Gå til innhold

Om nussing og slikt...

@lfa

Anbefalte innlegg

Jeg og sønnen min på snart fem nusser på munnen vi.. har alltid gjort det.. :kyss:

Husker jeg pleide å nusse mamma på munnen når jeg var liten også, helt til mormor sa at sånn ikke var noe fint og at man ikke skulle gjøre sånn.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frøken Dings

Jeg nusser både sønnen min og andre barn på munnen uten å tenke over det, jeg. Jeg går jo ikke aktivt ut og nusser andre barn, men kommer de til meg og vil gi meg en nuss så kan jeg ikke skjønne at det skal være galt?

Jeg nusser fremdeles søsknene mine på munnen avogtil, selv om de nærmer seg tenårene. De synes det er koselig, og er vant med det hjemmefra. Mamma og pappa fikk nattasuss på munnen til jeg var 12-13 år tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her nusses det i hytt og pine....men så er han bare to år da!! Jeg reagerte på at samboeren min og sønnen hans på 12 nusset på munnen og klarte ikke å ikke si noe etterpå.Nå koser de på kinnet heller. Sambo hadde aldri tenkt over at guttungen kanskje var litt i største laget til nussing...... Sønnen synes det er mye greier med en "manne-klapp-på-skulderen-kjapp-kos-på-kinnet" kos,han!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Både brodern og jeg nusset foreldrene våre på munnen da vi var mindre. Kan ikke se noe galt i det? :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har det aldri vært naturlig å nusse ungene på munnen. Og ihvertfall ikke andres unger.

Tror nok jeg ville reagert på at andre nusset mine barn på munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

På munnen? :o

Nei kjære vene. :o

Hva med å gi en god "bamseklem" og si du er glad i barnet?

Enig med Maya30: munnen er forbeholdt kjæresten! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot

Jeg synes munnen er for seksuelt område til at jeg vil bli kysset av barn på den. (Men vil jo ikke dytte barn unna heller, da! :lol: ).

Er det like greit hvis jeg på 27 kysser min pappa på over 50 på munnen? (Og evt samboer rett etterpå...) Synes det hadde blitt litt rart, jeg. Hvor går isåfall grensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja herreguud

Jeg susser mine på munnen og de susser meg.Har ikke fått noen blikk.Men jeg hadde ikke brydd meg om det likevel.

Merkelige meninger her.Seksuelt??Ja vel....... :-?

Har aldri tenkt seksuelt jeg da,når mine susser meg på munnen.

Foressten.......venninnen min gir meg en nuss på munnen hun også.Og min søster.Hadet suss.

Ikke noen andre følelser inne i bildet enn at vi er glade i hverandre.

Helt naturlig for meg.

Alle har vel sine grenser.

Jeg er veldig åpen da.......

Jeg skiller mellom seksuell kyssing og vennlig sussing.Det er vel ikke alle som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er blitt ganske vanlig at småbarn kysser på munnen jeg.

Har ihvertfall lagt merke til det mange ganger uten at jeg synes at det ser rart ut.

Men jeg ble veldig paff første gangen jeg fikk nuss på munnen selv av et lite barn. Ettersom jeg ikke har barn så er jeg liksom ikke like vant til "å delta" selv. Barnet merket nok at jeg ble litt paff for hun sa trøstende: "jeg kan godt susse deg på kinnet neste gang".

Og så ble vi enige om det! :D

De ser ganske ukomplisert på livet disse smårollingene! :ler:

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn på ni år susser meg på munnen hver kveld, en skikkelig god nattasuss. :D

Det er han som velger dette, og jeg synes det er bare kjempekoselig.

Jeg mener at voksne bør ta sussing på munnen fra barn som det det er, nemlig helt uskyldig.

La barna selv bestemme hvor de vil susse, det er de voksne som gjør det til noe stygt. Ikke ødelegg barnas uskyld med å fortelle dem at det er ikke riktig.

Barn vil bare vise at de er glade i oss og da er det mest naturlige for dem kroppsspråk.

Etterhvert vil barna selv moderere sussinga si og flytte dem fra munnen til kinnet. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes svaret ditt var veldig fornuftig Puma. :)

Men om noen voksne synes det er ekkelt, og ikke klarer å skille mellom vennskaplig nussing og seksuell kyssing, eller synes det er så uvant at de ikke klarer det, så må de jo få kunne si ifra til barna at de heller vil ha nuss på kinnet.

Dere som ikke vil ha nuss på munnen av barn, må ikke se på andre voksne som mottar nuss på munnen som spedalske! Som poengtert av Puma er det ikke noe seksuelt fra barns side, de er noe vi voksne "tolker" og lærer fra oss.

Og til dere foreldre (både far og mor) som har nussebarn, så bare nyt det! For dagen da nusser og klemmer blir "teit", kommer fortere enn man tror. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får mange susser av dattra mi! Først en god klem og så en nuss! Hun sier: Goooo og så suss.... Det var faktisk hun som begynte med det.. Men det er bare kosli.. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg vil ikke susses på munnen av barn jeg kjenner.

Men det er jo stor forskjell på det å ikke ville susse - til å mene at dette er pedofili! :evil:

Noen liker det ene og noen det andre.

Når jeg selv får barn en dag - tror jeg ikke at jeg vil susse på munnen.

Men det kan jo forandre seg med egne barn da. Selv om jeg ikke tror det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solgløtt

Enig med Puma, det er de voksne som gjør det til noe forbudt.

Har selv tre barn, den eldste ei 14 år gml jente, som alltid har nusset oss på munnen, og gjør det den dag i dag. Lar dem velge selv, jeg. Synes kanskje det er litt rart at hun vil fortsette, men plages ikke av det.

Men andres barn derimot, vil jeg heller ha en kos av. Ikke fordi det er noe seksuelt i nussing, det er bare litt privat og intimt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nusser sønnen min på munnen.

Det er ganske normalt, tror jeg. Uansett så er det en koselig ting for en trøtt mamma å få en kjempenuss av en blid, liten gutt. :D

Å nusse andres barn på munnen vet jeg ikke om jeg har gjort så ofte. Babyer i nær familie har jeg selvfølgelig kysset. Men ikke så mange andre småbarn, tror jeg.

Jeg tror ikke jeg hadde likt at andre mennesker (da mener jeg selvfølgelig ikke nær familie) hadde kysset sønnen min på munnen.

Meg om det. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...