happyhappy Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 Fergie synger om at voksne jenter ikke gråter, men det gjør vi jo Hvor ofte gråter du? Sjelden, en gang i mnd, hver uke? flere ganger i uka? Og hvorfor? --trenger ikke skrive dypt altså Jeg kan lett begynne å gråte hvis jeg er sliten, stressa, lei og ofte uten å vite hvorfor jeg griner.
Gjest Frk Åberg Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 Gråter ikke hver uke, men det er ikke spesielt regelmessig heller. Det avhenger av om det har skjedd noe spesielt, om jeg er sliten, premenstruell. Kan også gråte av filmer, men da kun når jeg er alene. Jeg må ærlig innrømme at jeg føler det som et litt nederlag å gråte foran andre (jeg kan gråte av ting som ikke har noe med egne opplevelser å gjøre, men er redd andre skal tro det hvis de ser meg gråte av en film). Syns ikke det burde være sånn, men det er sånn jeg føler det. Nå gråter jeg uansett nesten bare foran kjæresten min om noen, og han har jeg nesten aldri sett gråte, så det er vel noe med det også.
Wildy Skrevet 27. juli 2007 #3 Skrevet 27. juli 2007 Veldig forskjellig. Grine en skvett gjør jeg rett som det er; over triste filmer, markblomster i ei barnehand, godklem fra lille Krapyl, venninner som blir gravide etter lang tids prøving ol. Men det er "godgrining". Gråter er det sjelden jeg gjør nå, livet er godt . Men det har vært perioder hvor jeg har grått meg i søvn nesten hver kveld og følt at jeg har vært på sammenbruddets rand. Også kan tårene trille om jeg er skikkelig rasende, sånn virkelig flammende sint.
Gjest Vampyra Skrevet 27. juli 2007 #4 Skrevet 27. juli 2007 Jeg tuter rett som det er over en god film, eller en skikkelig gladepisode av oprah Men triste tårer... Nei det er sjelden. kanskje 2-5 ganger i året?
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2007 #5 Skrevet 27. juli 2007 Hver dag på meg, og som regel mer enn én gang.
kamela Skrevet 27. juli 2007 #6 Skrevet 27. juli 2007 Varierer, men gråter både når jeg er sint og lei meg. Er nok ekstra ille ifm PMS
Gjest Gjest_Leyla_* Skrevet 27. juli 2007 #7 Skrevet 27. juli 2007 Gråter når sorgen blir for tung. Eller hvis jeg sitter alene og ser noe på tv som får meg til å tenke på de jeg har mistet. Eller hvis jeg kjenner en lukt som minner meg om dem. Hvor ofte? Sjeldnere nå når det har gått noen måneder siden sorgen oppstod. Men mulig det blir et par ganger i mnd.
Gjest Veronica Mars Skrevet 27. juli 2007 #8 Skrevet 27. juli 2007 (endret) -- Endret 2. april 2008 av Gjesten
aline Skrevet 27. juli 2007 #9 Skrevet 27. juli 2007 jeg blir faktisk nesten litt sint på den sangen jeg, for den holdningen der er akkurat det som lærte meg at man ikke gråter... så jeg gråter som regel ikke, holder alt av vondt, sorg, tristhet, sinnetårer, gladetårer alle tårer inni meg, og DET gjøre vondt det. lærer meg å gråte nå i voksen alder, det går sakte, men jobber med det og prøver å få til å gråte når det faktisk føles naturlig å gråte, også så befriende det er å få det ut da gitt!! missunner dere som klarer å gråte naturlig, dit skal jeg endag også.
Usikker Skrevet 27. juli 2007 #10 Skrevet 27. juli 2007 Jeg gråter titt og ofte, mest ofte......... og både av glede, sorg og sinne. Skulle ønske jeg klarte å holde tilbake tårene oftere........ føler det av og til litt "ødeleggende" jeg faktisk. Men vi er jo forskjellige, noen ønsker å klare og gråte - andre ønsker å gråte mindre. Idag det, men jeg gråter ikke for det altså
Ludvig sin mamma :) Skrevet 27. juli 2007 #11 Skrevet 27. juli 2007 Jeg gråter sjelden, men her om dagen da familiens hund måtte avlives gråt jeg ukontollert. Jeg blir også trist når jeg ser/hører at dyr blir mishandlet og vanskjøttet. Som f.eks den personen som kastet hunden sin på sjøen med steiner koblet til halsbåndet, slik at hunden ble dratt under og druknet. Eller da første katten jeg og samboeren min hadde ble forgiftet og måtte avlives. Da gråt jeg i flere uker. Men ellers er det ikke vanlig at jeg gråter.
Gjest Mirina Skrevet 27. juli 2007 #12 Skrevet 27. juli 2007 Jeg gråter ofte. Hos meg kan tårene renne når jeg er glad, sint, sliten, sulten, blir oppgitt, blir rørt, er hormonell, trist +++ Gråter lett av filmer,serier, reklamer og bøker og faktsik også musikk. Så jeg gråter nok minst et par ganger i uka, men det er ikke stortuting altså. Det er bare et par tårer også er det over. Skikkelig gråting fordi jeg er lei meg skjer ikke ofte. Et par ganger i året kanskje.
milla-mor Skrevet 27. juli 2007 #13 Skrevet 27. juli 2007 sist gang jeg gråt sånn skikkelig, var i forrige uke faktisk. kjæresten min skulle øvelseskjøre med meg på en parkeringsplass, men det gikk skikkelig dårlig... første gang med manuellt gir, pluss at han har en bane-bil (veldig trimmet), så jeg synes det var skummelt, rett og slett. den startet så brått, og brummet, og holdt på... til slutt var jeg så nervøs at jeg kvelte motoren hele tiden, og da gikk jeg ut av bilen og hulket. følte det som et SKIKKELIG nederlag at jeg ikke klarte det på første forsøk. heldigvis var snille kjæresten veldig tålmodig, og trøstet meg masse, og sa "det er veeeldig vanskelig å kjøre bil, altså. de fleste klarer det ikke. det her er helt normalt". særlig...
Gjest puselabb Skrevet 27. juli 2007 #14 Skrevet 27. juli 2007 følte det som et SKIKKELIG nederlag at jeg ikke klarte det på første forsøk. heldigvis var snille kjæresten veldig tålmodig, og trøstet meg masse, og sa "det er veeeldig vanskelig å kjøre bil, altså. de fleste klarer det ikke. det her er helt normalt". særlig... Så søt han er :smile: Jeg selv gråter kanskje i gjennomsnitt en gang i uka. Det kan være fordi jeg har sett trist/fin film/program. Det kan være fordi jeg er stressa og sliten. Det kan være fordi samboeren min sier noe ubetenksomt sårende. Det kan være fordi jeg gruer meg veldig til noe. Sist gang jeg gråt var for to dager siden, da jeg leste i gamle dagbøker fra tiden jeg ble sammen med samboeren min. Det var så fint å lese om, hadde helt glemt hvor fint det var.
Gjest vimselot Skrevet 27. juli 2007 #15 Skrevet 27. juli 2007 Nesten aldri. Men det varierer litt, og er situasjonsavhengig. Det skjer oftere at jeg blir rørt, men det kommer ikke fram en tåre, bare nesten... Har problemer med å gråte når noen er tilstede, vet det er dumt, men jeg kan ikke kontrollere dette... Vet gråt ofte er befriende, så er litt frustrerende at jeg er så "kald"... Men venner osv har sett meg gråte, og jeg blir ikke flau pga det. Synes de som lettere tar til tårer, er litt heldige.
Anglofil Skrevet 27. juli 2007 #16 Skrevet 27. juli 2007 (endret) Det er i grunn veldig forskjellig, i noen perioder kan jeg gråte mye, andre ikke noe i det hele tatt. Rundt eksamenstider pleier alltid nervene å bli ganske tynnslitt og da hender det at tårene kommer i frustrasjon, redsel eller sinne. Jeg er dessverre en av de som gråter når jeg blir sint (uten at jeg vil det selv), tårene bare strømmer når jeg blir sint. Og det er så ufattelig irriterende noen ganger. Man prøver liksom å vise at man er forbanna, men i stedet for kommer tårene og hikstene. Men det har bedret seg ettersom årene har gått. Gråter veldig lett egentlig, f. eks hvis jeg blir såra. For en uke siden hadde jeg en megakrangel med en venninne over noe vi faktisk var enige i (utrolig teit, men sant) og da måtte jeg bare løpe og klarte så vidt å holde tårene inne til jeg kom til et sted hvor jeg kunne være i fred. Og da åpnet alle slusene seg. Det hender også at jeg gråter en del hvis jeg ligger og tenker på en del vonde minner. Har hatt perioder med mareritt som omhandlet mobbingen jeg ble utsatt for og da hender det jeg våkner av at jeg gråter - noe som jeg ikke klarer å slutte med når jeg først har satt i gang. Heldigvis skjer det som regel når jeg er helt alene på rommet mitt. Det er i slike situasjoner jeg skulle ønske jeg hadde en til å holde rundt meg og fortelle at alt er bare bra. I tillegg så gråter jeg masse når jeg ser film, enten fordi jeg ler så jeg griner eller fordi den er så trist at jeg ikke klarer å stoppe reaksjonen. Jeg er som pappa - jeg blir lett rørt (pleier å "erte" ham med at vi må hente en bøtte hver gang vi ser på et program som kan være ganske emosjonelt). Mvh Yvonne Endret 27. juli 2007 av yvonne
Gjest Opa Skrevet 27. juli 2007 #17 Skrevet 27. juli 2007 Hehe, jeg kan grine av mye rart... Om jeg slår meg, er sliten/stressa, om jeg finner en flått på bikkja ( jeg veet...), når andre griner, om jeg har fått noe fint av kjæresten/han får noe fint av meg og han får tårer i øynene, noe trist på tv, fødsler (lese om det, se på tv, bilder). Og hvis jeg blir sint. Eller; jeg griner ikke så mye, jeg får tårer i øynene, og noen ganger hulker jeg bare
Gjest Advena Skrevet 27. juli 2007 #18 Skrevet 27. juli 2007 Jeg er en sippekjerring, så gråter ofte. Gjerne fordi jeg ser noe engasjerende på TV, eller noe trist, eller fordi jeg er sliten eller trøtt. Og av og til vet jeg rett og slett ikke hvorfor.
Clara1 Skrevet 27. juli 2007 #19 Skrevet 27. juli 2007 Fergie synger om at voksne jenter ikke gråter, men det gjør vi jo Hvor ofte gråter du? Sjelden, en gang i mnd, hver uke? flere ganger i uka? Og hvorfor? --trenger ikke skrive dypt altså Jeg kan lett begynne å gråte hvis jeg er sliten, stressa, lei og ofte uten å vite hvorfor jeg griner. Lar tårene komme både i glede og sorg. Det gjør godt, for både voksne og barn. Tårer løser opp vonde klumper inni oss. Vi skal ikke være så redd for å vise følelser. Jeg gråter vel litt hver uke.
Navnløs Skrevet 27. juli 2007 #20 Skrevet 27. juli 2007 Jeg griner nok en gang om dagen ca. Kommer litt an på. Jeg er et følelsesmonster og griner av alt. Men bare når jeg er alene eller skikkelig megadeppa og ikke klarer å holde meg. Men pytt, pytt. Sjelden jeg blir sint og aggressiv, da. Så det er da noe positivt i denne sippinga og.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå