Gå til innhold

Vi vurderer å bli gravide.

Fremhevede innlegg

Gjest Utlogget nå..
Skrevet
Det stemmer ikke.

Du kan betale for å ta en blodprøve kallt duo testen på Majorstua klinikken, og den kan med 97% si om barnet har downs eller ikke. Jeg skal ta den testen om noen uker, da jeg er over 35.

Hei dette hørtes jo interessant du. Dette er noe jeg ikke visste noe om. Er det mulig å ta den duo testen på et vanlig legekontor om du betaler eller?

Hvor kan man ta slike i landet eventuellt?

Jeg bor i nordland

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kun Majorstua klinikken i Oslo jeg har hørt om som gjør dette. Den testen kan ikke tas på ett vanlig legekontor.

Gjest Gjest
Skrevet
Hei jeg er ei jente på 34 år og vi har lyst på barn , jeg og typen min. Vi har vært sammen i over ett år og han har ingen barn selv. Det jeg lurer på er om det kan oppstå problemer for at jeg er så gammel???

Har hørt at feks mongolisme ofte opptrer når du er over 35 år. Stemmer dette?

Venninnene mine sier jeg er for gammel til å bli gravid nå og dessuten så har jeg jo tre barn fra før. Men mannen min har jo ikke og jeg kan selv tenke meg en ny verdensborger. Vi har tenkt igjennom dette og begge vil dette, men jeg er litt usikker på grunn av alderen min og ikke noen annet.

Noen som har erfaring som litt gammel mor?

Er rikoen for fødselkomplikasjoner høyere nå når jeg er så gammel?

Og hvordan er det å bli mor når du er godt voksen?

Nå er jo mine jeg har fra før nesten voksne..

Siden de barna du har fra før er nesten voksne, blir du som førstegangsfødende å regne nå.

Og risikoen for deg vil være nøyaktig den samme som for alle andre førstegangsfødende 34/35-åringer, så fremt det ikke er andre individuelle fysiske faktorer som spiller inn.

Mange velger å vente til denne alderen før de blir gravide for første gang, og de fleste føder velskapte friske barn uten komplikasjoner.

Jeg synes altså ikke at du er for gammel til å bli gravid.

Hvordan du vil være som mor har ingenting med alder å gjøre, men mer med personlige egenskaper og fysisk form...

Gjest Utlogget nå..
Skrevet
Det er kun Majorstua klinikken i Oslo jeg har hørt om som gjør dette. Den testen kan ikke tas på ett vanlig legekontor.

Det går ikke å sende blodprøve dit da?Det var jo litt dumt, men takk for opplysningen!

Skrevet
Det går ikke å sende blodprøve dit da?Det var jo litt dumt, men takk for opplysningen!

Blodprøven de tar der sender de videre til Danmark for analyse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...