Gå til innhold

Er øl mannedrikke?

Fremhevede innlegg

Gjest takrenna
Skrevet

får jeg av og til høre(ikke bare retta mot meg) at øl er mandig å drikke, damer skal heller drikke smirnoff ice, cider eller pene drinker.

Er det flere som mener dette?

Jeg syns det er helt topp å ta en øl på byen, eller i hagen en fin sommerkveld..

Dessuten e ofte øl det som er billigst å kjøpe, vertfall ute.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er bare teite folk som tenker slikt. Øl er absolutt ikke mannedrikke. Selv liker jeg ikke øl og dermed drikker fargerike drinker hehe, men hadde jeg likt øl hadde jeg nok drukket det uansett.

Skrevet

Jeg drikker øl og driter egentlig i om noen mener det er mannedrikke.

Skrevet

Jeg drikker alltid øl på byen. Driker er dyrer og gir gjerne høyere inntak av både kalorier og alkohol. Og så LIKER jeg øl! :)

Men hjemme (hos meg selv eller andre) foretrekker jeg vil..

Skrevet

Som kvinne kan jeg si at en iskald, duggfrisk øl på en varm sommerdag er en ren nytelse. Jeg drakk en del øl da jeg var 17-18, men etter en dårlig opplevelse på fylla orket jeg rett og slett ikke tanken på øl....bare det å lukte på det gav meg nærmest brekninger.

Første mai i år satt min mor, samboeren hennes og meg ute på terrassen og spiste grillmat og det var nydelig vær. Så at han tok seg en øl og plutselig fikk jeg utrolig lyst på en selv. Likte det ikke til å begynne med, men ble etterhvert vant med smaken og nå elsker jeg det rett og slett. Har nesten sluttet å drikke sprit, tar en sjelden gang en cocktail eller Smirnoff Ice o.l. Cider liker jeg ikke lenger i det hele tatt, men tar gjerne et glass vin.

Men: øl er og blir best uansett :)

Gjest Tigerjente
Skrevet

Nei, Øl er absolutt ikke mannedrikke.

Jeg liker bedre øl enn sprit når det er sol og sommer.

Skrevet

Min hypotese er at jenter generelt i ung alder (men selvfølgelig som vanlig IKKE alle) er mest glad i alkohol som helst ikke skal smake alkohol, derfor rusbrus, drinker som smaker søtt. Hvitvin er jo ofte en favoritt. Mange jenter liker ikke brun sprit fordi smaken blir for sterk. De fleste jentene jeg kjenner til liker imidlertid øl.

:skaal:

Gjest Elastica
Skrevet

Selvom jeg egentlig ikke er særlig glad i øl, vil jeg mye heller bli observert offentlig med en øl-flaske i hånda, enn de grusomme smirnoff-ice og cider-drikkene.

Generelt er jeg ikke særlig begeistret for alkoholholdig drikke som betegnes som god fordi "alkoholsmaken nesten er borte". Dette gjelder drinker også - gi meg heller en drink hvor alkoholsmaken er fremtredende!

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Øl er på ingen måte en mannedrkk.

Men jeg har inntrykk av at dette varierer fra miljø til miljø.

Skrevet
Selvom jeg egentlig ikke er særlig glad i øl, vil jeg mye heller bli observert offentlig med en øl-flaske i hånda, enn de grusomme smirnoff-ice og cider-drikkene.

Generelt er jeg ikke særlig begeistret for alkoholholdig drikke som betegnes som god fordi "alkoholsmaken nesten er borte". Dette gjelder drinker også - gi meg heller en drink hvor alkoholsmaken er fremtredende!

Et glass eller to Jameson whisky smaker jo nydeligt! :)

Skrevet
får jeg av og til høre(ikke bare retta mot meg) at øl er mandig å drikke, damer skal heller drikke smirnoff ice, cider eller pene drinker.

Er det flere som mener dette?

Jeg syns det er helt topp å ta en øl på byen, eller i hagen en fin sommerkveld..

Dessuten e ofte øl det som er billigst å kjøpe, vertfall ute.

Nei vet du hva...hvem er det som sier sånne ting? :overrasket: Drikk det du har lyst på, øl er vel ikke noe mannedrikke?

Gjest Chrizzy
Skrevet

Øl er kjempegodt. Det er visst østrogen i øl (derav ølpupper på ølmenn :fnise: ). Vin, gin tonic og øl, det er det jeg drikker om jeg er på byen. Jeg liker ikke søte drinker og likør. Finsk eplecider er nam nam :)

Gjest Gjest_Sara_*
Skrevet

Jeg synes det er veldig ufeminint med damer som sitte og heller i seg den ene halvliteren etter den andre og raper og står i. Vin og drinker er mye mer feminint. På samme måte som jeg ikke synes det er noe særlig tøft med menn om drikke rusbrus.

Gjest milkyway
Skrevet

Sommeren 2005 begynte jeg å like øl.. da var meg og to kompiser på stranda hver dag, og de hadde alltid med seg en 6pack. Til slutt var jeg så lei av å være blakk og u-gnomet i forhold til dem og takket ja. Det var jo godt jo!

I dag er det dritnam.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Skjønner ikke hvordan en drikk kan være kjønnsbestemt. Jeg drikker ikke øl, men hadde da ikke brydd meg om det hvis jeg hadde drukket det. Fikk høre av noen en dag at jeg kunne jo ikke like sterk mat siden jeg var kvinne (dette var i fullt alvor, av innvandreren som lagde maten til meg). Hva er det for noe?

Skrevet

Det er jaggu deilig å være mandig! :fnise: Dette er nødt til å være 2miljøbestemt"; jeg har aldri hørt om det. Jeg er kjempeglad i øl, ofte mørkere øl-sorter. Og jeg kan ikke fordra cider og alt det andre søte som finnes (har aldri smakt de heller). Vil jeg ha noe sterkere, drikker jeg single- malt whisky.

Skrevet

Jeg drakk lenge ikke øl, og opplevde det motsatte, jeg ble litt ertet for at jeg satt å drakk de snille drinkene mine.

Nå drikker jeg øl og er veldig glad i det. Har aldri fått noen kommentarer på at dette er en guttedrikk, så det er nok veldig miljøbestemt.

Ja det er ufint med jenter som heller i seg, raper og er ufine me det er uavhengig av hva de drikker. Det er like ufint når gutter gjør det også.

Skrevet

Skulle virkelig ønske jeg likte øl, men jeg klarer det bare ikke. :tristbla:

Skrevet
Skulle virkelig ønske jeg likte øl, men jeg klarer det bare ikke. :tristbla:

Jeg likte det ikke lenge men så plutselig en dag var det bare forandret, og fra den dagen elsket jeg det. Så det er håp for oss alle :ler:

Gjest vimselot
Skrevet

Det er forskjell på øl. Jeg liker ikke alle typer. Foretrekker Ringnes og Hansa, og noen få andre merker.

Har aldri hørt at øl tilhører menn. Er aldri blitt nektet å kjøpe en halvliter... eller handle øl på butikken selv om jeg ikke ser ut som en mann...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...