Gå til innhold

Tips til nybegynner..

Edie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Zalomine

Trur jeg må være svært sær jeg da, som altså ikke bruker slike ting. Joda, jeg bruker maskara ved "normalt pen sminking", men grunnet den jobben jeg har føler jeg for å holde meg så næytral som jeg kan, og bruker derfor stort sett bare øyenskygge i brune toner (når humøret tilsier det så tar jeg litt grønn eller lilla (svakt og godt uttonet) men slik har ikke humøret vært på noen måneder)

Men bare vent, når jeg får en jobb der jeg kan trives, og bruke klær som jeg kan "vise meg offentlig" i, så blir det antakelig mer sminke. Det naturlige for meg, som jeg brukte som student, er øyenskygge, maskara, og lebestift.

Men jeg er visst litt rar jeg da. Anbefaler nå uansett en nybegynner å prøve seg litt frem og finne ut hva man trives med. Fordi jeg ikke trur alle trives med det samme. Jeg ville ikke trivdes med det dere bruker i alle fall. Eyeliner føler jeg jeg bare for å bruke til fest (eller pent bruk, til selskaper eller andre samlinger av folk, ikke til hverdags på jobb), det samme gjelder rouge, mens andre føler dette for lebestift og øyenskygge, tydeligvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Du spør om sminketips, og jeg svarer etter sånn som jeg gjør det:

Hver dag bruker jeg:

* foundation-pudder (fra Kanebo - kjempebra!!!)

* concealer under øynene og for å dekke en evt. kvise..

* maskara

Av og til bruker jeg øyenskygge og leppestift eller lipgloss også til hverdags. Til fest bruker jeg alltid dette.

Prøv deg frem til hva du trives med! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Body shop får du kjøpt ei super bok som viser deg alt du trenger å vite. Kjempe flott bok med nøye beskrivelser og bilder.

Der står det kjempe godt beskrevet alt om napping av øyenbryn, hvordan man finner og bruker riktig foundation, hvilken vei og hvor man legger rouge riktig på kinnbeina og en del beskrivelser av hvordan man legger forskjellige makeuper + en del mer virkelig nyttig informasjon.

Boka heter "makeup trinn for trinn" og kosta rundt 200,- lappen tror jeg. Ta deg en tur og titt da vel :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tips!

Så nå er det avgårde og prøve seg frem... Lurer på om det hjelper...?? Eller kommer jeg fortsatt til å skremme nattoget av skinnene?? :ler:

Seriøst, det er kun for å føle meg bedre med meg selv, føle meg opplagt og presentabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bruke :

- Foundation fra Max Factor : Hypersmooth - den lyseste fargetonen pga er blek av hudtype

- Bittelitt pudder fra Maybelline (sort firkantet eske) for den siste lette finishen

- Øyenbrynsblyant fra H&M,- farge Blonde (=beste jeg har brukt!!! Skal ALDRI skifte merke!!!!)

- Sort mascara fra Maybelline - Volume express

- Eyeliner fra Lancöme - flytende - Artliner heter den. Helt ok, men jeg er ikke flink og litt treig med å påføre dette. Rekker det stort sett ikke om morgenen og operasjonen krever ca 10 - 20 q-tips.....

- Lipliner fra H&M - farge brun-rød gammelrosa eller no`

- Leppestifter fra L`Oreal (Invincible- farge magnetic bronze) og Dior (Rose Mirage - fra gavepakning med J`Adore)

Kjøpte en transparent gloss på tube fra Maybelline for et par uker siden. Den ser fantastisk ut og kjennes bra, men tuben LEKKER! Så bruker den sjelden... Mye gris å ha med seg i allefall....

Basis-sminken er

foundation

pudder

øyenbrynsblyant

mascara

lipliner

leppestift

Av og til bytter jeg til kun lipgloss uten lipliner.

Bruker av og til også en øyenskygge fra Body Shop - farge brun / bronse med litt skimmer - lekker og diskrèt.

Liker også perlemorsfarger som er litt duse....

Bruker gjerne en sterkere øyenskygge og leppestift til festbruk. Kommer an på antrekket :)

Lykke til med handelen og prøvingen av sminke osv... :D

Du finner sikkert noe som passer deg :)

Klem, Diva :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg har kunder og nå i praksis uken er det viktig at jeg ser fresh ut:

-grønn dekkstift til å dekke over de knallrøde kinnene mine

-fountation

-bittelitt transparent pudder

-øyeskygger i lysebrunt og fersken

-rouge

-lipgloss

-mascara

Brynene bøster jeg og bruker brun øyeskygge i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...