har jeg endelig meldt meg på trim igjen, så nå skal jeg trimme bort litt mer Majabeth. Så på mandager framover skal jeg på spinning og på onsdager skal jeg spille volleyball. Det skal bli artig! Takker for hilsen i dagboka mi caskr og Ottine. Har ikke vært på nett siden før helga, så jeg har ikke sett gjennom aktuelle dagbøker. Ha en fortsatt fin dag alle sammen!
Bettie Skrevet 10. september 2007 #82 Skrevet 10. september 2007 Ser at du har hatt det travelt. Så flink du er som har satt av to dager til trening.
Gjest Ballerina Skrevet 10. september 2007 #83 Skrevet 10. september 2007 Du er kjempeflink som har satt av to dager i uka til trening Huff, jeg har ikke helt fått det til enda jeg, men etter praksis skal jeg trene to eller tre dager i uka!!! Ha en fin fin uke
Majabeth Skrevet 11. september 2007 Forfatter #84 Skrevet 11. september 2007 Ååååååh, jeg har så vondt i lårene!!! Sånn er det når man er dårlig trent I natt har det vært kuldegrader, så i morges måtte jeg skrape is av bilen. I dag skal jeg på skytebanen. Nå rett før jakta begynner er det mange som stresser for å bli ferdige med de obligatoriske skuddene og å skyte opp. Jeg er ferdig for lenge siden, men er likevel med i jaktutvalget, så jeg må være med. Men det er bare artig å treffe andre jegere. Vi er ikke så mange damer her, men ser at for hvert år kommer det noen ekstra. Håper de blir, for det er noen som bare henger med en liten stund.
Bettie Skrevet 11. september 2007 #85 Skrevet 11. september 2007 Kuldegrader - brrrr. De kan godt vente en stund for min del.
FrizzleSizzle Skrevet 13. september 2007 #86 Skrevet 13. september 2007 Takk for hilsen i boka mi! Treningsverk gir seg etter hvert ...
Gjest Ballerina Skrevet 13. september 2007 #87 Skrevet 13. september 2007 Er det ikke herlig med verk i lårene etter trening??? Jeg synes det, da merker jeg virkelig at jeg har trent liksom På lørdag var jeg på pilates, og i går var første dagen jeg ikke kjente det i magen!! Pleier ikke være slik når jeg trener da, men det var noe jeg aldri har gjort før!!!!!! Kuldegrader... Det hørtes ikke noe kjekt ut, men på en måte så er det jo det også Vi hadde sju grader her i dagmorges, så hvis det fortsetter slik har kanskje vi også snart noen minus en natt eller to!! Åååå, fine vinterdager - ingenting er som dem heller Stor
Majabeth Skrevet 14. september 2007 Forfatter #88 Skrevet 14. september 2007 Dagene denne uka har gått fryktelig fort, synes jeg. I går var det ridekurs for jentene våre. Jeg dro sammen med dem. Det gikk kjempebra med dem begge. E ridde en lyngshest, Roger. Hun har ridd før, så hun klarte seg veldig bra. A hadde sin første ordentlige ridetime. Før har hun bare ridd på 17. mai. Nå fikk hun tom. trave! Jeg leide shetlandsponnien, Liana. Da timen var ferdig spør hun instruktøren: Når får jeg lov til å hoppe? Ingenting å si på ambisjonene til treåringen, nei! Etterpå strigla vi og ordna med hestene. Jeg har bestemt at jeg skal melde meg på kurs der neste gang noe blir kjørt i gang. Merker at jeg savner hestemiljøet mer og mer. Det er noen år siden sist jeg red aktivt, men jeg skal tilbake dit! I dag er det heldigvis siste dagen på jobb for denne uka. I morgen må vi ha en skikkelig shoppedag. E skal på overnattingstur med skolen, og vi må kjøpe ny sovepose til henne. Den hun har er så tung at hun ikke klarer å bære den sammen med sekk og alt annet. Vi må også kjøpe litt klær til jentene, vinteren er her straks. Ellers har vi nettopp montert opp ei ny hattehylle fra Ikea. Noen hyttenaboer hadde vært på Ikea i Haparanda. De kjøpte hattehylle og noen lamper til oss. Nå har vi fått opp alt, og jeg er kjempefornøyd. Takk for hilsen alle sammen. Det er så koselig å få besøk i boka mi. Skal ta meg tida snart til å lese gjennom deres bøker snart.
MellonCollie Skrevet 14. september 2007 #89 Skrevet 14. september 2007 At uka har gått fort kjenner jeg til.. men det er jo godt også da, at fredagen plutselig er her Ridekurs høres artig ut! Jeg har aldri holdt på med hest og riding, men har egentlig veldig lyst til å prøve i alle fall. Det ser så utrolig fint og morsomt ut! Gøy at jentene holder på med samme aktivitet da, og sikkert litt enklere for deg også å holde styr på - enn å måtte kjøre de til 1000 forskjellige ting hver uke
FrizzleSizzle Skrevet 14. september 2007 #90 Skrevet 14. september 2007 Bra at man finner fritidsaktiviteter som ungene trives med, ja! God helg tilbake til deg, Majabeth!
Majabeth Skrevet 16. september 2007 Forfatter #91 Skrevet 16. september 2007 I går var det skikkelig shopping på gang. Vi dro hele familien på tur. E trengte ny sovepose, fjellbukse, støvler... Klassen skal på overnattingstur på mandag, og plutselig oppdaga vi at hun hadde vokst fra nesten alt. I tillegg var soveposen for tykk (vinterpose) og dermed for tung for henne å bære. Kontoene våre ble tommere i går, ja. Vi var også innom dyrebutikken for å se på hvilke dyr vi skal kjøpe. Vi har tenkt på marsvin eller fugl. Gubben likte fugl best. Jeg syntes marsvin var greiest. De er lettere å kose med- og det synes jeg er greit å få til med kjæledyr. Fugl blir liksom mer dekorasjon... :klø: I går kveld var vi invitert på bacalao-middag hos noen venner. Jeg var sliten, og vi hadde ikke barnevakt, så gubben dro dit seinere på kvelden. Jeg kosa med meg tv-titting. Men la meg forholdsvis tidlig. I dag skal A i bursdag, så jeg skal være med henne. Så skal vi lære E hvordan hun setter opp teltet hun skal ha med på turen i morgen. Og vi må hjelpe henne å pakke sekken.
Majabeth Skrevet 16. september 2007 Forfatter #92 Skrevet 16. september 2007 At uka har gått fort kjenner jeg til.. men det er jo godt også da, at fredagen plutselig er her Ridekurs høres artig ut! Jeg har aldri holdt på med hest og riding, men har egentlig veldig lyst til å prøve i alle fall. Det ser så utrolig fint og morsomt ut! Gøy at jentene holder på med samme aktivitet da, og sikkert litt enklere for deg også å holde styr på - enn å måtte kjøre de til 1000 forskjellige ting hver uke Her i bygda er det ikke så voldsomt mange aktiviteter å velge mellom. Fotball, kickboxing, turn og ridning. Kickboxing er de for små til, fotball liker de ikke og turn skal de begynne på etter at ridekurset er ferdig. Siden jeg dreiv med ridning fra jeg var 6 til jeg var 20 så er jeg veldig glad for at de også liker hest. Jeg har nok vært litt pådriver der, kanskje?
Bettie Skrevet 16. september 2007 #93 Skrevet 16. september 2007 Hest er jo en trivelig hobby, da. Frøkna mi holdt på med det noen år, sammen med håndballen. Det er et styr når unger skal på overnattingstur med telt. Håper at de får bra vær. Er lurt å ha prøvd å sette det opp før de kommer til teltplassen alene, ja.
Doratheexplorer Skrevet 19. september 2007 #94 Skrevet 19. september 2007 Hmm, fant deg laaangt nede på side 2 jo, lite aktivitet her inne i det siste Håpe du er litt bedre i lårene nå etter spinninga på mandag, blir vel kanskje bedre når du får kommet deg på volleyball snart
Majabeth Skrevet 19. september 2007 Forfatter #95 Skrevet 19. september 2007 Lenge siden jeg har vært her nå. Dagene fylles opp, så data blir det mindre tid til. E har vært på telttur med klassen sin. Selvfølgelig regna det hele tida. Men vi sendte med henne presenning å ha over teltet, så hennes telt var det eneste som holdt seg tørt. Veldig glad for det. Men vått var det likevel, for på tur tilbake padla de, og da klarte de å få telt og soveposer vått. I dag har A bursdag, hun blir 4 år. Vi har invitert hele storgruppa i barnehagen til kalas på fredag, så i dag skal vi i bassenget. Bare jeg og jentene. Gubben har jo fjøset som vanlig, så han må holde seg hjemme. Det er kjedelig at han aldri kan være med. Han går glipp av alle aktivitetene til ungene, for de er alltid midt i fjøstida. Ikke så mye å gjøre med det, da. Nå er det bare 5 uker igjen til jeg bytter jobb!!!
Bettie Skrevet 19. september 2007 #96 Skrevet 19. september 2007 Kjenner til det med våte unger. Frøkna hadde alltid regnvær da de var på turer med klassen. Og alt måtte tørkes da hun kom hjem. Gratulerer med dagen til A. 4 år er en flott alder.
Majabeth Skrevet 20. september 2007 Forfatter #97 Skrevet 20. september 2007 Hmmmm, er 1 sjokoladekake, pizzasnurrer og gulrotkake nok i en 4-årsdag? Det er ca 10 unger som er med. Litt potetgull, kanskje?
Doratheexplorer Skrevet 20. september 2007 #98 Skrevet 20. september 2007 Hmmmm, er 1 sjokoladekake, pizzasnurrer og gulrotkake nok i en 4-årsdag? Det er ca 10 unger som er med. Litt potetgull, kanskje? Jaa, litt snop må du jo også ha!! Men problemet er jo at når det er snop på bordet går det lite kake, da er selvfølgelig snopet mye mer fristende og bedre enn kakene God feiring i morgen da!
Majabeth Skrevet 20. september 2007 Forfatter #99 Skrevet 20. september 2007 God feiring i morgen da! Takk! Gleder meg veldig til det er ferdig. Det blir nok fullt volum mens gjestene er hos oss, men skal overleve det. Det er jo bare 2 ganger i året at vi har barnebursdag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå