Gå til innhold

Utrensningskur


Gjest Taxi

Anbefalte innlegg

Jeg har M.E. som noen kanskje har fått med seg... Og jeg tror det kan ha en sammenheng med candida/andre problemer i mage/tarm. Jeg har blitt bedre de gangene jeg har endret kostholdet og ikke spist sukker og gjær.... Jeg går til ei dame som jeg har fått tips om i en annen tråd her. Hun kan utrolig mye, og hjelper meg med kostholdet. Hun mener en tarmskylling/utrensningskur kunne vært verdt å prøve. Hun mener M.E. ofte skyldes parasitter, virus, bakterier eller sopp i tarmen. Har også hørt flere som mener dette. Det kunne jo vært verdt et forsøk? Dersom jeg har noe sånt i tarmen, f.eks. candida så burde vel det forsvinne hvis jeg tar en god utrensningskur??

Hun fortalte en historie om ei som hadde ME og var veldig dårlig i 8 år. så var hun på ferie og fikk noe amøbe-greier i magen og måtte på antibiotikakur på sykehuset der. etter den kuren var hun så og si frisk fra m.e. utrolig! hennes M.E. skyldtes mest sannsynlig bakterier i mage og tarm!!

Jeg vil også bli frisk av ME.....

Vurderer en sånn rensekur nå, men kvier meg veldig. redd for å bli verre/at det skal være for tøft for den svake kroppen min, og redd for å få diare...

Hvilken kur er den beste for å få renset seg skikkelig?

Dere som har gått på den, hvordan opplevde dere det?

noen som har hatt noen form for utmattelse som har prøvd en slik kur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Supermoo_*

Jeg har ikke ME selv men har slitt lenge med diverse plager og har kommet til at det er nok candida som er problemet mitt. Har prøvd å holde meg unna sukker og gjær de siste dagene og føler meg alt mye bedre!

Her er et par linker du bør se på:

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=333290

http://www.holistichelp.net/candida.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke ME selv men har slitt lenge med diverse plager og har kommet til at det er nok candida som er problemet mitt. Har prøvd å holde meg unna sukker og gjær de siste dagene og føler meg alt mye bedre!

Her er et par linker du bør se på:

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=333290

http://www.holistichelp.net/candida.html

haha det innlegget hos lommelegen er det jeg som har skevet! morsomt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Supermoo_*

Litt av et sammentreff ... he, he.

Vel, ifølge den andre linken jeg ga deg finnes det diverse remedier man kan ta som hjelper kroppen å bli kvitt soppen. Det sammen med diett og inntak av acidophilus(?) kan sikkert hjelpe. Hvis det er candida som er problemet da.

Selv tenker jeg at en rensekur, tarmskylling eller lignende kanskje fjerner for mye? Man trenger jo alle de gode bakteriene og litt candida også.

Men nå er jeg ingen ekspert da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av et sammentreff ... he, he.

Vel, ifølge den andre linken jeg ga deg finnes det diverse remedier man kan ta som hjelper kroppen å bli kvitt soppen. Det sammen med diett og inntak av acidophilus(?) kan sikkert hjelpe. Hvis det er candida som er problemet da.

Selv tenker jeg at en rensekur, tarmskylling eller lignende kanskje fjerner for mye? Man trenger jo alle de gode bakteriene og litt candida også.

Men nå er jeg ingen ekspert da.

Takk for ditt engasjement supermoo! :)

Jeg går på diett, olivenblaekstrakt og tar bio acidophilustilskudd. Det hjelper, men jeg blir liksom ikke helt frisk. derfor jeg tenkte på utrensningen.

Det viser seg at candidaen alltid kommer tilbake på meg etter endt diett, når jeg begynner å spise igjen. det vil si at jeg enten ikke gikk på dietten lenge nok. eller at det er en årsak som trigger ubalansen i mage og tarm som vi ikke finner og får fjernet.

jeg synes det er håpløst å gå på candidadiett i mer enn 3 mnd. Det kan vel ikke være bra å gå på sånt for lenge heller, for man får jo ikke i seg nok næring. Jeg blir veldig tynn, slapp, og asosial med tanke på fester og fellesmiddager o.l. så får meg er det fryktelig vanskelig å gå på dietten lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ME. Legger godt merke til at jeg blir mye dårligere av sukker, mens gjær har jeg ikke tenkt noe over.

