fager Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Hei, bare lurer, er reductil reseptbelagt i Sverige?
Ce'Nedra Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Vil ikke svare på det du spør om. Hvis du er svært overvektig, kan du ta dette gjennom fastlegen din, og muligens få det utskrevet. Synes ikke man skal ta slikt uten å rådføre seg med lege. Nå høres jeg sikkert kjip ut, men skjønner ikke at noen vil gamble med livet på grunn av sånt.
fager Skrevet 10. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2007 Vil ikke svare på det du spør om. Hvis du er svært overvektig, kan du ta dette gjennom fastlegen din, og muligens få det utskrevet. Synes ikke man skal ta slikt uten å rådføre seg med lege. Nå høres jeg sikkert kjip ut, men skjønner ikke at noen vil gamble med livet på grunn av sånt. neida, du høres ikke kjip ut, det er lov å være sånn Men hvis den ikke er reseptbelagt i alle land, kan jo ikke det være så farlig at det får konsekvenser med døden til følge. tror ikke at andre land tar døden, som følge av bruk av medikamenter, lettere enn Norge. Norges helse eerrr jjooo veeldiig sttrreeenge på alt mulig. Jeg synes ikke at det er negativt, for all del, for alt alt skal jo ikke være tilgjengelig til alle. Men likevel liksom...
Gjest Gjest_Sin_* Skrevet 10. august 2007 #4 Skrevet 10. august 2007 http://www.sjukvardsradgivningen.se/artike...ategoryID=24326 Reductil er reseptbelagt i Sverige ja.
fager Skrevet 10. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2007 http://www.sjukvardsradgivningen.se/artike...ategoryID=24326 Reductil er reseptbelagt i Sverige ja. takk for svaret
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2007 #6 Skrevet 10. august 2007 Huff,husker ikke det BMI greiene,men jeg vet såpass at de fleste nekter meg når jeg har spurt. Jeg gikk ned 18 kg på 3 mnd når jeg startet på reductil kjøpt i Tyrkia. Når jeg kom til lege nr 3 var jeg 64 kg (er 165 cm). Legen sa da at jeg manglet 2-3 kilo for å være på "normal" vekta ut ifra høyde,så jeg ble ganske overrasket da legen skrev ut 4 mnd med reductil til meg!!!
fager Skrevet 10. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. august 2007 Huff,husker ikke det BMI greiene,men jeg vet såpass at de fleste nekter meg når jeg har spurt. Jeg gikk ned 18 kg på 3 mnd når jeg startet på reductil kjøpt i Tyrkia. Når jeg kom til lege nr 3 var jeg 64 kg (er 165 cm). Legen sa da at jeg manglet 2-3 kilo for å være på "normal" vekta ut ifra høyde,så jeg ble ganske overrasket da legen skrev ut 4 mnd med reductil til meg!!! ooiii, jammenn den legen vil jeg også til. Jeg er ca. 165 og varierer mellom 71-72 kg. veide idag, 72,4 Jeg vil også ned til ca, 61-62kg. Der var jeg veldig fornøyd med meg selv
*Mina* Skrevet 10. august 2007 #8 Skrevet 10. august 2007 Huff,husker ikke det BMI greiene,men jeg vet såpass at de fleste nekter meg når jeg har spurt. Jeg gikk ned 18 kg på 3 mnd når jeg startet på reductil kjøpt i Tyrkia. Når jeg kom til lege nr 3 var jeg 64 kg (er 165 cm). Legen sa da at jeg manglet 2-3 kilo for å være på "normal" vekta ut ifra høyde,så jeg ble ganske overrasket da legen skrev ut 4 mnd med reductil til meg!!! Høres ikke ut som en fornuftig lege i mine øyne, for egentlig behøvde ikke du å slanke deg i deg hele tatt. At du veier 2-3 kg for mye er ikke overvektig, og legen har ikke gjort jobben sin i denne saken. De fleste som går på reductil har vel ca 20-? kg for mye, og legen skal følge nøye med på at du rett og slett tåler den.
