marsy Skrevet 22. mai 2009 #8261 Skrevet 22. mai 2009 her sies det (innimellom) "hei", "hadet" og "æsj". Har også sagt navnet på pusen vår (veldig lett å si), "eppe" (eple), "nanan" (banan) og ikke minst: "schess" (kjeks). Kjeks er nemlig det herligste i hele verden. I dag oppdaget jeg til min store overraskelse at barnehagen var stengt.....jaja.. har fått ammetåka NÅ jeg... Var alene på jobben i dag, så da var det bare å ta med lilletroll dit. Gikk overraskende bra - selv om vi var der i hele 6 timer. Mye spising, soving og utforsking. Hun har forresten plutselig begynt å krabbe, istedet for å åle. Vi har fått beskjed om at hun aldri ville krabbe så det er litt stas
Gjest imli Skrevet 22. mai 2009 #8262 Skrevet 22. mai 2009 Så flott da marsy. Hvordan går utviklinga ellers, ift diagnosen hennes?
LaraCroft Skrevet 22. mai 2009 #8263 Skrevet 22. mai 2009 N...ei? Ja, det kan jo selvfølgelig være "nei" han prøver å si...sier ikke stort annet enn mamma og pappa lillegutt, men det er jo bare hvis han er i humør til det (-les grinete og vil ha noe han ikke får). Hun har forresten plutselig begynt å krabbe, istedet for å åle. Vi har fått beskjed om at hun aldri ville krabbe så det er litt stas Hurra for krabbing Marsy
marsy Skrevet 24. mai 2009 #8264 Skrevet 24. mai 2009 Så flott da marsy. Hvordan går utviklinga ellers, ift diagnosen hennes? Det går fint - hun ligger bedre an motorisk enn forventet, og er veldig blid og sosial. Dessuten har hun arvet min stahet, så da ligger hun bra an
Gjest imli Skrevet 24. mai 2009 #8265 Skrevet 24. mai 2009 Det går fint - hun ligger bedre an motorisk enn forventet, og er veldig blid og sosial. Dessuten har hun arvet min stahet, så da ligger hun bra an Så flott da
LaraCroft Skrevet 25. mai 2009 #8266 Skrevet 25. mai 2009 Puh...slitsom kveld... lillegutt som pleier å sovne uten noe som helst problemer, sovnet ikke før ti over ti ikveld...stakkar - om han bare kunne pratet og sagt hva det var for noe som plaget han. Kan det være tenner, kan det være magen eller kan det være at han bare vil ha oss i nærheten siden idag var første dag hvor han ble passet av mormor helt uten at vi var i nærheten en hel arbeidsdag? Håper han sover natten igjennom hvertfall.
linky Skrevet 25. mai 2009 #8267 Skrevet 25. mai 2009 Uff, ikke så greit alltid når de små ikke kan si hva som plager dem. Kan være frustrerende... Hva gir dere andre til kveldsmat nå? Jenta her er så glad i grøt, så hun får det før hun legger seg. Ellers går det i skive og frukt/yoghurt til frokost og lunsj.
Grace Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #8268 Skrevet 25. mai 2009 håper det ordner seg snart... Takk takk Så kjedelig, Grace. Hvordan går det med dere ellers? Tja, skal jeg være helt ærlig så gå det vel ikke helt greit. Jeg er sliten med stor S og mange iiiii. Visste jo at det kom til å komme, å gå hjemme med sambo i fem mnd og så plutselig være alene med en utforskende særdeles aktiv liten fyr.... Ære være alle alenemødre sier jeg bare!! Begynner vel å få litt mere taket på hverdagen men tror M hadde hatt godt av å komme i bhg snart, eller for en god stund siden egentlig.. Jeg er ikke noe flink til å leke i søle og kravle i sandkasser så dagene med meg blir nok litt kjedelige. Snakket med bhg kontoret forrige uke, regner med å høre fra de i løpet av et par dager. Ser ut som vi kan få plass fra høsten en gang, men tør ikke håpe etter alle nedturene som har vært dette siste halvåret. Sambo har begynt i ny jobb, trives, har god lønn og endel frynsegoder så det var deilig etter å ha levd på NAV en stund. Det positive med dette er at sambo har fått ta del i MYE med M som mange andre pappaer går glipp av. Og at vi har blitt særdeles flinke økonomisk- ikke noe sløseri her i gården lenger nei :blunke: Håper det står bra til med dere andre mars april mammaer. Hvor mange nye babyer er det på vei nå egentlig??
Gjest imli Skrevet 26. mai 2009 #8269 Skrevet 26. mai 2009 Her blir det som regel brødskiver til frokost og formiddag, og grøt til kvelden (hjemmelga, de ferdiggrøtene har vi slutta med for lenge siden). Her er det i alle fall ny baby på vei Og jeg er også sliten...
marsy Skrevet 26. mai 2009 #8270 Skrevet 26. mai 2009 huff.. skulle ikke sagt at alt går bra. Vesla var på sin månedlige kontroll på helsestasjonen i går med pappaen, og da hadde hodeomkretsen vokst en cm på siste måned. Hun er i kjempefin form da, og har ingen symptomer på vannhode - men synes det er litt guffent.... dessuten har hun begynt å skjele litt også, men det kan jo være tilfeldig (men NOE må det jo være hele tiden.... ) barnelegen vår er selvfølgelig ikke på jobb før på torsdag - og jeg skal reise bort på fredag med foreldrene mine for å feire deres 60-års dag. Klarer liksom ikke helt å slappe av, selv om jeg regner med at alt er i orden med henne.....
Nicky B Skrevet 26. mai 2009 #8272 Skrevet 26. mai 2009 til deg, Marsy. Jeg skal ikke late som om jeg fullt vet hvordan du har det, men jeg kjenner godt den knugende, ugne klumpen som treffer deg i magen ved tanke på at noe skulle være galt med et av barna. Det er noe av det verste med å ha blitt mamma, det skal så lite til før det verker i mammahjertet og man går konstant med bekymringer! Håper bekymringene er grunnløse og at alt er i skjønneste orden! Det kan jo bare være at hun vokser i rykk og napp og har hatt et voksebyks? Er sikker på at alt er bra!
marsy Skrevet 26. mai 2009 #8273 Skrevet 26. mai 2009 Har heldigvis en fantastisk helsesøster som ringte til sykehuset og maste for meg, til en barnelege kikket igjennom journalen hennes, og de nye målene, og han sa at det ikke var noen grunn til bekymring (per i dag). Men ja, slitsomt å være bekymret for alt fra små til store ting. Jeg skal jo reise bort denne helgen også, og det fristet ikke å reise bort med en vond bekymringsklump i magen - men nå kan jeg reise på en mini-ferie og kose meg
LaraCroft Skrevet 30. mai 2009 #8274 Skrevet 30. mai 2009 Ko sdeg på miniferie Marsy - det trengs etter en bekymringsuke Her har hele familien blitt forkjølet og det når vi minst trenger det. Her går all ledige stunder til pakking - det er bare to uker til jo. Skulle sett lillegutt da vi solgte sofaen og den ble hentet - han begynte å gråte faktisk, de tok jo med seg god leka hans - hoppe og sprette i sofaen Lurer på om han skjønner at vi skal flytte jeg, prøver å forklare han det da... og det er jo esker overalt her... God pinsehelg til alle sammen
linky Skrevet 30. mai 2009 #8275 Skrevet 30. mai 2009 God pinse alle sammen Noen som skal ut på noe spennendes i sommer da? Vi reiser til Praha om ikke så lenge, skal bli godt å komme seg vekk litt kjenner jeg. Litt lei av hverdagslivet.
LaraCroft Skrevet 31. mai 2009 #8276 Skrevet 31. mai 2009 Det spennende som skjer i sommer, er at vi flytter til nytt sted og skal bo oss inn der, samtidig pusse litt opp - og besøke familie,iden vi har bodd langt borte fra alle i hele slekten i noen år nå. Så skal jeg se om jeg finner meg en jobb da, nytt sted nye muligheter, er det ikke det det heter - lurer på hvordan det går i disse tider... Lillegutt går ikke selv enda, men jeg må le av han - han går rundt med briovogna si, og hvis han går seg fast, så løfter han vogna rundt og går videre...skjønner ikke at han ikke går enda jeg, slik han strever med den vogna
Gjest imli Skrevet 31. mai 2009 #8277 Skrevet 31. mai 2009 Vi skal i alle fall ingenting spennende i sommer. Her er det bare å holde hodet over vannet ift regninger
LaraCroft Skrevet 31. mai 2009 #8279 Skrevet 31. mai 2009 Lenge siden Monja men skal ikke skryte på meg at jeg er her så altfor ofte selv heller...koselig å "se" deg igjen. Hvordan går det i monjaheimen?
monja Skrevet 31. mai 2009 #8280 Skrevet 31. mai 2009 I monjaheimen går det bare bra. Her er det full fart med barnehage, jobb og liten tid til de små på ettermiddagen. Lillemann har akkurat fubbet ut at det faktisk går an å stå stødig uten støtte, selv om han har reist seg opp og gått med støtte siden januar. I går stabbet han tre skitt alene og nå regner jeg med at det snart er full fart i heimen. Sommeren har kommet til trøndelagen og vi nyter gode dager nå i pinsen. Så deilig med noen ekstra fridager sammen med de små viltre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå