Gå til innhold

Starfish's lille akvarie


Starfish

Anbefalte innlegg

Gjest Svimle

:vinke:

Nå var det noen dager siden sist jeg var her.

God idé med dagbok over leste bøker da! Jeg leser ikke så mye, i alle fall har jeg ikke gjort det de tre siste årene mens jeg var student. Altså leste skjønnlitteratur, fagstoff leste jeg som en helt :ler:

Lesingen går litt i perioder for min del. Nå leser jeg "Eremittkrepsene" av Anne B. Ragde. Likte "Berlinerpoplene" veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Jeg leser ikke så mye, i alle fall har jeg ikke gjort det de tre siste årene mens jeg var student. Altså leste skjønnlitteratur, fagstoff leste jeg som en helt :ler:

Lesingen går litt i perioder for min del. Nå leser jeg "Eremittkrepsene" av Anne B. Ragde. Likte "Berlinerpoplene" veldig godt.

Jeg har også hatt ett år nå med bare pensumlesing. Hadde 7 eksamener denne våren, så det ble ikke mye tid til koselesing. Nå er jeg heldigvis ferdig utdannet, så i sommer har jeg funnet tilbake til min indre lesehest :ler:

Har lest både Berlinerpoplene og Eremittkrepsen, likte begge bøkene veldig godt og gleder meg til å gi meg i kast med nr. 3.

Nå har jeg nettopp puslet lillefish i seng. Han er utrolig god om dagen, sier så utrolig mye morsomt.

I dag har det gått i " Mamma er fin", det er jo ikke det verste en mamma kan høre :fnise:

Kjæresten er på fotballkamp, så jeg har kvelden for meg selv. Det er igrunn veldig deilig med litt egentid, har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal bruke den på. Hadde egentlig store planer om å vaske badet, eventuelt sortere papirer- men nå har jeg mer lyst til å lage meg en kopp te og titte litt i interiørbladet jeg kjøpte tidligere i dag.

Er veldig spent på om det blir generasjonsbolig på oss eller ikke. Det er virkelig et hus med sjel, så med litt fiksing kan det bli skikkelig fint. Godt mulig vi vet litt mer neste uke, men den ene parten som vi må løse kabalen med kom hjem fra ferie i dag. Har planer om å lage en ide perm med utklipp, tekstiler osv som jeg (vi) liker.

Jeg har en tendens til å gjøre veldig mye på en gang, denne sommeren/høsten er nok ikke noe unntak. Ny jobb, mulig flytting og opppussing og selvfølgelig den gode nyheten jeg har skrevet om tidligere, men som jeg ikke er helt klar til å dele enda. Jeg trives med at det blåser litt rundt ørene mine, men denne gangen er det litt mye på en gang. Hadde store planer om å forberede meg endel i forkant av jobbstart, men hittil har jeg ikke kommet så veldig langt på den fronten.

Jeg tror jeg går for slappe av/egenpleie kvelden, badet kan jeg alltids vaske i morgen. :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært en fin dag. Kjæresten stod opp med lillefish, så jeg fikk sove litt lenger enn til 0630. Vi har vært på hagefest på dagen, det var mange barn der så Lillefish koste seg veldig. Vel hjemme fikk vi tatt en rask tur på butikken før vi fikk besøk av en venninne. Det ble litt leking med Lillefish og barnetv før han tok sengen og vi bestilte pizza og åpnet en vin. Hun skulle videre på en fest etterhvert, så jeg har brukt siste delen av kvelden til å saumfare internett på jakt etter en kompis til pus. Tror det er en siameser som står høyest på ønskelisten (selv om jeg vet at de kan være/er mer krevende enn det bedagelige vesenet vi lever sammen med til daglig - vår Hellig Birma gutt).

Har sendt et par mail, og er spent på om jeg får noen respons før jeg flyr nordover i morgen. Begynner å jobbe om 1.5 uke og det hadde jo ikke vært så dumt om jeg hadde vært hjemme de første dagene med ny pus i hus.

Ikke noe nytt å generasjonsbolig fronten, annet enn at alle involverte parter er veldig motiverte. Tror det blir et spørsmål om økonomi og timing til syvende og sist.

Fikk også kjøpt et arbeidsverktøy til den nye jobben i dag, nå føler jeg meg snart voksen gitt :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svimle

Hei!

Bare vær obs på at en Siameser kan komme til å kjede seg litt sammen med Birmaen. Det blir ofte oppgitt at en bør ha to siamesere fordi de holder samme "nivå" på aktiviteten. Jeg sier ikke at det ikke kommer til å gå bra altså, for all del!

Lykke til! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en stund siden jeg har vært innom. Siden sist har jeg rukket å være en tur i Nordnorge for å besøke familie og utvide vår egen lille familie med en Siamesergutt på 10 mnd.

Han er veldig nervøs. Foreløpig har vi ham bare på kontoret, hele huset hadde vært litt for overveldende tror jeg. Vi har stengt døren mellom kontor og stue med diverse så pusene kan se og lukte på hverandre, men ikke røre hverandre.

Nypus, som fremdeles mangler navn sniker seg langs veggene og gjemmer seg så fort han får sjansen. Prøver å sitte her inne og prate med ham for å gi ham tid, men tror nok vi har fått et stk. sjenert pusegutt i hus.

Ellers får vi vite hva verdivurderingen på boligen vi kanskje skal flytte til blir i ettermiddag. Det blir spennende, litt "make it or break it" i forhold til om det blir generasjonsbolig eller ei. Svigerfar har bursdag denne helgen, så vi skal en tur i bursdagsmiddag i kveld.

Skal hente lillefish om ikke så lenge og så bærer det av sted med trikken. Har tilogmed kjøpt en paraplytrille for anledningen, vogna vi har er litt for stor for trikken (det går på cm). Så håper dagens kollektivtransport blir bedre enn sist da vi satt fast og jeg ble most mellom dørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åi, most mellom dørene høres definitivt ikke bra ut :overrasket:

Stakar så redd lille siamesergutt er da! det kommer seg nok etterhvert :) Prater han noe, eller er han stille siden han er nervøs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakar så redd lille siamesergutt er da! det kommer seg nok etterhvert :) Prater han noe, eller er han stille siden han er nervøs?

Hei Svimle :)

Den lille (siameser) gutten har varmet opp litt. Da jeg var inne hos ham tidligere i dag og klappet ham begynte han å male som en kvern og stryke seg inntil som bare det. Han er fremdeles skeptisk til stedet, men har ihvertfall godtatt meg. Vi har ham fremdeles på kontoret, med den provisoriske sperringen. Tror faktisk kattene ikke har sett hverandre enda, selv om gamlepus ligger i sofaen hos oss og kan se rett inn på kontoret.

Har ikke hørt ham prate enda, han er veldig stille foreløpig, men det blir vel en slutt på det også etterhvert :fnise:

Ihvertfall veldig godt at det går riktig vei, det er bare å gi ham tid.

Bursdagsfeiring hos svigers var koselig. Vet fremdeles ikke hva verdivurderingen ble, de får beskjed til uka. Megleren var visst over seg av lovord om huset, så det kan se ut som det blir for dyrt for oss. Jeg har prøvd å ikke bli for gira i forhold til flytting osv, men blir nok litt skuffet om det viser seg å ikke gå i orden.

Denne helgen er herlig planfri, det eneste som står på tapeten er å shine litt i heimen (det trengs) bli kjent med og finne navn til nyepus, gjøre en liten jobb for noen. Det er deilig etter noen hektiske uker.

Ikke mange dagene til jeg begynner i ny jobb. Jeg er skikkelig spent og tenker mye på det. Gleder meg til å komme igang, men samtidig blir det veldig rart å legge studenttilværelsen bak seg. Kommer nok til å være en særdeles sliten starfish neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye pusen vår gjør fremskritt hele tiden :)

I går kveld fikk de endelig øye på hverandre. Nyepus var veldig nysgjerrig, men samtidig litt skeptisk. Gamlepus tok det hele med stor ro. Da det ikke virket som om noen av dem hadde tenkt til å fly i ansiktet på den andre tok vi ned sperringene. Nyepus freste litt på gamlepus da han ble snust litt for mye på i en del av huset han ikke var trygg på enda.

I dag har de tuslet rundt her begge to og det går helt supert. Nyepus er fremdeles engstelig og litt skeptisk, men har kost endel med oss og tør å bevege seg mer og mer rundt i huset. Kunne vel ikke håpet på bedre utfall.

Ellers har vi hatt en doven dag her i heimen. Mine foreldre og søster kom innom en tur på ettermiddagen og søs ble til middag. En tur på lekeplassen, litt rydding og sortering av papirer har også blitt gjort.

Nå er jeg straks på vei til sengs, må jo opp tidlig med lillefish i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og laller selv om jeg har 100 ting jeg burde gjøre før 11. Har nettopp levert lillefish i barnehagen og har rimelig mye jeg skal rekke før jeg henter ham igjen. :kaffekopp::mobil::dusje::husarbeid:

Om et par timer bærer det ut på shopping, trenger noen nye klær/sko. Sikkert lurt å føle seg fin de første dagene i ny jobb. Skal se om jeg ikke finner noen høstsko også.

Trøtt er jeg også...la meg selvfølgelig alt for sent og da begynte nyepus å prate/klage/mjaue- han holdt det gående store deler av natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fant jeg deg! :hallo: Har allerede fått skummet over en del i boka di, slik at jeg blir litt "kjent".

Jeg er ganske bokorm selv-EGENTLIG- men jeg får nesten aldri tid til å lese lenger... Det er et savn, altså. Men nå, skjønner du, er planene klare - og det involverer of course IKEA! :fnise:

Jeg har nemlig planer om å få meg en egen lesekrok bortmed ovnen min; ser for meg en lenestol der (der kom IKEA på banen...), og leselampe er allerede ordnet - og så ser jeg for meg meg selv sittende lettere henslengt der om kveldene med ei god bok, varme i ovnen, ungene sover, golvene er vasket, klærne er vasket og strøket, oppvasken er tatt...skjønner? Det er så MASSE som skal gjøres før jeg kan synke ned i go`stolen - og da er jeg ofte så trøtt og sliten at jeg sovner før jeg får lest ei side. :ler:

Men for å få opp litt energi; nå legger jeg fra meg årsplan i norsk OG så må jeg løsrive meg fra KG - og så skal jeg gå meg en tur!

Men vi "snakkes", Starfish!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nemlig planer om å få meg en egen lesekrok bortmed ovnen min; ser for meg en lenestol der (der kom IKEA på banen...), og leselampe er allerede ordnet - og så ser jeg for meg meg selv sittende lettere henslengt der om kveldene med ei god bok, varme i ovnen, ungene sover, golvene er vasket, klærne er vasket og strøket, oppvasken er tatt...skjønner? Det er så MASSE som skal gjøres før jeg kan synke ned i go`stolen - og da er jeg ofte så trøtt og sliten at jeg sovner før jeg får lest ei side. :ler:

Jeg skjønner akkurat hva du mener. Selv har jeg et levende bilde av det ene rommet i den boligen vi kanskje skal kjøpe iløpet av høsten. Rommet er pr. i dag spisestue, men vi tenker å innrede det til bibliotek/oppholdsrom. Jeg har alltid ønsket meg et rom med plass til alle bøkene mine, dype ørelappstoler, levende lys osv.

Om ikke hele rommet blir mitt bibliotek så ønsker jeg meg ihvertfall en krok.

I virkeligheten blir det vel også en oppsamlingsplass for leker, tørke klær rom osv :Nikke:

I dag har jeg virkelig hatt en shoppedag. Handlet ny matskål og leker til pusegutta, 2 bukser, 1 ullgenser og 1 "tidlig høst" jakke til Lillefish. Til meg selv fant jeg 1 topp/tunika/kjole, 1 genser, masse leggings/tights, et skjerf og armbånd. Fikk også kjøpt kroker til å feste gardinene bak, så vi kan slippe inn litt mer lys.

Mye av det var på salg, bargain ;)

På vei hjem var jeg innom en bruktbutikk og fant 3 innrammede plakater til 100,- de henger nå i all sin prakt over sofaen.

Ellers var mamsen innom med et dukkehus hun har kjøpt brukt. Lillefish elsker det, hele ettermiddagen ble brukt foran huset.

I kveld har jeg startet på en oversettelsesjobb jeg skal gjøre for noen bekjente, men ble litt lat da jeg oppdaget at fristen ikke er før om noen uker.

I morgen er siste fridag før jeg trer inn i arbeiderenes rekker. Fremdeles i gru-gleder tilstand. Tenker jeg skal prøve å få gjort unna endel i huset (hadde vært veldig deilig med et skinnende hus når jeg kommer hjem fra jobben onsdag) og så skal jeg hente Lillefish tidlig for å handle sko og støvler til ham.

Nyepus er fremdeles navnløs, at det skal være så vanskelig.

Akkurat nå står jeg mellom Diego, Albus, Figaro og Chester.

Diego fordi det matcher navnet til gamlepus.

Albus fordi jeg er en stooor Harry Potter fan.

Figaro fordi han virkelig har begynt å vise siameser-sidene sine, han prater i ett kjør.

Chester fordi det er koselig og passer til personligheten hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nervøs, spent, sommerfugler i magen...

Det er min tilstand i kveld. I morgen er første dag i ny jobb :redd:

Gleder meg til å komme igang, men samtidig er jeg littebittegranne nervøs. Min kjære har laget te til meg, så nå skal jeg prøve å roe nervene litt, legge frem klær + diverse og prøve å få en god natts søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner akkurat hva du mener. Selv har jeg et levende bilde av det ene rommet i den boligen vi kanskje skal kjøpe iløpet av høsten. Rommet er pr. i dag spisestue, men vi tenker å innrede det til bibliotek/oppholdsrom. Jeg har alltid ønsket meg et rom med plass til alle bøkene mine, dype ørelappstoler, levende lys osv.

Akkurat slik har jeg tenkt meg det også!! Vi skal også ta over et hus - og der spisestua er har jeg tenkt å innrede bibliotek...Ser det helt klart for meg! Men det tar sin tid før vi kommer så langt, da...

Går det bra i ny jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er det leenge siden jeg har vært en tur innom. Det tar på å begynne i ny jobb, har rett og slett ikke ork til noe annet enn familiekos og sofa når jeg kommer hjem.

Regner med at det bedrer seg etterhvert og da kommer jeg nok sterkere tilbake.

Det går forresten kjempefint i ny jobb, spennende, slitsomt, nytt, morsomt...

I dag skal vi låne bort lillefish og ha en skikkelig fest i heimen. Festen har vært planlagt lenge, men jeg tenkte nok ikke så langt som at jeg kom til å være rimelig sliten pga ny jobb. Kjæresten har klart å bli litt syk, så det er et noe redusert Starfishpar som gjør klar til en kveld med latter, klirring i glass, musikk og lang sommerkveld.

Akkurat nå sover gutta mine og så blir lillefish hentet av foreldrene mine når han våkner. Da er det bare for kjærst og jeg å være hvite tornadoer rundt i huset. Håper vi rekker å slappe av litt før folket kommer.

Har fremdeles ikke hørt noe ang. huset. Vi ringte i dag og de hadde selvfølgelig glemt oss...så nå må vi vente enda en stund.

Kjedelig...spesielt for meg som er særs utålmodig av natur.

Det går også veldig bra med den nye pusen, som har fått et navn. Han er faktisk i overkant kosete...stuper kråke og maler som en kvern. Helst vil han at vi skal leke med ham helel kvelden.

Pusegutta går godt overens, så det er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...