anitrat Skrevet 22. mars 2003 #21 Skrevet 22. mars 2003 * Kaffekjelen MÅ skylles med en gang jeg har hatt kaffen over på kanna!(Det samme gjelder steikpanna!) :blunke: * Det må ALDRI være mer en ett askebeger på bordet.(Jeg liker heller ikke at det faktisk ER aske i det...?!) * Håndklær kan bare legges sammen på min måte, ellers gjør jeg det om igjen. * Når jeg tørker klær, må de henge på en spesiell måte.(Min sambo kan ikke henge opp klær, da må jeg gjøre det om igjen...) * I dusjen; Hårvask, tannpuss, shaving, kroppsvask, nedentilvask, grundig fotvask! Det må gjøres i den rekkefølgen, ellers blir det liksom galt. * En kasserolle til poteter, en kun til fisk, en til grønnsaker osv.(sambo har en tendens til å stokke om på dette...!!!!) * (Sambo legger varene i handlevogna, for der har han et "system" som jeg ikke har greie på!?) :blunke:
Gjest Lea Skrevet 22. mars 2003 #22 Skrevet 22. mars 2003 Når jeg spiser Grandiosa' date=' skraper jeg først av fyllet med fortennene, så slikker jeg av den sausen som evt. måtte være igjen. Deretter skraper jeg av det myke av bunnen og spiser det. Til slutt spiser jeg resten av bunnen. Skjønner ikke at folk synes dette ser rart ut!!?[/quote'] Hehe.. jeg gjør det omvendte jeg. Jeg dytter fyllet innover på stykket med tennene, slik at den siste delen har MASSE fyll på seg. Druer skal spises på en spesiell måte også. Biter av den delen ved stilk-festet, får ut stenene, som må svelges hele). Så "klemmer jeg ut innholdet og spiser skallet til slutt. En variant er å skrelle druene, altså spise skallet først, så finne stenene og ha bare fruktkjøtt ogjen til slutt.
Skusla Skrevet 22. mars 2003 #23 Skrevet 22. mars 2003 Hahahaha, her var jammen noen snodige vaner..... Skrape fyllet av eller innover med tennene???????????
Gjest Lea Skrevet 22. mars 2003 #24 Skrevet 22. mars 2003 Kom på en ting til jeg... TROIKA! Den skal spises på en heeelt spesiell måte. Begynner øverst med sjokoladetrekket, som brytes av og skal smelte på tungen. Så spiser jeg geleen (som ikke er såååå god liksom). Til slutt tar jeg små biter av det som er igjen (trøffel og marsipan) og det skal også smelte på tungen. Å ta hele biter av en troika er ikke akseptabelt.
Thea Skrevet 22. mars 2003 #25 Skrevet 22. mars 2003 Skal vi se.....mine merkelige dikkedarier..... - jeg skyller også alltid glasset før jeg drikker av det, ofte både 1 og 2 ganger - knekkebrødet skal ligge med frøsiden NED - dorullen skal henge med tørket utover og om dorullen har et motiv skal dette henge riktig vei - jeg må ofte sjekke ting flere ganger. Jeg er fryktelig på å tenke, gjorde jeg det, husket jeg ditt,husket jeg datt også blir jeg skikkelig usikker og måååå sjekke. Om jeg ikke får sjekket det der og da går jeg stort sett å tenker på det til jeg får sjekka - hodet skal alltid spises først på seigmenner - og saltet på saltstengene blir spist først - når jeg spiser lapskaus eller wok spiser jeg til jeg blir mett og så piller jeg ut de resterende kjøttbitene for de kan da ikke gå til spille - smil sjokolade skal spises på denne måten, man tar smilbiten mellom fortennene, deler smilbiten i to så "lokket" slipper taket. Denne gjemmer jeg inne i munnen for først skal man bruker tunga til å sleike ut karamellen inni, så kan man spise resten :oops: - jeg tar ALLTID 2 tyggiser om gangen - jeg er hyperrenslig på do og bruker et tonn dasspapir på en dag - Vekkerklokke rutinene mine er slik.............setter først klokkeradioen på ca 20 min før jeg må opp. Så setter jeg mobilen min på 10 min etter det også driver jeg å trykker på slumre knappen i 10 minutter til før jeg drar meg opp. - jeg sover alltid på høyre siden - når jeg spiser potetgull skal potetgullet smelte inne i munnen min først. Hater å høre knaskelyder av potetgullspisere :-? Men bortsett fra det er jeg ganske normal, tror jeg
Arwen Skrevet 22. mars 2003 #26 Skrevet 22. mars 2003 Jeg må alltid dobbeltsjekke at jeg har skylt ned i do. Knekkebrødet må være med frøsiden opp. Dorullen må henge med tørket ut fra veggen. Sikkert mange flere ting men...
*Lillian* Skrevet 23. mars 2003 #27 Skrevet 23. mars 2003 Skal vi seee........ Jeg har mange sånne rare tvangsgreier, jeg, så jeg tror ikke jeg kommer til å huske halvparten nå.. (Eller jeg later som om jeg ikke husker alle...) * Når jeg spiser taco er det en spesiell rekkefølge på hvordan jeg skal putte i fyllet: først kjøttdeigen, så salsa, så lett rømme, så hvitost, så mais, så salat og ananasbiter på toppen. En annen rekkefølge gir ikke så god smak.. * Jeg må alltid smøre på brødskiva på den største siden, og knekkebrød HAR en opp/ned side. Frøknekkerbrød: Frøsiden skal det smøres pålegg på. Vanlig knekkebrød: For all del IKKE smør på den siden med hull, da spyr jeg! * Dorullen skal henge med papiret INN mot veggen!! * Jeg må ligge innerst i senga, jeg får ikke sove hvis jeg må ligge ytterst og lengst vekk fra veggen (ergo; vi har alltid senga stående i et hjørne inntil veggen) * jeg må ofte sjekke ting flere ganger. Jeg er fryktelig på å tenke, gjorde jeg det, husket jeg ditt,husket jeg datt også blir jeg skikkelig usikker og måååå sjekke. Om jeg ikke får sjekket det der og da går jeg stort sett å tenker på det til jeg får sjekka. (sorry Thea, jeg kopierte og limte inn, men jeg har det også sånn) * Jeg MÅ si "natta" først til sambo, ellers får jeg ikke sove.. :oops: * Sambo må slukke nattbordlampa før jeg sier "natta" (når vi legger oss samtidig) * Jeg går aldri over kumlokk * Må ha radioen på når jeg skal sove, får ikke sove så godt hvis det er helt stille og dessuten ligger jeg sååå lenge før jeg sovner da.. * Har en spesiell rutine på hvordan jeg må snu meg rundt noen ganger i sengen før jeg sovner også, men den er så innviklet at jeg ikke går inn på den her.. * Jeg leser alltid alle aviser fra bakerst til frammerst Sikkert myyyyye mer, men det var det jeg kom på i farta.. Lillian
Gjest Kira Skrevet 23. mars 2003 #28 Skrevet 23. mars 2003 * Dorullen skal henge med papiret INN mot veggen!! Nei, nei, nei! Den MÅ henge på andre siden! - Har kniven og gaffelen i feil hånd. :oops: - Radioen på kjøkkenet _må_ være på om natten. - Dobbeltsjekke om TV-en er skrudd helt av. - knekkebrødet skal ligge med frøsiden NED *nikke* Kommer ikke på noe mer, jeg.
Edie Skrevet 23. mars 2003 #29 Skrevet 23. mars 2003 * dorullen skal ha tørket ut * frøsiden på knekkebrød skal ned * man skal ikke bite fra boller, men rive av biter og putte i munn * ligger på høyre side i senga * alltid gaffel i høyre hånd, og evt. kniv i venstre * glasset må alltid skylles før bruk, flere ganger hvis det er vann jeg skal ha oppi * tørker meg sikkelig godt på do, har et høøøyt forbruk av dopapir her.. :oops: * mobilen har sin faste plass på hylla ved siden av sofaen, må ligge riktig vei * fjernkontrollene ligger i en bestemt rekkefølge * må ha glassbrikke under glasset er sikkert mye mer, men det jeg kommer på i øyeblikket... Jeg er helt normal altså!!
Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2003 #30 Skrevet 23. mars 2003 - dorullen skal henge med tørket utover og om dorullen har et motiv skal dette henge riktig vei Hva gjør du da om dorullmotivet ikke er kompatibelt med hengeretningen? henger opp en dorullholder til på andre sia av doen? - hodet skal alltid spises først på seigmenner Klart det skal. Alt annet er tortur
starie Skrevet 23. mars 2003 #31 Skrevet 23. mars 2003 Jeg åpner Ifa-eskene i feil ende. Hvis seglet er brutt klarer jeg ikke spise av den. Når jeg handler må jeg alltid hente ting i den rekkefølgen det står på lappen, ellers blir det feil. Dorullen skal henge ut fra veggen. Frøsiden på knekkebrød er NED. Jeg må alltid sjekke trehundreogfemtisju ganger om jeg har satt på vekkerklokken riktig. Når jeg en skjelden gang kjøper potetgull behandler jeg den som en baby og den må sist på rullebandet. Mang en stakkar i kassa har fått kjeft og jeg lager lange kassakøer fordi jeg må hente en ny pose. (Jeg hater potegull i småbiter) Når jeg skal handle noe, enten mat eller aviser, tar jeg alltid varen som står nest fremst. Jeg liker ikke det som står fremst.
siina Skrevet 23. mars 2003 #32 Skrevet 23. mars 2003 Frøsiden ned!! Dopapiret ut!! (Tenk at det finnes folk som ikke vet dette...?! :o ) Dessuten skal brødskiva smøres på oversiden, og spises systematisk fra den ene siden til den andre (ikke i "alle retninger!!"). Hvis den er spissere på den ene enden, skal det spises derfra. Brød med nugatti har dispensasjon fra denne regelen. Da skal skorpen spises først, så det til slutt bare er mykt brød med mye klissete nugatti igjen. Og det er helt riktig at seigmenn, bamsemums og andre "levende" godterier skal halshugges. Og kokesjokolade skal ikke tygges, derimot bare smelte på tungen. Sokker MÅ "pares" før de hives i skittentøykurven, da er sjansen større for at begge havner i maskina samtidig. Gjør de ikke det skjærer systemet mitt seg når jeg skal henge opp vasken. Sokker skal sorteres i par, og henges sammen på snora. IKKE henges hulter i bulter . Dessuten drikker jeg aldri den siste skvetten på brusflasken. -siina-
Gjest Embla s Skrevet 23. mars 2003 #33 Skrevet 23. mars 2003 Sære trekk: leser aviser bakfra, takler ikke åpne skapdører (spes kjøkkenskap), snev av navlehysteri.
Olivia Skrevet 24. mars 2003 #34 Skrevet 24. mars 2003 - avisene leses bakfra - går alltid på venstre side av folk - må alltid ha pute under magen når jeg ligger på magen - tar allid den nest bakerste/underste i butikken -do lokket skal alltid være nede når det ikke er i bruk
Livets datter Skrevet 24. mars 2003 Forfatter #35 Skrevet 24. mars 2003 - dorullen skal henge med tørket utover - Selvsagt!!! - jeg må ofte sjekke ting flere ganger. Jeg er fryktelig på å tenke, gjorde jeg det, husket jeg ditt,husket jeg datt også blir jeg skikkelig usikker og måååå sjekke. Om jeg ikke får sjekket det der og da går jeg stort sett å tenker på det til jeg får sjekka - Jeg også, spesielt kaffetrakteren. Kan bli sprø av det innimellom. Har blitt noen kjøreturer hjem igjen for å sjekke (Har forøvrig aldri glemt å slå den av). - Dessuten har jeg for vane å alltid legge igjen EN bit av maten som jeg ikke spiser opp.
tuji Skrevet 24. mars 2003 #36 Skrevet 24. mars 2003 Lea, jeg tror vi har mye til felles. Jeg har det på akkurat samme måten som deg med Troika! Kom på en ting til: Hvis jeg går og sparker på en stein, og så går fra den, kan jeg plutselig synes synd på steinen som ligger der alene. Dermed må jeg gå tilbake og hente den. Selv om det er hundre meter. Derfor sparker jeg ikke så mye stein for tiden, for det tar så lang tid...
Ruby Skrevet 24. mars 2003 #37 Skrevet 24. mars 2003 Frøsiden ned!! Dopapiret ut!! (Tenk at det finnes folk som ikke vet dette...?! :o ) Dessuten skal brødskiva smøres på oversiden, og spises systematisk fra den ene siden til den andre (ikke i "alle retninger!!"). Hvis den er spissere på den ene enden, skal det spises derfra. Brød med nugatti har dispensasjon fra denne regelen. Da skal skorpen spises først, så det til slutt bare er mykt brød med mye klissete nugatti igjen. Og det er helt riktig at seigmenn, bamsemums og andre "levende" godterier skal halshugges. Og kokesjokolade skal ikke tygges, derimot bare smelte på tungen. Sokker MÅ "pares" før de hives i skittentøykurven, da er sjansen større for at begge havner i maskina samtidig. Gjør de ikke det skjærer systemet mitt seg når jeg skal henge opp vasken. Sokker skal sorteres i par, og henges sammen på snora. IKKE henges hulter i bulter . Dessuten drikker jeg aldri den siste skvetten på brusflasken. -siina- He he, du er jo helt lik meg!!! Spesielt det med nugatti på brødskiva!!!
Gjest Lea Skrevet 24. mars 2003 #38 Skrevet 24. mars 2003 Lea, jeg tror vi har mye til felles. Jeg har det på akkurat samme måten som deg med Troika! Kom på en ting til: Hvis jeg går og sparker på en stein, og så går fra den, kan jeg plutselig synes synd på steinen som ligger der alene. Dermed må jeg gå tilbake og hente den. Selv om det er hundre meter. Derfor sparker jeg ikke så mye stein for tiden, for det tar så lang tid... Ja ikke sant! Smaker ikke no godt med Troika hvis det ikke gjøres på denne måten nemlig. Jeg synes ikke synd på steiner, men får ofte et sterkt behov for å løpe etter og sparke til den IGJEN.
Livets datter Skrevet 24. mars 2003 Forfatter #39 Skrevet 24. mars 2003 Jeg synes ikke synd på steiner' date=' men får ofte et sterkt behov for å løpe etter og sparke til den IGJEN.[/quote'] Jeg også!!! ...dessuten liker jeg ikke at fremmede ser på meg når jeg spiser!!!
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2003 #40 Skrevet 28. mars 2003 Åhh, for en lettelse..det er ikke bare meg som er "gal"! Her er mine: * gå på venstre side av noen *matvarer i kjøleskapet skal helst ikke komme for nær hverandre eller klærne på tørkestativet (noen andre som har det slik? Denne grenser til galskap tror jeg) * liker ikke at fremmede ser på meg når jeg spiser (som noen andre nevnte :D ) + mange andre som jeg ikke kommer på i farten Rina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå