Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2003 #1 Skrevet 21. mars 2003 jeg trener mye, spiser veldig sunt. holder meg unna karbohydrater i store mengder... MEN! magen er der fortsatt. jeg jogger og sykler, tar mageøvelser i hytt og pine, men ingenting hjelper. det er som om den er oppblåst liksom... noen som har noen gode råd? jeg er ellers veldig slank, så det ser ut som om jeg er gravid når jeg er naken!
Gjest Gjesta Skrevet 21. mars 2003 #2 Skrevet 21. mars 2003 Jeg vet at det ikke var dette du spurte om, men jeg sier det likevel: Jenter har faktisk litt mage...det er sånn vi er skapt. Hvis du trener allsidig og i tillegg magemusklene, spiser sunt og godt - da har du gjort det du kan, og kanskje magen din skal være sånn...Alle er forskjellige! Overlater til noen andre å komme med råd jeg...
Sandman Skrevet 21. mars 2003 #3 Skrevet 21. mars 2003 Et nytt eksempel på det triste fenomenet med at mange jenter har et forvrengt kroppsbilde.
AUF Skrevet 21. mars 2003 #4 Skrevet 21. mars 2003 Stor... i forhold til hva?? Magen skal ikke være innhul. Det skal være plass til et visst antall tarmer, innvoller og sånt. Du sier du er slank ellers, så da er det vel bare slik du er skapt. Du kan alltids prøve å spre maten du spiser litt mer. Ikke spise mindre, (noe mat må man ha!!!) men spise mindre og oftere. Er det valker og fett som gjør den stor, så må du nok trene mer utholdenhet (løpe, sykle osv) Men husk at muskler også tar litt plass
Englepusen Skrevet 21. mars 2003 #5 Skrevet 21. mars 2003 Jenter skal ha en liten kul nederst på magen! Vi er skapt sånn fra naturens side for å kunne klare å gå gjennom et svangerskap. Det er grunnen til at kvinner har en høyere fettprosent og mer underhudsfett enn menn. Det er sikkert ikke så ille som du vil ha det til..det er ikke så lett å være objektiv når man ser på seg selv. Er sånn selv. Er 174 cm høy og bruker str. 34-36 men allikevel syns jeg at jeg ikke er slank nok avogtil! Men jeg har lært meg å høre på det andre sier. Det høres ut som om du lever sunt og trener mer enn nok, så prøv å bli fornøyd med deg selv som du er!
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2003 #6 Skrevet 21. mars 2003 jeg syns ikke det er pent med litt mage på jenter. en fin mage er når den går rett ned, uten å bule ut! det er min mening i allefall! dere kan gi meg så mye pepper dere vil, men det er desidert finest! hvem vil ha litt mage a'? :o
Gjest Starya Skrevet 21. mars 2003 #7 Skrevet 21. mars 2003 Mage og mage.. det er jo så forskjellig hva folk definerer som å ha "stor mage". Det kan jo være at gjest har et reelt problem, men det kan også være sterkt overdrevet.. Ikke lett å gi råd da.. :-? Ikke at jeg har så mye råd å komme med da. Jeg har selv stor mage. Og ja: den er stor.. Jeg er skapt slik at alt setter seg rundt magen, deretter siger det utover til resten av kroppen. I tillegg er huden fortsatt løs etter dengang jeg var gravid. Jaja.. Hver sin skjebne. Svigerinna mi har liten mage, men bak som en låvedør.. Får trøste meg med det.
Gjest Missuganda Skrevet 21. mars 2003 #8 Skrevet 21. mars 2003 Sittups hver kveld, og ikke under 50 stk - helst 100.
Skusla Skrevet 22. mars 2003 #9 Skrevet 22. mars 2003 Ja da sliter du, gjest, for ALLE jenter har en bul på magen. INGEN, bortsett fra kanskje anoreksiarammede, har HELT flat mage. Selv er jeg veldig tynn nå pga en sykdom jeg har, men jeg har FREMDELES en liten kul på maven. Om magen din er stor og OPPBLÅST så kan det være noe du ikke tåler. Gå evt til legen å få denne til å sjekke . Oppblåst mave KAN være tegn på cøliaki eller melk og sukker allergi.
bare meg 79 Skrevet 24. mars 2003 #10 Skrevet 24. mars 2003 Det høres ut som du er helt normal da.Men variert trening er viktig.Det går ikke annt og punkforbrenne fett.Så mange sit-ups vil nok ikke gjøre den flatere,men fastere mer muskler,men det er vel ikke pent med alt formye magemuskler på damer.Visst du tar noe form for proteiner kan det gi kul på magen.Det opplevde jeg da jeg tok ekstra proteiner,men vet ikke va det kan være med deg.Jeg tror nok du ser helt fin ut
Gjest Zalomine Skrevet 24. mars 2003 #11 Skrevet 24. mars 2003 Jeg har også oppdaga at magen min har vokst i det siste. Ja, jeg passer ikke lengre inn i den dongrikjolen jeg liker så godt... Men, er det så rart egentlig? Den er størrelse 16 år. Jeg hadde den da jeg var 18, jeg brukte den også når jeg var 19, og muligens 20, men nå går jeg altså ikke lengre inn i den (Dvs, knappene spriker over magen, og litt over brystene også..) Men, det er jo ikke så rart. Jeg er 23 nå. Det er vel ikke meninga at magen min skal være sånn som den var for 5 år siden. Resten av kroppen min har jo forandra seg, så hvorfor ikke magen også? Ja, jeg la på meg litt ekstra på magen når jeg la på meg 5 kilo i løpet av det første året sammen med min samboer (det ble jo innkjøpt brus og sjokolade MYE oftere enn jeg var vant til) Men jeg vet med meg selv at jeg ikke tok skade av disse kiloene, som med litt bevegelse har spredd seg mer utover kroppen (det er jo en fordel å få igjen buskeknappene, ellers blir det litt flaut å ha besøk, når man ikke er klar over at man har knappa opp buksa....) Jeg er fortsatt slank, ja tynn. Men, det er slik kroppen min er. jeg har ingen form for spiseforstyrrelser, jeg bare har hele mitt liv vært tynn (Ja, kvalifiserer stort sett som "undervektig" etter slike "normalstandarder", men det gidder jeg ikek bry meg med, det er slik minkropp er). Jeg har rett og slett akseptert at magen min har en bul på seg, for det HAR visst jentemager. (min samboers mage er dessuten større enn min ) Det er betryggende å lese her at jeg SKAL være slik, og at også andre tenker på dette. Men, jentemager er ikke flate, det er en del av disse "kvinnelige former" vi har... Jaja, til helga venter jeg mensen, og oppblåst mage. Da kan jeg stå i dusjen og se nedover magen min, og det ser ut som om jeg er 3 måneder gravid... Men, magen går nå tilbake den, like sikkert som at mensen også tar slutt (og at den kommer, og at jeg derfor ikke er gravid altså) Jeg trur vi bare må akseptere at det ikke er meninga at vi skal se ut som vi gjorde da vi var 16 (ja, ok, noen så sikkert ikke slik ut da de var 16 heller, men jeg var sent utviklet, så kanskje magen min utviklet seg sent også? Når jeg tenker meg om så synes jeg at jentene som var tidlig utviklet generelt hadde mer mage enn oss andre ja...) Ja, vel, min samboer synes ikke magen min er for stor (eller tør ikke innrømme det?) Og generelt, jeg aksepterer at kroppen min forandrer seg. Så lenge jeg fortsatt går inn i klær størrelse 36, så gjør det meg ikke noe at 34 er litt lite etterhvert... Jeg har enda ikke kjøpt 38, så jeg må jo definitvt kvalifisere som slank enda. slank, og med en liten kul på magen. Det er slik jenter ER, rett og slett (min mage passer jo inn i bukser størrelse 36, så da er vel buksene tilpasset at jenter har slike små mager da ) La oss akseptere at vi er sånn som vi er! Da får vi det så mye bedre med oss selv :D
Jinx Skrevet 24. mars 2003 #12 Skrevet 24. mars 2003 Svigerinna mi har liten mage' date=' men bak som en låvedør.. Får trøste meg med det. [/quote'] Morsomt .....
Sofia Skrevet 25. mars 2003 #13 Skrevet 25. mars 2003 Til den første gjesten.l Jeg vet hva du sliter med. Jeg har også kulemage og det kan lett se ut som om jeg er gravid. Jeg HATER magen min, og har lenge drevet på med maaaange situps og forskjellige øvelser for å få den bort. Men det er jo rett og slett umulig. Men min mor har samme mage som meg så jeg har konkludert med at det rett og slett er arvelig. Nå har jeg født 2 barn også så det er vel bare naturlig at jeg har litt mage, men jeg synes min vises for godt, og jeg vil ha den bort. Føler meg feit pga den til tross for at jeg bare veier 55 kg, og er 168, og jeg er tynn ellers. Men jeg gir meg ikke. Situps situps situps....Magen skal bort.
Englepusen Skrevet 25. mars 2003 #14 Skrevet 25. mars 2003 Begynn å jogg eller gå tur eller noe annet som forbrenner mer energi i tilegg til situps så får du nok bedre resultat. Bare situps gir større/sterkere muskler men får ikke bort så mye fett nemlig.
Madison Skrevet 25. mars 2003 #15 Skrevet 25. mars 2003 Er noe med jenter og mager.. kjenner veldig veldig få som er fornøyd. Er tynn selv, og ikke fornøyd. Vi syns selv det er mye værre enn det er, husk på det. Skjerpe oss litt sammen? :D
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 25. mars 2003 #16 Skrevet 25. mars 2003 Ta 100 sit-ups hver kveld før du legger deg så får du en helt flat mage- jeg hadde også en slik liten bul for noen år tilbake men etter at jeg begynte med sit-ups er bulen helt borte- så det er mulig og bli kvitt den. Milla
Gjest Donna Skrevet 25. mars 2003 #17 Skrevet 25. mars 2003 Men er det ikke noe med at man kan får STØRRE bul ved å ta mye sitt-ups? At da musklene vokser og ser tykkere ut? :o Og hva med det "fettet" som man har utenpå? jeg har liksom en bump utenpå - og jeg har greid å slanke vekk en del ..men ennå så er det mere på magen altså ....det vil vel ikke forsvinne med sitt-ups? :o
Mathias Skrevet 25. mars 2003 #18 Skrevet 25. mars 2003 vel, noen har utovermage, noen innovermage (snakke rnå om musklene!....) Men stort sett vil magen trekkes eg inn når man strammer opp musklene der.. Og veldig store knuter der får ikke damer...
Sofia Skrevet 26. mars 2003 #19 Skrevet 26. mars 2003 Englepusen, du gav noen gode tips. Det er sikkert rett at jeg må jogge eller gå. Jeg planlegger jo å virkelig starte å trene på studio men ting tar tid. Jeg har gått opp noen kilo siden jeg sluttet å røyke i oktober så jeg trenger virkelig å komme meg opp av sofaen. Og ja Milla, jeg tar minst 100 situps hver dag, og jeg er sta som et uvær, og magen, den SKAL bort!
Mathias Skrevet 26. mars 2003 #20 Skrevet 26. mars 2003 Bare det stopper med den lille, ubetydelige, naturlige bulen da... Håper du er obs sofia...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå