Gå til innhold

babyoil-gel

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

De fleste produktene til Natusan inneholder mineralolje, og det synes jeg er forferdelig. Tror ca 90% av alle landets mødre og fedre bruker dette på barna sine.

Det værste er at de til og med deler det gratis ut på sykehuset :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tok litt tid, men endelig var det noen som reagerte! (utenom deg da starie!)

Jeg fikk sjokk selv når jeg fant ut at det er helt vanlig å bruke mineralolje/parafin som basis til babyolje-produkter (og en hel masse andre såkalte "hudpleie"-produkter)

Men det rareste er jo når folk ikke viser tegn til reaksjon når noen prøver å fortelle dem det! De fleste VELGER jo ikke å bruke slike ting hvis de vet hva det inneholder!

Enkelte undersøkelser viser at uhumskheter fra denne mineraloljen lagres i kroppen og lager problemer i form av eksem, allergi og leddgikt.

Husker ikke hvor jeg fant den undersøkelsen, er en stund siden jeg leste det. Det går jo an å søke for dem som er interesserte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt for klissete for min del.

Da vil jeg heller anbefale Natusal Baby oil. Smør deg inn med liten mengde på våt hud etter dusj og tørk deg som vanlig med håndkle. Blir veldig myk og fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mineralolje har absolutt ingen pleiende effekt i det hele tatt. Den eneste grunnen til at det brukes er fordi det er billig og gir en "deilig" konsistens. Og det som gjør at produktene føles klissete er rett og slett fordi mineraloljen ikke trekker inn i huden, men legger seg utenpå. I tillegg hindrer den andre stoffer å trenge inn. Siden den reagerer så dårlig med andre stoffer, blir den liggende i evigheter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mineralolje finnes naturlig blant annet i melk, epleskall og brokkoli, og den brukes også i de fleste hudkremer, i tyggegummi og i leppestift.

Kanskje slutte med det å da ???

Noen spørsmål ang Natusan's produkter er det bare å

ringe hit Telefonnummeret er slettet. Det er ikke tillatt å poste telefonnumre i innlegg. Orakel - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Mineralolje finnes naturlig blant annet i melk, epleskall og brokkoli, og den brukes også i de fleste hudkremer, i tyggegummi og i leppestift.

Kanskje slutte med det å da ???

Noen spørsmål ang Natusan's produkter er det bare å

ringe hit

Tja, hvertfall bli mer bevisste på hva vi smører oss og barna inn med kanskje..?

Natusan sine produkter får leve kun fordi vi er såpass ignorante. Gang på gang har det vært slått opp i media at det ene og det andre Natusan-produktet ER IKKE BRA FOR HUDEN!!! Natusan har selv kommet med skriv om babyoljen sin. På grunn av parafinen. De skrev; Babyoljen er helt ufarlig å bruke, MEN pass på å vask huden godt etterpå, da det legger seg som en film på huden som hindrer huden i å puste... :o Men hva er poenget da??

Natusan er jo merket som alle forbinder med godluktende myk babyhud, og som regel det først innkjøpte når man får barn!

"-men mine barn har ikke reagert på Natusan sine produkter..." -Og så da..? Er det noen grunn til å ikke gi dem de beste forutsetninger mht. hud når de blir større? Hvorfor ikke gå på helsekosten (eller apoteket), finn produkter som ikke inneholder parafin, gjør det for din egen del også! -Og for mannen din! Ikke ta til takke med det du finner på supermarkedet. Produktene som selges på parfymerier inneholder også mye som ikke er bra for hud og kropp. Flere av de dyre kremene (eks.Lancôme, Elisabeth Arden), inneholder noen eteriske oljer som kan forårsake spontanabort. Visste dere det eller?

Nei, de beste og sunneste produktene får du på helsekosten.

Tenk at DIN familie fortjener kûn det beste!

(jeg jobber ikke i helsekostforretning, men skulle gjerne gjort det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mineralolje er et AVFALLSPRODUKT som blir til overs når man har utvunnet bensin, olje osv. Det har absolutt ingen pleiende effekt i det hele tatt.

Minelarolje blir brukt i billige, dårlige hudkremer. Hva er vitsen med å ha mineralolje i en krem når den hindrer de andre stoffene i kremen å trenge inn i huden? Og mineraloljer i leppestift og leppepomader gir massevis av komedoner rundt munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Lettere sjokkert her, jeg nå!

Jeg bruker/har brukt Natusan babyolje når jeg vasker mine barns hud i alle år (flere ganger for dagen!) istedet for såpe. Nylig kom det ut en ny, med aloe vera i, så det er den jeg bruker nå. Har ofte også brukt den i badevannet, men for ca et halvt år siden kjøpte jeg badeskum på en helsekost forretning som jeg liker veldig godt. Men hva skal jeg vaske barna mine med nå da? Jeg liker ikke å bruke såpe, for det tørker ut huden synes jeg. Noen som har noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starie :

Hjelp meg litt her.

Gjesten over deg mener at mineralolje finnes i dyrere parfymeriprodukter også. (se over). Men du mener det finnes i billige produkter ?

Har du en oversikt / peil på hva som ikke inneholder mineralolje ?

Evt. vet noen om en slik oversikt ?

Jeg er ikke gira på å bruke produkter som innneholder dette i allefall, men jeg gjør sannsynlig det fra før av. Pleier det alltid å stå på innholdsfortegnelsen ?

Tenkte å prøve denne baby-oil gelèen, men nå er jeg sterkt usikker ja....

Anyone ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes nok dessverre i dyrere produkter også, men helst i de billige.

Det skal stå bak på innholdsfortegnelsen. Jeg tror det som er mest brukt er petrolatum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Takk skal du ha Starie : )

Dessverre er det mange produkter er basert på petroleum, ikke bare i sminke og hudpleie. Olje og smøremidler er mye brukt....:(

Kunne godt vært et alternativ et sted ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som starie sier brukes parafin/mineralolje helst i billig kosmetikk, men for sikkerhets skyld leser jeg alltid på innholdsdeklarasjonen før jeg kjøper noe nytt. Jinx, du nevnte at det finnes mineralolje i epleskall og broccoli. Det må i såfall være mikroskopiske mengder, fordi epler og broccoli inneholder jo ikke fett! Og mineralolje/parafin er jo rent fett. Moderne leppestifter av dyrere merker tror jeg ikke innholder særlig mye mineralolje da det gir en helt annen feeling og kvalitet enn planteoljer. Jeg ville i allefall være mye mer sketptisk til å smøre stoffet på meg i mer eller mindre ublandet tilstand (er vel ikke så mye annet oppi babyoljene?).

Hvorfor ikke bruke planteoljer i stedet ? På apoteket får man jo kjøpt både mandelolje, jojobaolje, avocadolje, druekjerneolje m.m. Olivenolje går vel også an? Den har jeg aldri prøvd selv, men jeg har lest at det er andre her på forumet som bruker det. Dessuten er ikke rene planteoljer det dyreste som fines heller! Mange av dem kan brukes både innvortes og utvortes, det sier jo noe om renheten. Ville ikke ha drukket babyolje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vaselin og mineralolje har vært henholdsvis elsket og utskjelt gjennom mange år. Mineralolje har absolutt INGEN pleiende egenskaper, men den kan allikevel være nyttig i enkelte tilfeller. Produkter med mineralolje kan fungere veldig bra som barrierekremer. Det vil si at de kan på en utmerket måt beskytte huden mot uønsket påvirkning. For eksempel på en barnestump for å unngå at den blir sår av fuktige bleier. Tåler man ikke klor er det for eksempel utmerket å bruke en lotion eller krem med mineralolje i forbindelse med bassengbruk. Den dusjes ikke så lett av som andre kremer.

Jeg syns ikke det at oljen er et avfallsprodukt er et godt argument, det er mange biprodukter ved forskjellig produksjon som kan være veldig gode produkt. Glyserin er også er slikt produkt, og skal man kutte ut all kosmetikk som inneholder glyserin, ja da har man et problem! :o)

MEN det er ALT for mange serier som bruker mineralolje fordi det er billig, og ikke for noe annet. Jeg bruker den gjerne som et barriere produkt men ikke i daglig hudpleie. Les derfor innholdsdeklarasjon, også på leppepomader! Mineralolje har overhodet INGEN funksjon som jeg kjenner til som forsvare den utstrakte bruken av den i hudpleieprodukter. Men vi forbrukere er ikke kritiske nok.....

Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

oj............................ :o

Det var jeg som startet tråden. Og har skaffet babyoljen, og først nå ser jeg alle disse svarene..!!

Så produktene er ikke bra? Har liksom tenkt at dette måtte være flott for huden, og bare sunt siden de er baby-produkter!!!

Smurte babyoil-gel på våt hud, og tørket etterpå. Ble ganske så seig!! Babyoil har nok funket bedre.. Det jeg syns er så fine er at det går fort og greit etter en dusj, lett å smøre over hele kroppen.. Istedet for å tørke seg og så bruke lang tid med fuktighets-krem..

Men når jeg leser dette faller jo alt i grus :(

Noen tips om noe annet jeg kan smøre meg med, som er like ENKELT, går FORT og man får myk hud av..??

Altså- et sunt alternativ til babyoil?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Forskjellige planteoljer, som er nevnt i flere av svarene er jo bra alternativer. Jojobaoljen er den som trekker best inn i huden, min favoritt.

Blir overhodet ikke klissete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

tar man jojoba-oljen på våt hud? Går det an? Syns det er mer behagelig å smøre huden når den er våt nemlig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...