Gå til innhold

Merkelige vaner og "fakter"

Anbefalte innlegg

Skrevet
nope, osten skal under skinken!

:o :o :o

Videoannonse
Annonse
Gjest Lady-M
Skrevet

- Gardinene kan IKKE være skjøvet tett sammen til hver sin side inn mot veggen. De må henge pent og jeg får noia om noen klusser med mine gardiner. :x

Samme her... Gardinkluss er ikke akseptabelt, tror jeg retter på gardinene 15-20 ganger per dag. Og persiennene MÅ henge rett! Den ene siden kan ikke være lengre ned enn den andre! Og i tillegg må buen på persiennne være utover. Det går helt rundt for meg når gubben gjør dette feil, klarer ikke å sitte rolig når jeg vet det er en skeiv gardin eller persienne i huset. :-?

- Må alltid skylle vannglass to ganger, både før og etter jeg har brukt det.

- Setter på vekkerklokka to ganger etter hverandre (skyver knappen frem og tilbake to ganger)

- Middagsmaten må ligge riktig på tallerkenen, altså salat øverst til høyre, biff nederst og ris øverst til venstre. Klarer ikke å spise hvis biffen ligger øverst.

- Spiser alltid rundt pinneisen, de smale sidene først.

- Ostepop må spises en og en, og de beste først (de med mest ost på). Dette er visst litt provoserende har jeg hørt...

- Det må ligge akkurat like mye pålegg på brødskiva, smørbart pålegg må være smurt helt ut til kanten. Liker ikke klumper!

- Lar det alltid være igjen litt drikke i glasset, det siste er udrikkelig.

- Pizza spises slik: Begynner i den smale enden og legger igjen skorpen. Skorpene legges i en haug og spises til slutt.

Lista kan nok bli veldig mye lenger....

Må ta med et par av min kjæres rariteter også.

- Slik som Jordbær gjør, dreper han vingummi-krokodillene før de spises.

- Han tar alltid 3 smågodt fra godteskåla, 1 i munnen, 2 legges på låret i den rekkefølgen de skal spises.

- Og så spiser han pommes frites på en helt merkelig måte som jeg ikke klarer å forklare... :ler:

Skrevet
- Pizza spises slik: Begynner i den smale enden og legger igjen skorpen. Skorpene legges i en haug og spises til slutt.

NEEEI, skorpene spises IKKE! :ler:

Skrevet

- Jeg liker ikke brødbutts (eller brødromper på Tusenfrydspråk), dvs.

brødskalker spiser jeg ikke.

- Jeg hater å lete etter ting, så jeg bruker mye hukommelses-ressurser

på å huske hvor jeg legger ting. Ganske flink med faste plasser for

nøkler og saks osv. Er ikke helt god hvis noen har flytta tingene

mine... "hvorfor skal jeg gå rundt og huske alt det, når det ikke er

der når jeg trenger det?"

- har uslåelig logikk, hvis ikke jeg har flytta det, og vi er to stykk

her, så må det være DU. Finn saksen min. Hender jeg blingser

da :oops:

- Dopapir UT

- Knekkebrød skal smøres på baksiden, dvs. på den flate siden på grove,

og på ikke-frø siden på fine

- Hvis det står halve rundstykker i en kurv, tar jeg alltid "hatten"

- Sjekker alltid nøkler, adgangskort, kortbunke, om det er på plass, før

jeg går. Flere ganger.

Sikkert mye mere..

Gjest Candyfloss
Skrevet

* MÅ ha system på alt

* Hvis jeg skal opp trapper, må jeg telle alle trappetrinnene

* Hvis jeg skal ha smør på brødskiva, skal smøret være på yttersidene av brødskiva og IKKE på midten

* Deler maten i tusenvis av biter (les:barnebiter)..vet ikke hvorfor, det bare har blitt sånn gjennom mange år :blunke:

* Hvis jeg skal dusje, må dusjen stå på litt først, ellers tør jeg ikke gå inn (har en ekstrem frykt for kulde)

* Hvis jeg sitter, må jeg alltid pille med negler, hår eller klikke føttene mot hverandre (diskrè :blunke: )

Hvis jeg kommer på noe mer, legger jeg det til.. :blunke:

Skrevet

:ler:

Jeg synes mine særegenheter er helt normale, derfor kommer jeg ikke på noen uten inspirasjon fra denne tråden ... Men her ble det jo litt.

OK folker, her er fasiten:

¤ Det ER opp og ned på et knekkebrød (hullene ned)

¤ "Madrassen" (hvem i alle dager fant på det ordet?) er best på rundstykket

¤ Saltet på saltstenger spises først

¤ Vingummikrokodiller skal spises slik: det svarte/orange først, deretter det hvite (under)

¤ Vannglass skal skylles 3 ganger før du drikker

¤ Senga skal helst strekkes

¤Tyggis skal spises, ikke tygges på - i alle fall ikke særlig lenge, samme gjelder drops

¤ Melk drikkes KUN til nugatti-skiver

¤ Rød saft drikkes KUN til grøt

¤ Enig med LivetsDatter ang kvitteringer og ryddighet!

¤ Eplet spises med skrott og full pakke - dette gjelder IKKE pærer

¤ Mine ører er hellige

¤ Skinke o.l. skal så klart være UNDER osten!!!

¤ Liker best å vaske håret FØR jeg dusjer (henger over badekaret først)

Skrevet

Tja... Hva er mine rare vaner... :-?

Jo, knekkebrødet må spises med frø siden opp

Jeg klarer ikke å sove før jeg har fått nattasuss av min kjære på sengekanten... (sliter når han ikke er hjemme, men da går det greit bare jeg får en natta melding fra han...)

Jeg klarer heller ikke å sove hvis gardinene ikke er trekt helt sammen... Det kan ikke være sprekk mellom gardinene.

Jeg spiser aldri endene på bananer...

Jeg må sjekke Nemi på Spray hver dag... Hvis ikke så er dagen nesten ødelagt...

Troika skal spises lag for lag...

Salat kan ikke spises uten ananas... :ler:

Melk drikkes kun til syltetøy og Nugatti...

Dusjen skal renne i allefall 3 min før jeg går inn i den...

Jeg spiser bare fersk brød.. Brød som er mer enn 2 dager gammelt... uff...

Vel, kommer ikke på noe mere for øyeblikket...

PS: Foresten er morsom link.. :ler:

Gjest Helenius
Skrevet

:roll: Jeg spiser sjokolade med fyll paa foelgende maate: Bunnen holdes mellom fingrene. Saa bites toppen av, og fyllet slikkes ut foer resten kan spises. Dette gjelder saerlig Fazermint, siden det stort sett er den fylte sjokoladen jeg spiser.

:roll: Av og til skriver jeg bokstaver paa f.eks. veiskilt med pekefingeren i bittesmaa bevegelser paa laaret

:roll: Naar jeg er passasjer i bil, ser jeg ut vinduet og trykker ned en taa for hver lyktestolpe, gjerdestolpe, broytestikke, eller, i mangel paa mer regulaere vertikale gjenstander, utvalgte traer.

:roll: Alle ting MAA ha sin faste plass.

:roll: Potetskruer spises i halvdeler: Foerst spiser jeg forsiktig av den ene spiralen med smaa biter, og saa tas den andre i en eller to jafs.

:roll: Is maa spises med leppene - aldri bites! Men det er mest fordi det iser saann i tennene...

Skrevet

- Når jeg skal henge klær til tørk på snora så MÅ jeg rette de først dersom de er vrange

- Må brette håndklærne på en helt spesiell måte

- Vasker alltid vasken først, så badekaret, deretter doen og så gulvet på badet. Funker ikke i hvilken som helst annen rekkefølge.

- Skyller alltid glasset x antall ganger før jeg fyller vann i og drikker

- Må ha grønnsaker når jeg skal spise mat

- Må ligge på magen når jeg sover

- Må lese en bok på kvelden før jeg sovner.

Sikkert mye mer, men det var det jeg kom på i farta, ellers er jeg vel som alle andre.... :ler:

• 1 måned senere...
Skrevet
- Skyller alltid glasset x antall ganger før jeg fyller vann i og drikker

Hva er det med den greia der?

Har sett at det er flere som gjør det.

Skrevet

:roll: Naar jeg er passasjer i bil, ser jeg ut vinduet og trykker ned en taa for hver lyktestolpe, gjerdestolpe, broytestikke, eller, i mangel paa mer regulaere vertikale gjenstander, utvalgte traer.

Samme her :wink:

• 1 måned senere...
Gjest Madam Felle
Skrevet
MÅ ligge på venstre side av sengen

Smører på knekkebrød på "frø"siden

Når tlf ringer, tar jeg alltid tak i røyken før telefonen :roll: :oops:

Hmmm... kommer ikke på flere jeg...... :lol:

venstre side i sengen :Nikke:

røyken før telefonen :Nikke:

knekkebrød på motsatt side av frøsiden, klarer ikke å smøre på den siden frøene er på.

Gjest Anonymous
Skrevet

Knekkebrød skal ha frøene/hullene NED. Skal man liksom ha smør nedi alle de hullene, eller få smøret fullt av frø?

Dopapiret skal vende UT, fordi det er mye lettere å få tak i. De som lager toalettpapirholdere vet dette, det er derfor man ikke kan la det vende inn i mange av holderne. Nemlig.

Når man henger opp klær, skal selvsagt plaggene henges opp med klesklyper som har SAMME farge. Gjelder også sokker, det må være samme farge på klypene til hvert par. Hva slags uryddig menneske har et likegyldig forhold til dette?!?

Hvis man skal ta seg et glass vann, skal vannet først renne litt, deretter skal glasset skylles 2-3 ganger før det fylles. Dette fordi vannet skal være KALDT, og da bør også glasset være kaldt før det fylles. Innlysende.

Poser med blandet snop er helt OK, men man må selvsagt sortere snopet før man spiser det. Hvis det er snakk om drops e.l. i forskjellige farger, sorterer man dem etter farge. Når sorteringen er fullført, kan man begynne å spise, forutsatt at man sparer det beste til slutt.

Dørlåser som har vridere på den ene siden (ytterdører, baderomsdører o.l.), skal være montert slik at vrideren står horisontalt når døren er låst.

Hvis jeg sitter i bilen på vei til et sted, og har musikken på, kan jeg ikke bare slå av musikken og gå ut av bilen. Jeg må da vente til musikken er ferdig... det er uhøflig å avbryte folk...

Ehm, jeg tror jeg bør gi meg nå. :ler:

Skrevet

Husker ikke om jeg har nevnt dette før, men like ting/ting som hører sammen, må legges sammen på rullebåndet i butikken! Slik skal det også pakkes ned i bæreposer.

Skrevet

8) Vannet MÅ renne en stund før jeg fyller vannglasset mitt. Spesielt er dette viktig om morgenen, da jeg innbiller meg at det første vannet som kommer ut har ligget i rørene hele natten og er "harskt" og gammelt.

8) Når jeg har spist popcorn MÅ jeg inn på badet rett etterpå og pusse tennene grundig, og bruke tanntråd og tannstikker for å få ut hver en eneste en av de små lysebrune flakene som setter seg fast overalt.

8) Mailen er alltid det første jeg sjekker når jeg skrur på PC`n.

8) Når bananene i fruktbollen har fått brune flekker går de rett i søpla. Gode bananer er GULE og faste, uten det ekle sukker-laget de får under skallet når de er litt overmodne.

