emi Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 (endret) *rydde* Endret 17. september 2007 av emi
Gjest Dallandra Darcy Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 Jeg opplever også at hodepine kan forsvinne ved sukkerinntak. Derfor forsøker jeg av og til å drikke en halvliter Cola f.eks. før jeg tar smertestillende. Hvorfor det er sånn aner jeg ikke, jeg har gitt opp å forstå meg på kroppen min forlengst!
emi Skrevet 4. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. august 2007 (endret) *rydde* Endret 17. september 2007 av emi
Gjest tomatMina Skrevet 4. august 2007 #4 Skrevet 4. august 2007 Er du sikker på at det var sukkeret som gjordet at du sluttet å ha vondt i hodet? Det var ikke væskemangel da? Det mest vanlige er å få vondt i hodet av for mye sukker, men også for lite væske! Drikk mye vann å se om ikke det hjelper
Pingse Skrevet 4. august 2007 #5 Skrevet 4. august 2007 (endret) Det kan være pga sukkeret, ja. Jeg gikk en gang på en nærmest sukkerfri diett for å prøve å gå litt ned i vekt (men spiste nok, så dette var ingen sultekur), og hadde mye vondt i hodet de første dagene. Det kan ikke ha vært fordi jeg drakk for lite vann heller, passet på å få i meg nok vann. Jeg var forresten fryktelig trett etter jobb i dag. Spiste en liten Freia Premium mørk sjokolade, og vips, så kviknet jeg til med en gang! Litt sukker må man ha ellers går blodsukkeret ad dundas... Huff... Endret 4. august 2007 av Pingse
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2007 #6 Skrevet 4. august 2007 Det kan gå begge veier dette med sukker! Her står det om ei dame som ble kvitt hodepinen når hun kuttet ut sukker. http://www.matoghelse.no/index.php?id=3250...t=48906&gb= Trener du mye trådstarter? Da er både sukker og væske nødvendig. Sukker, væske, hardtrening og hodepine. En omstrukturering av energiprosesser er tung. Og det fungerer ikke å trene hardt med for lite sukker! Det gir hodepine spesielt om du drikker lite. Energidrikker er fint å drikke.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2007 #7 Skrevet 4. august 2007 Det kan være pga sukkeret, ja. Jeg gikk en gang på en nærmest sukkerfri diett for å prøve å gå litt ned i vekt (men spiste nok, så dette var ingen sultekur), og hadde mye vondt i hodet de første dagene. Det kan ikke ha vært fordi jeg drakk for lite vann heller, passet på å få i meg nok vann. Jeg var forresten fryktelig trett etter jobb i dag. Spiste en liten Freia Premium mørk sjokolade, og vips, så kviknet jeg til med en gang! Litt sukker må man ha ellers går blodsukkeret ad dundas... Huff... Sukker gir energi det
Gjest Gjest_Kine_* Skrevet 4. august 2007 #9 Skrevet 4. august 2007 Er du sikker på at det var sukkeret som gjordet at du sluttet å ha vondt i hodet? Det var ikke væskemangel da? Det mest vanlige er å få vondt i hodet av for mye sukker, men også for lite væske! Drikk mye vann å se om ikke det hjelper Dette tror jeg også! Jeg tror en kombinasjon av væske og sukker forhindrer hodepine. Derfor tror jeg det er en ide å drikke sukkerholdig drikke for å forebygge hodepine. Gjør som Dallandra Darcy - drikk Cola!
Wildy Skrevet 4. august 2007 #10 Skrevet 4. august 2007 Sukker har vel også en viss smertelindrende effekt.
Pingse Skrevet 4. august 2007 #11 Skrevet 4. august 2007 Sukker har vel også en viss smertelindrende effekt. Litt sukker må til
emi Skrevet 4. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 4. august 2007 (endret) *rydde* Endret 17. september 2007 av emi
emi Skrevet 4. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 4. august 2007 (endret) *rydde* Endret 17. september 2007 av emi
emi Skrevet 4. august 2007 Forfatter #15 Skrevet 4. august 2007 (endret) *rydde* Endret 17. september 2007 av emi
Gjest Sukkersøt Skrevet 5. august 2007 #16 Skrevet 5. august 2007 Hvis du spiser mye hvitt, usunt, raffinert sukker, gjør du deg avhengig. Kutter du det brått ut, kan du oppleve abstinenser som f.eks. hodepine.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2007 #17 Skrevet 5. august 2007 Det er et godt tegn og betyr at kroppen kvitter seg med giften. Jeg hadde bekymra med mer om jeg ikke hadde merket noe etter å ha kuttet ut noe usunt.
emi Skrevet 5. august 2007 Forfatter #18 Skrevet 5. august 2007 (endret) *rydde* Endret 17. september 2007 av emi
Gjest Gjest_Marie_* Skrevet 6. august 2007 #19 Skrevet 6. august 2007 Menneskene idag er avhengig av kunstige råvarer som hvitt sukker, de fleste klarer seg ikke uten... For at kroppen og hjernen skal kunne fungere så må man ha sukker. Sukker gjør at hjernen arbeider, uten sukker så vil den "stoppe". Det er en grunn til at skolen ber elever ta med seg brus-sjokolade til tentamer/eksamner og sånt. Det er bedre å spise "sunt" sukker som kommer fra frukten, men vi mennesker må ha usunt sukker for å kunne fungere, spesielt hvis man er litt stresset og har mye å gjøre.. Men man skal jo selvfølgelig ikke overdrive inntaket sitt da..
emi Skrevet 6. august 2007 Forfatter #20 Skrevet 6. august 2007 (endret) *rydde* Endret 17. september 2007 av emi
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå