Gå til innhold

Svigermødre

Edie

Anbefalte innlegg

Er bare fryktelig nysgjerrig jeg....

Synes jo det kosleig å bli litt bedre kjent med dere også!

Lurte på hva slags forhold dere har til svigerforeldrene deres, spesielt svigermødre??

Vi har et veldig godt forhold, og det er jeg glad for! Deilig å kunne prate med svigers om alt :P

Sambo har et veldig godt forhold til mine foreldre også. Og de liker han veldig godt! Oftere han møter svigers siden de også bor i Oslo.

Uff, husker så godt hvor nervøs jeg var første gang jeg skulle møte dem. Være der en hel helg, og sove i huset deres, stå opp trøtt og gretten om morran....... :lol:

Er det noen snille der ute som vil tilfredsstille nysgjerrigheten min?? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg har ikke kjæreste nå, men hadde det i 5 år, inntil i fjor. Hadde et utrolig bra forhold til både svigermor og svigerfar, og jeg savner dem noe helt sinnsykt. Hvis samboeren min var bortreist, ringte de alltid og ba meg hjem til dem... Og jeg kunne snakke med dem om alt. Jeg og svigermor pleide å ta shopping-runde på lørdager sammen, for begge var like shopping-frelst.

Det er utrolig viktig å komme overens med kjærestens foreldre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et veldig godt forhold, både til begge svigers og sambis sin lillebror. Forholdet til storesøstra hans er mer anstrengt, dessuten har hun en sønn som til tider har vært totalt uspiselig. Men den delen av familien ser vi sjelden; resten av familien bor i nabolaget og d er vi veldig glad for; vi har en datter som har spreke, oppegående besteforeldre rett i nærheten og en 'smågal' ungkars-onkel som hun nesten terger vettet av..... :D og han syns d er bare kult! De kommer ALDRI ubedt til oss, selv om de bor så nært, derimot kan vi til stadighet stikke innom dem...ubedt, og d syns de er helt iorden....Føler vi har blitt veldig knyttet til hverandre siden vi bor så nær hverandre og har så mye m hverandre å gjøre....Vi har faktisk veldig mye moro sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Sivermor og jeg har et kjempe flott forhold. Vi kan snakke om alt, og hun (de) stiller alltid opp hvis det skulle være noe. De er blitt som et par reserve foreldre for meg, siden mine bor så langt unna.

Han derimot har ikke så godt forhold til mine. De har generelt lite å snakke om, men ingen har noe i mot hverandre. Så de går helt greit i lag, når de først møtes en sjelden gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et kjempegodt forhold til svigermor...nå :P Vi ler og fniser sammen, så Mannen føler at vi konspirerer :lol:

Men det var litt verre i begynnelsen...

Jeg bodde 15 mil unna før vi flyttet sammen, og måtte dermed bo hos han, med mor og stefar, når vi treftes i helgene...

Den første gangen jeg så henne, var da jeg kom ut fra badet en formiddag iført hans joggebukse og t-skjorte, og jeg ble så flau og skremt at jeg tror jeg bare sa hei og forsvant inn på rommet hans... :oops: (tror ikke hun visste at jeg var der, eller at Mannen i det hele tatt hadde truffet noen...)

Andre gang var enda verre.

Jeg var på besøk hos han, og han hadde dratt på skolen, så jeg lå å sov i hans seng... Hun skulle bare inn og legge fra seg noen rene klær, da hun så meg ligge der... Jeg våknet ikke, men hun syntes selvsagt at dette var veldig pinlig og unødvendig, så Mannen fikk en skikkelig preken da han kom hjem...mens jeg sto ved siden av han og bare hørte på :oops: Det var selvsagt superpinlig for meg, som lissom var skylden i alt dette, men innimellom kjeftinga forsikret hun meg om at det var ikke meg hun kjeftet på; hun syntes bare Mannen kunne ha sagt ifra om at han hadde besøk av en jente!

Det bør også nevnes at dette ikke var vanlig kost i dette huset, for han hadde aldri hatt med seg en overnattingsgjest av det motsatte kjønn dit før...

Vi lo av denne episoden sist vi møtte hverandre... :lol:

Forholdet vårt ble ihvertfall bedre og bedre etter hvert som vi ble kjent! Jeg har også et godt forhold til svigerstefar. Og de synes jeg er en koselig og morsom jente, har de sagt... :D

Svigerfar derimot, har jeg vel et mer anstrengt forhold til. Han er ungkar, og har vært det lenge; og det er kanskje derfor han er litt stiv og anspent når jeg er på besøk (han bor 20 mil unna). Dessuten synes jeg at han er helt merkelig og forferdelig stressende.

Mannen har også et litt anstrengt forhold til sin far, men det er mest fordi de har så lite felles interesser...

Mannen har et kjempefint forhold til min mor, stefar og far, men vi har begge et anstrengt forhold til min sære (og nye) svigermor :( Mamma og stefar bor 15 mil unna, og vi besøker dem ca annenhver mnd (jeg litt oftere). Mannen har mye til felles med stefar og stebror; de har sånn "mannfolk-forhold" (tullesnakk om damene, og drikking i helgene, hvis noen skjønner hva jeg mener med mannfolk...)

Svigermor, svigerstefar, mamma og stefar, har møtt hverandre noen ganger, og vi har hatt det kjempekoselig (selv om mamma er livredd for sånne møter :lol: ) De to parene er veldig forskjellige; når det gjelder økonomi, verdier og smak, men jeg håper og tror at mamma og svigermor får et enda bedre forhold :D

Det blir et koselig bryllup, ihvertfall, der noen kjenner hverandre litt fra før! :D :D

Dette var min laange fortelling :oops: Kanskje noen gidder å lese den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svigermor ja.. tja, hva skal jeg si?! Hu er ei helt ok dame.. that`s it! Har ikke sånn veldig godt forhold til henne, men jeg vil ikke si at jeg har et dårlig forhold til henne heller..

Kan vel si at det kommer ann på formen hennes.. hun er nemlig alkoholiker. Syns ikke det selv da, men hu drikker altfor mye.. og da mener jeg ALTfor mye.. :( Hu har alltid gjort det i følge min kjære..

Saken er den at når hu er full så er hu så usakelig, sint på alt og alle og syns veldig synd på seg selv.. da er det så vidt jeg orker å besøke henne.. Men når hu er edru er hu verdens koseligte :) Da kan vi snakke i timer om alt og ingenting.. Bare så synd det er så sjelden.. :(

Av den grunn (at hu er alkoholiker) skal vi ha alkoholfritt bryllup.. Det nytter bare ikke.. hu klarer ikke styre seg hvis det er alkohol med i bildet, og kommer garantert til å ødelegge dagen vår.. Og det vil vi ikke ha noe av! Så da blir det alkoholfritt.. blir sikkert bra det også :)

Svigerfaren min er kjempealright.. de er skilt da, men bor like ved hverandre, så vi spiser middag sammen alle sammen når vi er på besøk (i Sverige) og sånn..

Jaja.. ble kanskje litt rotete dette.. Syns i allefall synd på samboeren min som er vokst opp med ei mor som drikker :( Julaften 2002 var den første hu var edru på som han kan huske..

Oh well.. litt om mine tanker..

Nå må jeg få gjort noe anna.. bake kake og sånn, for jeg har jo bursdag i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med dagen, mina-mor!!!

:hoppe::bursdag:

Og du...alkoholfritt bryllup er sikkert kjempebra det også :D

Ha en kjempefin dag da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den siste tiden fått et kjempegodt forhold til min svigermor. Før kjente jeg henne ikke så godt, og vi fikk aldri pratet sånn ordentlig sammen. Nå bor vi en tomannsbolig. (og det er bare midlertidig altså). Det synes jeg er litt for mye av det gode, så det blir greit å flytte litt lengre fra hverandre om et års tid.

Men ellers har det vi det bra. Vi både trener sammen og jobber sammen faktisk.... jeg går på skolen og har ekstrajobb på samme avdeling på sykehuset som henne. Vi har alltid masse å prate om, handler klær sammen og byttelåner klær :D Jeg har vel egentlig fått et bedre forhold til henne enn til min egen mor.

Svigerfar er litt mer anstrengt. De er skilt og han bor på en liten røykfylt ungkarshybel. Men men, vi kommer greit nok overens.

Min samboer har et ok forhold til mine foreldre også. Helt greit liksom!

Foreløpig har vi bare fortalt mine foreldre om det forestående bryllupet. Synes kanskje det er litt tidlig å kringkaste det, og når alle foreldrene vet det da begynner vel alle diskusjonene...

Hvordan er det med dere? Har dere fortalt det til foreldrene deres og hvordan? Vi har jo for så vidt vært forlovet en stund, så det kommer sikkert ikke så overraskende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Måtte flire litt da jeg leste din historie om de første møtene med svigermoren din :lol:

Jeg har et veldig godt forhold til min svigerfamilie. Greie og hyggelige alle sammen. Svoger har vært en god støtte for meg i vanskelige perioder (var pga han jeg ble kjent med sambis siden sambis søkte sommerjobb på brorens jobb, der også jeg jobbet). De to svigerinnene mine har alltid tatt imot meg med åpne armer.

Svigermor er snill som dagen er lang.

Svigerfar er også snill. Men han er en "formell" mann - føler meg derfor aldri vel i hans selskap. Og hans nye er rett og slett en bitch - ikke mot meg, men ting hun har gjort og sagt mot barna til svigerfar!? Huff og huff... Altså svigerfar er en typisk taleholder. I små intime besøk reiser han seg og holder 30 minutter lange taler. Og han synger i vei (planlagt), og vil sønnene sine skal også spille og synge noen sanger :-?

Jeg vet i alle fall om EN som kommer til å holde tale i bryllupet vårt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Jeg skal bli svigermor!!!

Jeg synes nesten at jeg får den sønnen jeg aldri fikk selv.

Jeg skal prøve å være en grei svigermor - jeg lover!

Min egen svigermor var verdens beste, så der har jeg lært mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Jeg må si jeg har vært heldig med min svigermor. Hun har alltid stilt opp for meg i tunge stunder. Hun og jeg har en fin kontakt og vi ligner litt. Hun er veldig snill og er et flott menneske. Vi har med tiden kommet hverandre nærmere. Av hun og svigerfar, står jeg henne nærmest. Han er en grei kar han også. Men mer fjern på en måte. Likevel har vi en god tone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...