Miel Skrevet 16. august 2007 #21 Skrevet 16. august 2007 Bare en liten kommentar til dette med statistikk... There are three kinds of lies: lies, damn lies, and statistics Så sant, så sant.
lillesky Skrevet 16. august 2007 #22 Skrevet 16. august 2007 Hvordan merker man blodpropp? Dvs., kommer det noen signaler før man blir dausjuk? :klø: Og kan blodpropp komme overalt i kroppen?
brumma* Skrevet 16. august 2007 #23 Skrevet 16. august 2007 men hvis du leser i artiklen er det faktisk de unge mellom 16 og 30 som er mest utsatt for blodpropp, dvs motsatt av hva vi trodde... Det sjokkerte meg litt. Det står jo bare i artikkelen at de fleste som får blodpropp er mellom 16 og 30. Synes ikke det er så rart med tanke på at det stort sett er den aldersgruppen som bruker denne typen prevensjon. Hvordan merker man blodpropp? Dvs., kommer det noen signaler før man blir dausjuk? :klø: Og kan blodpropp komme overalt i kroppen? Jeg fikk beskjed av legen min om å være oppmerksom på leggsmerter. Leggen vil sannsynligvis hovne opp og bli stiv, og du får ganske intense smerter. Det er visst mest vanlig at proppen setter seg i leggen (heldigvis!), men man kan også få i lunger/hjerne så vidt jeg vet. En blodpropp i leggen kan også "forflytte seg" oppover i systemet, så man bør gå til legen med en gang hvis man får store smerter/hevelser i leggen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå