Gå til innhold

Utseende vs. intelligens


Gjest IQ

Anbefalte innlegg

Dersom du kunne velge å bli x prosent penere, mot at du måtte gi avkall på hjerneceller og bli tilsvarende x prosent dummere, hva ville du gjort? Fkes 10% penere og 10% dummere? Litt fascinerende tanke om det gikk an. Man blir dømt i skremmende stor grad ut fra utseende i samfunnet. Og gir man avkall på litt IQ så blir man kanskje for dum til å savne det? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg ville blitt 20% dummere og 20% penere.

Det smerter meg litt å si dette, for jeg mener virkelig at dette er det "feile" svaret. Men siden jeg har vært usedvanlig heldig med intelligensen og usedvanlig uheldig med utseendet fra naturens side, tror jeg at jeg personlig hadde tjent på å bytte. Jeg ville nærmet meg et normalt utseende (og sluppet mye mobbing og stigmatisering) og fortsatt hatt langt over gjennomsnittet i IQ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg hadde ikke byttet en eneste prosent den ene eller den andre veien. Jeg er fornøyd med begge deler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig veldig fornøyd med begge deler, men hvis den "operasjonen"- 10%penere og 10%dummere- kunne bidratt til at jeg fikk meg en kjæreste,så........ :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Jeg hadde gladelig gitt avkall på 10% utseende OG 10% IQ for å få meg 10% mer EQ istedet. :murvegg:

Jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne blitt 10% smartere og 10% penere.

Jeg er stor tilhenger av Ja takk begge deler og I pose og sekk. :ler:

Spøk til side. Jeg har forholdsvis (litt over gjennomsnittet) høy IQ (i følge nettester, og de skal man alltid tro på! ;) ) og er nok pen til at noen snur seg på gata en gang i mellom

- Skulle jeg bedt om noe mer måtte det være penger. :ler: Beklager! Trøtt! :fnise: Konsentrasjon skulle jeg skrive.. :sjenert:

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nimbus
Jeg vil gjerne blitt 10% smartere og 10% penere.

Jeg er stor tilhenger av Ja takk begge deler og I pose og sekk. :ler:

Spøk til side. Jeg har forholdsvis (litt over gjennomsnittet) høy IQ (i følge nettester, og de skal man alltid tro på! ;) ) og er nok pen til at noen snur seg på gata en gang i mellom

- Skulle jeg bedt om noe mer måtte det være penger. :ler: Beklager! Trøtt! :fnise: Konsentrasjon skulle jeg skrive.. :sjenert:

Ha ha, enig med deg! :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10% smartere mot 10% styggere.

Da kunne jeg lest 10% mindre, og hatt mer tid til å bruke på utseendet, som jeg ikke bruker stort med tid på nå. Det ville kanskje gått opp i opp og jeg kunne sett ut som nå likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er veldig fornøyd akkurat som jeg er!

men måtte jeg forandret noe, ville jeg blitt 10% styggere, og 10% smartere. da hadde jeg sklidd glatt inn på studiet jeg ønsker, uten all denne iherdige lesingen for å forhøye snittet mitt. det er jo bare LITT for lavt... aaargh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er fornøyd med både utseendet og intelligensen, men føler jeg ikke får utnyttet sistnevnte til fulle på grunn av latskap og manglende ambisjoner. Så jeg kunne vel blitt 10% styggere mot 10% mer ambisjoner og fokus, om det hadde hjulpet noe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frk Åberg

Ville gitt avkall på litt penhet til fordel for intelligens. Tenker at det er lettere å fikse på fasaden enn det som er inni skallen (snakker da ikke om operasjoner, men sminke, klær osv - med de ekstra iq-poengene ville jeg forhandlet meg til høyere lønn eller fått en bedre betalt jobb - resultatet kunne jeg brukt på en fargeanalyse eller noe :sminkedokke: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann 42

Hvis man skal tenke taktisk og vil frem her i livet, så er det bedre med et godt utseende, enn et godt hode. Pene mennesker er mer populære, og folk er mer positivt innstilt overfor dem. Man vil gjøre ting for pene mennesker. Pene mennesker tjener også bedre og har et større utvalg av partnere, enn de mindre pene.

Men man bør selvsagt ikke bli for "blond", det kan slå uheldig ut, det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis man skal tenke taktisk og vil frem her i livet, så er det bedre med et godt utseende, enn et godt hode. Pene mennesker er mer populære, og folk er mer positivt innstilt overfor dem. Man vil gjøre ting for pene mennesker. Pene mennesker tjener også bedre og har et større utvalg av partnere, enn de mindre pene.

Men man bør selvsagt ikke bli for "blond", det kan slå uheldig ut, det også.

Jo, men pene mennesker som blir gjort ting for hele tiden, og som kan "slippe unna med mord" bare fordi de er pene, får ofte problemer når de blir middelaldrende, og trekkene blir mer utflytende. De "normale" måtte kompensere med vennlighet og sunn livsførsel, ved å bli selvstendige og ved å behandle andre med respekt. Dette setter sine spor, og på et tidspunkt vil utseendet normaliseres en gang i midelalderen. Mange tror livet slutter ved de tredve, og andre ved førti. Her kan det nok dukke opp en overaskelse eller to.

Mennesker som er over gjennomsnittet pene er freaks. De skiller seg fra gjennomsnittet. 80-85 % av folk har et normalt utseende. Og omgås man pene mennesker, forsvinner penheten etter en stund når man betrakter dem. Etterhvert som uvaner og eklisiteter flyter opp til overflaten. Så til sist er det kun hvordan behandler andre mennesker som betyr noe. Både for deg selv og for de omkring.

Kunne jeg velge, så lot jeg være. Om jeg ble 80 % dummere, eller enda litt til, slik at jeg kunne starte tranghetstråder om enkelte etniske grupper, så ville det ikke være tilstrekkelig til å flikke denne skrotten i kjørbar "stand", og hva skal jeg med et vakkert ytre, om jeg blir sittende å grynte og sikle, mens jeg venter på dagens mating og bleieskift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er fornøyd så jeg hadde trukket meg unna denne problemstillingen. det var da en merkelig en og. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du kunne velge å bli x prosent penere, mot at du måtte gi avkall på hjerneceller og bli tilsvarende x prosent dummere, hva ville du gjort? Fkes 10% penere og 10% dummere? Litt fascinerende tanke om det gikk an. Man blir dømt i skremmende stor grad ut fra utseende i samfunnet. Og gir man avkall på litt IQ så blir man kanskje for dum til å savne det? :fnise:

Jeg tror at når man først er smart så vil man ikke gi avkall på noe, ikke engang 10 prosent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at når man først er smart så vil man ikke gi avkall på noe, ikke engang 10 prosent.

Jeg vil.

Er man smart, har man oppdaget hva som hjelper en mest frem i livet for lenge siden, og det er ikke IQ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...