Gå til innhold

Merkelige vaner og "fakter"

Anbefalte innlegg

Gjest Virvel
Skrevet

Frøsiden på knekkebrødet er opp - merkelig at noen kan mene noe annet. Det blir jo det samme med frøloff og frøbrød og frørundstykker, men der er vel alle enige om at frøsiden er opp?

Dorullen skal naturligvis henge utover.

Det er umulig å henge opp et plagg med klesklyper med ulike farger. Det må da matche.

Når jeg spiser kake, begynner jeg alltid i den spisse enden av stykke, og sparer kant (og evt. glasur/marsipanlokk) til slutt.

Jeg begynner alltid nederst på brødskiva.

Det forresten mye som skal spises på en spesiell måte... Gjendekjeks for eksempel! Da spiser man av kanten først, deretter spiser man forsiktig rundt reinsdyret, og til slutt stapper man hele det stakkars vesenet i munnen.

På marsipangriser går bena først. Alltid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smører på knekkebrød på "frø"siden

Hjelpe meg - tenk på alle de frøene da. Jeg smører alltid på på den andre siden jeg. :)

Skrevet

Dorullen skal selvsagt henge utover eller helst skal dorullen stå oppå holderen fordi jeg pleier ta hele dorullen og "sveipe" dorull rundt høyre hånd 3-4 ganger.

Når jeg spiser boller så må jeg rive av biter.

Frøsiden er opp på kvekkebrød.

Jeg må ligge på den siden av sengen som er nærmest do.

Jeg må ha en suss før mannen går ut på noe, kan glemme det hvis jeg skal ut på noe :oops:

Begynner i den spisse enden av kake og pizzastykker, alt annet vil være feil.

Suger alltid drops, tygger ikke før den er veldig liten.

Pålegget må dekke hele skiva, og jeg begynner på toppsiden.

Når jeg skal legge meg har jeg et fast stillings rituale,først på ryggen, så på siden mot mannen, så på magen med hodet mot mannen,så på magen med hodet vekk fra mannen også på ryggen igjen.etterpå det er det i hytt og dynevær

Når jeg ligger på magen så "koser" jeg med fotbladet mot lakenet :oops:

Gjest Scarlet
Skrevet

Hehe...kan nok kjenne meg igjen i det mange sier her ja.

* Dopapirer på være revet av helt rett når jeg er ferdig med det.

* Bestikket må alltid ligge rett og "pent" når jeg skal dekke bordet.

* Når jeg spiser sjokolade med flere lag, spiser jeg lag for lag og jobber meg innover.

Hadde jeg spurt min samboer om min sære vaner hadde det nok blitt listet opp myye mer her :ler:

Skrevet

Jeg synes ikke synd på steiner, men får ofte et sterkt behov for å løpe etter og sparke til den IGJEN.

En til her.... :oops: skjønner ikke hvorfor det er slik. Det MÅ jo grense til galskap?? Gå tilbake opptil 100-200 meter, KUN for å sparke til den samme steinen en siste gang.... Kan vel kvalifiseres som tvangshandlinger?? Jaja, godt vi alle har litt småproblemer... :ler:

Har forresten også en gang gått tilbake til en lyktestolpe, kun for å gå rundt den.... Go figure...

Jeg er ellers ganske så normal assa!!! .. . . . . . 8)

Skrevet

flirte godt a denna både æ å samboern :hoho:

Han påstår æ har masse vana*stille mæ utenfårstående te detta*

- ser på formen på brøskiva ætter kvær tygge

- spis sjokolade som et ekorn(genfeil i familien påstår han) :o

- kan IKKE tråkke på streka i rutemønster på gulv(dattra mi på 5 gjør å d)

- trykke flere ganga på avknappen førr å førrsikre mæ om at den e avslått(den trådløse tlf)

- fåretar selektiv utvelgelse av potetgulflak, kaster di som ikke e bra!

- må dræpe seimenn og krokodille me halshogging før æ spis fotan og kroppen te slutt

Skrevet

jeg har også mange "tvangshandlinger" ... :

- jeg må skylle glasset 2-3 ganger før jeg drikker vann av det

- knekkebrødet skal selvsagt smøres med frøsiden ned!

- brødskiver har også en opp og ned side og skal spises fra ene enden til den andre - ikke rundt og rundt, eller andre smarte påfunn

- ligger først etn stund på ryggen når jeg skal sove, før jeg ruller over på høyresiden - eller venstre alt etter hvilken side som vender mot nærmeste vegg. Jeg må sove med ansiktet mot veggen ... :oops:

- må alltid ha frukost, uten fungerer jeg ikke.

- høyre sokk tas alltid på før venstre, det samme gjelder selvsagt også for sko.

- kaker spises alltid fra den spisse enden

Det var noen av mine vaner.

Vi er nok alle litt sprø på vår egen fine måte... :ler:

Skrevet

Å, for en morsom tråd!!

Jeg føler meg som DET rotehuet når jeg er hvor nøye noen er med sokker og håndklær og slikt. Jeg er ikke sånn i det hele tatt, men tar en opprydning i systemet i ny og ne... Kanskje jeg burde lære meg noen tvangshandlinger jeg også, slik at det ble litt ryddigere her omkring..

Men.

Jeg skyller alltid glasset 2-3 ganger før jeg fyller opp med drikkevann.

Jeg pusser tennene helt systematisk likt hver gang, og bruker sikker på sekundet like lang tid hver gang. Kan ikke gjøre meg ferdig fortere om noen stod med en pistol mot tinningen min! (Gud forby!)

Tygger alltid drops, selv om jeg har bestemt meg på forhånd for prøve å la være "denne ene gangen". Må alltid ha et "knas" i munnen!

Toalettpapir "inn" mot veggen.

Frø opp på knekkebrødet.

Epler og pærer må skrelles og skjæres tynne skiver av med en kvass kniv mens jeg ser på tv.

Må alltid ha noe å drikke når jeg skal spise noe. *rister på hodet til mannen min som kan smøre mat til ungene uten å servere melka fra første biten*

Og sikker veldig masse annet rart....

Skrevet

Kom på en ting til. Når jeg har handlet, og legger varene på rullebåndet, er det VIKTIG at ting det er flere av, står sammen på rullebåndet. Da blir også kvitteringen ryddigere, slik:

2 X Lettmelk

...og ikke slik:

1 lettmelk

1 lettmelk

Skrevet

Mye rare folk her gitt :ler:

Jeg er slett ikke rar, for jeg gjør alt på den RETTE måten ;-) :

-Toalettpapir må henge med tørket UT

-Knekkebrød skal ha "frøsiden" NED

-Jeg MÅ ligge på MIN side i sengen (som er på vesntre side av mannen)

-Jeg MÅ gå på høyre side av mannen når vi er ute og går

-Mandarin spises på følgende måte: Man biter av den tynne hinnen på hver båt i "svingen". Deretter vrenges mandarinbåten og innholdet spises først og hinnen etterpå!

-Appelsiner og clementiner/mandariner med stener i går rett i søpla. Det er nemlig uspiselig

-Jeg spiser selvsagt bare de "hele" peanøttene

-Potetgull med riller spises "på tvers" og rille for rille.

Skrevet
Kom på en ting til. Når jeg har handlet, og legger varene på rullebåndet, er det VIKTIG at ting det er flere av, står sammen på rullebåndet. Da blir også kvitteringen ryddigere, slik:

2 X Lettmelk

...og ikke slik:

1 lettmelk

1 lettmelk

Jepp.. samlebåndet i butikken er meget viktig.

Firkantede esker av samme type stables oppå hverandre.

Bokser settes ved siden av hverandre, alle varer det er flere av skal stå sammen. Det er viktig å utnytte hele bredden på båndet! Når det er fullt skal det ikke stables oppå den lille skråkanten, men "Neste kunde"-skiltet skal flyttes litt frem i stedet.

Skrevet

Må alltid ha noe å drikke når jeg skal spise noe. *rister på hodet til mannen min som kan smøre mat til ungene uten å servere melka fra første biten*

- Helt enig, umulig på spise uten noe å drikke til :o

Skrevet

Sånn er jeg også. Exen min var stikk motsatt. Han klarte ikke å drikke under et måltid, men "kylte nedpå" etpar glass etter siste bit. Helt utrolig.

Ikke det at jeg har grunnlag for å dømme andre, etter alle de psycho tingene jeg har avslørt om meg selv i denne tråden... :ler:

Skrevet

Psyko og psyko. Jeg er bare imponert over at dere alle har partnere som blir hos dere. :ler:

Skrevet

Det har jeg IKKE, ha ha... Men det var nå mitt eget valg. Kan ikke leve med en mann som ikke drikker under måltidet!!!

:hoho::hoho:

Skrevet

:ler::ler::ler:

hihi..

ja, skjønner ikke hvorfor sambo blir værende...

Å, jo, nå husker jeg; han har enda flere merkelige vaner og fakter!! :D

Skrevet

hehehe...rååååbra... :hoho:

Jeg kan nå innrømme at jeg ikke kunne leve med en mann som henge krøllete klær til tørk. Ja da fikk ikke jeg sove altså... :roll:

Skrevet

Er det rart menn ikke skjønner seg på oss kvinner?

Skrevet

Ahaaaa....nå skjønner jeg hvorfor jeg fortsatt er singel.... (snøft!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...