Bettie Skrevet 24. mars 2008 #541 Del Skrevet 24. mars 2008 Deilig med ridager, ja. Hyggelig med besøk, og hyggelig å få huset for seg selv igjen. Plenklipping har det ikke blitt enda, men jeg har stusset noen trær og busker. Men nå ligger et hvitt teppe over gresset og det er kalde grader. Hvor ble våren av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 25. mars 2008 #542 Del Skrevet 25. mars 2008 Bare 40 dager igjen til dere reiser til NY! Heldige dere er Har dere planene klare for hva dere skal se og gjøre der? Jeg er misunnelig, bare så du vet det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #543 Del Skrevet 25. mars 2008 Vi er nok flere som har etterlyst våren i påsken Bettie. Den dukker forhåpentligvis opp igjen snart. Har nettopp sett avslutningen av sesong 5 av The L-Word og sitter litt igjen med følelsen av at det var mitt hjerte som ble knust. Ja da, jeg vet det bare er TV, men når man har fulgt med i en serie noen år blir det jo nesten som om man kjenner personene litt. Ser forøvrig veldig frem til nye Grey's epiosder den 24. april! Så var første arbeidsdag etter påskeferien overstått. Det er jo aldri noen høydare. Jobben er forsåvidt ok, men spesielt nå når jeg har hatt fri en stund kjenner jeg at den ikke betyr så mye for meg. "Problemet" er at jeg ikke vet hva jeg har lyst til å gjøre istedet heller. Det idéelle måtte være å si opp jobben, ikke ha noen planer om å finne en ny den nærmeste fremtid og "finne seg sjæl", hva det nå måtte innebære. Uten at det fikk økonomiske konskvenser selvsagt (...) 40 dager igjen ja Sille. Litt lenger før vi lander i NYC da, vi skal jo være to uker på Vestkysten først. Har en del planer, men må definitivt huske å NYTE. Jeg tror jeg har ønsket meg tilbake til NYC så og si hver dag siden vi var der første gang for tre år siden, så jeg tror det nesten blir litt surrealistisk og komme dit igjen. Gleder meg til å se litt mer av SoHo, Village'ene, vi skal definitivt i Central Park igjen, ut å gå på Brooklyn Bridge (det gjorde vi ikke sist gang) etc. Dessuten gleder jeg meg veldig til Grand Canyon, kjøreturen nedover Stillehavskysten sør for San Fransisco og San Fransisco selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #544 Del Skrevet 26. mars 2008 Danmark - Tjekkia istedet for Desperate Housewives!! Burde boikotte dansk TV2 for evig og alltid... Hadde tenkt til å se litt piratserie istedet, men så ringte mamma, jeg skulle dusje etc og vips så er kvelden nesten over. Så da blir det nok til at jeg leser før jeg legger litt meg istedet. Har kjøpt to tykke nye blader i dag; InStyle US og svenske Drömhem & Trädgård. Sistnevnte har jeg aldri kjøpt før, men har kikket på det flere ganger. _________________________________________________ Barndomshjemmet mitt ble solgt for et par uker siden og nå har mamma kjøpt seg leilighet. Jeg er velig glad på hennes vegne, samtidig som det er litt rart at jeg har sett barndomshjemmet mitt for siste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #545 Del Skrevet 27. mars 2008 Hjemmearbeidsdag i morgen. Nesten helg! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #546 Del Skrevet 28. mars 2008 Så er den berømte fredagskvelden her. Ukas høydepunkt! :-D Jeg er alene hjemme i kveld, mannen har nettopp dratt avgårde på utrikningslag. Planen er som følger: Italiensk tomatsuppe med mascarpone og soltørrede tomater og hvitløksbrød til middag. Ferdigrett for jeg er jo som sagt alene hjemme. Forutenom finalen i X-Faktor har jeg planer om å se film; Mansfield Park kjøpt på tilbud for 30 kroner for en stund siden. Også skal jeg ha is til dessert - det er jo tross alt fredag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sari Skrevet 28. mars 2008 #547 Del Skrevet 28. mars 2008 God fredag! Siden vi er i det italienske hjørnet her inne kan jeg opplyse om at jeg gumler italiensk Prosciutto (øh...spekeskinke). Men det er dårlig med is her hos meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #548 Del Skrevet 29. mars 2008 God fredag...eh lørdag til deg også Sari. Skikkelig filmhelg dette her. Så Mansfield Park i går. Veldig sjarmerende. Jeg Jane Austen tydeligvis. Senere så jeg litt av L'Auberge Espagnol i går og resten i formiddag. Synes hovedpersonen var såpass irriterende at det forsåvidt ødela en del av filmen for meg, men bortsett i fra det var den ok. I kveld har jeg sett The Island sammen med mannen. Typisk actionfilm, men om ikke annet en liten tvist da, og nydelige Scarlett Johansson. Oppdatert filmliste: Inntil videre har jeg sett følgende filmer i 2008: The Jane Austen Book Club -> 4 Gone Baby Gone -> 3+ Bee Movie 3 National Treasure: Book of Secrets -> 2 Babel -> 5 2 Days in Paris -> 1 The Departed -> 5 Jumper -> 3 Mansfield Park -> 4 L'Auberge Espagnole -> 2 The Island -> 3 Nå skal jeg vaske hår. Dessuten skal jeg prøve å unngå og være alt for sent oppe i natt da vi jo tross alt mister en times søvn pga overgang til sommertid. Jeiiii for sommertid, blæh for en times mistet søvn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #549 Del Skrevet 30. mars 2008 Har vært ute noen timer i dag og merker at jeg nok skulle ha smurt meg med solkrem i ansiktet. Er litt rød og stiv i huden i kinnene. Det har ikke vært knallsol, men litt lettskyet og vind, men det er ingen tvil om at sola tar allikevel. Må huske på det neste gang. Dro på plantesentert sammen med mannen i ettermiddag for å kjøpe noen flere vårblomster. Endte opp med to mørkerosalilla kugleprimula, to småblomstrete rosa noen som jeg ikke husker hva heter, en timian også kjøpte jeg et oppstammet prydplommetre med røde blader og rosahvite blomster som jeg har plantet i en stor potte som nå står på terassen. I tillegg har jeg pottet om en sommerfugllavendel og tatt ut noen planter fra vinteroppbevaring. Det ble så utrolig mye kosligere på terassen med en gang. Har flere planter som bør pottes om, men jeg må kjøpe noen nye litt større krukker først. I kveld har vi spist hjemmelaget pizza og drukket litt rødvin, noe som forhåpentligvis medfører at jeg ikke sovner så alt for sent i kveld. Det er jo veldig deilig at vi endelig er tilbake på sommertid, men den første mandagsmorningen etter ser jeg ikke akkurat frem til. Ikke at jeg pleier å se frem til mandagsmorninger ellers heller forsåvidt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sari Skrevet 31. mars 2008 #550 Del Skrevet 31. mars 2008 Tror nok dere har litt mer vår enn det vi har, selv om det absolutt begynner å ligne på noe her også. Den mnd vi går inn i nå er jo ganske fasinerende, den kan by på det meste når det gjelder vær. Om en mnd kan jeg plante blomster i krukker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #551 Del Skrevet 31. mars 2008 Det er som sagt vårblomster vi snakker om her også Sari, ikke sommerblomster. Har ikke kjøpt så mye ennå, og har heller ikke planer om å kjøpe særlig mye mer før etter vi kommer hjem i fra ferie. Dessuten har jeg et lite rom på baksiden av garasjen med vindue som jeg kan bruke til oppbevaring hvis det plutselig blir nattefrost igjen, noe jeg selvfølgelig sater på at det IKKE blir. Men litt lenger foran er vi nok, her "sydpå." Puh...jeg har vært trøtt i dag. Er det forsåvidt fortsatt. Godt at noen har hjemmekontor i morgen og kan sove "lenge." Mannen er på årsmøte i grunneierforeningen. Jeg tar meg av oppvasken istedet, noe som ikke akkurat er meg i mot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sari Skrevet 31. mars 2008 #552 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg er forresten så misunnelig på den USA-turen din at jeg ikke har ord! Håper du legger ut reisereferat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 1. april 2008 Forfatter #553 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Det skal nok bli reisereferat Sari. Åh... I dag skulle man hatt fri! Det har bare vært det knallværet i dag, 12-15 grader, strålende sol og vindstille. Ja jeg sa vindstille, noe som aboslutt ikke er noen selvfølgelighet i det flate landet. Var ute en kort tur midt på dagen, noe som bare medførte at det var enda tristere å måtte sitte inne og jobbe. 33 dager igjen i dag! Ser ikke ut som om det blir noe problem at monja ikke føder før jeg drar i heller... Endret 1. april 2008 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 4. april 2008 Forfatter #554 Del Skrevet 4. april 2008 Fredagskveld! :-D Sånn bortsett i fra at jeg fortsatt jobber litt da. Kvartalsavslutning og alt det som følger med... Men jeg har rødvin og kun noen småting som skal gjøres. Kom hjem i fra jobb halv ni, spiste middag og slappet av litt før det var frem med PC'en igjen. I morgen får vi to vennepar på besøk. Hadde egentlig planer om å shine litt i kveld, men etter denne arbeidsdagen/uka får det vente til i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 6. april 2008 #555 Del Skrevet 6. april 2008 Det har vært et par vårdager her også, og de har jeg brukt ute i hagen. Har beskjært fruttrær, så nå har jeg bare ett igjen. Og tulianene blomstrer ute. Men i dag snødde det litt igjen. Det er vel vår det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sari Skrevet 6. april 2008 #556 Del Skrevet 6. april 2008 Fredagskveld! :-D Søndagskveld. He en fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 7. april 2008 Forfatter #557 Del Skrevet 7. april 2008 Bettie & Sari :-D Den kommer like uventet og upassende hver gang den søndagskvelden. Nå skulle jeg heldigvis bare jobbe i dag også har jeg fri i morgen og på onsdag, det gjorde det en hel del lettere. Hadde i utgangspunktet planlagt fri i dag også, men fant ut av at det ikke gikk da jeg skal til Sverige med jobben torsdag og fredag så da hadde det ikke blitt noe vanlig jobbing denne uka i det hele tatt. Det hadde jeg ikke tid til etter en hektisk kvartalsavslutning. Trengte en dag til og fikse og rydde opp. Endte faktisk opp med å jobbe litt overtid i dag også, men siden jeg jobbet hjemme så var jeg heldigvis ikke "hjemme fra jobb" mer enn ca en time senere enn jeg pleier. Nå gjelder det bare å klare og gire ned. *puster dypt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 8. april 2008 #558 Del Skrevet 8. april 2008 Ja, ta et par gode pust slik at du får senket skuldrene og bli klar til noen fridager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 9. april 2008 Forfatter #559 Del Skrevet 9. april 2008 Fridagene som gikk veldig fort, svupp så var de borte. Men det har vært deilig med to fridager da, selv om jeg kanskje ikke har fått det ultimate ut av dem. Trengte nok mest bare å gire ned og bare være "meg selv." I morgen drar jeg til Sverige med jobben. Det er heldigvis ikke lange kjøreturen etter vi kommer over med fergen til Sverige, men jeg må tidligere opp enn vanlig allikevel. Er hos svigers nå sånn at jeg slipper den lange kjøreturen og rushen (!!) i morgen. Istedet får mannen lenger å kjøre, men han kjører heldigvis mot trafikken. Jeg hadde egentlig begynt og forbrede meg på at jeg skulle overnatte her alene (svigers er på ferie), men så tilbød mannen seg å bli med (nesten uten at jeg hadde beklaget meg)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sari Skrevet 13. april 2008 #560 Del Skrevet 13. april 2008 Den USA turen din nærmer seg med stormskritt! :-D Tipper den lave dollarkursen ikke er å forakte heller. Ha en fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå