Gå til innhold

Enda en god nyhet:Sønnen til Saddam er død...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Lott@

Forskjellen på Saddam's og Bush's familie er den at dersom man blir født inn i Saddam's familie, har man intet valg m.h.t. overbevisning, tro, rett og galt.

Det har vi jo sett - Saddam tok jo egenhendig livet av familiemedlemmer som var blitt "svake i troen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Forskjellen på Saddam's og Bush's familie er den at dersom man blir født inn i Saddam's familie' date= har man intet valg m.h.t. overbevisning, tro, rett og galt.

Det har vi jo sett - Saddam tok jo egenhendig livet av familiemedlemmer som var blitt "svake i troen".

:roll:

og Bush har jo falt laaangt fra stammen, hva?

hvem vet hva som foregår internt i Bush familien :wink:

nei, da..

men selv om Saddam selv har tatt livet av noen slekninger, trenger vel ingen andre å ta livet av resten..

det var det der med rettferdig sjanse til å forsvare seg selv og rett på en dommsavsigelse osv da vet du..

og du har fremdeles ikke forsvart det med døsstraff...

så jeg ser INGEN grunn til å være det minst for død som "straff", veken i krig eller ellers..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lott@

det var det der med rettferdig sjanse til å forsvare seg selv og rett på en dommsavsigelse osv da vet du..

I Irak nytter det ikke å tro at du får en rettferdig sjanse til å forsvare deg, ei heller rett til en domsavsigelse.

Er du imot Saddam's disipler og hans ideologi, ja så har du faen meg ikke mye du skulle ha sagt.

Er du derimot en av "hans" folk - ja da kan du omtrent gjøre hva du vil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

I Irak nytter det ikke å tro at du får en rettferdig sjanse til å forsvare deg, ei heller rett til en domsavsigelse.

Er du imot Saddam's disipler og hans ideologi, ja så har du faen meg ikke mye du skulle ha sagt.

Er du derimot en av "hans" folk - ja da kan du omtrent gjøre hva du vil!!

men gir det "den andre siden" rett til å være like ille?

er det ikke det som er noe av poenget her.. å gjør det BEDRE?

drap er galt, uansett.. ingen tidligere drap kan "oppveies" av nye

jeg har aldri støttet drap utført av saddams regime

på samme måte vil jeg aldri støtte drap utført av Bush` "militærregime" heller

etter min standard er alle lik for loven.. uansett nationalitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt poenget med å holde live i mennesker som åpenbart ikke har samvittighet eller medmenneskelighet i en eneste krok av sin sjel. Skjønner ikke hvorfor verken Saddam eller hans sønn skulle fortjene livet etter alt de har gjort. Er det en enkel løsning å drepe fremfor en lang fengselstraff sier dere? Jeg synes ikke det. Jeg synes slike mennesker skal bort så fort som mulig, på en måte som sikrer at de aldri kommer tilbake. Hardt mot hardt. Slik er livet.

Naivt å tro at vi kan gjøre alt bedre uten at noen blir skadet- Selv ville jeg vært villig til å ofre livet på sekundet om det medførte at Saddam aldri ville få torturere noen igjen. Av og til er det bare slik- det må bli verre før det kan bli bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les dette og fortell meg så hvorfor man ikke skal drepe Saddam og sønner

I 1988 drepte han 5000 kurdere med gass i Nord-Irak.

Etter et opprør som ble slått ned spurte en journalist om irakiske myndigheter har torturert og drept politiske motstandere, Saddam Husein svarte

- Selvfølgelig. Hva forventer du når de motsetter seg regimet?

Saddam Hussein er president i Irak og øverstkommanderende for Iraks væpnede styrker.

Irakekspert og forsker ved Utenrikspolitisk institutt, Henrik Tune, er lunsjgjest i Østlandssendingen og vil gjøre oss litt mer kjent med despoten.

De to sønnene er hans nærmeste medarbeidere. Uday er 39 år gammel, to år eldre enn broren Qusai. Begge er beryktet for sine grusomheter.

Uday skulle bli Saddams arvtaker, men et attentat i 1996 gjorde ham delvis lam. Derfor skal Qusai ha rykket opp. Han leder elitestyrken Den republikanske garden, interne etteretningsorganisasjoner og har ansvaret for farens personlige sikkerhet.

I flere tiår har han tatt livet av alle som kunne tenke seg å opponere mot ham, han har drept to svigersønner etter at de rømte til Jordan og så ble lurt tilbake.

En helseminister som foreslo at Saddam burde trekke seg ble skutt av diktatoren personlig.

På et møte i Iraks ledelse noen uker etter at han tok over som president beskyldte han 66 av sine kolleger for å ha stått bak en sammensvergelse. Alle ble skutt, og etter Saddams ordre ble alt videofilmet og vist til skrekk og advarsel.

Kilder NTB og VG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lott@
jeg har aldri støttet drap utført av saddams regime

hm......... men du aksepterer at mannen terroriserer og dreper sine egne OG truer verdenfreden?????? merkelig - dobbeltmoral kalles det!!!

Bimbo: FLOTTE INNLEGG!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Saddam har en datter på fem år, er det virkelig noen her som mener at hun må dø på grunn av det faren hennes har gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lott@

Med tanke på den fremtidige verdensfreden????? JA, definitivt!!!

Barn født i Saddams familie kan lide to sjebner:

1.

Bli hjernevasket og lik sine slektninger og terrorisere verden.

2.

Motsi sin familie, stille spørsmålstegn ved deres ideologi - og bli drept av sin egen familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si noe annet enn at jeg er enig med deg Lotta. Litt må ofres for å redde mye. Det høres grusomt ut hvis man tenker på hvert uskyldig enkeltmenneske, men noen vil visst ikke innse at det kan være en grusom verden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Tror ikke d er så kult for sadam at hans sønn døde.

Han blir jo bare pappa her han også da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krøkt tidlig

Uday Hussein fikk tidlig utdannelse i ekte Saddam-ånd. Allerede som treåring ble han tatt med for å se fanger bli torturert. Etter hvert som han ble eldre, ble Uday kjent som skjørtejeger, begersvinger, smugler og drapsmann (Kilde: Dagbladet.no)

Ingen tvil om at Saddam er en kjærlig pappa som sikkert sitter hjemme og gråter sine tapre tårer fordi den grusomme mr. Bush drepte hans hjertebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lott@

Himmel - mannen har jo egenhendig tatt av dage x-antall familiemedlemmer. Den mannen eier overhodet ikke menneskelige følelser!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SS- tuller du?

Og skulle han mot all formodning ha følelser- ja da er det faen på tide at han får sin dose av den smerten og lidelsen han så faderlig har påført sitt folk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astra unplugged

Uansett hva et menneske ar gjort i livet, gir det ingen rett til henrette vedkommende. Det strider faktisk i mot menneskerettighetene og det gjør de som henretter til like mye barbarer!

Nei til dødsstraff! Jeg tror faktisk det er en større straff å være fanget resten av sitt liv.

Astra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Saddam flere sønner da? Trodde han hadde 4-5 stykker jeg som alle er like ille som faren sin. De må få drept hele familien, ikke bare en sønn. Konene også- samt barna!!

Milla

Sykt ... Og groteskt ... Er jo ikke barna til Saddam sin skyld dette her ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som henretter mennesker som Saddam er ikke barbarer, de gjør resten av oss en tjeneste. Og unnskyld meg- men sier du at en som utfører slike handlinger har menneskerettigheter?! Nei, for å ha menneskerettigheter må man være et menneske, og når man krysser en linje som Saddam har gjort er man ikke lenger kvalifisert til å kalle seg menneske.

Mulig det er større straff å sitte fengslet for livstid, men mitt problem er at jeg ikke skjønner vitsen. For jeg har ikke noe behov for å se Saddam lide, jeg har behov for at hans folk skal slippe det. Forstår ikke hvorfor vi skal spare på slike mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...