8) Brød som er mer enn tre dager gammelt spises ikke.

8) Matrester ligger ikke i søpla over natta. Søpla tas ut hver eneste kveld.

8) Is-te kan ikke drikkes uten isbiter. Ikke brus heller. (Denne fikse idèen er ganske ny, forresten.)

8) Hvis jeg har noen som helst klær på meg, får jeg ikke sove.

8) Dorullen skal henge sånn at tørkene kommer over rullen, MOT den som sitter på do. Når jeg er på besøk til noen som henger dorullen "feil vei" og jeg må låne toalettet, MÅ jeg snu den sånn at jeg syns det er riktig. :oops:

Skrevet

8) Dorullen skal henge sånn at tørkene kommer over rullen, MOT den som sitter på do. Når jeg er på besøk til noen som henger dorullen "feil vei" og jeg må låne toalettet, MÅ jeg snu den sånn at jeg syns det er riktig. :oops:

Dette gjør jeg også... :ler:

Skrevet

*matvarer i kjøleskapet skal helst ikke komme for nær hverandre eller klærne på tørkestativet :ler::ler::hoho::hoho::hoho:

Hvordan skal matvarene i kjøleskapet ha noen mulighet til å komme i nærheten av klærne på tørkestativet, spør jeg meg etter å ha lest denne setningen her. Joda, jeg skjønner hva du mener, men den var så morsom.

Mine rare tvangstanker:

Jeg snur alltid brødskivene en gang etter at jeg har skåret dem og de ligger på fjæla. (Jeg lurer forresten på hva et par av dere mener med at dere må ha pålegget på den største siden av skiva? Hva slags brød bruker dere?)

Når jeg legger meg, legger jeg meg alltid på høyre side, og like før jeg sovner må jeg alltid snu meg og ligge litt på venstre side og strekke ut ryggen. Og så etter en stund blir jeg tett i nesen av å ligge den veien og da er det tilbake til høyresiden og så sovner jeg. Men dette er ikke tvangstanker, dette er bare nødvendig.

Pakker alltid bæreposene så firkantet som mulig, men det er også av praktiske grunner - de skal være lette å frakte med seg.

Seigmenn mister alltid bein og armer før hodet.

Boller deles opp i biter før de spises.

Knekkebrød smøres selvfølgelig på frøsiden.

Pizza i trekanter spises selvfølgelig fra spissen og inn.

Sjokolade brytes opp og spises bit for bit - også Troika selv om det blir et hersens klin.

Har ikke så mange greier tror jeg... flegmatisk og avslappet person uten de helt store raritetene...tror jeg?

Skrevet

Ad knekkebrød- og dorulldiskusjonen:

Det logiske er at man smører på frøsiden (hvis man snur knekkebrødet, "detter" jo frøene av), og at dorullen henger med enden INN (det ser jo så rotete ut når enden henger ut i lufta). Dette er jo helt innlysende! :wink:

Som flere andre her kan jeg godt finne på å snu dorullen når jeg er på besøk.

Andre ting:

- Sedler må ligge i rekkefølge i lommeboka, altså de største bakerst og de mindre fremover.

- Alt som kan alfabetiseres, blir alfabetisert. Særlig bøker og cd'er, men også krydderhylla. Dessuten må bøker og cd'er også ordnes kronologisk dersom det er flere av samme forfatter/artist.

- Har et skarpt skille mellom ute- og inneklær, dvs. at jeg ikke kan gå i de samme klærne hjemme som jeg har brukt på jobb eller andre steder, men må skifte så fort som mulig når jeg kommer hjem.

- Mat må ligge etter et bestemt system på tallerkenen: Kjøtt/fisk til venstre, poteter/ris til høyre og grønnsaker "øverst".

Etter å ha lest gjennom hele denne tråden, skjønner jeg forresten at jeg ikke er så sær som samboer og venner vil ha det til.... :blunke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...