sweetdana Skrevet 31. august 2007 #21 Skrevet 31. august 2007 Har brukt Diane i snart fire år nå, og har ingen bivirkninger i det hele tatt! Veldig fornøyd:) Det er som alle sier at du bare må prøve deg frem, noen er heldig på første forsøk mens andre ikke er det.
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2007 #22 Skrevet 11. september 2007 har nettopp slutta på yasmin i begynnelsen gikk det helt greit og uten bivirkninger, men så kom humørforandringer og kvalme smygende. måtte ta pillene rett før jeg la meg hver kveld, kunne ikke ta de på dag, for da ble jeg så sinnsykt kvalm.
Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 25. november 2007 #23 Skrevet 25. november 2007 Henger meg på det Celiclya sier. Du må nok bare prøve. Men siden du spør etter erfaringer, så skal jeg også dele min erfaring med deg. Mange her sier at de ikke har hatt bivirkninger med Diane, men at de har hatt bivirkninger med Yasmin. Jeg har bare prøvd Diane. Brukte den i litt over 2 år, og den hjalp fint mot kviser og hårvekst, men jeg mistet all sexlyst (det er kanskje slik den funker som P-pille? ) og ble utrolig humørsyk. Skikkelig nærtagende og håpløs å være i hus med. Jeg orket ikke prøve flere p-piller etter dette og bruker nå annen prevensjon.
Gjest Gjest_Majka_* Skrevet 25. november 2007 #24 Skrevet 25. november 2007 Jeg fikk masse væskeansamling i knærne (!) av alle ting da jeg gikk på Yasmin.. det var skikkelig vondt, særlig å gå i trapper og bøye knærne generelt.. Gikk over til Synfase og har hatt null problemer med den!
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2007 #25 Skrevet 26. november 2007 Jeg vil begynne på p-piller nå. Er det noen som har erfaringer med Yasmin og Diane og som kan fortelle litt om de to? Som feks de fordelene/ulempene du opplevde, hva som er de mest kjente bivirkningene etc. Kan selvfølgelig slå opp i felleskatalogen, men der er man jo veldig generell. Kunne tenke meg å høre noen personlige erfaringer i stedet Diane får du kun dersom du har store problemer med kviser, altså ikke vanlige kviser.
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2007 #26 Skrevet 26. november 2007 Har brukt Diane i snart fire år nå, og har ingen bivirkninger i det hele tatt! Veldig fornøyd:) Det er som alle sier at du bare må prøve deg frem, noen er heldig på første forsøk mens andre ikke er det. Legen din burde kanskje oppdatere sin kunnskap. Diane skal kun brukes for kortere perioder for alvorlige kviser. Etter en periode skal man gå over til andre p-piller for å se om disse kontrolere problemet. Diane er heller ikke like sikker mot graviditet som andre p-piller. Diane er faktisk ikke hovedsaklig en p-pille!!
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2007 #27 Skrevet 26. november 2007 Er man veldig plaget med kviser, særlig på brystet eller ryggen, så må det sterkere lut til enn en p-pille. Tro meg. Diane er for "krater" kviser som gir arr og hirsutisme. Yasmin er for alle andre kviser.
Gjest =) Skrevet 2. februar 2008 #28 Skrevet 2. februar 2008 Som sagt tidligere, så er det nok veldig individuelt. Har gått på Yasmin en god stund nå,og jeg har fått sterkere menssmerter, og mer blødninger. Pluss nedsatt sexlyst og mer kviser, så jeg skal bytte til et annet merke nå.. Men gå til legen din og bli enig sammen med han/hun hvilken som passer best=)
manducabulla Skrevet 2. februar 2008 #29 Skrevet 2. februar 2008 En liten avsporing fra tema her, men dere som går på Diane, går dere fortsatt på den, eller må dere bytte etter en viss tid pga den egentlig ikke er en p-pille?
sweetdana Skrevet 2. februar 2008 #30 Skrevet 2. februar 2008 En liten avsporing fra tema her, men dere som går på Diane, går dere fortsatt på den, eller må dere bytte etter en viss tid pga den egentlig ikke er en p-pille? For å oppklare noe først, jeg fikk Diane pga kviser, ikke fordi jeg bare skulle ha en p-pille. Brukte Diane i fire år, og før jul bestemte jeg meg for å prøve å bytte over til cerazette. Dette fordi man egentlig ikke skal bruke Diane over lengre tid, høyt østrogennivå i forhold til andre piller. Kvisene har hittil ikke kommet tilbake, så må vel si meg fornøyd:)
lille katt Skrevet 2. februar 2008 #31 Skrevet 2. februar 2008 (endret) Edit: fjernet innlegget. Endret 2. februar 2008 av lille katt
manducabulla Skrevet 3. februar 2008 #32 Skrevet 3. februar 2008 Ja, jeg fikk det også pga kvisene, men jeg byttet for ca to mnd siden, og kvisene har kommet litt tilbake, ikke i så stor grad som før, men litt sånn småkviser her og der, og når jeg brukte Diane, så hadde jeg fantastisk hud
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2008 #33 Skrevet 3. februar 2008 En liten avsporing fra tema her, men dere som går på Diane, går dere fortsatt på den, eller må dere bytte etter en viss tid pga den egentlig ikke er en p-pille? Jeg har gått på Diane i snart 14 år. Er kjempefornøyd. Har prøvd å slutte innimellom, men kvisene kommer tilbake i fullt monn etter bare noen uker. Etter en måned har jeg mange nedover skuldrene, brystet, ryggen... blir helt kvalm bare jeg tenker på det. Gruer meg nesten til jeg skal prøve å få barn, og slutte på pillene. Diane er det eneste som har hjulpet meg, og jeg har hatt flere hudleger og prøvd mye rart uten særlig effekt. Hver gang jeg er på legekontroll spør jeg legene om det er greit å gå på Diane-pillene i så mange år, eller om jeg bør slutte. De sier at så lenge jeg ikke er spesielt arvelig disponibel for blodpropp eller andre østrogenrelaterte sykdommer, så er det helt greit. ALLE legene mine opp igjennom årenes løp har sagt dette. Jeg blir litt bekymret når folk hevder at det er veldig farlig, men når fagpersonene gang på gang avkrefter dette, så velger jeg å stole på dem.
manducabulla Skrevet 3. februar 2008 #34 Skrevet 3. februar 2008 Ok. For jeg ble tatt av Diane / Feminil fordi jeg hadde gått for lenge på dem. Men nå kom kvisene tilbake Hvis det er slik du sier, da bytter jeg tilbake. Takk for svar
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2008 #35 Skrevet 3. februar 2008 Er man veldig plaget med kviser, særlig på brystet eller ryggen, så må det sterkere lut til enn en p-pille. Tro meg. Diane er ikke en p-pille. Diane er kvisemedisin og en av bivirkningene er at den kan brukes som p-pille. Jeg har prøvd det meste tror jeg. Cerazette kunne jeg ikke bruke, yasmin kunne jeg ikke bruke. Diane brukte jeg i to år. Så ikke noe bedring på kvisene, men den fungerte kjempebra med null bivirkninger i de to årene. Men så fikk jeg så utrolig mange migreneanfall, så jeg måtte slutte med den. Nå går jeg på loette og den fungerer bra for meg og har ingen bivirkninger.
Saeria Skrevet 4. februar 2008 #36 Skrevet 4. februar 2008 Jeg har fått med meg det i løpet av det halvåret som har gått. Uansett så er en langt i fra garatert noen effekt med Diane hvis en f.eks. sliter med nodulocystisk acne. Det er stor forskjell på kvisetypene.
manducabulla Skrevet 4. februar 2008 #37 Skrevet 4. februar 2008 Diane / Feminil fungerte på meg. Det var det eneste som fungerte på kvisene mine. Men nå får jeg ikke gå på dem lenger .. Legen mente at det ikke var noe man kunne bruke langvarig.. Så nå får jeg vel bare la kvisene komme tilbake da De har allerede dukket opp.
manducabulla Skrevet 4. februar 2008 #39 Skrevet 4. februar 2008 Hva er det for noe? Aldri hørt om. Feminil var det eneste som hjalp meg av det jeg har prøvd. Og jeg har prøvd mye
manducabulla Skrevet 4. februar 2008 #40 Skrevet 4. februar 2008 Antibiotika ja Men jeg er litt skeptisk til slikt. For jeg har gått så mye på antibiotika. Men ja, det er vel ikke så lurt å gå lenge på antibiotika også.. Ingen som har "naturlige" undre mot kviser?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå