Ambivalent Skrevet 8. august 2007 #21 Skrevet 8. august 2007 Jeg vil. Er man smart, har man oppdaget hva som hjelper en mest frem i livet for lenge siden, og det er ikke IQ. Sier meg enig i det, gitt.
Ce'Nedra Skrevet 8. august 2007 #22 Skrevet 8. august 2007 Skjønner ikke det der. Jeg ville heller hatt et gjennomsnittsutseende og blitt smartere slik at jeg kunne blitt akkurat det jeg ville uten å gjøre annet enn å sitte med studier. Er så mye man kan jukse med nå uansett, så alle kan bli 20 % penere om de gidder.
bella domina Skrevet 10. august 2007 #23 Skrevet 10. august 2007 Det beste er å være pen og smart, for da kan man overraske alle menn på 42 som vil hjelpe en med at man ikke TRENGER HJELP FOR FAEN
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2007 #24 Skrevet 10. august 2007 Skjønner ikke det der. Jeg ville heller hatt et gjennomsnittsutseende og blitt smartere slik at jeg kunne blitt akkurat det jeg ville uten å gjøre annet enn å sitte med studier. Er så mye man kan jukse med nå uansett, så alle kan bli 20 % penere om de gidder. Men så er det ikke alle som er så heldige å ha et gjennomsnittsutseende, uansett hva de jukser med og hva de gidder.
Ce'Nedra Skrevet 10. august 2007 #25 Skrevet 10. august 2007 Men så er det ikke alle som er så heldige å ha et gjennomsnittsutseende, uansett hva de jukser med og hva de gidder. Tror jeg aldri har sett et så stygt menneske at det ikke ville fått gjennomsnittsutseende med påsatte vipper, hår, litt sminke og regelmessig trening.
La Luna Skrevet 10. august 2007 #26 Skrevet 10. august 2007 Jeg er gjennomsnittlig pen og over gjennomsnittlig smart, så jeg ville ikke forandra på noe.
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2007 #27 Skrevet 10. august 2007 Tror jeg aldri har sett et så stygt menneske at det ikke ville fått gjennomsnittsutseende med påsatte vipper, hår, litt sminke og regelmessig trening. Kanskje fordi du automatisk antar at de "stygge" menneskene du treffer verken trener, ordner håret, sminker seg eller gjør noe annet for å forbedre utseendet sitt?
Ce'Nedra Skrevet 10. august 2007 #28 Skrevet 10. august 2007 Kanskje fordi du automatisk antar at de "stygge" menneskene du treffer verken trener, ordner håret, sminker seg eller gjør noe annet for å forbedre utseendet sitt? Jeg er jo jente, så jeg ser sånt
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2007 #29 Skrevet 11. august 2007 Jeg er jo jente, så jeg ser sånt Så du ser altså med en gang hvor mye folk trener og hvor lang tid de har brukt på håret sitt?
Ce'Nedra Skrevet 11. august 2007 #30 Skrevet 11. august 2007 Så du ser altså med en gang hvor mye folk trener og hvor lang tid de har brukt på håret sitt? Jeg ser jo om de farger, striper håret sitt, klipper det i fine frisyrer og fikser det opp når de skal ut. Til en viss grad kan jeg se om de har extensions også. Og man ser jo også hvor mye folk bryr seg om kostholdet sitt og om de gidder å trene. Så; selvfølgelig ser jeg det.
kollektivet Skrevet 11. august 2007 #31 Skrevet 11. august 2007 (endret) HELT KLART dummere og jeg ville vært penere! Først tenkte jeg at jeg ville være smartere og mindre pen, men så kom jeg på at det ikke er noe gøy å tenke for mye heller. Endret 11. august 2007 av kollektivet
Gjest Nonkognitivist1 Skrevet 11. august 2007 #32 Skrevet 11. august 2007 Dersom du kunne velge å bli x prosent penere, mot at du måtte gi avkall på hjerneceller og bli tilsvarende x prosent dummere, hva ville du gjort? Fkes 10% penere og 10% dummere? Litt fascinerende tanke om det gikk an. Man blir dømt i skremmende stor grad ut fra utseende i samfunnet. Og gir man avkall på litt IQ så blir man kanskje for dum til å savne det? Hva med det motsatte? Hvor mye penhet ville du gitt avkall på dersom du kunne blitt smartere? På den ene siden er det nok av folk som er smartere enn meg enten jeg er blant de 3%, 2% eller 1% smarteste i Norge. For å være helt ærlig, ville jeg ikke vært fornøyd med å være blant de 1% heller, jeg ville bare vært misunnelig på de noen og tusen som var smartere. Hvor stygg må jeg bli for å få en nobelpris? Hvor mange hjerneceller (og forgreninger) må jeg bytte inn mot å bli lykkelig? Er det trolig at en blir så jævlig lykkelig om en selger hele hjernen sin?
Abraxas Skrevet 14. august 2007 #33 Skrevet 14. august 2007 (endret) ... Endret 22. juni 2009 av Abraxas
siebaeo Skrevet 15. august 2007 #34 Skrevet 15. august 2007 Hva med det motsatte? Hvor mye penhet ville du gitt avkall på dersom du kunne blitt smartere? Øhm... spør ikke ts om akkurat det lenger opp i avsnittet..?
fuerza Skrevet 7. september 2007 #35 Skrevet 7. september 2007 Jeg er gjennomsnittlig pen og gjennomsnittlig intelligent, og om jeg fikk valget ville jeg byttet 10% IQ mot 5 % penhet og 5% EQ/sosial intelligens. Jeg mener man tjener mer på å være over gjennomsnittet pen enn å være overgjennomsnittet smart her i verden. Da tenker jeg ikke nødvendigvis karrieremessig, men også sosialt. Derfor ville jeg ofret litt IQ for penhet (og en liten porsjon EQ og høyere sosial intelligens hadde ikke vært å forakte)
Gjest Jenna88 Skrevet 7. september 2007 #36 Skrevet 7. september 2007 Er fornøyd med meg selv som jeg er, jeg. Dersom du kunne velge å bli x prosent penere, mot at du måtte gi avkall på hjerneceller og bli tilsvarende x prosent dummere, hva ville du gjort? Fkes 10% penere og 10% dummere? Litt fascinerende tanke om det gikk an. Man blir dømt i skremmende stor grad ut fra utseende i samfunnet. Og gir man avkall på litt IQ så blir man kanskje for dum til å savne det?
Gjest Gj Skrevet 8. september 2007 #37 Skrevet 8. september 2007 Som gjest her skriver, så vil nok et pent utseende hjelpe mange flere oppover enn et par IQ-poeng. Jeg tror at mennesker som er født pene sosialiseres bedre, de får mer oppmerksomhet fra omgivelsene og lærer seg bedre å omgås andre. De er populære og får mer tro på seg selv. Så hvis intelligensen ligger på gjennomsnittet vil disse ha gode forutsetninger for å lykkes i livet. Men personlig ville jeg egentlig ikke endret meg ... i hvertfall ikke nå. Jeg har et normalt utseende og en IQ som antakeligvis ligger godt over gjennomsnittet. Å ofre enten litt utseende eller litt IQ ville vært veldig frustrerende. Om jeg skulle bli født på ny ville jeg kanskje heller ikke endret noe. Jeg er stort sett ganske fornøyd. Det er deilig å "ta ting lett" og utseendemessig klarer jeg meg. Skulle jeg vært litt taktisk derimot, hadde det sikkert vært en bedre investering for meg å skru opp utseende litt mens IQ ble skrudd ned.
Gjest JM Skrevet 8. september 2007 #38 Skrevet 8. september 2007 Hadde lett byttet utseende mot intelligens
Kamikatze Skrevet 8. november 2007 #39 Skrevet 8. november 2007 Jeg ofrer vanligvis 70% av vettet mitt, men dama BLIR jo ikke penere...
Gjest Spadamen Skrevet 8. november 2007 #40 Skrevet 8. november 2007 Hadde eg blitt 10% dummare, så hadde eg nok hatt problem med å opne dører ... Kunne ikkje tenkje meg å bli finare. Trur ikkje livet mitt hadde blitt noko betre om eg var det. Eg likar meg sånn som eg er
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå