Gå til innhold

Familiefar brutalt slått ned


Gjest Miss Antrop

Anbefalte innlegg

Kan du vise til en kilde hvor det står at offeret i denne saken var rusa?

Har hun sagt noen steder her i tråden at offeret var rusa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Monica_*
Har hun sagt noen steder her i tråden at offeret var rusa?

Jeg fikk inntrykk av at h*n mente det, ja, siden det ble påpekt at Ali ikke hadde fått mer hjelp om han het Ola og var rusa heller.

Poenget her er vel ikke rus (så vidt noen av oss vet var ikke offeret rusa), men om han hadde fått hjelp hvis han het Ola. Punktum. Og vet du hva, det mistenker jeg at han hadde. Faktisk vet jeg om svært mange tilfeller hvor "Ola" har fått hjelp av ambulanse ved alvorlige hodeskader.

Forøvrig er ikke diskriminering spesielt sympatisk enten det dreier seg om hudfarge, rusproblemer eller andre faktorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva som utløste at denne mannen ble slått ned, om mannen er kjent fra før (noe som visstnok skal være avbekreftet) om han er mørk i huden, om han har vært ruset eller ikke...uansett hva: ambulansepersonalet kan da for svarte ikke la han ligge igjen i parken!!! Jeg blir så forbannet når jeg hører om slike hendelser. Vitner forteller politi og ambulansepersonell at mannen har blitt slått ned, han har vært bevisstløs og de ser at han blør. Det at han er ustødig når han reiser seg og at han tisser på seg er kanskje da et hint om at han ikke er seg selv?!?

Trodde ambulansepersonell hadde plikt til å ta meg seg skadede og sende de på legevakt/sykehus jeg.

Håper virkelig at dette får kraftige etterspill og at ambulansepersonellet får sparken, for slike folk trenger vi virkelig ikke til å "ta vare" på oss! :frustrert:

Endret av Bare meg selv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ambulansen kjørte uten blødende småbarnsfar

Nektet å ta med seg blodig, forslått mann

:legrine:

La oss bare innse det folkens, vi mennesker er ikke skapt til å bry oss om hverandre, allikevel er det fine med helsevesenet at det blir hysterisk morsomme historier av det.

Samme gjelder politifolk, håper vi snart får en ny story om noen politimenn som etter 20 år i tjenesten har blitt reinspikka rasister, (ikke helt uvanlig, det) og sparker ihjel en neger for å snylte på samfunnet/ikke betalt togbillett...

Jeg finner ikke ord for det som skjedde..kjenner jeg er flau av og være en del av denne planeten :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes dette er så ille... hva har skjedd med verden? man kan ikke bortforklare sånt. det skal bare ikke skje.

og ts... hva var det du fant så morsomt med disse sakene? at det er så vanvittig, da, eller...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er normoppløsning. Tror desverre vi vil komme til å se mer av dette etterhvert som samfunnet skiller seg ut i klasser, der kjendisstatus eller sosial tilhørighet avgjør servicenivå. Dette er et klassisk tilfelle av dette, der mannen blir sett på som narkomant "parktrash" og i tillegg er farget. Feil side av byen er det også.

Bra at mediene tar opp dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nimbus

Tror ikke blindt på noe som står i media. Både politiet og helsevesenet har taushetsplikt, og kan derfor ikke gå ut i media med sin side av saken. At en person har avkreftet at ambulansefolkene tidligere har hatt en negativ episode med offeret høres litt rart ut, hvordan kan han vite det? Hvis det ikke er laget en rapport på det?

Jeg HÅPER at det er noe vi ikke får vite her, for hvis de virkelig helt uten grunn har nektet å ta med en blødende person som mister kontrollen på blæra uten å være ruset, er det SÅ alvorlig! Jeg finner det vanskelig å tro at begge ambulansesjåførene ville risikere jobben sin kun på jævelskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen snakker om at ambulansepersonell og andre kan ha forutintatte holdninger overfor personer de antar er rusa.

Min mamma pleide før i tiden og få noen merkelige "anfall" pga at hjertet hennes plutselig gikk amok.

Én gang dette hendte, segnet hun om midt i Oslo på en trapp... folk bare skrittet over henne, og hun ble liggende lenge og be folk hjelpe seg før noen endelig "orket" å bry seg.

Dette var mens jeg var liten, så det må være rundt førti år siden. Moren min var da i trettiårene, pent kledd og på vei hjem fra jobb. Folk antok at hun var drita full og gadd ikke bry seg.

Verken rasisme eller en ny tendens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HÅPER at det er noe vi ikke får vite her, for hvis de virkelig helt uten grunn har nektet å ta med en blødende person som mister kontrollen på blæra uten å være ruset, er det SÅ alvorlig! Jeg finner det vanskelig å tro at begge ambulansesjåførene ville risikere jobben sin kun på jævelskap.

Vil tro at også personer som tidligere har oppført seg dårlig mot helsepersonell har krav på førstehjelp og hjelp til å komme seg på legevakta når de er alvorlig skadet. Ambulansepersonellet har full mulighet til å be politiet bli med i bilen for beskyttelse om de mener det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én gang dette hendte, segnet hun om midt i Oslo på en trapp... folk bare skrittet over henne, og hun ble liggende lenge og be folk hjelpe seg før noen endelig "orket" å bry seg.

Jeg har opplevd noe lignende, bortsett fra at det var snakk om en mann som (viste det seg) faktisk var påvirket. Men uansett var han bevisstløs, ute av stand til å ta vare på seg selv (naturlig nok) og lå midt på fortauet på ei travel gate i Oslo. Først da vi satte oss ned hos ham og ringe ambulansen kom andre bort for å spørre hvordan det gikk. Det gikk bra med ham, iallefall den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med han som slo ned denne familiefaren? Er han helt glemt eller vet de hvem som gjorde det? Håper ikke han slipper unna med dette heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med han som slo ned denne familiefaren? Er han helt glemt eller vet de hvem som gjorde det? Håper ikke han slipper unna med dette heller!

De vet navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når saken er havnet i media, kan helsepersonell uttale seg om de sidene i saken som er belyst i media. Dette fordi saken er gjrt allmennt kjent, og taushetsplikten kan fritas. Men det betyr ikke at det er i alles interesse at helsepersonell uttaler seg til media om en enkeltsak.

Jeg tror bestemt at vi har mange flinke ambulansesjåfører i dette landet som gjøre en særdeles god jobb. Når det er sagt, tror jeg også at feilvurderinger finner sted, og dessverre tror jeg også at ambulansesjåfører og helsepersonell vurderer de mest "lønnsomme og greie" pasientene til å få hjelp først. Hvis saken er slik som den er fremstilt i media, synes jeg dette er svært skremmende og alarmerende.

Jeg kan ta et annet eksempel angående ambulansepersonell. Jeg var i praksis ved et sykehjem, der en av beboerene ble kritisk dårlig. Ambulanse bli tilkalt, og hentet beboeren. På vei ned til kantinen møtte jeg igjen på ambulansepersonellet, og spurte om de ikke skulle kjøre til sykehuset med beboeren, og til svar fikk jeg "h*n er gammel og skal dø snart likevel så det er ingen hast". Jeg har aldri blitt så sint noen gang som det jeg ble da. Så at feilvurderinger finner sted, det tror jeg så absolutt kan skje.

Ambulansepersonell som jeg har truffet før og etter den episoden har gjort en utmerket jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=175531

Her trekker advokaten fram et latterlig poeng: at txisjåføren som tok med seg den skadde hadde innvandrerbakgrunn. Toskete uttalelse siden sannhetne er at det var tilfeldig hvilken hudfarge det var på sjåføren, fordi det ble RINGT etter drosje...

Men advokaten skal framstille saken som at de hvite ikke hjalp, mens det måtte en mørkhudet til. Da undergraver han all den støtte og arbeid somb le foretatt av hvite sykepleiere og andre hvite hjelpere blant vitnene.

Fy for en fyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når saken er havnet i media, kan helsepersonell uttale seg om de sidene i saken som er belyst i media. Dette fordi saken er gjrt allmennt kjent, og taushetsplikten kan fritas. Men det betyr ikke at det er i alles interesse at helsepersonell uttaler seg til media om en enkeltsak.

Jeg tror bestemt at vi har mange flinke ambulansesjåfører i dette landet som gjøre en særdeles god jobb. Når det er sagt, tror jeg også at feilvurderinger finner sted, og dessverre tror jeg også at ambulansesjåfører og helsepersonell vurderer de mest "lønnsomme og greie" pasientene til å få hjelp først. Hvis saken er slik som den er fremstilt i media, synes jeg dette er svært skremmende og alarmerende.

Jeg kan ta et annet eksempel angående ambulansepersonell. Jeg var i praksis ved et sykehjem, der en av beboerene ble kritisk dårlig. Ambulanse bli tilkalt, og hentet beboeren. På vei ned til kantinen møtte jeg igjen på ambulansepersonellet, og spurte om de ikke skulle kjøre til sykehuset med beboeren, og til svar fikk jeg "h*n er gammel og skal dø snart likevel så det er ingen hast". Jeg har aldri blitt så sint noen gang som det jeg ble da. Så at feilvurderinger finner sted, det tror jeg så absolutt kan skje.

Ambulansepersonell som jeg har truffet før og etter den episoden har gjort en utmerket jobb.

Du er selvsagt klar over at du er plktig til å rapportere dette? Det er et grovt lovbrudd å la en pasient i en kritisk tilstand ikke bli fraktet til loven. Både de og du har brutt helsepersonelloven om dette er sant. Du har brutt dne om du ikke rapporterte dem. Siden du ikke skriver noe om det, så er jeg redd du faktisk ikke gjorde noe med saken. Da er du like ille, om du godtar slikt. Og godtar man slikt har man ingenting i helsevesenet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et grovt lovbrudd å la en pasient i en kritisk tilstand ikke bli fraktet til loven.

Ikke bli fraktet til sykehus, skulle det stå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan ta et annet eksempel angående ambulansepersonell. Jeg var i praksis ved et sykehjem, der en av beboerene ble kritisk dårlig. Ambulanse bli tilkalt, og hentet beboeren. På vei ned til kantinen møtte jeg igjen på ambulansepersonellet, og spurte om de ikke skulle kjøre til sykehuset med beboeren, og til svar fikk jeg "h*n er gammel og skal dø snart likevel så det er ingen hast". Jeg har aldri blitt så sint noen gang som det jeg ble da. Så at feilvurderinger finner sted, det tror jeg så absolutt kan skje.

Ambulansepersonell som jeg har truffet før og etter den episoden har gjort en utmerket jobb.

:overrasket: :overrasket::overrasket:

:frustrert:

Endret av NancyPants
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Bernt_*
:overrasket: :overrasket::overrasket:

:frustrert:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=139630

Ingen mediastorm, ingen hylende minoritetsadvokat, ingen sjokkerte anti-rasister, ingen TV-innslag, ingen tilsynssak eller rasismekommisjon, ingen sympatierklæringer fra PK-ere, ingen krav om granskninger eller straffeforfølgelser, bare en dritkjedelig hvit nordlending.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=139630

Ingen mediastorm, ingen hylende minoritetsadvokat, ingen sjokkerte anti-rasister, ingen TV-innslag, ingen tilsynssak eller rasismekommisjon, ingen sympatierklæringer fra PK-ere, ingen krav om granskninger eller straffeforfølgelser, bare en dritkjedelig hvit nordlending.

Jeg har også slitt med AMK sentralen på fyllefest når en person segnet bevisstløs om.

Det er en vesens forskjell her: sykebilen var ikke på stedet og så tilstanden. Det ble fastslått at vedkommende trengte transport for å få sjekket helsetilstanden etter volden, sykebilen ville ikke ta han med. AMK i artikkelen du refererte til hadde ikke bil på stedet.

Forøvrig synes jeg det er grenseløst irriterende at sjåføren blir tiltalt for promillekjøring, men det er ut fra hva jeg leser i avisen. Vi får håpe det ender med påtaleunnlatelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Bernt_*
Jeg har også slitt med AMK sentralen på fyllefest når en person segnet bevisstløs om.

Det er en vesens forskjell her: sykebilen var ikke på stedet og så tilstanden. Det ble fastslått at vedkommende trengte transport for å få sjekket helsetilstanden etter volden, sykebilen ville ikke ta han med. AMK i artikkelen du refererte til hadde ikke bil på stedet.

Forøvrig synes jeg det er grenseløst irriterende at sjåføren blir tiltalt for promillekjøring, men det er ut fra hva jeg leser i avisen. Vi får håpe det ender med påtaleunnlatelse.

Neida, vesensforskjellen består i at en mørkhudet mann har blitt behandlet nedlatende og galt. Flere mennesker har mistet livet under pågripelse, men det er Obiora-saken som sjokkerer, offeret var nemlig ikke kjedelig hvit og mann.

Mange blir utsatt for hensynsløshet, vold og overgrep. Det er først hvis offeret tilhører en eller annen gruppe som nyter sympati fra støttegrupper at følelsene og sinne over den urett som er begått tar skikkelig fart.

Du blir mye mer opprørt og sint dersom en pen mørkhudet mann nektes inngang på et utested enn om en ung hvit mann fra Bærum ranes og bankes helseløs av en somalsk guttegjeng i en bakgate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...