Ce'Nedra Skrevet 10. august 2007 #9 Skrevet 10. august 2007 Synes ikke du har noen grunn til å forsøke Reductil. Har du forsøkt trening og et sunt kosthold og går fortsatt ikke ned?
fager Skrevet 10. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 10. august 2007 Synes ikke du har noen grunn til å forsøke Reductil. Har du forsøkt trening og et sunt kosthold og går fortsatt ikke ned? jeg trener sånn som jeg burde (har tilbakevennende bekkenløsning, har store nakke/ skulder plager), regelmessig fysioterapi, og kan ikke trene annet enn det fysioterapeuten min anbefaler. Hovedgrunnen er å gå ned til normalvekten, før jeg evt får meg brystreduksjon. Vil ha brystred. (og også blitt anbefalt det fra fysiot.) fortest mulig, fordi de ekstreme nakke/ skulder plager kommer pga de STORE. Jeg kommer til kort overalt pga disse plager. Jeg kan ikke bære en lett veske på skuldrene i mer enn 3 min før jeg får kraftige smerter. Jeg kan ikke stå og gjøre noe i strekk i 5 min før jeg føler smertene komme. Jeg kan ikke gå en tur på 30min før jeg kjenner det overalt i kroppen, bekkenløsning kommer tilbake. Alt er kjiiippptt. Jeg greier ikke å leke med barna, gå turer med dem, underholde dem, nyte tiden med dem som jeg så gjerne ville gjort....... hmmm..... der fikk jeg ut litt av frustrasjonen............ og ja, passer på kostholdet, og går ikke ned............... :(
Ce'Nedra Skrevet 10. august 2007 #11 Skrevet 10. august 2007 Teller du kalorier? Det er litt å sette seg inn i, men går greit etterpå. Med et kaloriunderskudd _vil_ du gå ned.
fager Skrevet 10. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 10. august 2007 og en nakkestrekk utviklet seg til et heellveette av senebetennelse pga varig belastning på stedet..... det tok meg over en måned å bli normal igjen... jeg kan rett og slett ikke virke normalt i dagliglivet.
fager Skrevet 10. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 10. august 2007 Teller du kalorier? Det er litt å sette seg inn i, men går greit etterpå. Med et kaloriunderskudd _vil_ du gå ned. trro meg, har vært der og.. men aner ikke hva jeg gjør feil altså. jeg gjør ihvertfall noe feil siden jeg da endte opp med mangel på vitamin D, jern, folsyre itillegg hadde jeg forhøyet senkning, men den tror jeg kom av den betennelsen
Orthia Skrevet 10. august 2007 #14 Skrevet 10. august 2007 jeg trener sånn som jeg burde (har tilbakevennende bekkenløsning, har store nakke/ skulder plager), regelmessig fysioterapi, og kan ikke trene annet enn det fysioterapeuten min anbefaler. Hovedgrunnen er å gå ned til normalvekten, før jeg evt får meg brystreduksjon. Vil ha brystred. (og også blitt anbefalt det fra fysiot.) fortest mulig, fordi de ekstreme nakke/ skulder plager kommer pga de STORE. Jeg kommer til kort overalt pga disse plager. Jeg kan ikke bære en lett veske på skuldrene i mer enn 3 min før jeg får kraftige smerter. Jeg kan ikke stå og gjøre noe i strekk i 5 min før jeg føler smertene komme. Jeg kan ikke gå en tur på 30min før jeg kjenner det overalt i kroppen, bekkenløsning kommer tilbake. Alt er kjiiippptt. Jeg greier ikke å leke med barna, gå turer med dem, underholde dem, nyte tiden med dem som jeg så gjerne ville gjort....... hmmm..... der fikk jeg ut litt av frustrasjonen............ og ja, passer på kostholdet, og går ikke ned............... :( Når du har så store fysiske plager, samt må gå ned i vekt pga operasjon, kan kanskje legen din revurdere å skrive ut Reductil til deg? Evt hjelpe deg med kostholds- og treningsprogram.Det er uansett bedre å ta dette via lege enn ulovlig innførsel av slankepreparater fra utlandet. Du vil vel ikke forverre din allerede dårlige helse? Lykke til forresten!
Ce'Nedra Skrevet 10. august 2007 #15 Skrevet 10. august 2007 Uff, det høres skikkelig kjipt ut, og jeg skjønner at det er vanskelig.. Men ville altså gått gjennom kostholdet mitt først, og startet med et kaloriunderskudd. Hvorfor jeg maser sånn om dette, er fordi det sjelden er lurt å velge den lette utveien. Hadde en kollega som gikk på slankepiller kjøpt reseptfritt i Sverige (husker dessverre ikke hvilke det var), og hun fikk hjertestans på jobben. Det gikk bra med henne, men satte en støkk i meg, så jeg synes man skal være skeptisk til sånt noe.
fager Skrevet 10. august 2007 Forfatter #16 Skrevet 10. august 2007 (endret) Uff, det høres skikkelig kjipt ut, og jeg skjønner at det er vanskelig.. Men ville altså gått gjennom kostholdet mitt først, og startet med et kaloriunderskudd. Hvorfor jeg maser sånn om dette, er fordi det sjelden er lurt å velge den lette utveien. Hadde en kollega som gikk på slankepiller kjøpt reseptfritt i Sverige (husker dessverre ikke hvilke det var), og hun fikk hjertestans på jobben. Det gikk bra med henne, men satte en støkk i meg, så jeg synes man skal være skeptisk til sånt noe. det var jo ekstremt, oi oi...... godt at det gikk bra med henne. men en så ekstrem reaksjon av en reseptfri pille... den burde jo vært utestengt fra markedet Endret 10. august 2007 av fager
Ce'Nedra Skrevet 10. august 2007 #17 Skrevet 10. august 2007 trro meg, har vært der og.. men aner ikke hva jeg gjør feil altså. jeg gjør ihvertfall noe feil siden jeg da endte opp med mangel på vitamin D, jern, folsyre itillegg hadde jeg forhøyet senkning, men den tror jeg kom av den betennelsen Du gjør definitivt noe feil.. Du kan lese en del på www.iform.no om kosthold, dessuten har du en forbruk av energikalkulator her: http://www.tn.no/kalkulatorer.aspx På denne siden (i margen til venstre) finner du matvaretabeller osv. http://www.treningsforum.no/ Det er som sagt litt å sette seg inn i, men det er verdt det!
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2007 #18 Skrevet 10. august 2007 Jeg har trent regelmessig og passer på kostholdet hver dag! Men har ikke gått ned et eneste gram siden jeg fikk mitt første barn for snart 8 år siden. I likhet med TS har jeg problemer med nakke,rygg og bekken. Går til behandling hos fysioterapaut og kiropraktor 3 ganger i uken og har nå vert sykemeldt pga plagene i 7 mnd. Du har nok rett i at jeg ikke burde fått reductil utskrevet av legen,men etter at jeg nå omsider har klart å gå ned i vekt så har smertene blitt mindre og jeg kan kose meg på turer ute med barna,istede for å sitte hjemme mens far har dradd på skogsturer,lekeplass o.l. Det er faktisk ikke alle som tar av pga sunnt kosthold og trening. Jeg gikk f.eks på Grete roede kurs,følgte det slavisk...alle andre gikk ned i vekt mens jeg gikk opp 4 kg,sluttet da alle trodde at jeg "jukset".
fager Skrevet 10. august 2007 Forfatter #19 Skrevet 10. august 2007 Når du har så store fysiske plager, samt må gå ned i vekt pga operasjon, kan kanskje legen din revurdere å skrive ut Reductil til deg? Evt hjelpe deg med kostholds- og treningsprogram.Det er uansett bedre å ta dette via lege enn ulovlig innførsel av slankepreparater fra utlandet. Du vil vel ikke forverre din allerede dårlige helse? Lykke til forresten! kanskje jeg skal diskutere det med legen min om absolutt alt dette, pluss hva jeg føler og hvordan jeg har det til vanlig, kanskje det skulle hjelpe på, og selvom hvor desp jeg måtte være så er jo ingenting bedre enn når man vet at en fagutdannet person holder øye med deg og tilstanden din. jeg er veldig beskjeden av meg, og ikke forteller til legen mer enn det jeg strengt tatt måå fortelle. Nei, vil for all del ikke forverre helsen min, for da vet jeg ikke hva jeg skulle gjort. og takk
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2007 #20 Skrevet 10. august 2007 .....glemte å si det,men etter at legen skrev ut reductil til meg så har jeg gått til jevnlige kontroller 1 gang hver 14 dag. Eneste bivirkning jeg har fått er munntørrhet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå