monja Skrevet 11. oktober 2007 #481 Del Skrevet 11. oktober 2007 12+0 idag :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 11. oktober 2007 #482 Del Skrevet 11. oktober 2007 12+0 idag :juhu: for 12 uker! Gratulerer, det er jo en milepæl da. 15 uker i dag her i gården! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 11. oktober 2007 #483 Del Skrevet 11. oktober 2007 + 1kg på en uke og magen har gjort et kjempehopp. Men ikke noe liv enda... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 11. oktober 2007 #484 Del Skrevet 11. oktober 2007 Idag ringte de fra gyn.pol. De hadde fått henvisning fra fastlegen min om UL, men det sto da ikke noen termindato på den Men nå er de iallefall informert og jeg venter spent på brev fra dem. Nei nå altså!!! I morgen skal jeg ringe legen min og sjekke om hun har sendt henvisning til UL i uke 17-18. Jeg blir 14+ 0 på mandag som kommer og syns jeg burde hørt noe til nå fra sykehuset? Jeg skal jo ikke til jordmor før enn 2 november og da er jeg 16+4 og da er det vel litt seint hvis min fastlege mener jordmor skal ordne med UL henvisning?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 12. oktober 2007 #485 Del Skrevet 12. oktober 2007 Når var du til første svangerskapskontroll da? Jeg fikk bekreftelse på UL 14 dager etter at jeg var hos legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 12. oktober 2007 #486 Del Skrevet 12. oktober 2007 Når var du til første svangerskapskontroll da? Jeg fikk bekreftelse på UL 14 dager etter at jeg var hos legen. Jeg var på første svangerskapskontroll 17 september og joda, legen min hadde sendt henvisning så jeg ble anbefalt å ringe på gynekologisk poliklinikk å sjekke. Der hadde de ikke tenkt å sende ut time før enn en eller annen gang i neste uke, men jeg fikk time siden de likevel hadde meg på tråden. (følte meg masete jeg nå) 13 november skal jeg avgårde på ordinær UL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MzS Skrevet 12. oktober 2007 #487 Del Skrevet 12. oktober 2007 Hei jenter! Alt bra her også - ca 17 uker nå, og har INGENTING å ha på meg... Fytti som magen har vokst de siste 2 ukene! Nå er det kul umulig å sitte med de gamle buksene mine Men nå begynner jeg heldigvis å se litt gravid ut da, ikke bare smålubben.. hehe. Er ikke alltid lett å være fortrolig med at magen vokser, føler meg ulekker, men prøver å tenke positivt. Vet det høres teit og egoistisk ut, men jeg tenker en del på om jeg noen gang kommer til å se ut som jeg gjorde igjen... Men, men. Dette er jo selvvalgt og helt frivillig, så shame on me for å klage sånn! Men rart med det, man blir jammen følsom og får mye rare tanker av å være gravid Ellers så merker jeg ingenting til graviditeten foreløpig (utenom voksende mage). Ikke kjent noe antydning til liv, og er ikke dårlig eller har økt matlyst. Ikke fyser jeg på noe heller. Nå har jeg fått mye rare historier levert fra damene på jobben altså... Ei som jobber her fikk dilla på SVOVEL da hun var gravid, kjøpte massevis av esker med fyrstikker og gnagde av tuppene!!! Og kona til en annen som jobber her hadde dilla på betonglukt, hun sto i parkeringshuset og luktet på betongveggen i opptil en time om gangen... hihi... Ellers har jeg hørt om fok som spiser stearinlys, kritt og jord, i tillegg til mer vanlige ting som kilosvis med paprika eller lignende om dagen. Rare greier! Jeg har visst en kjedelig graviditet, for jeg kan ikke komme på noe jeg har mer lyst på enn før. Eneste jeg merker er at jeg har MINDRE lyst på sjokolade og søte ting enn før. Gleder meg veldig til 18-ukers ultralyden neste mandag, håper på å få vite kjønn da! Og håper det snart begyner å sparke litt inni her, det blir koselig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 12. oktober 2007 #488 Del Skrevet 12. oktober 2007 14 + 0 idag etter UL`s mål på fosteret. Alt er ellers bra her. Matlysten har tatt overhånd, magen vokser som bare det. Og nå vet alle det på jobb. Fortalte det onsdag som var, og da fikk jeg høre at de hadde sett det på magen min for over tre uker siden...Og det kan jeg skjønne. Har bare en av de normale buksene mine som passer ellers går jeg med en nyinnkjøpt mammabukse. (og den er egentlig rimelig fin - ei på jobben trodde ikke at det var mammabukse). Pratet med ei venninne igår kveld og jeg skal få noen mammaklær av henne. Hun fødte i april i år. Så det er greit med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 12. oktober 2007 #489 Del Skrevet 12. oktober 2007 Det er lenge siden jeg måtte slutte å gå med de vanlige buksene.. Jeg bruker sånn belly-belt når jeg bruker jeansene, sånn at jeg slipper å knappe igjen knappen. Da får jeg den på meg Har kjøpt en mammabukse på babyshop også. Den er ikke knepping eller glidelås, bare sånn elastisk bånd. Fyser vel ikke spesielt mye på ting jeg heller. Det var noen dager jeg drakk ekstra mye appelsinjuice da, så det kan jo være pga jeg var gravid. Men svovel og betong er fjernt for meg i hvert fall. Og heldigvis for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 12. oktober 2007 #490 Del Skrevet 12. oktober 2007 For en uke siden måtte jeg pensjonere arbeidsbuksene mine og begynne å bruke mine vanlige bukser. Når jeg ligger på magen kjennes det ut som om jeg ligger på ei kule Men jeg koser meg. Ikke mye symptomer heller. Litt ømme brystvorter enda, men ikke hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 12. oktober 2007 #491 Del Skrevet 12. oktober 2007 Kykkelikokos: Hver gang jeg ser signaturen din leser jeg "Vi venter på vår lille Mikael" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 12. oktober 2007 #492 Del Skrevet 12. oktober 2007 Hehe. Nevøen vår ble født 15. mai og heter Mikael, så vi trenger vel strengt tatt ikke vente lenger på han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 12. oktober 2007 #493 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Jeg har ikke noe mage enda... Bare bittelitt som ikke synes med klær. Får på meg alle buksene, men det er vondt å sitte med stramme bukser! Tror det er blanding av at de er litt trangere og at det er vondt med press på magen. Jeg tenker også litt som deg, MzS, er litt redd for disse forandringene og at jeg aldri skal bli som før, selv om jeg vet det er teit. Vi har jo gått høyst frivillig inn i dette Men likevel. Jeg er ikke blandt dem som gleder meg til å få mage i alle fall, selv om det på en måte blir fint også. På jobben bruker vi arbeidsklær, og siden vi jobber ute, blir det mye klær nå, og ingen som kan se noe på meg. Men lurer litt på hva jeg skal ha på meg etterhvert... Arbeidsklær for gravide er liksom et litt lite marked... Tror ikke det finnes, nei. Men har jo sett diverse mannfolk med store mager som får på seg klærne, så jeg må vel opp noen størrelser da. Huff. Jeg har også et "kjedelig" svangerskap ift rare lyster. Det eneste er at jeg har hatt mer lyst på appelsinjuice til tider, men ikke sånn at jeg blir gal hvis jeg ikke får det. Endret 12. oktober 2007 av imli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 13. oktober 2007 #494 Del Skrevet 13. oktober 2007 Jeg har fått time til UL :juhu: Til legen på onsdag, oppringt av gyn.pol som lurte på termin på torsdag og brevet lå i postkassen på fredag. Det må jeg si var usedvanlig rask levering fra sykehuset. Nuvel - 19. november er datoen vi skal få hilse på den lille. Og heldigvis klokka 9 denne gangen. Med smurfen måtte jeg vente helt til klokka 13. Jeg er 17+4 når jeg skal til UL. Og med smurfen var jeg 19+0 tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. oktober 2007 #495 Del Skrevet 13. oktober 2007 Så bra da Monja. Raske leger må jeg si. Har ellers inntrykk av stort og treigt byråkrati i sykehus og lege sammenheng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 13. oktober 2007 #496 Del Skrevet 13. oktober 2007 Ja, jeg ble imponert. Tenkte iallefall at det tok minst 2 uker å få svar. Og i brevet lå det et skjema som skal fylles ut og sendes til fødeavdelinga og. Tidlig nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 15. oktober 2007 #497 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hei jenter Som noen her kanskje har fått med seg så hadde jeg en styrtblødning på fredag (12+5) som har vart gjennom helgen. Nå skal jeg til legen om et par timer. Så forresten mikro på UL på fredag og den levde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 15. oktober 2007 #498 Del Skrevet 15. oktober 2007 Lykke til hos legen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 15. oktober 2007 #499 Del Skrevet 15. oktober 2007 Lykke til Murmelmy, håper du kommer tilbake med gode nyheter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 15. oktober 2007 #500 Del Skrevet 15. oktober 2007 Lykke til Murmelmy! Skal krysse fingrene for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå