Gjest Gutt 20 Skrevet 1. august 2007 #1 Del Skrevet 1. august 2007 Så har jeg tråkket på et glasskår og det sitter en bit igjen i foten AU Prøver å klemme rundt stedet for å få den ut, det gjør jævla vondt og skåret kommer ikke ut! Har noen av dere kloke hoder et råd til meg om hva jeg kan gjøre for å lettere få skåret ut? Takk på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2007 #2 Del Skrevet 1. august 2007 Legevakta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tomatMina Skrevet 1. august 2007 #3 Del Skrevet 1. august 2007 Legevakta. Nei vet du hva. Gutt 20 skrev et lite skår, ikke at foten var høgd av da Nei du gutt20, avvent til det kommer litt værk for så å forsøke å presse den ut! Ta på litt sterilt vann i mellomtiden. Jeg fikk en 3 mm.lang reke"følehorn" inn i foten, og det kom ikke ut før 2 dager etter og da var det masse værk som fulgte med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 1. august 2007 #4 Del Skrevet 1. august 2007 Om det er skår som sitter igjen inne i såret ville også jeg ha tatt meg en tur på legevakten. Kan ha blitt med mye guff inn sammen skåret og infiserte sår er ikke akkurat noe å trakte etter..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2007 #5 Del Skrevet 1. august 2007 Gutt 20 skrev et lite skår, ikke at foten var høgd av da Glasskår og nåler som ikke kommer ut omtrent av seg selv skal man til lege med, for de kan 'kutte' seg innover i kroppen eller komme inn i blodbanen og gjøre mer skade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tomat Mina Skrevet 1. august 2007 #6 Del Skrevet 1. august 2007 Hva gjør legevakta som han ikke kan klare selv? Blir han bedøvd for så å få ut skåret eller gjør dem det samme som vedkommende ville ha gjort hjemme? Mulig jeg tok feil, men hva gjør legevakta anderledes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 1. august 2007 #7 Del Skrevet 1. august 2007 Om de ikke får til å plukke det ut rimelig greit er det lokalbedøvelse og et lite snitt, ja. Og akkurat det er vel noe man ikke har så lyst til gjøre hjemme selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente 19 år Skrevet 3. august 2011 #8 Del Skrevet 3. august 2011 Hei. Jeg fikk akkuratt ut et glasskår jeg hadde i helen. Brukte en ren kniv og skjærte meg ned under skåret, så brukte jeg pinsett får å dra litt av huden bort, så klemmte jeg, og skåret spratt nesten ut av seg selv. Så renset jeg foten med pyrisept. Gjør forsatt vond, men tror jeg fikk ut alt, hvis ikke, får jeg ta en ny omgang med kniv og pinsett Hilsen jente 19 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2011 #9 Del Skrevet 3. august 2011 Hei. Jeg fikk akkuratt ut et glasskår jeg hadde i helen. Brukte en ren kniv og skjærte meg ned under skåret, så brukte jeg pinsett får å dra litt av huden bort, så klemmte jeg, og skåret spratt nesten ut av seg selv. Så renset jeg foten med pyrisept. Gjør forsatt vond, men tror jeg fikk ut alt, hvis ikke, får jeg ta en ny omgang med kniv og pinsett Hilsen jente 19 år. Emla krem og skapell er greit å ha i hus (men, husk at stivkrampe er en reell fare. Men tror en 20 åring vil ha en relativt fersk vaksine i systemet?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå