Gå til innhold

Malou's

Malou

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja tenk nå er det kun 3 uker igjen Sari og monja!! Tiden går utrolig fort nå. Om 3 uker as we speak er vi i San Fransisco. Vi reiser tidlig om morningen om søndagen, men med tidsforskjellen kommer vi frem ganske tidlig California tid så vi "får" nesten hele søndagen en gang til. Selvfølgelig "mister" vi jo denne tiden igjen når vi drar til NYC og deretter hjem, men who cares about that..?? ;)

Kom hjem fra workshop i Sverige fredag ettermiddag. Det var veldig bra, men rimelig intensivt så jeg var ganske trøtt når jeg hentet mamma på flyplassen kl. 22 om kvelden. Jeg er jo ikke akkurat kjent som den den som går og legger meg først... :sjenert: Til gjengjeld var utrolig deilig og sove lenge lenge i går og bare slappe av og kose seg store deler av dagen.

I dag har vi vært på Holmegaad Glasværk også har vi gått kveldstur etter middag. Nå har både mannen og mamma lagt seg, men jeg har jo fri i morgen så jeg blir nok sittende oppe en liten stund til og bare nyte litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt ei ferieuke nå, jeg. Det har vært delig. Vært litt på fjellet og litt hjemme.

Er det ikke mer enn 3 uker til dere drar. Tiden går i grunnen veldig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres deilig ut med en friuke Bettie. Jeg har også fri, i dag og i morgen. I morgen er helligdag (o'store bededag) og i tillegg har jeg tatt den siste feriedagen min for dette ferieåret i dag. Våknet forholdsvis tidlig, men så sovnet jeg også unormalt tidlig i går kveld. Har kost meg med rundstykker, te og juice til frokost og litt husmor-TV. :fnise:

Senere i dag skal jeg til frisøren. Som alltid er det en god stund siden sist så det skal bli deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med fridag. Vi har hatt skikkelig knallvær i dag. Har tilbragt dagen utenfor i sola; lest i "How To Kill A Mockingbird", spist lunch (hveder, en dag for sent) og ordnet litt. Mannen er i gang med "prosjekt stenbed". Nå har det skyet over litt og jeg har gått inn og tent opp i ovnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig vær her også! Nydelig og varmt! Jeg har hatt sesongens første handletur på hagesenter i dag. Kjøpte bl.a bark, men som vanlig bommer jeg på mengden og kjøpte sånn ca halvparten av hva jeg burde kjøpt. (men så kan jeg jo bare dra tilbake i morgen og supplere og hvem vet - kanskje jeg finner noe annet som frister da også)

God helg, Malou!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Sari! :-D

Enda en deilig dag. Vi har faktisk spist årets første utemiddag i solveggen i ettermiddag. Grilling selvfølgelig. Med hjemmelaget potetsalat med krydderurter og creme fraiche og tomatsalat med mozarella til. Ellers har vi vært på plantesenter vi også. Kjøpte noen planter til det nye beddet, i tillegg til at jeg har kjøpt en oregano og en sommerblomst. Jeg som vel hadde lovt meg selv at jeg ikke skulle kjøpe mer før vi kommer hjem i fra ferie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker igjen :hoppe:

Oppskrift på potetsalat mottas med takk :mrgreen: Jeg får så innmari lyst på grillmat når jeg leser om det i andres dagbøker. Men dessverre er nok ikke temperaturen riktig for det enda. Har store forhåpninger til uka som kommer nå, for det skal visstnok bli en forsmak på den skikkelige våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola har skint her også, men det har vært litt for kald vind til å sitte ute og spise. Men det nærmer seg utespisetid - helt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen ble for sen til at vi kunne spise ute i dag Bettie, men til gjengjeld tok vi lunchen utenfor, i tillegg til at vi også har tilbragt resten av dagen utendørs. Har hjulpet mannen med å gjøre ferdig "prosjekt steinbed", resultatet ble veldig bra. Har også klippet gresset. Tydelig at det er en stund siden sist for jeg husket nesten ikke hvordan jeg skulle få i gang gressklipperen. :ler: Til mitt forsvar kjøpte vi ny sist år.

Potetsalaten er veldig enkel Monja. Husker ikke om det er fra en oppskrift eller noe vi har oppfunnet selv. Du kutter bare opp potetene i biter/skiver og koker dem. Når de er ferdig heller du dem over i en bolle og tilsetter fra du måtte ha av ferske (eller tørkede) krydderurter (f.eks rosmarin, timian, basilikum, oregano, gressløk etc.). Så pleier vi å la potetene stå og kjøle seg litt ned før vi tilsetter 3-4 spiseskjeer (eller etter behov) med creme fraiche og krydrer med salt og pepper. Veldig enkelt og veldig mye bedre enn det man kjøper ferdig på boks.

Om 2 uker er vi i San Francisco! :danser: Mye bedre å prøve å fokusere på det enn at det er mandag (og full arbeidsuke!!!) i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feiret like så godt baksmellen på 2400,- med å bestille meg en hvit bluse/tunika og et blått/beige stripete skjørt på Bon A'Parte :positive-thinking-smiley:

Nå -> prøve å :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om ikke jeg skal feire baksmellen med å handle noe og. Det virker ganske så fristende nå iallefall. Det er bare det at jeg må finne noe først :fnise:

Regner med at shoppefingeren løper løpsk i USA? Iallefall nå når dollaren er så lav? Hvordan er den mot den danske kronen forresten?

Jordmora vi hadde på siste fødsel bruker å reise til USA for å shoppe. Hun skal dit med familien i september og gleda seg stort. Sist hun var der reiste hun alene og kom hjem med 60 kg bagasje :fnise: Det ble snakket en del shopping mellom riene for å si det sånn :ler:

Håper du får en fin mandag og at de nesten 13 dagene går med lysets hastighet :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt av et tidspunkt å være på KG på monja! :ler:

Angående baksmellen så tenker jeg sånn at den jo kunne vært mye verre, så på en måte har jeg jo spart penger. :fnise:

Dollaren står i ca 5 DKK for tiden. Når vi var der for 3 år siden mener jeg å huske at den var ca 7 DKK, litt lavere enn Euroen. Ikke dumt, i hvertall ikke shopping-vice.

Sitter og venter på at trafikken skal roe seg litt ned, ser ut som om det tar lang tid i dag (typisk mandag). Men jeg har et møte kl. 10 så jeg må se og komme meg av gårde nå.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Urk, ikke helt klar for jobb tydeligvis. Det er veldig stille her, bare meg fra teamet og generelt lite folk i avdelingen. Mange som tar ut de siste feridagene sine tydeligvis. Jeg er egentlig bare klar for 1) og reise NÅ eller eventuelt bare 2) sitte i :sol: med solbriller og bok.

Istedet må jeg prøve å ta meg sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte det nesten selv om det nok ikke akkurat ble verdens mest produktive dag. Det er vel nesten ingen ting som tar så knekken på min arbeidslyst som mandag og et nesten tomt kontor.

Veldig deilig å komme hjem i hvertfall. Gikk en tur i sola etter middagen med "chill out" playlisten fra iPoden på øret. Deilig å få nyte litt av det fine været og rense hodet.

Her er forøvrig skjørtet og tunika/blusen jeg bestilte i går. Skikkelig sommer outfit, men jeg kommer nok ikke til å bruke det sammen, det blir litt for søtt for meg. Men tunikaen sammen med f.eks et olaskjørt og skjørtet sammen med en stilig topp håper jeg blir bra. Nå gjenstår det bare å se om jeg noen gang kommer meg ut av døra i en hvit tunika uten å få en eller annen flekk på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om arbeidslysten er helt topp i dag heller, men i det minste er det bedre å jobbe hjemmefra når det allikevel nesten ikke er folk på kontoret. Jobber hjemme i morgen også også skal jeg inn på kontoret torsdag og fredag når det etter planen skulle være litt flere folk der.

Senere i dag skal jeg til tannlegen. Not cool og litt for lenge siden sist. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ups

Burde ikke shoppe jeg nå som det bare er 12 dager igjen, men jeg har vært jo vært ganske flink en stund nå... :lur: Dessuten har jeg allerede bestilt det, i går kveld. Får skylde på våren tenker jeg. :fnise: Ikke var det spesielt dyrt heller, kom på 126 DKK inkl. porto. Tror det kommer det til å bli veldig fint i sommer med litt brune armer.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk armbåndet i posten i dag. Kjempfint, tror det blir det perfekt sommeraccessory.

I morgen skal jeg (desverre) ikke jobbe hjemmefra og må opp tidligere så da er det vel på tide og legge seg snart. Sitter her med nypussede og nyflossede (eller hva det heter...) tenner. Nytt og bedre liv etter tannlegebesøk dere vet. ;)

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...