Hva går en candida diett ut på? Hva spiser man da? Er det bare og kutte ut sukker og gjær eller er det mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også ME. Legger godt merke til at jeg blir mye dårligere av sukker, mens gjær har jeg ikke tenkt noe over.

Hva går en candida diett ut på? Hva spiser man da? Er det bare og kutte ut sukker og gjær eller er det mer?

Heisann momo. Jeg anbefaler at du prøver en testdiett på 14 dager. Den vil fortelle deg om du har candida eller ikke.

Du finner all informasjon du trenger her: www.candidaallergy.com

Det du skal unngå er sukker, gjær og melk. samt ting som øl, eddik, ketchup og juice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en mild variant av utmattelsessyndrom, i tillegg til kronisk soppinfeksjon i underlivet. Jeg gikk på candida-diett i et halvt år og spiste olivenbladekstrakt. Dette hadde ingen effekt for meg, derimot tålte jeg olivenbladekstrakt dårlig og ble enda mer umattet av disse. Det er jo selvfølgelig individuelt hva som virker.

Jeg har begynt å vurdere ayurveda-behandling.Skulle gjerne vært en tur på Mesnali http://www.ayurveda.no/ der skal de ha gode resultater på kronisk utmattelsessyndrom. Behandlingen er helhetlig og rensekur er en del av behandligen. Det er imidlertid kostbart, så vurderer heller å få en konsultasjon et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taxi takk for svar!!

Da skal jeg prøve en kur og se hvordan det går.

Skader jo ikke og prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taxi takk for svar!!

Da skal jeg prøve en kur og se hvordan det går.

Skader jo ikke og prøve.

Ja det jeg mener! Det kan virkelig være veerdt et forsøk. Det er ikke sikkert du har det, dersom du ikke merker tydelig bedring på de 14 dagene så skal du ikke fortsette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Supermoo_*

Bare hyggelig å engasjere seg litt. :hallo:

En diett er vel verdt å prøve ja. Jeg startet forrige tirsdag sånn ca, og har ikke hatt noen problemer med magen siden. Bortsett fra nå i helgen da jeg var på byen og tok meg en drink (vodka og cola), var oppblåst og uggen på søndagen ja!

Har gått ned ett kilo siden jeg startet, men det er nok mest fordi jeg ikke helt har funnet ut hva jeg kan spise på jobben. Tror ikke det skal være så vanskelig å unngå det, man kan jo spise masse kjøtt, fisk, egg og grønnsaker. Skal prøve å lage meg omelett, eggerøre og salat med masse godt i og ta med på jobb.

Men det er ikke så lett nei ... Ikke det at jeg har noen problemer med å holde meg unna sukker og gjær, savner det faktisk ikke i det hele tatt, men jeg blir bare så matlei at jeg ikke får i meg nok næring. Må prøve å bli flinkere til å variere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har også ME, men har aldri gått på noe diett.

Har heller aldri blitt anbefalt det.

Jeg spiser genrellt lite sukker, så det kan hende derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ME. Jeg har gått på mange utrensningskurer samtidig som jeg har gått på biopat-medisin. Renset lever og blod for det meste, for det er der avfalls-stoffer hoper seg opp.

Candida ble jeg kvitt med biopat-medisin, ingen diett. Men jeg kjenner jo at for mye sukker ikke er bra.

Jeg ble ikke dårligere av utrensnings-kurene.

Jeg går heller ikke på noen form for diett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har M.E. som noen kanskje har fått med seg... Og jeg tror det kan ha en sammenheng med candida/andre problemer i mage/tarm. Jeg har blitt bedre de gangene jeg har endret kostholdet og ikke spist sukker og gjær.... Jeg går til ei dame som jeg har fått tips om i en annen tråd her. Hun kan utrolig mye, og hjelper meg med kostholdet. Hun mener en tarmskylling/utrensningskur kunne vært verdt å prøve. Hun mener M.E. ofte skyldes parasitter, virus, bakterier eller sopp i tarmen. Har også hørt flere som mener dette. Det kunne jo vært verdt et forsøk? Dersom jeg har noe sånt i tarmen, f.eks. candida så burde vel det forsvinne hvis jeg tar en god utrensningskur??

Hun fortalte en historie om ei som hadde ME og var veldig dårlig i 8 år. så var hun på ferie og fikk noe amøbe-greier i magen og måtte på antibiotikakur på sykehuset der. etter den kuren var hun så og si frisk fra m.e. utrolig! hennes M.E. skyldtes mest sannsynlig bakterier i mage og tarm!!

Jeg vil også bli frisk av ME.....

Vurderer en sånn rensekur nå, men kvier meg veldig. redd for å bli verre/at det skal være for tøft for den svake kroppen min, og redd for å få diare...

Hvilken kur er den beste for å få renset seg skikkelig?

Dere som har gått på den, hvordan opplevde dere det?

noen som har hatt noen form for utmattelse som har prøvd en slik kur?

ÅH! jeg kan ikke svare deg på noe av dette. jeg må heller spørre hva ME er??

men i forhold til candida, så snakker du om noen tanker jeg har selv- jeg har jo slitt med candida siden jeg var 15 år, og av alle de legene jeg har vært hos er det kun 1(merk, en privatlege med "spesialisering" for alternativ medisin) som har kunnet hjelpe meg!!!! det er faen meg ille. noe av mine tanker og erfaringer, er at de gangene jeg har fått soppinfeksjon i underlivet, har det sammenheng med mageproblemene mine! som feks nå, så har jeg skikkelig plager i underlivet og har hatt løs mage i over en uke!!

og som du sier: gjær og sukker er ikke bra. heller ikke andre ting som gir høy GI: vin og hvetemel.

ellers så har jeg hørt noe om at stadig tilbakevendende candida, kan være et symptom på diabetes. jeg får jo alltid reaksjon etter godtedagen min, som er fredager, etter at jeg har drukket litt vin/alkohol... ja, jeg hjalp ikke deg nå, men jeg ble litt glad over at jeg ikke er alene- ikke at jeg unner noen denne driten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian B

Hei,

Min søster hadde problemer med magen og var alltid sliten. Hun gikk til en akupunktør / Kostholdveileder på Røa som mente at hun hadde Candida.

Sammen med sin akupunktør har hun lagt om kostholdet og blitt kvitt alle problemene. Hun har også blitt kvitt kviser som var et lite problem. Forandringene var umiddelbart synlige etter noen få uker..

Kan virkelig anbefale denne behandlings formen.

Samme akupunktør har skrevet en artikkel om dette

Candida - Akupunktur - Soneterapi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Mea Culpa

Supemoo her. :bukke:

Snublet over denne kuren. Kanskje det kan være til hjelp for noen. Har tenkt å prøve selv da jeg ikke blir så mye bedre av bare å kutte ut sukker osv. Og tarmskylling er jeg ikke så lysten på. :fnise:

Endret av Mea Culpa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 3 år senere...

TIL ALLE MED KRONISK SOPPINFEKSJON!!!!!

Jeg har prøvd alle forebyggende råd legene har fortalt meg i 10 år, hestekurer med diflucan og alle de andre rådene de har gitt meg. Men først NÅ, etter 10 år med gjentatte soppinfeksjoner får jeg rådet om å kutte ut sukker og gjær. Og det var det ikke en eneste lege som hadde fortalt meg før. Jeg er så sykt forbanna på leger som egentlig ikke aner råd og har gitt deg opp, og ikke bryr seg om råd som angår dietten vår. Jeg spurte siste legen min nå om det var noe idè å kutte ut gjær og sukker, og de sier alle at det ikke er verdt å forandre livsstilen sin så mye for noe som mest sannsynlig ikke funker. Er det mulig???!!!!!!

Å kutte ut sukker, og alt som omdannes til sukker i kroppen vår er regel nummer èn!!!!! (til og med fint mel, alkohol, juice og frukt som danner sukker soppen elsker). Det sier seg jo selv. Sopp elsker sukker. Stivelse blir også sukker.

