Gå til innhold

Toddler pjatt!

Grace

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Monja :vinke:

Så skjønt bilde av en smørblid gutt ;)

Her er det kjempefint vær, og vi har en naken unge spradende rundt her. Tror han er veldig fornøyd med det! Sikkert deilig å få lufta stumpen som er innpakka i bleie døgnet rundt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig bilde Monja - en liten luring ser det ut til ;)

Ja, sommervær gleder vi oss til...nå er det bare to uker til vi flytter, så satser på godværet da ja..

Lillegutt har jo sjelden fått gått rundt uten bleie da pappaen er litt redd for at "ulykker" skal skje. Så bare sommeren kommer og gresset blir grønt - da skal lillegutt få lufte stompen sin ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle om lillegutt... :)

Etter at jeg tok inn posten idag - bare reklame - fikk han sitte med dette og rive i stykker, som han pleier...

Når han nå fikk løs papirdeler, så ser han på meg og strekker armen i været og sier "øhh"...

Så begynner han å krabbe avsted, stopper opp, ser på meg. Jeg forstår det som at han vil jeg skal være med, så jeg følger han...han krabber til vasken på kjøkkenet og åpner skapet under vasken - han pleier ikke få lov til å åpne der ellers, men jeg tenkte jeg får se hva han vil nå - så han åpner skapdøra og sier "øhh" nok en gang og ser på meg. Så jeg åpner søppeldunken og han kaster papirbiten oppi :klappe:

Stolt som bare det jeg da, og lillegutt kjempeglad.

Så dette fortsatte han med leeeeenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he så flink gutt du har Lara :fnise:

Herligt.

Natt til i dag er den værste natta vi har hatt på leenge. Ungen har våkna masse og bare vrælt. Vet ikke hva det kan ha vært. Ga henne vann, sjekka bleia osv, men ingenting hjalp. Hun våkna kl 10, 01.00, 03.00 og 05.00. For et styr. Endte til slutt med at vi tok henne inn i vår seng. Men det blir jo ikke like bra søvn av sånt da så har vært rimelig trøtte i dag.

Håper hun sover fint i natt, orker ikke enda en sånn natt. Urk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, flink gutt som rydder opp :fnise: Her pleier ungen å ta ut av vaskemaskinen og puttet det nyvaska tøyet oppi kurven. Bare synd han synes det er like moro å putte det tilbake igjen da :fnise:

Kjedelig med dårlig natt da Linky. Det kommer noen sånne innimellom her også, men heldigvis ikke så ofte da. Håper denne natta blir bedre!

Her ble det litt tull med legginga i dag - siste luren ble nok litt for lang og da blir det litt krøll noen ganger. Tror han sover nå... Og forhåpentlig sover han i natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, vi sliter skikkelig med legginga for tiden. Hun har alltid vært grei på det området men nå er det gale. Hun legges rundt halv 7-7, og våkner x antall ganger og vræler som besatt. Vet bare ikke hva det kan være. Vet jo at det er vanlig med gode og dårlige søvnperioder, men nå er jeg lei. Er 3 natta på rad hun holder på slik og det blir ikke mange timene med søvn på oss. Mannen våkner jo også av dette og han skal opp tidlig på jobb. Hun roer seg litt når vi er inne på rommet hennes, så snart vi lister oss ut gråter hun igjen. Kan det være noe seperasjonsangst eller noe kanskje?

Endret av linky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik har vi hatt det i evigheter. Hos oss er det kun pupp som roer henne. Gjett om mor er trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så kjedelig det er med slike søvnproblemer da. Her har det også vært litt av det i det siste - hvor årsak også er ukjent. Men tror det kan være tenner da - kan det gjøre vondt at de vokser selv om de fortsatt er inne i tannkjøttet? Ser tannkjøttet buler ut der det skal komme en jeksel...

Hadde en natt her hvor lillegutt var våken 5 ganger i løpet av natten, og natten etter var han våken sammenhengende i en og en halv time... Da var det også slik at han gråt hver gang vi gikk ut av rommet ( vi byttet på det siden vi begge var våkne).

Hører forskjell på gråtingen da, så til slutt måtte vi ta sånn avvenningsmetode igjen...gå inn etter antall minutter opplegg....det funket det da, så sovnet han og våknet ikke før kl kvart på åtte.

Men stort sett går det bra da - men gud så utrolig kjedelig det er når det blir slike "våken"netter.

Endret av LaraCroft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med sånne netter. Her var også ungen våken litt i natt (kanskje 30-40 min) og hylgrein. Ikke godt å si hva det kan ha vært, men han fikk sovet veldig lite på dagtid i går, så mulig det kan ha vært en reaksjon på at han var overtrøtt. Har lest at overtrøtte unger kan finne på å våkne mye om natta. Hvor mye sover deres på dagtid, linky og Kykelikokos? Kan være de sover for lite eller for mye kanskje? :klø: Ikke godt å si. Får håpe det går over snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover 1-2 timer på dagtid. Våkner kl 5 (+ mange ganger om natten) og legger seg mellom kl 18 og 19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det soves i ca. 2 timer her også på dagtid. Våkner mellom 5 og 6 og vil stå opp. Er kun de 3 siste dagene det har vært noe forferdelig styr på natten, ellers har det aldri pleid å kommen en lyd omtrent. Men jeg oppdaga i dag at en tann oppe hadde brøtet gjennom, kan jo være det. Jammen ikke godt å si :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjett hva???

Vi har fått barnhageplass! :hoppe:

Så bra! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Hurra, super natt her i heimen.

Kom ikke en eneste lyd fra ungen i natt. Sov til 06.00 ca. :)

Heldige dere. Jeg var oppe tre ganger i natt, og kl 05 var det morgen :Gjesp:

Endret av Kykkelikokos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Off, føler med deg kykkelikokos. Det er slitsomt, spesielt når dere har slike netter veldig ofte.

Nå skal jeg snart ned og veie og måle snuppa her, det er lenge siden nå så er spent på målene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber, ja. Sitter nå her og gjesper. Kjenner jeg snart kommer til å gå på en smell hvis jeg ikke får sove litt mer snart. Legger meg kl 18-19, og er likevel stuptrøtt pga jeg aldri får sammenhengende søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hva???

Vi har fått barnhageplass! :hoppe:

Gratulerer så mye :danse: kan tro skuldrene din sank seg et par hakk når den beskjeden kom i heimen ;) så bra!

Jeg jobber, ja. Sitter nå her og gjesper. Kjenner jeg snart kommer til å gå på en smell hvis jeg ikke får sove litt mer snart. Legger meg kl 18-19, og er likevel stuptrøtt pga jeg aldri får sammenhengende søvn.

Huff, ikke morsomt slik nei. Håper du får sovet ut snart da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...