Gjenglemt sykkellås Skrevet 15. august 2007 #61 Skrevet 15. august 2007 Jeg tror du glemte ironiflagget i innlegget ditt.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2007 #62 Skrevet 15. august 2007 Jeg tror du glemte ironiflagget i innlegget ditt. Det var helt seriøst ment, så derfor ingen ironiflagg. Hadde norske jenter bodd mer i utlandet over tid ville de kanskje ha forstått at jenter og kvinner ikke bør ha samme drikkemønster og velge øl slik menn gjør. Det er mye mer feminint å drikke vin eller en drink fremfor øl - er det virkelig noen tvil? Fint vi har ulike meninger - men jeg er nok ikke ironisk bare fordi jeg ikke synes det passer seg at kvinner drikker øl.
Gjest Silmarill Skrevet 15. august 2007 #63 Skrevet 15. august 2007 Det var helt seriøst ment, så derfor ingen ironiflagg. Hadde norske jenter bodd mer i utlandet over tid ville de kanskje ha forstått at jenter og kvinner ikke bør ha samme drikkemønster og velge øl slik menn gjør. Det er mye mer feminint å drikke vin eller en drink fremfor øl - er det virkelig noen tvil? Fint vi har ulike meninger - men jeg er nok ikke ironisk bare fordi jeg ikke synes det passer seg at kvinner drikker øl. Hvis man ikke liker vin da, og mener drink kanskje ikke passer til eks. lammelår middag eller kanskje ikke liker drink i det hele tatt? Hvis jeg liker øl bedre enne vin bør jeg da bestille brus? Eller kan jeg ikke det om jeg vil føle meg feminin? Skal jeg "late som" jeg liker vinen/drinken mens jeg har lyst på en øl da eller? bare for feminitetens skyld? Kjære deg, jeg drikker det jeg liker (og de fleste gjør vel det, med respekt for seg selv) og om sånne som DEG mener det er mandig...så gir jeg blanke F i det! Det er jo ikke jeg som driter på draget, men den som tenker tanken på at øl er en mannedrikk. Før var det vel litt sånn at jenter ikke skulle drikke øl - når jeg sier før tenker jeg på da DIN tippoldemor var barn... Før så var det lite feminint at jenter gikk i bukser, for det var det bare menn som kunne gjøre.... Nei jenter - DREKK ØL, mens dere nyter en SIGAR
Altena Skrevet 16. august 2007 #64 Skrevet 16. august 2007 Nei jenter - DREKK ØL, mens dere nyter en SIGAR Ja, det har man også gjort ved mer enn én anledning Ærlig talt, hvis folk har lyst å sette cideren eller vinen i vrangstrupen fordi de ser kvinner som heller i seg øl så får de heller bare gjøre det. Jeg koser meg med min gylne halvliter uansett
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2007 #65 Skrevet 16. august 2007 Dere kan jo med det samme finne fram snusen, ta på oljete bukser og lempe kasser på den lokale bryggen?
Altena Skrevet 16. august 2007 #66 Skrevet 16. august 2007 Nei takk, har aldri prøvd snus og heller aldri vært fristet til å prøve det. Røyker ikke heller(unntatt et par drag av sigaren ved spesielle anledninger). Foreløpig har jeg sommerjobb som sekretær og hva bukser angår bruker jeg helst rene og pene jeans. Men du synes kanskje også at bukser kun er forbeholdt menn og at kvinner utelukkende bør gå i skjørt eller kjole?
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2007 #67 Skrevet 16. august 2007 Dere kan jo med det samme finne fram snusen, ta på oljete bukser og lempe kasser på den lokale bryggen? Dersom du mener det er et av godene i livet som nå nytes, så sett i gang. Jeg derimot er ikke fristet av verken snus eller kasselemping. Så da nyter jeg heller ølen min
Gjest tomat Mina Skrevet 16. august 2007 #68 Skrevet 16. august 2007 Dere kan jo med det samme finne fram snusen, ta på oljete bukser og lempe kasser på den lokale bryggen? Hvis jeg skal lempe kasser på den lokale bryggen, setter jeg ikke på et lyst miniskjørt, en utfordrende topp å tropper opp på høye hæler! Foretrekker da som du selv sier, oljete bukser. Hva snus angår så har jeg ingen ide om å prøve dette og ikke røyker jeg heller. Tar meg gjerne en øl jeg....bare når jeg skal være mandig da vel og merke
Gjest Gjest_Thea_* Skrevet 16. august 2007 #69 Skrevet 16. august 2007 Hvis jeg skal lempe kasser på den lokale bryggen, setter jeg ikke på et lyst miniskjørt, en utfordrende topp å tropper opp på høye hæler! Foretrekker da som du selv sier, oljete bukser. Hva snus angår så har jeg ingen ide om å prøve dette og ikke røyker jeg heller. Tar meg gjerne en øl jeg....bare når jeg skal være mandig da vel og merke Jammen damer skal ikke jobbe med sånne ting, det er jo mannfolkjobb Skål
duddi Skrevet 16. august 2007 #70 Skrevet 16. august 2007 til alle oss øl drikkende jenter og gutter.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2007 #72 Skrevet 16. august 2007 Dere kan jo med det samme finne fram snusen, ta på oljete bukser og lempe kasser på den lokale bryggen? Nei, men jeg tar gjerne på meg oljete bukser og skifter dekk og olje på bilen. Skål for at vi lever i et land hvor kjønn ikke er avgjort av slike overfladiske handlinger og skål for at jenter ikke behøver å være fisefinne dukker for å være kvinnelige. En skikkelig kvinne er hun som kan røyke sigar, som kan gå på fotballkamp, male hus, skifte lyspære(haha), fikse pc, drikke øl osv osv og likevel være feminin og en vakker kvinne. En kvinne som er feminin på tross for at hun lever "på tvers" av de tradisjonelle kjønsrollene må være det som er ei skkelig dame.
