Gå til innhold

Starfish's lille akvarie

Starfish

Anbefalte innlegg

Så ble det dagbok på meg også :sjenert:

Har vært inne med poden i nesten en uke pga vannkopper, KG har reddet meg fra å gå fullstendig på veggen :sprettoy:

Har kost meg med sidene i stille stunder.

Dette blir nok en bok med litt av hvert. Jeg eeelsker lister, så regner med at det dukker opp noen av dem etterhvert. Begynner i ny jobb i midten av august og har endel jeg skulle gjort hjemme og i forbindelse med jobben før den tid.

Akkurat nå er jeg som nevnt "trøstemamma" for den lille prikkete gutten min på 2. Så lista over ting som må gjøres i heimen vokser for hver dag ;)

:velkommen: til meg.

Endret av Starfish
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med dagbok og velkommen i nabolaget :tommel:

Håper poden blir frisk og rask igjen snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at noen har vært innom allerede. Jeg har lest meg susete i hodet her inne de siste kveldene, så i kveld trengte jeg en liten pause.

Fant frem "Babyboken" til den lille vannkoppen vår og fikk faktisk fylt ut en hel del. Har hatt litt dårlig samvittighet for at den har ligget en god stund, og ville få med meg så mye som mulig før det går i glemmeboken.

Det ble ihvertfall en koselig mini-mimre stund for kjæresten og meg.

Den lille vannkoppen er heldigvis litt bedre i dag. Han har bare våknet en gang siden vi la ham, og det er bedre enn på 4 dager. Tørr jeg håpe at han er litt bedre i morgen? Det hadde ihvertfall hvert veldig deilig for både vannkoppen og mamma'n. Kanskje jeg får gjort noe mer enn å trøste, kose, stryke og se på Postmann Pat. Forsåvidt koselig syssler, men Postmann Pat kan jeg spare meg for nå :sprettoy:

I morgen skal jeg møte en venninne som jeg ikke har sett på over seks måneder. Hun har vært ute og reist og så har det vært diverse ferier. Gleder meg til det.

Skal passe på å få kjøpt den nye Harry Potter boka i samme slengen. Vet at om jeg først begynner å lese den, så ligger jeg hele natten. Kanskje ikke den beste ideen så lenge vannkoppen fortsatt har vannkopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hel natts søvn er helt herlig. Den lille vannkoppen vår er på bedringens vei og har hatt lyst til å gjøre litt annet enn å sitte på fanget :)

Han har ikke tørket ut enda, så regner med at det blir noen innedager til, men det er mye bedre å være inne med en liten gutt som ikke føler seg helt :(

The parents var innom en liten tur tidligere i dag. Jeg rakk å løpe ut for å kjøpe kattesand, på tide å ordne opp i pusedoen som har blitt litt utsatt pga vannkoppens vannkopper. (Jeg ser at jeg må finne noe nytt å kalle ham her når han snart er ferdig med å se ut som en vandrende vannkopp). Var innom bokhandelen for å kjøpe den nye Harry Potter boka, men den var (selvfølgelig) utsolgt. Ja, ja...har en ny sjanse når jeg skal på cafe i kveld.

I går fikk jeg virkelig ikke sove. Det hender jeg har noen kvelder hvor jeg ligger og er spent, uten egentlig å ha noen god grunn til det...

Det er jo mye spennende som skjer fremover, blant annet ny jobb. Min første ordentlige jobb, det blir litt av en overgang etter 5 år som student. Akkurat nå GRUgleder jeg meg. Litt godt at vannkoppen skal tilbake i barnehagen litt før jeg begynner å jobbe, så jeg får forberedt meg litt.

Nå skal jeg nyte de siste minuttene med pause, vannkoppen tar en lur. Og så skal jeg utstyre ham og meg med en klut så det kanskje kan bli levelig her igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Skravla. Moro at noen legger igjen spor etter seg. Jeg har vært på besøk hos Ciara ja, opptil flere ganger :fnise: Helt genialt å ha et sted å skravle om bøker, for ikke å snakke om alle de fine tipsene man finner der.

O lykke, jeg fikk tak i Harry Potter boka på vei hjem fra cafe ikveld, bokhandelen hadde 2 eksemplarer igjen. Har allerede slukt to kapitler på bussen og skal straks krype ned i sengen og sluke noen til før søvnen tar meg. Tror jeg må avtale et tidspunkt å slutte å lese på med meg selv, hvis ikke blir jeg bare liggende å lese...

Cafe date var veldig koselig. To andre venninner ble også med.

Harry og co kaller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kos deg med Harry. Du kan fort bli veldig hektet altså....

Gleder meg til å høre hva du synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært en veldig bra dag igrunn, men kjenner at jeg er sliten etter ukas sykdomsrunde.

Lillefish (vannkoppen) har vært mye bedre de to siste dagene, så i dag hadde vi besøk av noen venner. De bor i en annen by, så det er alltid koselig å se dem.

De fungerte forsåvidt også som motivasjon for å være hvit tornado, så huset skulle se litt mer presentabelt ut.

Nå sover Lillefish og kjærsten og jeg har kost oss med god mat og litt vin. Det er ikke alt for lenge til jeg skal krølle opp med Harry igjen, men først må jeg suse litt rundt her inne kjenner jeg :fnise:

Vi har ingen spesielle planer for helgen, det blir vel i stor grad å holde seg inne til Lillefish har tørket helt ut. Mulig jeg stikker av litt, kjenner at det hadde vært godt å komme seg litt ut av huset.

Ellers har jeg (som alltid) store forbedringsplaner når det nærmer seg slutten av sommerferie. Det er mye som skulle vært gjort i heimen (liste følger etterhvert - tenker det kan fungere som ekstra motivasjon) og så har jeg planer om å starte opp med "Regime" igjen. Dvs trening + sunnere kosthold. Vekta viser at jeg har kost meg mye i sommer :Nikke:

Har tidliger gått på Grethe Roede med bra resultat, og vurderer å følge opplegget uten kurs...men så kunne jo livsmottoet mitt vært

Jeg kan motstå alt, unntatt fristelser

En annen ting er jo selvfølgelig at jeg ikke kan se for meg å leve med GR resten av livet...Ja, ja det skader jo ikke å begynne.

Endret av Starfish
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt en fantastisk dag. Vi fikk veldig gode nyheter i dag, men jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal dele det her inne enda. Redd det vil gå litt utover anonymiteten :sjenert:

Kjæresten stod opp med lillefish kl 0630 og jeg fikk sove til 1030. Ikke lenge etter det gikk gutta mine for å ta en liten lur (som varte i 2.5 time), så jeg fikk tatt et kraftig jafs av Harry Potter boka.

Ut på ettermiddagen fikk vi den gode nyheten og har egentlig soset rundt i en boble siden da.

Kastet Grethe Roede på båten og bakte boller for å feire.

Dette ble jo et veldig kryptisk innlegg, men må liksom skrive det litt av meg selv om jeg ikke vil gå i detaljer.

I morgen kommer svigers for å feire kjærestens bursdag, så imorgen blir det bursdagsmat og kaker. Deilig.

Tror jeg skal ta med meg Harry og pusle i seng etterhvert. Det er min tur til å stå opp i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svimle

Litt treg i avtrekker'n, jeg, men: VELKOMMEN i nabolaget!

Ble jo fryktelig nysgjerrig på nyhetene dine da :ler:

Hvor mye har du gått ned med GR? Jeg vurderte det en stund, men endte opp hos legen og får medisinsk hjelp. Det har resultert i 10 kg nedgang fra begynnelsen på mai.

Kostholdet la jeg om i fjor, så jeg trenger bare hjelp til å komme med ned til trivselsvekta. Mener bestemt at jeg skal klare å holde den rimelig greit når jeg bare kommer ned dit. :)

Men uff, det er slitsomt å stri med denne vekta altså... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt treg i avtrekker'n, jeg, men: VELKOMMEN i nabolaget!

Ble jo fryktelig nysgjerrig på nyhetene dine da :ler:

Hvor mye har du gått ned med GR?

Hei Svimle. Koselig at du tusler innom dagboka mi. Jeg gikk ned 8 kg. på 8 uker med GR, men som nevnt synes jeg det er vanskelig å leve med kosemerker og ja/nei mat. Det positive er selvfølgelig at det virker, så kanskje jeg rett og slett må ofre noe for å vinne noe?

Mulig jeg deler nyheten etterhvert, men som nevnt er jeg litt redd for at det skal bli veldig lett for folk som kjenner meg å skjønne at det er jeg som er Starfish.

I dag var svigers her for å feire bursdagen til kjæresten med god mat og kake. Vi hadde en koselig ettermiddag, men dagens samtaler har virkelig satt hodet mitt i sving.

Vi har de siste ukene diskutert muligheten for generasjonsbolig. Det er flere problemstillinger som må tas stilling til før det eventuelt kan skje, og jeg liker egentlig ikke å leve i uvisshet. Spesielt ikke fordi valget påvirker den fantastiske nyheten vi fikk igår.

Jeg er i utgangspunktet veldig positiv til generasjonsbolig ideen, selv om det selvfølgelig er noe småplukk som må diskuteres. Huset det er snakk om har massevis av sjel :Nikke: og enormt potensiale. Det ligger i et trivelig området osv osv.

Svigers er superbra folk som jeg tror det ville gå veldig bra å dele hus med.

Akkurat nå skulle jeg bare ønske vi fikk klarhet i endel ting. Det største ? akkurat nå er om vi i det hele tatt har råd til prosjektet. Kjæresten skal ringe banken i morgen for å finne ut akkurat hvor mye vi kan gi.

Avhengig av diverse andre faktorer kan denne ideen bli virkelighet

i) iløpet av året

ii) om 2.5-3 år

iii) ikke i det hele tatt

håper vi vet litt mer iløpet av noen uker. Da vet vi også hva vi skal gjøre i forhold til gårsdagens fantastiske nyheter.

Ellers har jeg bestilt en tur til nord i dag. Reiser på søndag for noen dager med bøker, vin, god mat, utrolig natur, fiske og koselig selskap.

Lillefish blir hjemme i morgen også. Det var egentlig meningen at han skulle begynt i bhg i morgen, men han har nok ikke tørket helt ut enda.

Han har ikke fått tilbake appetitten helt enda heller, så jeg vil heller ha ham hjemme hos meg.

Håper allikevel det ikke drøyer for lenge før han er på bena igjen, jeg har endel jeg må få gjort i forbindelse med ny jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svimle

8 kg er kjempebra, jeg har vel egentlig ikke hørt om noen som IKKE har lykkes med GR.

Jeg skjønner godt at du ikke vil dele nyheten altså, det var ikke sånn ment! Så du må ikke føle deg presset til å si noen ting som helst.

Spennende med hus!

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter og venter på at kjæresten skal ringe med nyheter om hvor mye det er mulig for oss å låne...

Kjenner at jeg er litt pessimistisk akkurat nå. Noe sier meg at det blir vanskelig for oss å strekke oss så langt som vi i realiteten må om vi ønsker å bo der...

Det er også en nødvendighet å pusse opp litt, og om vi låner oss opp til pipa har vi nok ikke råd til det med det første.

Nå ligger lillefish med stumpen opp i senga si og skal ta en liten lur. Jeg har en date med Harry P :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er lillefish installert under kjøkkenbordet med diverse leker, han prater i vei og koser seg. Jeg hører på radio og tar en liten KG pause.

Har funnet ut hvor mye vi kan gi i forbindelse med huset. Det er litt snaut i forhold til reell pris, men det er mulig vi kan finne en løsning likevel. Det var ihvertfall litt mer enn vi trodde og det er ikke dumt bare det.

Nå er det ikke lenge til kjæresten kommer hjem fra jobb og jeg skal ut en tur for å handle bursdagspresanger og gå på kino med lillesøs. Det gleder jeg meg veldig til :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg innser også at jeg står i overhengende fare for å bli en smule KG avhengig.

:Nikke: Det vet jeg alt om og: et trykk og du er hekta! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innser også at jeg står i overhengende fare for å bli en smule KG avhengig.

:Nikke: Det vet jeg alt om og: et trykk og du er hekta! ;)

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er lillefish i barnehagen. Må innrømme at det er deilig å ha huset for seg selv noen timer. Tenker jeg skal lage meg litt frokost, drikke kaffe og suse rundt på nettet en liten stund. Ellers har jeg en laaaang liste over ting jeg burde få orden på før jeg begynner å jobbe.

Regner med at det blir korte dager på lillefish i barnehagen denne uken, da får han lekt litt og kost seg med andre barn, men blir ikke så sliten av barnehagehverdagen.

I går hadde jeg en helt gull ettermiddag. Kjæresten kom hjem fra jobb og jeg forsvant ned på soverommet for å lese de siste 50 sidene i Harry Potter. Så var det en kjapp middag før det var på tide å møte lillesøs for å se (selvfølgelig) Harry Potter. Rakk tilogmed å kjøpe noen bursdagspresanger til kjæresten.

I dag skal jeg prøve å bli en smule mer organisert i forhold til hva jeg har lyst til / må gjøre før hverdagen begynner igjen. Også tror jeg at jeg skal unne meg en tur på biblioteket for å fylle nattbordet med nye godbiter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biblioteket er besøkt og skatten denne gangen ble:

To interiørbøker

Jostein Gaarder, Sirkusdirektørens datter

Gabriel Garcia Marques, Alle mine triste horer

Jens Bjørneboe, Jonas

Tror jeg skal begynne med Marques. En halvtime i sola før jeg rusler avgårde for å hente lillefish i barnehagen.

Tror forresten jeg må lage meg en MÅ lese liste, glemmer så lett. Så før neste bibilioteksbesøk blir det nok en tur innom Ciaras dagbok.

Arvet en "Disse bøkene har jeg lest dagbok" av Oldemoren min for mange år siden. Det er en nydelig liten bok, som hun selv har skrevet endel i. Tror jammen jeg skal finne den frem og begynne å skrive ned bøkene jeg leser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...