Gå til innhold

Er øl mannedrikke?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Bryr meg ikkje døyten om kva andre skulle meine om kva som er damedrikke og kva som er mannedrikke.

Eg drikk det eg liker og koser med meg det

:jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øl er da for alle, har sjelden truffet på noen som har reagert på at jenter drikker øl.

Om vi gutta skulle prøve oss på en riktig fargeglad cocktail derimot...da kommer det kommentarer ;)

Skål! :ol:

Skrevet
Fikk høre av noen en dag at jeg kunne jo ikke like sterk mat siden jeg var kvinne (dette var i fullt alvor, av innvandreren som lagde maten til meg). Hva er det for noe?

Det der er enn sånn mattsjo-greie. Konkurransementalitet... Han som klarer å pine i seg den sterkeste maten han overhodet ikke liker er tøøøøff. 'Bare ekte mannfolk bestiller Vindaloo'.

Er bare 'one of those things'..dere har jo deres snodige konkurranser dere også :fnise:

Gjest Peachbud
Skrevet

Øl er absolutt ingen mannedrikk.

Jeg har inntrykk av at kvinner kan drikke hva de vil uten å få kommentarer. Menn som drikker vin, cider eller rusbrus sammen med øldrikkende kamerater tror jeg nok ofte får gjennomgå litt. Synes det er tullete.

Skrevet

Jeg er kjempeglad i øl, og har aldri fått noen kommentarer på det.

Vi kan gjerne kose oss med en øl hjemme. Drikker mest øl og rødvin, noen ganger drinker og hvitvin. Når jeg var yngre derimot var det stikk motsatt...

Gjest takrenna
Skrevet
Nei vet du hva...hvem er det som sier sånne ting? :overrasket: Drikk det du har lyst på, øl er vel ikke noe mannedrikke?

Det er helst fulle eldre mennfolk, og pene damer på byen, men ikke alle da..

Gjest takrenna
Skrevet
Jeg synes det er veldig ufeminint med damer som sitte og heller i seg den ene halvliteren etter den andre og raper og står i.

Trenge jo ikke nødvenigvis helle i seg alt di kan nei, å rape og styre på, det er ikke nødvendig, men en mellomting...

Skrevet
Trenge jo ikke nødvenigvis helle i seg alt di kan nei, å rape og styre på, det er ikke nødvendig, men en mellomting...

Syntes ikke dettte er kjønnsbetinget jeg, ingen er sjarmerende når de gjør dette.

Skrevet
Syntes ikke dettte er kjønnsbetinget jeg, ingen er sjarmerende når de gjør dette.

Nå synes jeg du er ganske brutal her. Her holder vi på gjennom hele barne- og ungdomstiden og trener på å få til kraftfulle, imponerende rap, og så kommer du og sier at raping *ikke* er skapelsesverkets høydepunkt allikevel??

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Hvem er det som har funnet på at øl er en mannedrikk? Kanskje en mann som vil ha ølet for seg selv :ler:

La andre beholde fordommene sine i fred, og drikk det du har lyst på.

Skrevet

Det er nok en myte.

Jeg kjenner mange damer som elsker øl :)

Skrevet

Før drakk jeg alltid øl ute .. men de senere årene har jeg mer og mer fått sansen for vin istedet. Har ikke drukket øl på mange år .. Hvis jeg ikke drikker vin så tar jeg en Smirnoff Ice, Strawberry Margerita eller Irish Coffee .. Øl smaker rett og slett ikke så godt lenger - dessuten så blir man så mett av øl.

Skrevet

Øl en mannedrikk? Nei så langt derifra! Øl er en GUDEDRIKK!

Og i alle de århundrer (ja er det ikke årtusener?) at vi har brygget øl her til lands, hart det vært brukt som festdrikke til mat, sjenket til begge kjønn, og med rund hånd. Rett nok var det far eller bestefar som sto for ølbryggingen, og dette var lovpålagt arbeid for bonden.

At unge gutter muligens debutterer litt tidligere enn jenter med denne drikken, og at jenter er ærligere i forhold til at de ikke er begeistret for smaken i begynnelsen, forklarer kanskje opphavet til denne moderne urbane myten. Mens gutter tvinger i seg øl og chillisaus er jenter ærligere med at det smaker beiskt og bittert. Derfor utvikler gutter også smaken for øl tidligere. For det er de færreste som liker øl uten tilvenning. Men sånn er det jo med svartkaffe også. Drikkemønster og drikkevaner i unge menneskers debutfase er heller ikke homogent, og drikkemønsteret er nok mest likt der det er små miljøer som gjør at alle drikker i flokk.

Min mistanke faller på at dette kjønnsargumentet var et tannløst forsøk på en bortforklaring en sommerdag det var én pilsner i kjøleskapet, og både mor og far var tørste...

Skrevet

Nei, øl er absolutt ikke mannedrikke! Jeg drikker ikke noe særlig øl, men det er fordi jeg ikke synes det er noe godt, ikke fordi det "passer seg bedre" å drikke vin etc. Var nylig i et utdrikningslag der vi skulle ta med vår egen alkohol. Av 15 jenter var det bare jeg og ei til som heller drakk vin, alle de andre drakk øl.

Skrevet

For en merkelig tankegang. Øl passer ikke bare for mannfolk, nei.

Skrevet

Jeg blir så lei folk som skal på død og liv bry seg med alt...

Drikk det du selv vil! Hender seg ofte jeg tar en øl når jeg er ute, og jeg blåser i om det er "mandig". Det var nå og en påstand... :roll:

Skrevet

Neineinei! Å drikke noe som består nesten utelukkende av sukker er derimot teit, uansett kjønn (som Smirnoff Ice o.l).

Gjest vimselot
Skrevet

I enkelte setninger når man er ute og spiser middag, forventes det at damene skal holde seg til rødvin...og helst ikke sterkere enn likør etterpå...

Som om jeg har lyst på likør når jeg kan velge...

Men etterpå, når man går videre, er det greit med øl. Siden jeg ikke har mann pt så kreves det ikke av meg, men de gifte damene i dette miljøet da, "må" holde seg til det helt korrekte...

En av grunnene til at jeg er singel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...