Gjest Wolfmoon Skrevet 16. august 2007 #73 Skrevet 16. august 2007 Nei, men jeg tar gjerne på meg oljete bukser og skifter dekk og olje på bilen. Skål for at vi lever i et land hvor kjønn ikke er avgjort av slike overfladiske handlinger og skål for at jenter ikke behøver å være fisefinne dukker for å være kvinnelige. En skikkelig kvinne er hun som kan røyke sigar, som kan gå på fotballkamp, male hus, skifte lyspære(haha), fikse pc, drikke øl osv osv og likevel være feminin og en vakker kvinne. En kvinne som er feminin på tross for at hun lever "på tvers" av de tradisjonelle kjønsrollene må være det som er ei skkelig dame. Jepp! Dessuten til hun som hadde bodd i utlandet over, der kvinner var feminine, søte og definitivt ikke fulle. Hvorfor pokker bytte ut øl med drinker (som jo har høyere alkoholprosent) hvis det ikke passer seg å være full? Hvor har du forresten bodd? Jeg har blitt sett på som befriende åpen, fordi jeg ikke prøver å passe inn i den feminine stereotypien når jeg har vært i "det store utlandet!"
Gjest takrenna Skrevet 16. august 2007 #74 Skrevet 16. august 2007 jeg kan fint ta på meg skitne klær, og store støvler, å måke kuskit, sløye fisk, male, snekre, skrue, å alt det som liksom er mannnfolk jobb, men jeg kan også ta på meg fine klær å sitte med bena i kryss, å ta en drink vist jeg må. Men jeg er jo en mann, for jeg drikker jo øl, å røyker... Snart helg, da blir det Ha en fin helg alle dere mandige øldrikkere,
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2007 #75 Skrevet 16. august 2007 til alle oss øl drikkende jenter og gutter. Norsk trend er at menn og kvinner skal være mest mulig like? Så trist!
Gjest Francis Drake Skrevet 16. august 2007 #76 Skrevet 16. august 2007 ØL er en drikk som jeg vil kalle dritt fra flaska som jeg ikke kan fatte at noen kan greie å drikke
Gjest Wolfmoon Skrevet 16. august 2007 #77 Skrevet 16. august 2007 ØL er en drikk som jeg vil kalle dritt fra flaska som jeg ikke kan fatte at noen kan greie å drikke Noen som sa til meg om lyst øl engang:"Lyst øl er som å ha sex i en kano, it's fucking close to water!" Men Guinness derimot :-D
Gjest Francis Drake Skrevet 16. august 2007 #78 Skrevet 16. august 2007 Noen som sa til meg om lyst øl engang:"Lyst øl er som å ha sex i en kano, it's fucking close to water!" det der er så og si tatt fra Monty Python sin opptreden på Hollywood bowl i 1981 tror jeg det var. men nå trenger man jo ikke ha sex i en kano mens den er i vannet
Gjest Wolfmoon Skrevet 16. august 2007 #79 Skrevet 16. august 2007 det der er så og si tatt fra Monty Python sin opptreden på Hollywood bowl i 1981 tror jeg det var. men nå trenger man jo ikke ha sex i en kano mens den er i vannet Så det var der de tok det fra, bra var det iallefall uansett! Personlig skjønner jeg ikke hvorfor noen skal ha sex i en kano uansett, det må da være ekstremt ubehagelig!?
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2007 #80 Skrevet 17. august 2007 Det var helt seriøst ment, så derfor ingen ironiflagg. Hadde norske jenter bodd mer i utlandet over tid ville de kanskje ha forstått at jenter og kvinner ikke bør ha samme drikkemønster og velge øl slik menn gjør. Det er mye mer feminint å drikke vin eller en drink fremfor øl - er det virkelig noen tvil? Fint vi har ulike meninger - men jeg er nok ikke ironisk bare fordi jeg ikke synes det passer seg at kvinner drikker øl. Hvorfor er det så upassende med at jenter drikker øl? Er det smaken, navnet eller fargen på ællet som er avgjørende for at øl er veldig ufeminint?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå