Gå til innhold

Egypt, hurgahda


lilje20

Anbefalte innlegg

Dårlige hoteller på Gran Canaria M.P?

Ligget på et knallbra 5stjernes hotell der jeg, så tydelig at du ikke har vært der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kaya83

- Ikke handle på typiske turiststeder - de er veldig overpriset! Betaler heller en lokal 10 pund for å gi deg tips om bra steder.. Spør du noen på hotellet eller andre turistområder, er det langtfra sikkert at de gir deg de mest gunstige tipsene.

- Kjøper du vesker, så sjekk innsiden av dem.. Ofte kan du faktisk få kjøpt ekte designervesker, solgt som kopier.. Tyvegods vel og merke.

- Sølv, gull, krystall og diamanter er grisebillig, og du får med sertifikat. Men gå for all del utenom turiststedene, de lurer deg.

- Smil, vær hyggelig og kle deg respektabelt. Dekk til skuldre, knær og mage.. Er du hyggelig og respekterer dem, så er de veldig hyggelig mot deg tilbake.

- Ikke spis noe som ikke er kokt eller stekt, og ikke spis på mcdonalds og gatekjøkken. Ikke spis salat og ikke spis dressing. Og drikk selvfølgelig kun vann fra flaske - bruk også flaskevann når du pusser tenner.

- Ha alltid med deg våtservietter, og ha med antibakteriell gel som du bruker etter hvert toalettbesøk og innimellom etter å ha vært i nærkontakt med penger og mennesker.

- Husk å tipse! De blir overlykkelige for bare ett pund eller to.

- Ikke kyss eller gå tett omslynget på gata.. Det vil gi dere større ubehageligheter enn glede.. Da ber dere om å bli skreket etter og behandlet dårlig..

- Husk gode sko.

Det som er bra å kjøpe i Egypt er vesker, pashminaskjerf, krystall, smykker, pyntegjenstander og souvenirer - det kan vel være gøy å ha.. I tillegg er det mye fine og billige stoffer, disse kan man kjøpe og ta med til skredder og få sydd klær, kjempebillig dette også. Og ikke gidd å spise hvert måltid på internasjonale restauranter, egyptisk mat er sinnsykt godt! Mezza feks.. Gleder meg til jeg skal ned igjen.. Reiser om ikke lenge til Kairo, men blir nok en tur innom Sharm el Sheik, Hurghada, Ain Soukhna og Alexandria også tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...