Gå til innhold

Malou's

Malou

Anbefalte innlegg

Hjemme igjen etter koslig julefeiring i Norge. Etter over 8 år i utlendighet har Danmark blitt hjemme, men hos mamma er jeg stadig hjemme der også. Ser ikke på Norge som hjemme lenger tror jeg, selv om jeg jo stadig føler meg norsk.

Vi kom hjem i går kveld. I dag har vi i hovedsak bare nytt å være hjemme igjen i tillegg til at vi har ryddet og pakket ut og jeg har vasket klær. Har også vært en tur ute i sola som overraskende nok dukket opp i morges, eller i formiddag var det vel...

I kveld har jeg tatt hårkur i mens jeg har sett Waitress. Har begynt å føne håret et par ganger i uka etter at jeg klippet meg i november og nå har jeg i tillegg fått flathjern i adventsgave fra mannen så nå blir jeg nødt til å være flinkere til å ta vare på håret for å prøve å forhindre at det blir helt uttørret.

Nå er jeg i gang med å lakke neglene gullfarget til nyttårsfest i morgen. Etter å ha vært hjemme på nyttårsaften bare oss to de siste mange årene skal vi nemlig på fest hos venner i morgen og da må jeg jo benytte sjansen og stæsje meg opp litt. I :hjerte: som kjent stæsj!

Apropos stæsj så ble det jo som vanlig en tur på shoppingsenter i juleferien. Hver gang jeg skal til Norge innbiller jeg meg at jeg skal finne masse spennende i de butikkene som ikke finnes her i DK selv om jeg jo innerst inne vet at det i hovedsak er det samme som her. I tillegg er nok ikke romjulsshopping det idelle for en som nesten aldri finner noe på salg. Men jeg fant da et sort sjal med frynser og blomster på Bik Bok, et armbånd i sort og gull og et par røde øredobber på Glitter i tillegg til en lilla topp på Cubus. Veldig fornøyd med det, det skal nemlig som oftest ikke så mye til. ;)

Om en time går vi inn i 2007's siste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble litt i tvil om den gullneglelakken. Den passer definitivt bedre på tåneglene, men det får bare gå for jeg gidder IKKE ta den av igjen og legge på ny. Ikke har jeg den perfekte rosa neglelakken som jeg ser for meg heller. En som er akkurat sånn passe rosa, ikke knall men heller ikke hvit/dus/gjennomsiktig. Noen som har noen tips? Kikke litt på Essie eller OPI kanskje? Har en litt gammelrosa som kunne ha vært aktuell, men den begynner å bli litt for tykk til å legge pent i tillegg til at den snart er oppbrukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med sort da? Det har jeg litt dilla på for tiden. Var i england for litt siden og der var det så mange kule damer med korte, sorte negler, så da måtte jeg også ha. :) Eller så er jeg glad i dyp, dyp rød -nesten sort - til festbruk vinterstid, men jeg gidder egentlig svært sjelden. Om sommeren liker jeg best en transperent lys en, syntes det er pent til brune hender.

Vel overstått jul forresten, og velkommen tilbake til KG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Mie! :)

Tror sort blir for hardt mot min hudfarge, men jeg har vært inne på mørkebrun. Har nemlig to forskjellige nyanser liggende. Mørk vinrød kjørte jeg på julebord tidligere i måneden, lys rosa/hvit i romjula, nå har jeg lyst på noe annet. Ellers så er det ikke så veldig ofte jeg gidder jeg heller.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har jeg kastet ut jula. Det eneste som er igjen er glasskuglene i kjøkken- og stuevinduet. De tror jeg at jeg beholder i hvertfall til i morgen, kanskje ut uka. :nedtrapnings-smiley: Deilig å ha stua tilbake i så og si normal tilstand, den har jo vært i julemodus i en måned nå.

Om et par timer drar vi til venner på nyttårsfest. Jeg har nettopp vært i dusjen og skal i gang med å ordne hår, sminke og klær snart.

God nyttårsaften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk monja! :smilbla: Godt nyttår til deg også og eventuelt andre som måtte være innom.

Vi startet det nye året med å gå hjem fra fest i natt fordi vi ikke kunne komme igjennom til taxisentralen. Det kom forsåvidt ikke som noen overraskelse så vi hadde på forhånd utstyrt oss med ekstra klær og refleksvest i bilen. Vi brukte ca 1½ time på turen og var hjemme litt før halv seks i morges. En frisk start på det nye året og ikke minst er jeg overbevist om at jeg gjorde underverker for formen i dag. ;) Dessuten er det jo veldig praktisk å allerede ha gjort unna nyttårsturen og bare kunne slappe av inne med god samvittighet i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nyttårshilsen Ada Blûe. :)

Turen hjem var faktisk veldig fin, hvis man ser bort i fra at den forgikk litt vel sent (eller tidlig) og at vi hadde vært på fest i ca 10 timer eller noe sånt... Men det var nesten helt skyfritt, måneskinn, rundt 0 grader og veldig flott. For ikke å snakke om hvor spreke vi følte oss når vi kom hjem. ;)

Men det ble veldig sent/tidlig og det ble ikke til mer enn 6 timers søvn. :søvn: Prøver å holde meg våken nå så jeg heller kan legge meg tidlig i kveld, men jeg er ikke sikker på om jeg klarer å motstå en liten lur på sofaen. Med liten mener jeg 2-3 timer. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår, Malou! Henger meg på resten her og utnevner deg til en sprek nyttårsfeirer!

Vi gikk hjem vi også, men det er ikke mer enn ti minutter, så jeg skal ikke skryte på meg at jeg er spesielt sprek som gikk den biten.

Nyt sofaen, det har du fortjent!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Amity! :smilbla: Jeg har nettopp vært inne i din dagbok og lest og deretter skrevet også kommer jeg hit og ser at du har vært innom.

Fant denne inne hos Amity:

Me likey!

Mannen sover på sofaen, mens jeg holder meg fortsatt våken ved å sitte her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hva jeg ønsket meg for 2007, om jeg hadde noen spesielle ønsker i det hele tatt, men jeg vet i allefall hva jeg ønsker meg for 2008; at de jeg er glad i holder seg friske, det skal man aldri ta for gitt...

Jeg er takknemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sett The Jane Austen Book Club i kveld. Likte den, feelgoodfilm, selv om jeg nok misset noen av Jane Austen referansene. Skal vurdere å lese noen av bøkene etterhvert tror jeg. Er jeg den eneste som ikke har lest noe av Jane Austen??

Nå skal jeg legge meg, jobb i morgen. Back to reality.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at du har hatt en fin jule- og nyttårshelg. I morgen er det tilbake til hverdagen igjen, men det går jo det også

Ønsker deg

Et godt nytt år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår, Malou - gleder meg til å følge med deg videre i dette nye året!

Og jeg hiver meg på de andre her - det var jammen meg en frisk start på det nye året du! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for nyttårshilsninger Bettie & Frk. Stella. :smilbla:

Var det noen som sa godt trøtt år??? Bomull i hjernen fra morningen, selv om jeg sov litt lenger enn vanlig også. Rimelig tafatt de første par timene på jobb, men det begynner heldigvis å bedre seg litt nå. Første dag etter ferie vil alltid være første dag etter ferie (også selv om jeg jobbet et par timer på formiddagen på nyttårsaften). Det hjelper jo ikke akkurat på med snudd døgnrytme grunnet nyttårsaften og problemer med å sovne i går kveld selv om jeg kun hadde sovet ca 6 timer om "natten".

Heldigvis er det kort og travel uke som kommer til å gå kjempefort og snart er det fri igjen.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lest noe Jane Austen jeg heller, men har sett Pride & Prejudice, da. I BBC-utgaven. Den har jeg vel faktisk liggende på en dvd her ett eller annet sted... ;)

Godt nytt år, forresten! Hørtes ut som en knallbra start på det nye året! Vi gikk også hjem igjen, jeg hadde fått med en refleksvest av svigers, så jeg måtte lede troppene. Nå var det forsåvidt gatelys der vi gikk, men det var nå greit at vi var synlige likevel! (hvordan noen kan unngå å se en gjeng på 10 stk som sjangler gatelangs er en annen diskusjon... ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår til deg også Lano! :) Vi gikk nesten utenfor veien hver gang vi møtte bil der det ikke var fortau. Man vet jo aldri hvordan formen er på de som er ute og kjører, spesielt på en sånn dag...

Jeg har også sett Pride & Prejudice, både BBC-serien og filmen. Har også lyst til å se Sense & Sensibility, starter nok med filmversjonen med Kate Winslet og Emma Thompson.

Så var årets første arbeidsdag overstått og jeg er plassert i under teppet med den bærbare i fanget mens mannen sover litt i den andre enden av sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe
Jeg husker ikke hva jeg ønsket meg for 2007, om jeg hadde noen spesielle ønsker i det hele tatt, men jeg vet i allefall hva jeg ønsker meg for 2008; at de jeg er glad i holder seg friske, det skal man aldri ta for gitt...

Jeg er takknemlig!

Det er mye å være takknemlig for, men så alt for lett å ta for gitt - inntil en dag...Det er en velbrukt klisjè, men jeg tror det er noe i det; at man finner lykke i å sette pris på livets små gleder.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...