Gjest Leiababe Skrevet 11. august 2007 #41 Skrevet 11. august 2007 Hvis øl er mannedrikk er jeg mandig
Gjest Feminin ung kvinne Skrevet 11. august 2007 #42 Skrevet 11. august 2007 Ja, spør du meg så synes jeg at øl er en typisk mannedrikke. For meg er fotball, øl og sport på TV forbeholdt menn. Jeg for min del foretrekker rødvin og en litt mer raffinert form for kulturopplevelser og underholdning. Menn som drikker rødvin og kan litt om det får et stort pluss i min bok hvertfall
Altena Skrevet 11. august 2007 #43 Skrevet 11. august 2007 (endret) Ja jøss, da er vel jeg ekstremt mandig og lite raffinert da. Elsker øl og drikker det gjerne mens jeg sitter og hyler til TV-skjermen under en fotballkamp. Jeg kler meg pent og bruker sminke også. Av parfymer liker jeg lett sensuelle og forførende toner så vel som blomstertoner(spesielt roser). Liker godt et glass rødvin til middagen også, men er jeg ute på by'n eller ser på TV foretrekker jeg altså øl. Synes ideen om at kvinner liksom skal være så prippen og sitte og sippe til cider og vin mens de sitter og ser på Hotell Cæsar er utrolig gammeldags. Forøvrig kan menn jeg er sammen med godt like nettopp disse tingene, uten at jeg skal synes at han er en femi-dott av den grunn. Endret 11. august 2007 av Altena
Gjest Frøken Titt Skrevet 11. august 2007 #44 Skrevet 11. august 2007 Man kan kanskje lett få assosiasjoner til blubbete menn med ølmage og pinten i hånda av øl, men jeg syns det er godt. Jeg er litt manndig da, i personligheten, men ikke utseendemessig. Det er en unisexdrikk mener nå jeg. Jeg drikker faktisk en nå. Kan jeg få by på en?
Altena Skrevet 11. august 2007 #45 Skrevet 11. august 2007 Man kan kanskje lett få assosiasjoner til blubbete menn med ølmage og pinten i hånda av øl, men jeg syns det er godt. Jeg er litt manndig da, i personligheten, men ikke utseendemessig. Det er en unisexdrikk mener nå jeg. Jeg drikker faktisk en nå. Kan jeg få by på en? Så gjerne, takker for tilbudet Sitter og ser på oppstarten i Premier League nå, så en iskald, duggfrisk en hadde vært ideellt nå. Personlig er en kald Corona med lime favoritten, men Hansa og Tuborg er også herlig
Gjest Qha Skrevet 11. august 2007 #46 Skrevet 11. august 2007 Pøøh, den er herrene som vil ha det til at det er "mannedrikk". Ikke noe er bedre på en varm dag enn en iskald øl.
Gjest Frøken Titt Skrevet 11. august 2007 #47 Skrevet 11. august 2007 Her går det i Tuborg. Jey. Skål. :D
Gjest Paco Skrevet 13. august 2007 #48 Skrevet 13. august 2007 (endret) . Endret 21. januar 2008 av Paco
Gjest NN Skrevet 13. august 2007 #49 Skrevet 13. august 2007 Det er kulturelt betinget. Jo lenger østover du reiser i verden, jo mer er øl en mannedrikk. F.eks på NZ og i Australasia, er det ansett som vulgært om ei dame drikker øl. Damer skal helst drikke sjampis eller vin Hilsen en som elsker sjampis og som har bodd "down under",
Wonders Skrevet 14. august 2007 #50 Skrevet 14. august 2007 øl er harry for damer på byen. En ting er når man er på festival, eller en brun bule---for de som liker det, men er man på ett fint sted ute på byen drikker man drinker, vin, brus, cider eller sjampis. Er man gjerrig å ikke vil betale i dyre dommer, å heller stikker dit øl er billig, vel så er det vel flere som er i samme båt da, å disse ender aldri opp på finere steder alikevel, de trives ikke.
