Gjest Gjesta Skrevet 20. mars 2003 #1 Skrevet 20. mars 2003 Nysgjerrig: Hvilket parti stemmer du på, og hvorfor stemmer du på akkurat dette partiet? Har du alltid stemt på dette partiet, eller har du endra standpunkt noen gang? Vet at vi har hemmelige valg her i landet, men her er vi jo så anonyme at jeg regner med at vi tør stå for det vi mener... Morsomt å høre hvor KG-brukerne befinner seg politisk! :D
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2003 #2 Skrevet 20. mars 2003 Du burde kanskje begynne med å fortelle hvilket parti du stemmer på...
Gjest Lott@ Skrevet 20. mars 2003 #3 Skrevet 20. mars 2003 Jeg befinner meg på høyresiden - mørkeblå. Det er et politisk standpunkt jeg har hatt siden jeg ble gammel nok til å stemme. *og så kan jeg lene meg godt tilbake og vente på all kritikken, personangrep etc*
Sandman Skrevet 20. mars 2003 #4 Skrevet 20. mars 2003 Jeg stemte på "Det Politiske Parti" ved forrige valg. Har stor tro på frontfigurene Johan Golden og Atle Anthonsen. De burde vært på Stortinget!
chimp Skrevet 20. mars 2003 #5 Skrevet 20. mars 2003 Ingen hemmelig...jeg stemmer på Kristin....altså SV! Gidder ikke gå inn på hvorfor; see for yourselves! Er forsåvidt forholdsvis tverrpolitisk, men har nå landet her da.....
Sandman Skrevet 20. mars 2003 #6 Skrevet 20. mars 2003 Ingen hemmelig...jeg stemmer på Kristin....altså SV! Gidder ikke gå inn på hvorfor; see for yourselves! Er forsåvidt forholdsvis tverrpolitisk, men har nå landet her da..... Bare minner om at sosialismen er den ideologi som historisk sett har mest blod på henda.
chimp Skrevet 20. mars 2003 #7 Skrevet 20. mars 2003 Hva m nazismen/fascismen da????? Uskyldigheter ytterst til høyre?????
Gjest Gjesta Skrevet 20. mars 2003 #8 Skrevet 20. mars 2003 Gjest skrev:Du burde kanskje begynne med å fortelle hvilket parti du stemmer på... Ja, selvsagt... Men det burde jo jammen du gjort også da, siden du først tok bryderiet med å påpeke dette... :-? Jeg stemmer SV, og grunnen til det, er at jeg syns Kristin Halvorsen snakker på vegne av meg!
Gjest Lott@ Skrevet 20. mars 2003 #9 Skrevet 20. mars 2003 Hva m nazismen/fascismen da????? Uskyldigheter ytterst til høyre????? Chimp, høyresiden i norsk politikk representerer IKKE ovennevnte ismer's ideologi!!! Dessuten, Sandman og Chimp - hold dere til tema!!!
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2003 #10 Skrevet 20. mars 2003 Jeg har bare stemt to ganger (hopper over kommunevalgene siden jeg er student og bor laangt unna drittkommunen jeg kommer fra). Første gang stemte jeg Ap og andre gang Venstre. Neste gang blir det helt sikkert noe annet. Kommer aldri til å føle tilhørighet til et parti.
Sandman Skrevet 20. mars 2003 #11 Skrevet 20. mars 2003 Hva m nazismen/fascismen da????? Uskyldigheter ytterst til høyre????? Nazismen og fascismen har som alle vet også en grisete historie. Men det er likvidert mange flere mennesker i sosialismens navn, enn i de to andre ideologiene. Det er et faktum man ikke kommer utenom, enten man liker det eller ikke. Men det forhindrer ikke at jeg syns Kristin Halvorsen er den beste politikeren vi har i Norge i dag.
chimp Skrevet 20. mars 2003 #12 Skrevet 20. mars 2003 D var jo betryggende å høre! Men jeg skjønner ikke hvorfor du måtte påpeke d m fortiden til sosialismen....Jeg er ikke totalt historieløs! Og jeg linker heller ikke Kristin til den biten av sosialismen som du var så vennlig å belære meg om.....
jordbær Skrevet 20. mars 2003 #13 Skrevet 20. mars 2003 Jeg stemmer blankt fordi jeg ikke finner dagens politikk real. De lover og lover.. men det skjer aldri noe. :evil:
Sandman Skrevet 20. mars 2003 #14 Skrevet 20. mars 2003 Chimp, høyresiden i norsk politikk representerer IKKE ovennevnte ismer's ideologi!!! Dessuten, Sandman og Chimp - hold dere til tema!!! I en tråd som handler om hvilket politisk parti man stemmer på, og begrunnelsen hvorfor, så hører en politisk diskusjon om ideologier naturlig med.
Sandman Skrevet 20. mars 2003 #15 Skrevet 20. mars 2003 D var jo betryggende å høre! Men jeg skjønner ikke hvorfor du måtte påpeke d m fortiden til sosialismen....Jeg er ikke totalt historieløs! Og jeg linker heller ikke Kristin til den biten av sosialismen som du var så vennlig å belære meg om..... Det er svært mange sosialister som ikke er seg helt bevisst ideologien's blodige historie. Selv om Kristin og SV står langt unna bl a Stalin, Mao, og Pol Pot's terrorisering og likvideringer, i sosialismens navn, så bør vi vi ha i bakhodet at hun og SV bekjenner seg til samme grunnlære som ovennevnte despoter.
chimp Skrevet 20. mars 2003 #16 Skrevet 20. mars 2003 Jeg syns d er usaklig å komme m påminnelser om hva mørkerøde regimer har på samvittigheten, når SV og Kristins navn kommer opp, gradere dem som hakket verre verre enn d mørkeblå, og i samme slengen si at du syns hun er den beste politiker'n vi har i dag...... :o
Mathias Skrevet 20. mars 2003 #17 Skrevet 20. mars 2003 Etter å ha sett hva de blå gjør med skole, barnehage, eldromsorg og boligskatten, ja da stemmer jeg Kristin neste gang også jeg!
Gjest Lott@ Skrevet 20. mars 2003 #18 Skrevet 20. mars 2003 Sandman, diskusjon om ideologier innenfor nazisme/facisme/kommunisme hører ikke hjemme her i denne tråden. Spørsmålet var hvilket parti vi stemte på, og hvorfor - med andre ord en partipolitisk debatt.
Sandman Skrevet 20. mars 2003 #19 Skrevet 20. mars 2003 Jeg syns d er usaklig å komme m påminnelser om hva mørkerøde regimer har på samvittigheten' date=' når SV og Kristins navn kommer opp, gradere dem som hakket verre verre enn d mørkeblå, og i samme slengen si at du syns hun er den beste politiker'n vi har i dag...... :o[/quote'] Det er jo ingen konflikt i det å hevde at Kristin er en dyktig politiker, og det faktum at ekstreme tolkninger av hennes politiske idèer historisk sett har vært svært blodige? Forøvrig er det ikke jeg som graderer de verste sosialistiske regimer bakover i historien, som verre (dvs antall lik) enn de verste mørkeblå regimene. Det er de faktiske tall på antall likvideringer som beviser dette. Nevner for øvrig at til og med Hitler kalte seg nasjonalsosialist. Det ER faktisk en grunn til at Arbeiderpartiet for en god del år siden fjernet sin sosialistiske formålsparagraf i partiprogrammet.
Gjest Lott@ Skrevet 20. mars 2003 #20 Skrevet 20. mars 2003 Åherregud!!!! Går det virkelig IKKE an å holde seg til temaet????? Vi VET historikken bak sosialismen, nazismen, facismen, kommunismen og andre ismer..........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå