Gå til innhold

Malou's


Malou

Anbefalte innlegg

monja - Jeg jobber med saken, det kommer mer fra siste delen av turen etterhvert. Ikke minst et langt innlegg om NYC (så er dere advart!) :fnise:

Sille - det var fantastisk og absolutt et minne for livet! :-D

Amity - Jeg kan i allefall ikke annet enn å anbefale det!

Ok, here goes, i veldig vilkårlig rekkefølge... Ta-daaaaa: :duskedame:

Shoppinglisten

Brun NY Yankees caps

Koksgrå NY hettejakke

Sort I :hjerte: NY singlet

Rosa topp m/korte ermer og trykk på brystet (Steve & Barry)

Mørk- og lysrosa stripet singlet (Old Navy)

Mørk blå NY Yankees t-skjorte (til trening/hjemmebruk)

Lys grå NY t-skjorte (til trening/hjemmebruk)

Rød San Francisco hettegenser

Sorte sko med peep toe og kilehæl

Sorte Skechers sneakers i lav modell

Brune sneakers fra Puma med turkise striper

Rød topp med sort trykk og korte ermer (Billa Bong)

Hvit topp med ¾ lange ermer og sort mønster (Billa Bong)

Lys blå topp med korte ermer, v-utringning og liten lomme på brystet (Gap)

Mørk turkis topp med korte ermer (SJPs Bittenkolleksjon, Steve & Barry)

Sorte solbriller

Redken hårkur

Michael Kors parfyme

Brun metallic MAC øyenskygge (Satin Taupe)

Sort passe stor lakkveske (Nine West, kjøpt i veskehimmelen bedre kjent som Macy's NY)

Gull veske (Aldo)

Rødt langt kjede med perler i forskjellige størrelser

Langt sølvkjede med mynter (gateselger i Soho, NYC)

Øredobber med små perler i rosa, grønn/turkise toner

Øredobber med små perler i brunt og turkis

Store gullfarvede filigranøredobber (de har også smykker i veskehimmelen) ;)

Jernskilt med teksten 'Life is good'

NY nummerplate

Rosa neglelakk fra OPI (Heart Throb)

Ceriserosa neglelakk fra Essie (Foot Loose)

Sølvfarget neglelakk fra Essie (Loophole)

Pudder (Cover Girl)

Concealer (Neutrogena)

Øyenskyggeprimer (MAC)

Olivengrønn pasmina (gateselger i NYC)

Rosa/turkis pasmina (enda en gateselger i NYC)

Naturhvitt sjal med lilla mønster (Gap)

Sort nattkjole

Six-pack ankelsokker (alt skal med ikke sant?..) ;)

Rosa iPod etui (Virgin Megastore på Times Square, kunne tilbragt mange timer der)

CD - Sia - Some People Have Real Problems (se linjen over)

CD - Cat Power - The Greatest (se linjen over)

Langt gullfarget kjede med mange vedheng (Pilgrim, siste krampetrekning på Kastrup når vi kom hjem)

Knallrosa tynn hettegenser med korte ermer

Mi casa es su casa keramikkflis

Sort hettetrøje fra Carmel

Sort I :hjerte: NY handlenett

Sort (toilet)veske med NY trykk

Sminkepung med dyremønster (Sephora)

Eyelinerbørste (Sephora)

Nøkleknippe I :hjerte: NY

Nøkleknippe fra SF

Nøkleknippe fra Grand Canyon

Bjørnenøkleknippe fra Yosemite (ja da, souvernirmodus) :rodme:

Rosa mobilsmykke m/terning fra Las Vegas

Simly Sleep lette innsovningstabletter (selges i dagligvare i USA)

5 mer eller mindre glossy magasiner (2 stk InStyle, Costal Living, The New Yorker og Entertainment Weekly pga SATC special)

Gullfarvet klokke fra Guess med litt bling (Macy's NY)

Vinopplukker fra Napa

Vinpropp fra Napa

Revelon leppestift (Mauvellous)

Gullfarvet armbånd

Manicureset (i SF av en selger som var så pågående at jeg var tett på å ikke kjøpe noe som helst!)

Stor kopp med San Francisco skyline (Starbucks)

Termokopp (fra San Francisco den også)

Puh, den ble visst ganske lang :dåne:, men så har jeg jo tross alt vært borte i 3 uker også, i tillegg til lav dollarkurs. ;) Synes egentlig ikke det var så galt, det er jo mange billige ting i tillegg til at jeg faktisk (FAKTISK!) hadde opptil flere ting på handlelisten jeg ikke kjøpte (!!!)

Shopping er så visst ikke det viktigste i livet, men det gjør det det hele litt morsommere! :lur:

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har akkurat reservert billetter til SATC-filmen på fredag. Trodde nesten det var for sent å få billetter til premieredagen nå, men det var det heldigvis ikke. Møter mannen etter jobb. Ikke ofte jeg tar med mannen på chick-flicks, men har har jo mer eller mindre frivillig sett en del SATC episoder han også.

Jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stikker litt i magen når jeg ser dette. Drømmer om ny tur allerede til neste år, men det koster jo en del med fly, hotell, shopping og opplevelser så spørsmålet er om det blir penger til i det i tillegg til Sør-Frankrike. På nåværende tidspunkt er jeg villig til å droppe hele Sør-Frankrike, men jeg vet jo at det er deilig der også. Etter NYC er jo Sør-Frankrike mitt foretrukne reisemål, i hvertfall inntil videre.

Ok, litt mye veiarbeid i bakgrunnen på det webcam'et (!!)

Prøver å komme tilbake med mer "reisebrev" i løpet av kvelden. Nå fikk jeg forøvrig bilder av reisende Onkel Mac i hodet! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yosemite Nasjonalpark

Vi kunne begge tenkt oss en dag ekstra i Las Vegas, men siden vi hadde reservert alt i forveien satte vi kursen videre mot Yosemite Nasjonalpark. Det er jo ulempen med å ha hele turen lagt opp på forhånd, men i ettertid er jeg veldig glad for at vi gjorde det sånn så vi slapp på å bruke verdifull tid på å lete etter steder overnattingssteder.

På veien holdt vi pause på en rasteplass i ørkenen og jeg skal love at jeg skvatt litt når jeg så dette skiltet når jeg kom ut av bilen. For å si det sånn holdt jeg meg i sola og på de små asfalterte veiene og sjekket doen nøye før jeg satte meg ned...

Etter litt leting kom vi frem til Yosemite Peregrine B&B som for å si det mildt lå right in the middle of nowhere. Vi hadde foretrukket å bo i selve Yosemite Village, men selv om vi bestilte tidlig var det umulig å finne noe til en ok pris der. Vi ble mødt av eieren, en eksentrisk tidligere pensjonert dommer med grått tynt hår på toppen, hestehale og åpen buksesmekk (…) Jeg må innrømme at vi var litt skeptiske, men det viste seg å være et hyggelig sted. Bittelitt grenseoverskridene og skulle spise frokost oppe på kjøkkenet hos denne mannen, men heldigvis var hun som lagde frokosten veldig hyggelig og litt mer "normal" (eller hva jeg skal kalle det) og vi fikk da også noe gode tips om området.

Etter frokosten var det på tide å utforske området. Det minnet egentlig veldig mye om Norge, med fjell, daler og fosser. Veldig flott. Mannen var nok mer imponert enn meg hadde aldri sett en foss ”live” før. Jeg derimot har jo f.eks vært i Geiranger. Vi startet med å gå en sti igjennom skogen ut til et utkikkspunkt, deretter besteg vi en liten topp med snøføre og 360 graders utsikt over dalen før vi tok bilen videre til noen av stedene som var fremkommelige med bil der det selvfølgelig også var flere mennesker. Deretter tok vi en tur ned i dalen der vi blant annet stoppet ved Yosemites utgave av Brudesløret. Vi møtte en del våte folk på veien bort og når vi kom frem forsto vi hvorfor for man var så tett på at man fikk bruset fra fossen over seg. Det var en utrolig flott regnbue og jeg fikk da tatt noen bilder uten at kameraet tok skade av det (håper jeg i allefall...) I tillegg fikk vi også til mannens store glede sett en bjørn. På behørig avstand heldigvis og vi hadde selskap av en Park Ranger som var bevepnet, men jeg syntes fortsatt ikke det var nødvendig å bli stående så alt for lenge og vente på at den ble sulten... ;) Etterpå gikk turen opp igjen for å se solnedgangen før vi avsluttet dagen med takeaway pizza i bilen da vi ikke hadde tatt med i betraktningen at de andre spisestedene stengte allerede kl. 21. Det var ikke første kvelden vi mer eller mindre stupte i seng når vi kom hjem til rommet, men jeg tror dette var en av dagene vi var mest slitne.

Bridal Veil

Regnbue

Bjørnen!

Fullmåne

Dagen etter var det tid til å ta fatt på siste del av kjøreturen før vi skulle videre til New York. På veien ut av parken stoppet vi ved Mariposa Grove der det vokser mange eldgamle kjempestore store seqouia trær...og de var virkelig STORE, noen av dem kunne man til og med gå i gjennom.

Giant Grizzly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg kunne omstilt meg til NYC tid uten de store problemene enda, men nå må jeg se å komme meg inn i en litt mer normal rytme igjen snart. Det nytter ikke å være oppe til ett-to tiden om natten i lengden når jeg tross alt ikke kan sove lenge om morningen. Så nå har jeg planer om å legge meg veldig snart, hmm... skal jeg ta to Simply Sleep eller skal jeg prøve uten? Vil helst prøve uten, men jeg har ikke tatt dem sammenhengende siden jeg kom hjem og så fort blir man vel ikke avhengig heller (?) Ellers så ender det vel med at jeg sitter her og dingler til langt på natt igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en deilig ferie!

Var på deler av runden der for snart er år siden, og kunne gjerne tenkt meg tilbake. Var ikke i New York, så det bør kanskje bli neste USA-mål?

Var litt av en shoppingliste du har fått til! Rakk ikke så mye shopping vi, fikk hamstret treningsklær, men fant lite annet dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan i allefall ikke noe annet enn å anbefale NYC på det sterkeste! Hare ikke hørt om noen som ikke har likt seg der tror jeg, selv om mange ikke nok er helt på mitt nivå når heller! :obsessed-smiley:

Grundlovsdag i morgen og derfor fridag og jeg kan sove lenge. Deilig! :-D

Skal legge meg så snart jeg har postet dette innlegget for jeg er faktisk kjempetrøtt og det har jeg faktisk vært i hele kveld, men enda er jeg fortsatt våken (...)

Poster neste del av "reisebrevet" i et innlegg for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

St. Helena, Napa Valley

Kom frem til den mest idylliske B&B, Sunny Acres B&B beliggende i andre etasje i hovedhuset på Salvestrin Vineyard i St. Helena i Napa Valley. Jeg tror det er det kosligste stedet jeg har bodd noen gang. Det var tre rom, men vi var de eneste som var der og vi hadde stor balkong for med utsikt over vinmarkene for oss selv. Siden vi hadde hatt noen hektiske dager bestemte vi oss for å ta det litt mer med ro og nyte livet litt mer så vi gikk ut og spiste middag og etterpå kjøpte vi med oss en flaske vin som vi drakk vi vin på balkongen under månen og stjernehimmelen. :romantikk-smiley: ;)

Dagen etter var det tid til å se litt mer av Napa Valley. Vi tok bilen og kjørte et stykke oppover i dalen til et sted som het Calistoga der vi gikk en tur, kikket litt i butikker og sånn før vi kjørte tilbake til St. Helena og kikket litt rundt der. Så dro vi til en annen vingård litt lenger ned i veien som hadde en stor deli og kjøpte inn litt forskjellige oster, pålegg, brød og diverse annet til lunsj/middag. Så tilbake til der vi bodde til vinsmakning som forøvirg inkludert i oppholdet. De hadde både veldig god hvitvin (Sauvignon Blanc) og rødvin (Cabernet Sauvignon) så vi endte med å kjøpe to flasker rødvin som vi tok med hjem (en i hver koffert) og en hvitvin som vi drakk til lunsjen/middagen etterpå. Vi fikk også en veldig koslig snakk med hun som jobbet i butikken som opprinnelig var fra LA men hadde søkt ly fra trendy og masete LA i Napa (hennes egne ord.) Hun fortalte oss blant annet at det i Napa var ganske vanlig å ta med sin egen vin når man gikk på restaurant og at man da kun skulle betale en korkavgift til eieren av restauranten. Men man skulle sørge for at man ikke tok med en vin som restauranten hadde på vinkartet for dette ble sett på som uhøflig. Vi synes dette var såpass annerledes at vi ble enige om at vi neppe hadde turt å gjøre dette selv. Det ble heller ikke en aktuell problemstilling da vi allikevel hadde planlagt etterfølgende picnic i den koslige hagen. Jeg lover at vi koste oss skikkelig med god mat og vin og opptil flere besøk av CJ, en av hundene til eierne. Resten av dagen tilbragte vi med å slappe av og kose oss på vingården i tillegg til å klargjøre kofferent til neste dag og sette kursen tilbake til San Francisco International der turen startet to uker tidligere.

Welcome to Napa Valley

Sunny Acres B&B

Bjørn i Napa!! :skratte:

Next up; NYC...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en FANTASTISK shoppeliste! :)

... og utrolig morsomt å lese reisebrevene dine, jeg blir bare mer og mer misunnelig. Nå gleder jeg meg til rapporten fra NYC!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt meg å skrive om de deilige dagene i NYC i dag Lano, men så ble det til at jeg nøt det gode været i stedet for hvem vet hvor lenge dette varer..? Har ligget i hengekøyen og lest SATC special i Entertainment Weekly og er klar for filmen i morgen. Det ville forøvrig være typisk meg (jepp det har skjedd opptil flere ganger før ja!) og begynne å skrive reisereferat nå, men jeg SKAL legge meg veldig snart for jeg skal opp ekstra tidlig i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Napa Valley :hjerter:

Tuuuusen takk for at du deler disse reisebrevene med oss, og bildene. Det høres bare helt fantastisk ut!

Og når du skriver om Napa Valley kan jeg jo ikke la være å tenke på en viss Big som dro dit og kjøpte en vingård. Åh, gleder meg til filmen!

:hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte faktisk på det med Big og vingården i Napa jeg også Amity. ;) Gleder meg til filmen i kveld!

Hvordan reiste dere rundt? Bil? Tog? Fly?

Vi hadde først 4½ dager San Francisco før vi leide bil og kjørte nedover langs kysten til Carmel-By-The-Sea og Big Sur, så videre til Grand Canyon, Las Vegas, Yosemite og Napa, så tilbake til flyplassen i SF og fly til NYC. Vi kunne nok godt ha hatt litt mer tid noen av stedene, men sånn blir det jo fort når man reiser såpass langt vekk og gjerne vil se litt forskjellige steder når man først er der. I planlegningsfasen så vi på noen sånne pakkeløsninger der hele turen var lagt opp på forhånd av et reisebyrå. Det var et mye mer intensivt opplegg enn det vi hadde, så jeg er veldig glad for at jeg sto på mitt og at vi ordnet det hele på egen hånd. Vi hadde kun ett sted der vi kun overnattet en natt, i Barstov på vei ut til Grand Canyon og det var kun fordi vi ikke gadd å kjøre hele veien i et strekk.

Sto opp klokka 06 i dag, definitivt ikke noe jeg ønsker å gjøre til en vane.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg! :-D

Så har jeg sett SATC filmen. Jeg likte den kjempe godt. Den var faktisk som jeg hadde forventet og jeg synes den var tro mot serien. Den var både morsom, trist og romantisk og det var veldig deilig å se Carrie, Charlotte, Miranda, Samantha og alle de andre igjen. Jeg blir definitivt nødt til å se den igjen når den kommer på DVD for jeg tror jeg gikk glipp av masse detaljer. Dessuten er jo alene NYC som kulisse verdt å se den igjen.

Mannen syntes også den var morsom, han lo høyt flere ganger. Tror aldri jeg har vært i en kinosal med så mange kvinner og så få menn før. Det var en opplevelse i seg selv. Folk begynte å klappe alllerede under reklamene før filmen gikk i gang. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her, men jeg må innrømme at jeg fortsatt sliter med å komme tilbake til hverdagen. Det er jo forsåvidt ikke noen overraskelse... Har masse å gjøre på jobb og er litt fustrert over at det ikke har skjedd noe som helst mens jeg var vekk. Det er jo forsåvidt ikke noen overraskelse det heller, men ganske fustrerende allikevel. Ikke bare bare å ta ut en hel måned av kalenderen og vips så nærmer det seg kvartalsavslutning igjen, når man nettopp hadde startet på et nytt kvartal. Ikke at jeg på noen måte angrer på ferien, men jeg hadde nok fortrengt litt hvordan det kom til å være når jeg kom tilbake. Det blir man jo nødt til.

Var på jentekveld på lørdag. Veldig koslig, men jeg var litt slappere på søndag enn det som var planen... og neste helg har vi opplegg hele helgen...

Har ikke fått skrevet ferdig "reisebrevet" fra NYC ennå, men jobber med saken. Vil gjerne ha det med siden jeg jo har fra resten av turen. Men det er jo ikke for sent, bare jeg som stresser meg selv enda litt mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke stress med det du, bare la det komme når skrivelysten og minnene dukker opp.

Jeg vet hvordan det med hverdager er etter en ferie som man egenetlig kunne vært på i ubestemt tid.

Jeg er desperat etter ferie snart. Heldigvis har jeg en uke å ta ut før vi drar til Oz i august/september. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med litt forståelse Amity, selv om jeg vet så alt for godt at det ikke er spesielt synd på meg...

Oz i august/september høres fantastisk ut, nyt å ha det å se frem til!

Buckcherry - Everything

Minner meg sånn om NYC!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Titt-tei... ;)

Lider av et tilfelle av akutt dagboktrøtthet igjen tror jeg. Skulle ikke forundre meg om det henger litt sammen med fest både fredag og lørdag og slitsom start på påfølgende uke, selv om jeg sov 18 timer "natt" til mandag...

Til gjengjeld har jeg nettshoppet i dag. Et par sølvballerinas, to Essie neglelakker (på eBay - en orange, en vinrød) i tillegg til at jeg har lagt inn bud på en rød veske på eBay. For at ikke det skulle være nok kjøpte jeg et sort skinnarmbånd med gullperler i går og har sett på noen anheng i dag. Hjelp!!...

Kjempefin solnedgang nå nettopp. Måtte frem med kameraet og ta bilde av de flotte røde skyene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...