Dette fikk jeg vite gjennom alternativ medisin (kvantemedisin). Hun var helt oppgitt over at leger ikke tror det spiller noe rolle for soppen hva du spiser eller drikker. Jeg hadde sopp i hele tarmsystemet mitt, og det var grunnen til at de stadig kom tilbake til skjeden og over tid ga plager som ekstremt mye utflod, lite sexlyst, tretthet, depresjon og utmattelse. Hun jeg gikk til for kvantemedisin, sa jeg var på full fart mot ME. Fra legene var det diflucankurer det eneste de kunne hjelpe med. Diflucan-kur på diflucan-kur fikk jeg de siste 10 åra. Men uten å si noe om at bakteriefloraen måtte bygges opp igjen etter kurene. Diflucan tar jo ALT, og tarmsystemet vårt MÅ ha hjelp til å bygge seg opp igjen etterpå. Slimhinnene mine er helt ødelagte av alle kurene pga at jeg ikke har tatt ekstra melkesyrebakterier underveis.

Mitt råd:

Les boka Candida-kuren av Erica White, og du får alle svarene om hvordan du skal legge opp en diett (med mange oppskrifter), stresse ned, og tilføre de riktige bakteriene/tilskuddene for å bygge opp bakteriefloraen igjen. Hun vil sultefore soppen, samtidig som du heller på med de riktige matvarene og tilskuddene. Hun kaller det firepunkt-planen, og alle fire delene må følges for at du skal bli frisk. Jeg finner også igjen alle rådene jeg fikk i alternativ medisin her.

Og rådene du alltid har hørt før må du fortsette å følge;

-bomullstruser

-ingen stringtruser

-ledige klær

-unngå såpe i underlivet

-vask med lunka vann i underlivet

-bytt alle vaskemidler til "sensitiv hud uten parfyme"

-vask trusene på kokvask

-bruk hvitt, og ikke resirkulert toalettpapir

-unngå stress

-ikke barber deg under

-behandle partner også om du bruker canesten

-bruk melkesyrebakterier i skjeden de siste dagene i menstruasjonen og ei uke etterpå

-om du må ta p-piller, ta en sort som gjør at du ikke får mens, for det er etter mens miljøet er mest disponibelt for sopp.

-diflukankurer tar alt av bakterier, så om du velger å ta en over et halvt år, vær superflink å fylle på med melkesyrebakterier både i skjeden og oralt! Men det beste er å unngå det, og heller være nazi på dietten din!!

Jeg lover det funker. Etter 10 år med frustrasjon er jeg på god bedring!!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest siv k

Jeg har M.E. som noen kanskje har fått med seg... Og jeg tror det kan ha en sammenheng med candida/andre problemer i mage/tarm. Jeg har blitt bedre de gangene jeg har endret kostholdet og ikke spist sukker og gjær.... Jeg går til ei dame som jeg har fått tips om i en annen tråd her. Hun kan utrolig mye, og hjelper meg med kostholdet. Hun mener en tarmskylling/utrensningskur kunne vært verdt å prøve. Hun mener M.E. ofte skyldes parasitter, virus, bakterier eller sopp i tarmen. Har også hørt flere som mener dette. Det kunne jo vært verdt et forsøk? Dersom jeg har noe sånt i tarmen, f.eks. candida så burde vel det forsvinne hvis jeg tar en god utrensningskur??

Hun fortalte en historie om ei som hadde ME og var veldig dårlig i 8 år. så var hun på ferie og fikk noe amøbe-greier i magen og måtte på antibiotikakur på sykehuset der. etter den kuren var hun så og si frisk fra m.e. utrolig! hennes M.E. skyldtes mest sannsynlig bakterier i mage og tarm!!

Jeg vil også bli frisk av ME.....

Vurderer en sånn rensekur nå, men kvier meg veldig. redd for å bli verre/at det skal være for tøft for den svake kroppen min, og redd for å få diare...

Hvilken kur er den beste for å få renset seg skikkelig?

Dere som har gått på den, hvordan opplevde dere det?

noen som har hatt noen form for utmattelse som har prøvd en slik kur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg har ME, dvs jeg anser meg så godt som frisk i forhold til hvordan tilstanden var tidligere. Skal begynne med jobb/studier til høsten etter flere år sengeliggende. Candida-dietten hjalp ikke meg, enda så slavisk jeg fulgte den lenge. Det som dog fikk meg frisk, var opplegget til Robert Young. Ekstrem avgiftning av kroppen over lengre tid, og ekstremt kosthold (som jeg nå ikke lenger synes er ekstremt i det hele tatt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...