Altena Skrevet 14. august 2007 #51 Skrevet 14. august 2007 Corona Extra med lime? Sammen med dette gyselige low-carb-greiene er vel dette egentlig noe av det mest "feminine" man kan drikke hva gjelder øl.. Dette billligølet fra Tuborg og Hansa smaker etter min mening som sølevann, men hver sin smak. Det er vel også en grunn til at det er så billig.. Men er målet kun å helle i seg og bli fullest mulig på billigst mulig måte så funker det sikkert greit nok. Æsj, jeg for min del blir rett og slett fysisk dårlig av det. Ellers tenker jeg ikke akkurat på øl som noen utpreget mannedrikke. Jeg ser ihvertfall ikke en kvinne som virkelig nyter skikkelig øl eller brunt brennevin som noe negativt. Enhver som kan nyte alkohol for smakens og hyggens skyld, uten å drikke seg dørgende full på ekkelt, alkoholholdig sukkervann, får en stjerne i margen hos meg - uansett kjønn. Ja, Corona Extra med lime.....er det et problem? Som sagt har jeg blitt vant med å drikke øl igjen etter en periode på 7 år hvor bare lukten gav meg brekninger, så excuse me hvis jeg foretrekker de lysere variantene fremfor brunsvart sjauer-øl. Dette er smak og behag og jeg må ta meg i å lure litt på hva du drikker siden du tydeligvis er en slik ølkjenner
Gjest Silmarill Skrevet 14. august 2007 #52 Skrevet 14. august 2007 Da er jeg mandig av meg, for jeg drikker øl! Samboeren min og jeg går gjerne på uterestaurant å nyter en kald øl eller 5 i sola vi At øl er en mannedrikk er det rareste jeg har hørt! Ikke det at jeg ikke har hørt om denne såkalte påstanden før, men den er like rar uansett!
Gjest Paco Skrevet 14. august 2007 #53 Skrevet 14. august 2007 (endret) . Endret 21. januar 2008 av Paco
Belissima Skrevet 14. august 2007 #54 Skrevet 14. august 2007 Jeg har aldri tenkt at øl var mannedrikk, og jeg skulle ønske jeg klarte å drikke det selv på byen, i stedet for å måtte betale 3 ganger mer for en drink.. Jeg drakk øl før, men så gikk jeg over til sterkere saker, og nå vokser bare ølet i munnen min hvis jeg prøver, og jeg greier ikke å svelge Så nei, øl er ingen mannedrikk i mine øyne..
Gjest takrenna Skrevet 14. august 2007 #55 Skrevet 14. august 2007 Godt å høre at der ikke er bare med som er mandig Ser di fleste er enige om at øl ikke er mannedrikke, da trenger jeg ikke tenke på det Å vist noen lurer på om jeg alltid drikker øl, så er ikke det tilfelle, det er på fest og på uteplasser, av og til heime i sola i godt selskap, å jeg er ikke av typen som hiver innpå, å blir skikkelig full. På restauranter drikker jeg brus eller vann.
Gjest tomat Mina Skrevet 15. august 2007 #56 Skrevet 15. august 2007 Når jeg skal være veldig mandig av meg da drikker jeg ØL
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2007 #58 Skrevet 15. august 2007 Øl er absolutt en mannedrikk. Jeg er så glad for at jeg og min mann kun drikker rødvin og musserende hvitvin. Øl er utenkelig og litt harry, synes nå jeg...
Gjenglemt sykkellås Skrevet 15. august 2007 #59 Skrevet 15. august 2007 Øl er absolutt en mannedrikk. Jeg er så glad for at jeg og min mann kun drikker rødvin og musserende hvitvin. Øl er utenkelig og litt harry, synes nå jeg... Ja, det er utenkelig harry å helle i seg væske brygget på korn. Å helle i seg væske som er fremstilt av druer derimot, er bare så mye mer intellektuelt og i det hele tatt. Men faktisk så har jeg opplevd at folk synes det er rart at jeg, som ung kvinne, drikker - og liker øl. Spesielt eldre folk har stusset ved dette og spurt om jeg ikke vil ha et glass vin i stedet. Jeg tror faktisk noen ser på det som vulgært - og ja, tydeligvis harry også, at kvinner drikker øl. Nå, ja. Harry eller ikke, øl har sterk tradisjon i landet vårt, og det er en drikk for alle samfunnslag, begge kjønn og i det hele tatt. Nam.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2007 #60 Skrevet 15. august 2007 Faktisk så har jeg opplevd at folk synes det er rart at jeg, som ung kvinne, drikker - og liker øl. Spesielt eldre folk har stusset ved dette og spurt om jeg ikke vil ha et glass vin i stedet. Jeg tror faktisk noen ser på det som vulgært - og ja, tydeligvis harry også, at kvinner drikker øl. Det er ukvinnelig, maskulint, rølpete og vulgært å drikke øl - spesielt dersom man er kvinne. Dette fikk jeg med meg da jeg bodde utenlands i noen år - og de holdningene er jeg faktisk enig i. Vi kvinner bør holde oss til ulik type vin, lett-brus og drinker. Det er også upassende at jenter og kvinner drikker seg så fulle som det gjøres i Norge. Det blir for voldsomt. Kanskje norske kvinner bør kurses i å te seg og lære seg manerer?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå